Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Miért bunkó a futár ha nem...

Miért bunkó a futár ha nem kap borravalót?

Figyelt kérdés

Már megint a farok csóválja a kutyát.


Történet: rendeltem 2 pizzát, rendeléskor jeleztem, hogy rossz a csengő csörgessen meg telefonon a futár.

Alapból a 39 perces pizzagarancia mellett 62 perc után talált ide, de elfogadom, vasárnap van, nagy a pizzaforgalom biztos.

Csörög, kinyomom (ne menjen a pénze miattam), elindulok le. Újrahív már felveszem erre:

Se bemutatkozás se semmi:

- Te rendeltél pizzát?

- Igen.

- Ő és már vagy 5x csörgettelek már lementél meg visszamentél?

- Mondom nem, 1x csörgettél most megyek le.

- Hátőmár vagy 5x hívott ménem figyelem a telefont?!


És ezt az útszéli tajparaszt stílusban.

Ekkor a gondosan kikészített 200 ft borravalót visszatettem a tárcámba, gondolván a borravaló nem egy szükséges rossz hanem annak elismerése, hogy a szolgáltatással elégedett voltam.


Nagy nehezen odaballag a kapuhoz, fizetek (1790) adok 1800-at. Bámul mint az ökör, a köszönöm szót nem ismeri, majd:

- A 10-est visszaadjam?

Mondom nem, köszi.

Erre: köszönöm a nagylelkűségét.

Mondom talán először tanuljon meg némi udvariasságot, mert ez a telefonhívás minden volt csak nem udvarias...


Miért képzeli 1-2 futár, hogy a borravaló valami kötelező járandósság, és azért neki még véletlenül sem kell adnia semmit?


Félreértés ne essék nem spúrkodom, szoktam rendelni, de más cégeknél van aki még fel is hozza ide a rács elé, függetlenül a rossz csengőtől (gondolom a postáskóddal jön be...) de aki nem is hozza fel de udvarias, kommunikatív, annak mindig adok. De ez egy tajparaszt volt...



2015. máj. 31. 20:12
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
61%

Üdv.


(Ismét én; Igen. :D)


Az előttem szólónak bizonyos részekben igaza van. 16 éve vagy futár? Jesszus. Én majd 1 éve, de te elég jól bírod akkor. :D


Szóval, a lényeg.:


Ez a futárkodás valóban olyan téma, hogy jattos. Mint ahogy írta az előttem szóló, vannak jattos munkák, és nem jattosak. Ez viszont pont az előbbi.


Egy idő után megjegyzi az ember, hogy ki az aki szokott adni, és ki az aki nem. Van olyan ember is, aki egyszer ad, egyszer nem. Van, hogy összegtől függően ad. Ha teszem fel rendel két pizzát, és az kerül 2780Ft-ba, akkor ide adja a 3000Ft-ot. Ha viszont már 2980Ft-ba kerül a kaja, akkor nem ad, vagyis de, 3000Ft-ot. Van különbség, de ha úgy van, akkor is ad. (FÉLRE ÉRTÉS NE ESSÉK, NEM KÖTELEZŐ JATTOLNI!)


Valóban így van, aki már egy pár hónapja csinálja, teszem fel azt 4-5-6 hónap, az már meg tanulja a címeket, hogy mi hol van, ez kicsoda, és a fontosabbik dolgot, hogy szokott-e borravalót adni? Ha igen, akkor oda megy ki előbb. Én ha elmegyek 5 vidéki címmel, és abból teszem fel 3 ember ad, akkor nekik viszem először, és a másik 2 kapja meg utoljára. És teljesen lényegtelen, ha össze vissza, vagy 1 utcával arrébb kell vinni a kaját, én ki viszem erre a címre, át megyek a város másik végébe, és onnan megyek vissza.


A futár dönti el 97%-ban, hogy Ő hogyan szándékozik menni a címek terén.


És ezt nehogy félre értsék az emberek, ez minden pizzériánál így van, aki már egy kicsit is tapasztaltabb. :) És ez nem rossz indulat, bár valószínűleg sokan annak fogják fel.


A másik dolog!


Csörgetés? Hívás? Nem kicsi a különbség. Ha az ember tudja, hogy rendel este 10 - 10:30-kor kaját, és rá van írva nekünk a papírra, hogy csörgessük meg, akkor könyörgöm... Mi a francnak kell fel venni azt az átkozott telefont? Ki hívna téged ugyan este? Ki kellene nézni az ablakon, és ha látom, hogy csörög a telefon + áll egy autó/motor a ház előtt, akkor logikus, hogy a futár jött a rendelésemmel. Legjobb példa:


- Csörgetni!

Mikor oda érek:

- Csörgetem, bezzeg a második ki csengésre már fel is vette, nem is köszönt, és annyit mondott, hogy:

- Egy pillanat és megyek.


Hát a büdös ********* kell fel venni akkor? Akkor azt írd oda, hogy hívni, és kész. Ellenben nyomd ki a telefont, tudni fogjuk, hogy hallod/látod ha csörög/világít a telefonod, és már jössz ki 1-2 percen belül, maximum.


A bunkózás témát a futárokkal kapcsolatosan pedig hagyjuk. Mint az előbb említett példában is, elő szoktak fordulni dolgok. Például:


- Telefonba nem köszön. (Vendég)

- Ki jön nem köszön.

- Pénz vissza adása után (elindul be fele) nem köszön.

- Fel megyek neki kicsit fulladva, és fáradtan a 3 és/vagy 4.-ik emeletre, nem köszön, de azért jót mosolyog, hogy te majd ki köpöd a tüdődet.


A telefonnal kapcsolatosan még!


Ez úgymond "maszek" dolog, a futároknak. Ugyanis ez sincsen megfizetve. Hány olyan helyen voltam már, ahol úgy jön ki az ügyfél, hogy:

- Bocsi, hangosan néztük a TV-t.

- Bocsi, hangosan szól a zene.

- Bocsi, MineCraft-oztam haverokkal ts-en, aztán a beszéd végett nem hallottam, hogy jöttél.

- Bocsi, éppen zuhanyoztam.

- Bocsi, "pont rosszkor jöttél". (Igen, pont olyan dolog.)

- Bocsi, nem láttam/hallottam hogy csörögtél, mert a gyerek játszott a telefonnal.


Könyörgöm. Ezért? És akkor még ki jön 1390Ft-os rendelését kifizetni, és azt mondja hogy 1400-ből adjak vissza. A T-Home/T-Mobil-nál 1Ft perc díj 32Ft. És ezt arra a 4-5 másodpercre is ugyan úgy levonja. De minek? Ad 10Ft borravalót (ez nem az, a 10Ft), és akkor még én fizettem rá még mindig neki -22Ft-ot (azaz magamnak), hogy ő enni tudjon. Nincsen elő írva egyébként sem, hogy muszáj csörgetni. Nehogy már én fizessek még azért, hogy ő enni tudjon. Mindennek van ám egy határa.


+ Dolog még szintén ide:


Ahol 2-3 alkalommal is rá van írva hogy csörgetés, egymás után ugyan arra a helyre, és fel veszi a telefont, én annak nem hogy nem csörgetek, de még csak nem is csengetek, ha esetleg az is lenne. Duda, és kész. Ez is olyan dolog, hogy meg szól az ügyfél érte, hogy ha dudálsz, és nem csengetel. Ez is hol van elő írva? Nehogy már a vendég mondja meg, hogy hogyan végezd a munkádat. Ha külön rá van írva hogy csengetni és társai stb... Akkor természetesen semmi probléma sincsen. Meg amikor meg szól érte, hogy rá álltál a kapu beállóra, és nagyon erősen világít be fele a lámpa. Ha leveszed a helyzet jelzőre a világítást, akkor meg még mindig az a probléma, hogy már nem vakít, de ott állsz. Hát kérdem én, hova álljak? Az út közepére? Jaaaaa, igen. Amikor párszor ki vittem saját kocsival a címeimet, még azért is húzgálják a szájukat, mikor rá szólsz, hogy ne tegye a pizzát a kocsi tetejére, a motorháztetőre stb... Nehogy már ő döntse el, hogy a saját kocsimmal mit csináljak. Jó hogy meg nem mondja, hogy kék színű izzó legyen elől, mert az menőbb, meg 1.6-os legyen az autó, hogy tudjak vele haladni, illetve hogy piros színű legyen, mert az feltűnő, azt megismeri.


El lehetne gondolkodni itt nagyon sok embernek, ténylegesen. Tudom, hogy úgy is fognak jönni a cifrázó kommentek, de hogy mert így... de hogy mert úgy... és stb.


Nem kötelező a jattolás, de ne várd el, hogy 30-50 percen belül ott lesz a kaja.


Oda kéne figyelni a rendelés leadására is, például ha oldalon rendeled. Ha csörgetés van oda írva, akkor figyeld a telefont, és nyomd ki.


Ha alszik a kis babád, vagy alszik a fater, mert éjszakás volt stb, akkor pedig írd oda, hogy csengetni. Ne az legyen, hogy a futár áll az ajtóba, és köszön hogy jó napot/estét, és te semmi köszönettel már nyögöd is ki, hogy van csengő is...


Az ki szállítási idő is nagyban függ az oda benti dolgozóktól. Szakács & Diszpécser. Attól is függ, hogy mennyi a rendelés. Igazából, főként ettől függ. A szakács is lehet lassú, a diszpécser is lehet figyelmetlen. Volt olyan, hogy fél órát volt bent egy cím, azaz annak a papírja, és az nem volt be víve a konyhára, tehát a szakácsok nem is tudták megcsinálni, mivel nekik fingjuk sem volt róla, hogy ilyen rendelés egyáltalán lett volna behozva.


---


Elnézést a sok helyen való össze vissza írkálásért, de fáradt vagyok, és amúgy is stresszes voltam, de most már még jobban. :D


---


További szép napot/estét!


// Egy pizzafutár

2018. jan. 6. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim válasza:
74%
Ilyen esetben nyugodtan mondd neki, hogy igen, add vissza. Legalább az is macera neki, amíg visszaadja. Ne érts félre, nem a 10 forint miatt, de aki bunkó, az ne várjon semmit érte.
2019. nov. 19. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Utolsó!


Remélem megvan, hogy majdnem 2 éves a poszt!? :D

2019. nov. 19. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim válasza:
100%
#13 Megvan, de ezek szerint még mindig aktuális (lásd idetaláltam):DD
2019. dec. 17. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim válasza:
48%
Nevetséges hogy a pizzafutároknak milyen allűrjeik vannak, és miként képesek megsértődni. Komoly kvalifikációt igénylő munkáknál sem nyalják ki az ember hátsóját.
2021. febr. 28. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

#15!


Majd ha leszel futár, megtudod, hogy milyen. :)

2021. márc. 1. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!