Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motormosó + Mannol olaj +...

Motormosó + Mannol olaj + molibdén adalék? Jó megoldás lehet?

Figyelt kérdés

Legutóbb úgy voltam vele, hogy rászánom a pénzt, és megveszem a Liqui Moly olaját (5W-40), ami az én autóm specifikációinak megfelel.

/ Skoda Octavia 1.6 8V; BFQ motor; 2005; VW 502/505; 230.000 km/


Sajnos most elég rossz tapasztalataim vannak vele. Ugyanolyan üzemi feltételek mellett kb 5-7.000 km után már elkezdte csipegetni a kocsi, ami persze teljesen elfogadható, ahogy fárad az olaj, illetve a könyve szerint is gyakori város mellett 0,5 l / 1000 km is rendben lenne. Nekem most olyan 5.000 km alatt evett meg 1 litert, ami teljesen belefér. (Főleg sok város után autópályás menetnél volt ez észrevehető.)


Előtte Castrol volt benne, de 8-10.000 környkén azt is elkezdte csipegetni már, amikor közeledtem a gyári 15.000 km-es periódushoz (állandóban használom, nem változó periódussal).


Ami viszont jobban zavar, hogy a Liqui Moly-val városi üzemnél iszonyat kapucchino van az olajbetöltő sapkán. Autópályás menetnél eltűnik. Castrollal ennek az ötöde alig volt.


A szerelőm ajánlotta, hogy próbáljam ki a Mannolt, mert igaz nincs nagy marketingje, de az átlagtól azért jóval minőségibb olaj, ráadásul a no marketing miatt az ára is igencsak kedvező. Azt mondta mehet bele nyugodtan a Mannol saját molibdén adaléka, de csak azt tehetem bele. Ilyen Metabond és egyéb kávétejszínt meg ne próbáljak, a molibdénes adalék az egyetlen, ami kb ér valamit.


Kinek mi a tapasztalata?

Használt már valaki ilyen molibdénes cuccot a motorba?

Illetve az olajváltásnál, főleg, hogy ilyen habzós hulladék van most benne, mennyire tartjátok jó ötletnek a motormosó használatát olajcsere előtt?


Előre is köszönöm!



#mosás #olajcsere #molibdén #motor élettartam #molibdén-diszulfid #motoröblítés
2021. márc. 29. 15:32
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
86%

Motormosót egyáltalán nem ajánlom.


Mannol olaj nem rossz, de minden olaj 7-8000e km körül elkezd "felhígulni", mindegy, hogy mannol vagy castrol vagy liqui molly.


5w40-et ír a könyved?

Mennyit eszik meg 2 olajcsere között?

Bár én a 15.000-et tuti nem várnám meg, inkább 10e km max.

2021. márc. 29. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
52%

"Ami viszont jobban zavar, hogy a Liqui Moly-val városi üzemnél iszonyat kapucchino van az olajbetöltő sapkán."

Hengerfejes az autód. Nem az új fajta olaj teszi, csak most jött ki a hiba.

2021. márc. 29. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
20%
Semmilyen csoda adaléknak nincs értelme, a 10 ezres olajcseréknek van, meg a megfelelő olajnak. Ha kapucsinós, akkor már a baj...
2021. márc. 29. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
82%

1. A szerelő azt mondja, amit a szerződése diktál. A Mannol egyáltalán nem minőségibb az átlagnál, sőt, szerény véleményem szerint elmarad attól. Az árához képest nem rossz egyébként, nem azt mondom hogy rossz, csak azt, hogy az ára nem a no marketing miatt alacsonyabb az átlagosnál, hanem mert maga az olaj átlagon aluli. A Liqui-Molynál mindenképpen rosszabb. A szerelőd azért ajánlja azt, mert bizonyára a Mannollal van szerződése. Mi ugyanezt csináljuk, csak más (jobb) márkával.


2. A motormosó egy f*szság. Az, hogy a szerelőd ajánlja, az is csak azt jelenti, hogy szerződése van a Mannollal és rád akar sózni felesleges marhaságot. Két opció van és mindkettőnek az a vége, hogy fölösleges a motormosó. Egy, ha be van tartva a csereperiódus, akkor semmi olyan lerakódás nem fog keletkezni, ami miatt szükségessé válna a mosás. Kettő, ha nem volt betartva a csereperiódus és emiatt problémák keletkeztek, akkor azon egy motormosás rohadtul semmit nem fog javítani. Egy szó mint száz: felejtsd el a motormosót.


3. A "kapucchinonak" semmi köze az olaj fajtájához és minőségéhez, a motormosó meg (ahogy az előbb is írtam) semmit nem fog csinálni ellene. A "kapucchino", vagy hívjuk inkább a nevén, emulzió, jó eséllyel hengerfejproblémára utal. Ez magasan a leggyakoribb oka az emulzió létrejöttének, továbbá ez magyarázat az olajfogyasztásra is, habár a te esetedben a fogyasztás nem kiemelkedő, bár én kicsit sokallom. Az én 24 éves F Astrám 10e kilométer alatt megeszik maximum 3 deci olajat. A tiéd háromszor annyit.

2021. márc. 29. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
39%
Ha már tejeskávés az olajbetöltő sapkád akkor gáz van haver, nagy gáz... úgy lehet az a motor kuka...
2021. márc. 29. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:

Én magam végzem az olajcseréket mindig minden autómon, a "szerelőm" igazábol barát, aki nagyobb munkáknál szokott nekem segíteni otthon (alapból nem is autókat, hanem nyerges vontatókat javító szervízben dolgozik, csak otthon vállal pluszt).

A fura az, hogy a motor oldalán van egy vízcső elosztós termoszátház, amiből van egy minimális hűtővíz szivárgásom. (Alatta a váltó tetején ki van csapódva a fagyálló, de nem ölmik, csak pár csepp megy el.) Ez természetesen cserélve lesz majd.

Hűtővízből kb. 5000 km alatt megy el a Min-Max közötti rész, ami úgy 0,4-0,5 liter. Nyilván tudom, hogy a hűtővíz alapból nem az a folyadék, aminek fogynia kellene, de mint írtam, nálam szivárog egy helyen.

Illetve az emulziót meglátva egyből kinyitottam a hűtő sapkáját hidegen-melegen is utóbbinál persze óvatosan, megvárva, míg lassan elmegy a túlnyomás. A hűtővizem kristálytiszta (nyilván rózsaszín a fagyálló miatt), illetve nem is buborékol, és nincs kipufogószaga.


Ettől még lehet akkor hengerfejes?

Csak mert olyat is olvastam, hogy sok városi rövid, főleg hideg üzemnél előfordulhat, hogy egy rosszabb olaj felhabosodik. Ez utóbbi akkor hülyeség?

2021. márc. 29. 18:19
 7/24 anonim ***** válasza:
62%

Igen, lehet hengerfejes vagy hengerfejtömítés xar...


Az, hogy tejeskávé az olajad meg csipegeti a vizet, NEM JÓ!


Mondod, hogy szivárog egy helyen a víz, lehet nem vetted észre, hogy kevés vízzel mész és már meg is van a baj...

2021. márc. 29. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
73%

kávéhabos simán lehet sok városi rövidjárattól.

Nem kell egyből szaladni hengerfejtömítést cseréltetni....

2021. márc. 29. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
42%
Felesleges
2021. márc. 29. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
87%
8-as jól mondja, és jo a mannol kb 8-10 ezres olajcsere+ ha sct szurot veszel az is elég olcsó és nem hinnem hogy rossz, csak mert az is félig meddig mannol termek. Én molibdenes olajat tettem bele és kevésbé füstölt, illetve elég jó kopás állósaga van. Semmivel nem rosszabb mint a castrol vagy a moly. Mannol, és Motult használunk esetleg Fuchs
2021. ápr. 10. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!