Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A legtöbb B-s jogsival rendelk...

A legtöbb B-s jogsival rendelkező ember autó helyett miért nem használ inkább robogót rövid távra?

Figyelt kérdés

Számtalan előnye van a robogónak a kocsikhoz képest, mégis az én tapasztalatom szerint 50 sofőrből 1 használ csak robogót. Oké, nyilván hosszú távon, sok cucc hordozásánál, télen, vagy esőben jól jön a kocsi, de városon belül, munkába járáshoz, kisebb bevásárlásokra, afféle lóti-futi járműnek ezerszer praktikusabb a robogó.


Előnyei:

- SOKKAL olcsóbb megvenni, átíratni, biztosítani, üzemeltetni, fent tartani, javíttatni. Töredéke a kocsiénak. Az én robogóm pl. 1,5 litert fogyaszt 100-on.

- Nincs parkolási gond. Akárhol megállhatsz vele, mint bringával.

- Sokkal mozgékonyabb, fordulékonyabb, nincsenek számára akadályok, zsákutcák.

- Nagyon egyszerű vezetni. Csak húzni kell a gázt, meg indexelni. Amúgy meg olyan mint a bringa.


Most nem megyek bele olyanokba, hogy mennyivel szabadabb érzés az egész, mennyivel feelingesebb az élmény, mert ezt embere válogatja, kinek mennyire jön be. A fent említett tények viszont objektívak.


Miért van az, hogy emberek inkább mégis kocsit vezetnek? Nyáron százezer fok van bent, zabálja a benzint, folyton parkolóhelyet kell kutatni, aztán centizve beállni, szűk szakaszokon suta mint a téli álmából felzavart medve, és ha valami elromlik rajta, az ember dobálhatja ki rá a tíz, rosszabb esetben százezreket.


Nekem van kocsim, és robogóm is. Márciustól Novemberig szinte csak a robogót használom, csak 40-50 km-nél hosszabb utakra veszem igénybe a kocsit, de az ritka.



2019. aug. 28. 20:48
1 2 3 4 5
 11/41 anonim ***** válasza:
65%

Gratulálunk, hogy te egy ilyen fitt, környezettudatos, és a gazdaságosságot maximálisan szem előtt tartó polgár vagy. Azért azt ugye tudod, hogy ha nyáron autózni szeretnék, akkor nem kell aggódnod, hogy nekem mennyire lesz melegem, ahogy az se neked fájjon, mennyit költök ha valami elromlik?

Tudod, mégiscsak az én pénzem, az én autóm.


/már bocsi...../

2019. aug. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/41 anonim ***** válasza:
100%

Sokaknak idegen a robogó, vagy en bloc a kétkerekű jármű. Félnek tőle, azt hiszik, bonyolult vezetni, esetleg félnek az esetleges baleset következményeitől. Más a személyiségük, lehet picit neurotikusak, vagy egyéb ok miatt nem akarnak motorra ülni. Nem akarnak olyan járművet fenntartani, ami szerintük télen nem használható. Nem tudnak eleget róla, csak egy távoli elmélet az egész sokuknak. Ami előnyöket írtál, valszeg sokuknak teljesen új infó.


A kocsiban van légkondi, nem lesz "százezer fok bent", miközben robogón, ha normálisan fel akarsz öltözni, csomószor meleged lesz, még a legjobb hálós kabátok esetén is. Ha valaki kikanyarodik eléd, max az A oszlopod gyűrődik, nem a bordád meg a beleid.

2019. aug. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/41 anonim ***** válasza:
83%
Én úgy gondolom, hogy nem a félelem, vagy a tájékozatlanság az oka. Kevés az 50köbcetni. Ha a B-s jogsi megengedné a 125cc kategóriát vezetni, akkor sokkal többen ülnének át. Szerintem az 50-es nagyon lekorlátolt dolog, nem elég a 40-50km/h sebesség, nem tud utast vinni, nem hajthat fel autópályára. Ezekre a dolgokra szükség lenne. Persze nyilván 60-70-80-al is simán lehet haladni ezekkel az ötvenesekkel még gyári állapotban is. Én egy injektoros joggal közlekedek, fogyaszt 1,8litert, 65km/h a vége. Bőven elég. Autót akkor indítom be én is, mikor lefagy az út, meg amikor viszem a családot. Évi 10ezret megyünk autóval a feleségemmel, én kb. 7-8ezret megyek a robogóval. Segítek egy kicsit mennyi benzin spórolok a robogómmal. Egy évben kb. 45liter üzemanyagot robogózok el, ha erre az autómat használnám, ahhoz 680liter kellene. Hoppá! :) Az előttem szóló álszentkedő, biciklit emlegetőknek mondom, hogy próbáltam biciklizni, kétszer fél évig csináltam, de nem bírom, erős fizikai munkát végzek. Sőt Busz+rollert is próbáltam, nem megy, túl sok idő megy el vele, és a roller is fárasztó ha haladni akarok. Lehetne jobb, de még mindig nagyon érdemes robogózni, motorozni.
2019. aug. 28. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/41 anonim ***** válasza:
58%

Felsorolok néhány indokot, amiért nem választják autó helyett:

- A robógó nem való minden korosztálynak. Apám elmúlt 50. Röhelyesen nézne ki egy robogón. Mint ahogyan mondjuk a nagypapám is. Nőt pedig szökőévente kétszer látok robogón. Robogó egy fiatalos cucc.

- Télen felejtős. Kell mellé kocsi mindenképp.

- Akkor jó a robogó, ha egyedül mész A-ból B-be, majd utána B-ből A-ba. Ha többen akartok menni, netán elhoznál egy bevásárlást, máris ugrott a robogós mutatvány.

- Robogó kényelmetlen. Nem tudsz hátradőlni. Nincs klíma.

- Autóval ütközöl 50-el, valszeg kiszállsz egy karc nélkül. Robogóval elcsapnak 50-nel, akkor nem biztos.

- Én személy szerint rosszul vagyok a kávédaráló hangjuktól. Valószínűleg nem vagyok vele egyedül.


Ígyis úgyis kell egy autó mellé. Ha meg van autó, sok ember úgy van vele, hogy mi a bánatnak mellé egy robogó. Kvázi extra nyűg.


Nagyjából ezek jutottak eszembe.

2019. aug. 28. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/41 A kérdező kommentje:

Nem minden kocsiba van optimálisan működő légkondi, ahhoz minőségi, gázzal jól feltöltött, karbantartott légkondi kell, ami a legforróbb napokon is hűt folyamatosan, és nem kapcsolgat ki-be a túlhevüléstől. Hányszor szivatott már meg engem különféle kocsik légkondia... egy ideíg küldik a hideget, aztán feladják, és elkezdik ontani a meleget. Arról nem is beszélve, hogy a fogyasztást méginkább megdobja.


A veszélyességtől való tartózkodást viszont meg tudom érteni. Nem is amiatt veszélyes, hogy te hibázol, hanem hogy valaki a te hibádon kívül is elüthet. Ezzel nem igazán lehet mit kezdeni, az egészségünk fölött nem csak mi rendelkezünk. Ha valaki robogózik, sokkal jobban oda kell figyelnie. Viszont kontra, hogy másokban jóval kisebb kárt tudsz okozni, ha már így az extrém esetek is szóba jöttek. Ha autóval elütsz valakit, az jó esélyel meghal. Robogóval ilyen súlyos balesetet nem igen lehet okozni.

2019. aug. 28. 23:16
 16/41 anonim ***** válasza:
100%

Semmi értelme "vagy-vagy" alapon hasonlítani a robogót az autóhoz.


A jogos előnyei mellett ott van a tény, hogy a robogó szezonális jármű ami erősen függ időjárástól, úticéltól, egyebektől. Nyilván van az az időszak, amikor előnyös. De mellette akkor is ugyanúgy ott van a kocsi, akkor meg az emberek többsége marad az autónál. Főleg hogy a robit tárolni kell akkor is ha nem használod. Pesten utcán nem hagynám, télre főleg nem, garázs bérlésre meg elmegy az a különbözet amit a benzinen spórol az ember.


Én amúgy simán elvagyok Pesten belül tömegközlekedéssel, csak ritkán veszem elő a kocsit, ha külső kerületbe kell menni. Amúgy meg szinte csak várások közötti hosszabb utakra használom.


Így se lehet nézni a dolgokat, hogy miért a kocsi, meg a benzin meg az elromlik meg a drága, mert ilyen alapon miért nem lakunk a mai napig jurtában és járunk gyalog mert az olcsóbb és nem romlik el.

2019. aug. 28. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/41 A kérdező kommentje:

És nem kötekedni akarok, bár néhány válaszoló stílusából valamiféle felháborodást érzek amiatt, hogy a robogózás előnyeit felsoroltam, holott ezek tények, nincs miért felháborodni rajtuk. Szívesen meghallgatom az ellenvéleményeket, ha azt valaki normális stílusban közli, nem pedig afféle pökhendi, lesajnáló módon.


Anyagilag (nekem legalábbis) sokkal jobban megéri, hogy van kocsim és robogóm is. Matekozzunk kicsit: 60 ezer forintért vettem még 2009-ben a robogómat használtan, 0 forint volt az átírás, 3600 forint az éves biztosítás rá, és 1,5 litert fogyaszt 100-on. Évente megeszik kb 1 liter motorolajat is, az olyan 2400 forint. Mióta megvan, 40.000 kilómétert mentem vele. Főleg munkahelyre oda-vissza, a nagyanyámhoz heti többször, és bevásárolni járok vele. Ezek 5-10 km-es távok, oda-vissza dupla ennyi. Szerelőnél összesen olyan 4-5 alkalommal volt az elmúlt 10 évben, és minden alkalommal 5-10 ezer forintomba került a szerelése, legtöbbször csak gyertyacsere, meg karburátortisztítást kellett csinálni rajta, amit, ha értenék hozzá, még én is könnyedén meg tudnék csinálni. Kiindulva a 40.000 kilóméterből, ami 1,5 literes fogyasztással, 400 forintos benzin liter árral 240 ezer forint. A kocsim 8 litert fogyaszt, azzal számolva 1 280.000 forint. Több mint 1 milliót spóroltam már meg a robogózással. Ha abból leveszem a vételárat, a 10 évnyi biztosítás árát, az összes beletöltött motorolajat, és a szerelést, még úgy is egy 850 ezer pluszt kitermelt már, ami azért nem mindegy. És esőben, fagyban, emberek hurcolásával, nagyobb rakodások alkalmával a kocsit használom, abba is beleraktam már pár tízezer kilométert ezek miatt, de ha egyedül, városon belül kell ide-oda mennem, és jó idő van, akkor egyszerűen nincs okom nem a robogóval menni. Tehát megértem, ha valaki fél, és veszélyesnek tartja. De máskülönben semmi nem indokolja, hogy rövid távokra, városon belül, egyedül, az emberek ne robogóval menjenek. 50-km/h-val elgurulgat, városon belül egy ferrari se mehet ennél gyorsabban, piros lámpáknál, vasúti sorompónál a legelső sorba mehetsz, meg még amiket alapból felsoroltam, stb. Nem akarok senkiből haragot kiváltani emiatt, csak teljesen higgadtan, normálisan elmondtam a robogózás előnyeit 10 évnyi tapasztalatom után.

2019. aug. 28. 23:46
 18/41 A kérdező kommentje:

16-os, én a kocsit meg a robogót birtoklását most a régi, és az új WC tartályokhoz hasonlítanám :) A régi WC tartály (a példában ez a "csak kocsi") olyan volt, hogy megrántottad a zsinórt, és az EGÉSZ vízkészlet a tartályból kiürült. Tökmindegy, hogy sz*rtál, vagy csak egy légytetemet akartál lehúzni, megrántottad a kart, és az ÖSSZES vizet kieresztette a régi tartály. Hatalmas pazarlás. Az új tartályok ("kocsi+robogó") pedig olyanok, hogy van rajtuk két gomb. Az egyik kiüríti az összes vizet (kocsi), a másik épp csak egy keveset enged ki, (robogó) a kis dolgok elvégzésére. Praktikus, és modern gondolkodás.


A tárolás egy jogos kérdés. Nekünk mondjuk van garázsunk, ahol bővel elfér a kocsi meg a robogó is, bár tény, ez nem mindenkinek van így.

2019. aug. 29. 00:05
 19/41 anonim ***** válasza:
100%

"valamiféle felháborodást érzek amiatt, hogy a robogózás előnyeit felsoroltam, holott ezek tények, nincs miért felháborodni rajtuk"


Alapvetően nem az a baj, hogy tényeket közölsz, hanem egyoldalúan, elfogultan a magad "javára" fordítva teszed, miszerint robogózás = minden szép és jó, autózás = csakis rossz.


Például az olcsóság, fenntartás is relatív. Vehetsz robogót 60 ezerért meg 1,5 millióért is. Munkatársamnak utóbbi van, ripityára törte amikor elé kanyarodtak, a javíttatás közel annyiba került, mintha újat vett volna.


Nincs parkolási gondod, de pont mint egy bringánál, sokkal jobban ki vagy téve a lopás, rongálás veszélyének, mint egy átlag tömeg autónál. Egy autót szabadabban kint hagyhatsz a parkolóban, viszont egy motort, robogót nem hagynék a szabad ég alatt egy éjszakára sem. Ilyen szempontból sokkal előnyösebb annak, akinek saját garázsa, udvara van.


Lehet mozgékonyabb, fordulékonyabb, de mellette megvan ugyanaz a hátránya mint a biciklinek, hogy az úton te vagy a gyenge láncszem, a járdán, bicikliúton meg túl erős vagy. Én például rühellem, mikor tekerés közben vagy járdán sétálva mellettem robisok szlalomoznak, vagy épp elzúgnak 50-el. De az útra sem tud kimenni mert ott meg 70-80-al száguld a nép.

2019. aug. 29. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/41 anonim ***** válasza:
100%

Azt is hozzá tenném, hogy el kell fogadni, hogy nem mindenki nézi ennyire filléreskedve az életet. Te azt nézed, hogy spóroltál 850 ezret. De nézhetjük azt is, hogy 10 év alatt tetted, az havi 7 ezer forint ami amolyan "not good not terrible" kiadás. Nem ebből fog senki előre lépni és igen szűk réteg az, akinek ez tényleg számít.


Egyszerűen el kell fogadni, hogy nem mindenkinek az a jó ami neked jó.

2019. aug. 29. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!