Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » Hogyan kell zöldséget párolni?...

Hogyan kell zöldséget párolni? Rizibizit szeretnék csinálni, és olvastam, h meg kell párolni a borsót. Hogyan kell?

Figyelt kérdés
A teljes folyamatot légyszi, kell-e víz, ha igen mennyi, mennyi ideig pároljam, milyen lángon? És ha kész vagyok a párolással, akkor csak összeöntöm a kész rizzsel és elkeverem?
2011. jan. 9. 20:14
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
24%
Mélyhütött borsód van? Azt tedd vízbe, hogy ellepje és 15 percig főzd. Ha üveges borsód van, azt nem kell főzni, csak össze kell keverni a megfőtt rizssel.
2011. jan. 9. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
köszi..a konzerveset nem kell egyeltalán megpárolni, vagy fűszerezni vagy ilyesmi??? totál kezdő vagyokXD
2011. jan. 9. 20:27
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

A konzerv fött borsó, azt csak fel kell melegiteni, fözni nem kell.

A fagyasztottat (meg késöbb a frisset is) vagy egész kevés olajban vagy nagyon kevés vizzel kezded kis lángon párolni (sóval, borssal, esetleg fokhagymával izesitve): ne süljön, hanem a saját levében puhuljon.

Az elsö amit irt, hogy annyi viz, amennyi ellepi, az nem párolás, hanem fözés. A párolásnak az az elönye, hogy a zöldségböl nem fö ki az ize meg a vitaminok, sokkal egészségesebb is meg finomabb is.

2011. jan. 9. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
okés..és mikor párolom egy pici oljaba beleteszem a zöldséget, és rárakoma fedőt ugye?:) és kb 3 perc elég neki vagy mennyi kell?
2011. jan. 9. 21:07
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Igen, fedö alatt jó párolni. Azt, hogy meddig kell, a legegyszerübben úgy lehet megmondani, ha megkostolod - de általában 5-10 perc mindenképpen elég a borsónak, ha nem öreg.
2011. jan. 10. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
81%