Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagymotoros jogsinál hogy...

Nagymotoros jogsinál hogy állnak a képzés során azokhoz, akik ténylegesen akkor ülnek először motorra?

Figyelt kérdés
Gondolkoztam azon, hogy belevágok a motorozásba, megcsinálnám az A-kategóriás jogsit. Viszont az a tapasztalatom, hogy a gyakorlatban akik elkezdik az A-kategóriát csinálni, azok általában olyan emberek, akik a gyakorlatban már motoroznak egy ideje. Mennyivel nehezebb tényleg kezdőként megcsinálni a nagymotoros jogsit, és hogy állnak az ilyen emberekhez az oktatók?

2020. jún. 15. 17:08
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
(Egyébként B-kategóriás jogsim és hozzá autóvezetési tapasztalatom viszont van, ha az számít valamit.)
2020. jún. 15. 17:08
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Szólsz az oktatónak, majd ő segít.

Normális a hozzáállás, csak tudjon róla.

2020. jún. 15. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
78%

Nehezebb talán egy fokkal, de abszolút nem lehetetlen. Én A2-es jogosítványt csináltam 0 tapasztalattal 20 évesen, a rutin nagyon könnyen ment, amit annak tudtam be, hogy kb 4000 km-t bicajoztam abban az évben. Tehát ha tudsz bicajozni, vagy netán gyakran bicajozol, akkor a rutinnal sem lesz gond.

Amikor 2 évvel később az A-t csináltam, volt egy társam, aki szintén A-t csinálta, de ő 0 tapasztalattal. nagyon rosszul ment neki, így végül A2-re átkérte magát és azt csinálta meg. Amit észrevettem, hogy az oktatóm pont ugyanúgy viszonyult hozzám, mint hozzá, azaz abszolút nem jól magyarázott dolgokat szegénynek. konkrétan én mutattam neki néhány feladatot, hogy a szűkítőfolyósó menjen neki. Nem tudom, hogy a töbi oktató milyen, de szerintem NAGYON sokat számít, hogy jó oktatót fogj ki (főleg ha bicajjal sincs sok tapasztalatod), aki nem szđrik a fejedre. minden oktató más, nem lehet általánosságokat mondani, hogy "az oktatók hogy viszonyulnak kezdőhöz". Nekem ment így is az A, effektíve segítség nélkül, de nem az oktató miatt, hanem mert addig A2-es motorral volt elég sok tapasztalatom.


A bátyám 27 évesen csinálta meg az A-s jogsit, egyből sikerült neki minden, pedig 0-ról indult. Ő is jól tud bicajozni.


Nem akarok párhuzamot vonni 2 példa alapján, mert simán lehet, hogy tévednék, de véleményem szerint ha tudsz magabiztosan biciklizni, akkor a rutinvizsga nem fog gondot okozni, főleg ha mellé van pici műszaki érzéked.


Nem a jogsi megszerzése a szűk keresztmetszet, hanem hogy utána mit kezdesz. Magyarországon a motoros képzés röhejes. Mindenképpen érdemes utána minél gyakrabban elmenni vezetéstechnikai képzésre, ott lehet jól megtanulni motorozni a leghatékonyabban. A motorozás egy olyan műfaj, amit folyamatosan tanulni kell, sosincs vége.

2020. jún. 15. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Második válaszoló, köszönöm a részletesen kifejtett választ!


Tudok biciklizni, bár nagy biciklitúrázó sem vagyok.


Egyébként leginkább az ilyen váltás, kuplungkezelés stb. témakör az, amitől tartok előzetesen, aztán persze valószínűleg közben jövök rá majd, hogy sok más nehézség is van még...

2020. jún. 15. 17:50
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Én is 20 évesen csináltam meg az A2-es jogsit és nem volt annyira nehéz.A biciklis tapasztalat semmit sem befolyásol.Az elindulással,váltással,szűk kanyarbevétellel voltak gondjaim az elején,de elhagyatott mellékutakon tanulgattam saját motorral(Yamaha 535 virago),s a minimum óraszám után elmentem járműkezelési vizsgára ami elsőre sikerült.Ha nem fulladsz le,vagy döntesz ki bóját akkor nyert ügyed van.S azután egy kis forgalomban való vezetés és vizsga.Az autós tapasztalat e tekintetben számít,mivel tudod,hogy kell felvenni a forgalom ritmusát.Mind autónál mint motornál illetve bármiféle közlekedési eszköznél megbosszulja magát a kapkodás illetve a hirtelen manőverek,ez motornál halmozottan igaz,olyan készségeket kell majd elsajátítani amit nem biztos,hogy az oktatáson fogsz megtanulni hanem amikor magad mész majd.Kigyorsítás vizes útfelületen,vészfékezés kanyarban,körforgalmak helyes megközelítése ívek és sebesség alapján stb...

Nem bonyolult,de fejben mindig ott kell lenni,s arra készülni,hogy a helyzetet nem másnak hanem neked kell majd megoldani.Sok szerencsét.

2020. jún. 15. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Én AK jogsit tettem le így (pár évvel utána vezették be az A2 kategóriát). Semmi extra nem volt. Szóltam az oktatónak, hogy még nem ültem motoron. Szépen mindent elmondott.

Ha félsz a nagymotortól és van szabad kisebb kategóriás, akkor kérheted, hogy eleinte azon gyakorolhass.

2020. jún. 15. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

mivel van B jogsid így az a legjobb ja beiratkozol motoros tanfolyamra és veszel egy ólcsóbb 50-es váltós motort lehet simson vagy valami enduro és mire meglesz a kresz vizsga arra megtanulod az alapokat

oktatónak meg megmondod majd hogy te 2 hete kezdtél el megtanulni motort vezetni és még sok mindent nem tudsz

amikor én mentem vezetni volt egy csávó aki ugyan így életébe nem vezetett motort és A kategóriával kezdte, neki az oktató első első nap ami ugye 2 óra, nem a 600-ast adta oda hanem egy 250-est, és úgytudom közben vett egyszer külön órát ahol csak ő volt és az oktató, vizsgán átment elsőre

2020. jún. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

3-as vagyok.


"Egyébként leginkább az ilyen váltás, kuplungkezelés stb. témakör az, amitől tartok előzetesen, aztán persze valószínűleg közben jövök rá majd, hogy sok más nehézség is van még..."


Autós tapasztalat itt is segítségedre lesz valamennyire, csak meg kell szoknod, hogy bal kép kuplung, jobb kéz első fék, jobb láb hátsó fék és bal láb a váltó. Ugyanúgy izommemória lesz, mint kocsinál. Annyival mondjuk nehezebb, hogy egy vészfékezés sokkal összetettebb és bonyolultabb manőver, mint kocsinál, még akkor is, ha a legújabb motort veszed, ami tele van kisegítő elektronikával.


A biciklis tapasztalat szerintem azért nagyon sok mindent befolyásol, mivel ugyanúgy két kerék, hasonlóan viselkedik szinte az összes helyzetben. Illetve ha nem tudsz biciklizni, az elején esetleg nehezebb dolgod lesz az egyensúlyozással is.


Amire figyelj, hogy motor vezetéshez más perspektíva szükséges, mint autóvezetéshez. Ezt nehéz elmagyarázni, főleg dióhéjban. Ha úgy vezetsz motort, mint autót, könnyedén baleset részese lehetsz. Teljesen más útstratégiát kell használni. Illetve van egy csomó sajátosság, ami ide kapcsolódik, és teljesen más az egyiknél, mint a másiknál. Pl motorral leginkább 3 nyomvonal közül tudsz választani, mindig az aktuális helyzettől függ, melyik lehet a legjobb. Például körforgalomban érdemes alapesetben a külsőn, mivel így jobb esélyed van elkerülni a kiszóródott homokot, kifolyt olajat stb, ezek általában a nyomvonalak között gyűlnek össze. Ha olyan úton haladsz, ahol vannak jobbról mellékutcák, érdemes kerülni a külső nyomvonalat, mivel gyakran kidugják a nózit az autósok, illetve később vesznek észre (egyszerű geometria, papírra lerajzolva gyönyörűen látszódik), esetleg egyáltalán nem vesznek észre, mert nincs senki, ahol amúgy egy kocsi bal oldalának kéne lennie (mert te épp jobb oldalt vagy valaminek a takarásában), azaz kihajtanak eléd és őszintén meglepődnek, amikor valaki balról beléjük jön.


Ajánlom MCRider youtube csatornáját, ahol nagyon sok elméletet tudsz megtanulni a motorozásról. Egyik legjobb ilyen támájú csatorna.

2020. jún. 15. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek a hasznos válaszokat, mentek a zöld pacsik.
2020. jún. 15. 20:49
 10/13 b1812567 ***** válasza:
100%

40 felett, 0 motoros előélettel vágtam bele az A kategóriába.

Nyilván nehezebb, mint ha lenne bármi előzetes rutinod. Próbáld hangsúlyozni az első gyakorlati órán amikor találkozol az oktatóval, hogy teljesen nulláról kezded. Ha valami nem világos, nem megy, kérdezz rá. De a legtöbb helyen nem nagyon foglalkoznak személyre szabottan a tanulókkal. Valószínűleg több órát kell majd vegyél, mint az előírt minimum.

Ha van motoros ismerősöd, akkor kérj tippeket, még jobb ha valahol biztonságos környezetben gyakorolni is tudsz, még ha kisebb motorral is. Meg motoros fórumokon olvasgass, kérj tanácsot.

Amit nagyon tudok ajánlani, az a Safety Hungary, nekik a szokásos vezetéstechnikai képzéseken kívül van direkt kezdőknek szóló tanfolyamuk is! És jogsi után is ajánlott tréningre menni.

Az, hogy autós rutinod van, sokat fog segíteni a forgalomban, csak a vizsgáig le kell vetkőznöd a szabálytalan szokásokat. :)


Én csak egy dolgot bántam meg az A jogsival kapcsolatban. Azt, hogy nem kezdtem el jóval korábban. :)

2020. jún. 15. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!