Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Mi a véleményetek a szervízdíj...

Mi a véleményetek a szervízdíjról/felszolgalói díjról?

Figyelt kérdés

Volt vendèglátósként is gáznak tartom. A borravalónak, ami első sorban annak volt a jele, hogy elégedett volt-e a vendég vagy sem, annak volt/van értelme, létjogosultsága első sorban azért, mert adható s nem pedig kötelező.


A napi.hu cikkében (lásd 1. megjegyzésben) a következőt írják:

"A borravalót a futárok és a pénzes postások ugyanúgy kapják, annak ellenére, hogy nem szívességet tesznek azzal, hogy ajtóig hozzák a küldeményt, hanem ez a munkájuk."


Pontosan, ahogyan a futárnak az a feladata, hogy az ajtóig hozza a küldeményt, úgy a felszolgálónak is az. Ill. ő az asztalig viszi. Felszolgál, ez a feladata(!), nem pedig szívességet tesz. Ha szívességet tesz olyan értelemben (ez is persze relatív, hiszen mégis azért van ott, hogy a vendégnek ételt, italt vigyen, udvarias és figyelmes legyen stb.), hogy felfogja, hogy nem a vendég van ő érte, hanem fordítva és nem pedig nyűgnek veszi a vendég kéréseit és kérdéseit (s ez vonatkozik persze a pultosokra, szakácsokra stb.), hanem igyekszik a lehetőségekhez mérten mindent megtenni, hogy a vendég elégedetten távozzon. Ebbe beletartozik a rugalmasság és a kreativitás is a vendéglátó személyzet részéről. A kreativitás alatt pedig nem a vendég minél kreatívabb lehúzását és átverését értem természetesen, hanem a vendég kívánságaihoz és igényeihez (legyen az allergia vagy bármi egyéb) való rugalmas és kreatív hozzáállást, megoldókepességet.


Na de visszatérve a szervízdíjra, nem szívességet tesznek! Ez az üzlet profilja és feladata, ezért létezik. És épp ezért pofátlanság az ember torkán letolni egy ilyet. Ha nem szolgálják fel az ételt meg az italt, amire egy vendéglátó hely hívatott, akkor mikor a kukacos retekért mennél oda? És ezért felszámolni erőszakkal (még ha ez törvényileg meg is engedett, de nem kötelező) egy díjat, ami ha szar a szervíz, ha nem, ki kell fizetni, ez baromi visszatetsző. Sőt! Undorító.


Szervízdíj = felszolgálási díj. Ezzel az erővel az élelmiszerboltban is felszámolhatnának külön szervízdíjat polcra kipakolási meg az ár kasszába bepötyögési vagy leolvasási díj címén. :)



2023. febr. 4. 23:55
1 2 3 4 5 6 7
 41/65 anonim ***** válasza:
23%

"36 Tán érvelnél is "


Én ugyan nem a 36-os vagyok, de több oldalnyi szakmai érvelést kaptál már, amiben pontosan le van vezetve, hogy miért ez az egyik legprecízebb, legtisztességesebb elszámolás, ami alapvetően a vendégek miatt, vendégorientáltan lett kitalálva, és a magasabb rendelkező kultúrákban probléma nélkül, működik is.

Itt te vagy az, akinek az "érvei" vagy szánalmasan gyerekes, irreleváns zagyvaságok, vagy egyenesen sértő, szardobáló, pofátlanul vádaskodóak!

Minden kicsit is értelmes érvedre, jött már normális hangnemben, szépen levezetett ellenérv!

Erre mit csinálsz?

Ugyanazt elkezded mondani még sértőbb stílusban 20-adszor is.


De érdekes, hogy amit privátban, több válaszban is levezettem neked, ÉRVEKKEL hogy megértsd, semmit nem tudtál rá mondani!

Csak szépen csendben maradtál, mert rájöttél, hogy közelében se vagy annak, értenéd ennek a miértjét.

2023. febr. 6. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/65 anonim ***** válasza:
85%
#40 Függetlenül a szervízdíj/borravaló kérdésétől: attól, hogy valamit többen csinálnak, mint nem, attól ÖNMAGÁBAN nem lesz jó.
2023. febr. 6. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/65 anonim ***** válasza:
85%
#40 Nem akarok számháborúba kezdeni, de Kínában, Japánban ismeretlen a borravaló vagy szervízdíj. Nem nagyon jön ki a 70 % szervízdíjas hely.
2023. febr. 6. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/65 A kérdező kommentje:

@41


Nem fogok oldalas esszéket irogatni neked vissza. Egyrészt azért, mert - mint megbeszéltük - bunkó módon kezdted el s folytattad a kommunikációt, másrészt pedig nem történelemleckére volt/van szükség, hanem egyszerű(!) érvelésre.


A gond ott kezdődik, igen, hogy ez sajnos a világ számtalan országában így van és a dolgozó előre díjazza magát (jobban mondva a tulaj vagy az étteremvezető), holott a vendég még le se ült az asztalhoz. Valóban nem tudom, megváltoztatni, mint ahogy téged se s te se engem. Különböző véleményen vagyunk. Ennyi.


Amit én kifogásolok (megtévesztő és tisztességtelen, ahogyan a fapadosok is operáltak sokáig) arra többen rezonáltak, tehát nem én vagyok az egyetlen, aki így gondolja.


Aztán van az, aki azt hajtogatja, hogy a történelem meg tököm tudja, mi s az jár. Jár a nagy....


Ahogy valaki említette, nem kapja meg a személyzet. Ha valóban így van, akkor meg még undorítóbb lehúzás. S ha így van, akkor meg végképp nem értem, hogy miért szentelik fel a szervízdíjat egyesek.


A fő probléma az az, hogy ELVÁRTÁK/ELVÁRJÁK, hogy a vendég adjon bármi extrát is és a tulaj/étteremvezető is számít erre (a jó örömlány anyját!), elvárja és ez alapján ad egy - ha jól sejtem alacsony fizetést - a személyzetnek. Ez bizonyára olyan, amit se én, se más sem fog tudni megváltoztatni. Ettől még undorító az egész.


Zárszó: ez egy nyilvános fórum, ahol bárki kérdezhet majdnem bármit. Legyen annak bármi is célja, ami ez esetben egy kis vita generálása, különböző nézőpontok ismertetése és megismerése.

2023. febr. 6. 08:37
 45/65 A kérdező kommentje:

@41 "gyerekes, irreleváns zagyvaságok"

Ez is csak dobálózás, de nyugodtan fejtsd ki, hogy mire tetszik gondolni! De előtte dobj egy raklap Xanaxot! 😀


"egyenesen sértő"

Mégis mi? Mit vettél magadra? 😃


Ui: itt írj, hiszen ez egy nyilvános fórum. 😀

2023. febr. 6. 08:41
 46/65 anonim ***** válasza:
22%

42, 43, nem fogok újra 10 oldalt írni, tegnap megtettem privátban, ahol ahogy mondtam, nagy hallgatás lett a vége, itt meg ugyanúgy folyik az elborult agyú fröcsögés, úgyhogy értelmetlen.


A 42, 43 válaszra röviden:

A két megjegyzés szorosan összefügg. A szervízdíjat a nyugatiasodás, a rendszerváltás utáni egyre erősebb nyugati befolyás generálta, mert egyre inkább tarthatatlan lett a borravalós rendszer.

Ugyanakkor még az is megmaradt, és ez a kettősség, hogy az egyik már szinte teljesen kikopott, a másik meg nem bír beépülni a kultúránkba, okozza a feszültséget.

Szóval a 42-es megjegyzésre: ÖNMAGÁBAN vizsgálva, nem tökéletes, de ha tudod hogy miből, miért, kiért fejlődött ilyenre (és ezt a piac formálta ilyenre, tehát ha valaki mutogat, az "kollektíve" magára mutogat)

akkor rájössz, hogy hogy nem tökéletes, de ritkán van ennél jobb.

És hangsúlyozom, a vendéglősöknek tökmindegy mi hogy formálódik, alapvetően mindig a vendégek igénye felé orientálódik, a vendégek által "nyugatról" behozott hatások miatt lett a fizetés is ahhoz hasonló, mert egy rendszer 1-2 elemét nem igazán lehet átvenni, csak az egészet, úgy ahogy van.

És ez válasz a 43-mas megjegyzésre is, mivel ez egy nyugaton kialakult rendszer, a 70% (ami valóban nem pontos szám) a nyugati kultúra vendéglátására vonatkozik.

2023. febr. 6. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/65 anonim ***** válasza:
0%

" Egyrészt azért, mert - mint megbeszéltük - bunkó módon kezdted el s folytattad a kommunikációt, másrészt pedig nem történelemleckére volt/van szükség, hanem egyszerű(!) érvelésre."


Én meg a te hülyeségedet nem fogom tovább olvasni, mert ismét papagáj módjára ugyanazt mondod, anélkül, hogy egy másodpercre megpróbálkoznál az értő olvasással.


Nagyon is világosan elmondtam, hogy a bunkóságodra volt bunkóság a válasz, a sértegetésedre volt válasz a sértegetés!

Ahhoz képest mekkora rosszindulattal, bunkó, nagyképű módon nyilatkoztál, még vissza is fogtam magam!


Tudod ez az oldal azért van, hogy ha valakinek kérdése van, hasznos válaszok jöjjenek rá!

Nem azért, hogy ha valakinek sérelme van, a nyüszítésére és fröcsögésére megerősítést találjon!

Ezt is elmondtam: Ha tisztelettudó választ vársz, kérdezz tisztelettudóan! Mit képzelsz magadról?


"nem történelemleckére volt/van szükség, hanem egyszerű(!) érvelésre."

Ez csak a te szegénységi bizonyítványod, hogy bővített , összetett mondatokat nem bírsz felfogni, vagy hogy ha összefüggéseiben kell gondolkozni, ok-okozati összefüggéseket megérteni, akkor lefagy a szoftvered.


Ha kíváncsi vagy érvekre, mutasd meg a válaszaim olyannak, aki ismert, hátha el tudja neked mondani az értelmét a te szinteden.

2023. febr. 6. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/65 A kérdező kommentje:

#47


Segítek, így léptél be ezen beszélgetés kapuján:

"Ne hazudozzál már! Soha nem voltál vendéglátós, ha ekkora baromságokat hordasz össze!"


Hogy ezt megelőzően te mit találtál bunkónak vagy sértőnek ill. mit vettél ennyire magadra, azt továbbra se írtad le. De talán nem is érdekes, hiszen ha ennyire betalált valami, akkor nálad van valami beszorulva. Vagy te vagy maga a szervízdíj! 🤣

2023. febr. 6. 09:02
 49/65 anonim ***** válasza:
92%

"Komolyan, nem veszed észre magad?!" - ezt írja a bunkó vendéglátós, akinek a válasza hasznossága 0%.

Irónikus :)

2023. febr. 6. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/65 anonim ***** válasza:
9%

Ebben a kategóriában, pláne ennél a kérdésnél, szó sincs hasznosságról.

Itt az van felpontozva, aki nyalogatja a komplexusos bunkó kérdező vélt sérelmeit, és aki nem áll be birka módjára a sorba, az van felpontozva.

Ez meg szánalmas. :)

49-es, ha te abból a válaszomból ennyit bírtál megérteni, ahhoz külön gratulálok.

2023. febr. 6. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!