Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Titeket is idegesít az,...

Titeket is idegesít az, amikor panaszkodtok valamiről, és valaki azt mondja ne hisztizzetek, mert másnak még rosszabb?

Figyelt kérdés
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem nem vigasztal, hogy másnak még rosszabb, sőt még rosszabb lesz tőle a kedvem, ráadásul az az afott ember ezzel azt mondja, hogy nincs jogom úgy érezni ahogy érzek. Ezen a logika mentén csak egy embernek van joga panaszkodni, dühösnek vagy szomorúnak lenni a világon, annak aki a legjobban szenved.

2018. ápr. 5. 20:45
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:

Azt mondjuk én is utálom, amikor tanácsra, véleményre vágyom és megkapom azt, hogy ne panaszkodjak.

Holott nem panaszkodás a célom, csak egyszerűbb ezzel lerázni az embert.


A poén az, hogy vannak helyzetek amikor az objektív panaszt is "panaszkodásként" kezelik.


Legutóbb kétszer vittem vissza szemüveget, mert egyszerűen szar volt. Torz képet ad, homályos, lencsetörés miatt szétesik a kép színekre. Amikor személyesen visszamentem, konkrétan úgy álltak hozzám, hogy na megint itt egy panaszkodó hülye gyerek, lerázzuk a meg kell szokni szöveggel. Holott nem "panaszkodtam" hanem konkrét tényeket közöltem. Onnantól vettek komolyan, hogy céges e-mail címemről küldtem nekik egy hivatalos levelet aminek ugye "nyoma van".

2018. ápr. 7. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 A kérdező kommentje:
Megértelek utolsó, viszont ettől függetlenül nincs értelme tagadni, hogy panaszkodtál, mert gondolom egy minimális haraggal közölted a problémádat, és ugye onnantól panaszkodás egy tényközlés, hogy valamennyi mennyiségű haraggal vagy szomorúsággal közlöd.
2018. ápr. 7. 19:16
 23/24 anonim ***** válasza:

A konstruktív, segélykérő panaszkodás és a kizárólag sajnálatra menő pitschogó panaszkodás nem ugyanaz.


Ha valaki tényleg csak a másik energiáját rabolja, de nem kíváncsi a megoldás javaslattételre, akkor az valóban idegesítő.

Ám ha valaki bizonytalan, tanácstalan, és lelombozott hangulatban kipanaszkodja abban a reményben, hogy kaphat egy jó ötletet, azzal semmi baj.

2018. ápr. 7. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:

"nincs értelme tagadni, hogy panaszkodtál"


Nem tagadom, mivel nem panaszkodtam, hanem panasszal éltem. Az egyik egy érzelmi cselekvés, a másik pedig jogi alapú.


A baj ott kezdődik, hogy egy üzlet elvileg képzett alkalmazottai is keverik ezeket a fogalmakat. És elfelejtik, hogy nem "keseregni", nem a "dühömet kifejezni" megyek oda, hanem a kapott termék/szolgáltatás ellen emelek panaszt, mivel az nem megfelelő/hibás.


Ilyen esetben pont az eladó helyezi hibásan "érzelmi" alapokra a hangsúlyt. Tipikus lerázás a "Meg kell szokni" kifejezés. Abból indul ki, hogy a vevő a hülye, türelmetlen, az ő hibája hogy nem "szokja meg" a szemüveget. Egy elvileg szakképzett eladónak nem az a feladata hogy hümmögve, sajnálkozva meghallgatja az ember "panaszkodását" hanem a kapott jogi alapú panaszra kellene választ, a hibára megoldást adnia.

2018. ápr. 7. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!