Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » -9o fok hengerfej csavar...

-9o fok hengerfej csavar lehuzasanal mit jelent?

Figyelt kérdés
Három lépcsős lehúzás, első kettő nyomaték, harmadik fokra van adva. - 9o fokra. Ez elvileg lazítás? Lazitottam 9o fokot de teljesen fellazult, lotyogott a csavar. Most akkor lazítás vagy rahuzas?
2021. ápr. 10. 18:53
1 2 3 4 5 6
 41/56 krwkco ***** válasza:

És akkor most fel akarod hívni az összes autógyártót, hogy elcseszték a dolgot, mert szerinted ez kevés? Feltételezem, hogy jobban értenek ehhez.

Hacsak nem rontottál el valamit. Megkented a csavarokat, ha az van előírva? Tiszta a zsákforat alja? Nem ül fel a csavar vége a zsákfuratban?

2021. ápr. 11. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/56 A kérdező kommentje:
Totál tiszta minden, csavar olajos. De azer ez annyira nem egyértelmű, rajtad kívül, volt aki lazítást írt de joparan huzast. Fifti-fifti :D
2021. ápr. 11. 10:00
 43/56 krwkco ***** válasza:
Az, hogy hányan okoskodtak itt az anonim-ok közül -semmire sem hivatkozva- az mit számít? Egyetlen gyári ajánlás sem volt idézve, amelyik 84 Nm ÉS 90 fokos meghúzást javasol. Vagy csak nyomatékra húzás volt ajánlva 84-86Nm-rel, vagy sokkal kisebb nyomaték és utána 90 fok.
2021. ápr. 11. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/56 A kérdező kommentje:

Hát ja, de az a baj, hogy konkretan nem volt két ember, aki ugyanazt írta volna. Volt akinek a program csak szimplán 84 nm-et írt. Valakinek 3o-54-84 nm, mindenféle fok nélkül. Valaki írta, hogy lazistak, valaki azt hogy húzzak.


Az alapgond szerintem az, hogy a tömítésen írt nm nem egyezik a gyári eloirassal.

2021. ápr. 11. 10:10
 45/56 krwkco ***** válasza:

"Volt akinek a program csak szimplán 84 nm-et írt. Valakinek 3o-54-84 nm,"

Ezek a végerdeményben alig térnek el. A csavar meg van húzva 84Nm-el és kész.

Viszont aki azt mondta, hogy húzd meg 84Nm-rel, húzzál ra 90 fokot és "ellenőrizd" 84Nm-rel az szerinted ért hozzá? Először is: nem tudta magmagyarázni, hogy miért van - jel a + helyett. Másodszor: egy nyomatékkulcsos meghúzást nem lehet ugyanakkora nyomatékkal "ellenőrizni". Amikor folyamatosan húzod akkor a csúszó surlódási együttható érvényes. Ha befejezted, akkor az álló. Az álló surlódás sokkal nagyobb, ezért többé nem tudod ellenőrizni, hogy jó volt-e a meghúzó nyomaték.

Ha nem tudod eldönteni, hogy kinek higgyél és kinek ne, akkor hiába kérsz tanácsot. A neten mindenféle ember előfordul.

2021. ápr. 11. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/56 A kérdező kommentje:
Ebben teljesen igazad van. Ha rosszul csináltam,akkor már kifutott a tej, majd pár 1oo vagy 1ooo km után kiderül :D
2021. ápr. 11. 10:34
 47/56 krwkco ***** válasza:

Nem biztos.

A csavar megnyúlt, a tömítés túldeformálódott. Végül utánanéztem, hogy mit mond a net a túlhúzott csavarokról. Először is: az aluminum hőtágulási együtthatója több, mint kétszer nagyobb, mint a vasé. Vagyis amikor a motor majd felmelegszik, tovább fogja feszíteni a csavart.

hu.wikipedia.org/wiki/Hőtágulási_együttható

Az alábbi cikk szerint a csavarokat emellett dinamikus terhelés fogja érni, ahogy a motorban meggyullad a keverék. Eszerint akár üzem közben elszakadhat a csavar.

www.geree.hu/2019/06/csavar-tulhuzas/

További információk a túlhúzásról:

alkatresz-motorhoz.hu/csavar-meghuzas-nyomatekkal

c.bibl.u-szeged.hu/14454/1/honved_003_011_012_055-056.pdf

zlt.hu/wp-content/uploads/2016/10/Csavarozásechnika.pdf

Mindezek alapján én két-három lépcsőben lazítva kivenném az össze csavart. Megnézném, hogy van-e rajtuk nyoma elvékonyodásnak. Akár egy subler pofái között végigpörgetve. Egy vékonyabb pálcával ellenőrizném, hogy hosszabb-e a zsákfurat végéig tartó hossz, mint a csavar. (Olvasd el ennek a végét: www.szakalmetal.eu/letoltes/fogalomtar/auto/elfordulasi-szoges-meghuzasi-modszer) Nem gyűlt-e fel olaj a furat alján.

Ha nincs elvékonyodás, akkor 3 nyomatéklépcsőben meghúzva visszaraknám őket. Az utolsó nyomaték legyn 84Nm. Szögre húzás és visszaeresztés nélkül. Ezt tartanám a legbiztonságosabbnak, ha nem akarsz további alkatrészekbe és munkába beruházni.

2021. ápr. 11. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/56 anonim ***** válasza:
Valaki tudna linkelni bármi leírást, jegyzetet ahol negatív fokos lehúzással találkozni? Tuvábbra se tudom ezt az elméletet elhinni, sehol máshol nem találkoztam még vele..
2021. ápr. 11. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/56 krwkco ***** válasza:

Valóban nem gyakori, de van rá példa. Nem könnyű rákeresni, mert a google "-90"-re nem ad specifikus találatokat.


„mondhatnak akármit, én tudom, mit kell csinálni, ki találta ki azt a marhaságot, hogy két meghúzási sorozat között várni kell, vagy éppen vissza kell ereszteni?”

autotechnika.hu/cikkek/4597,huzd-ki-tudja-meddig-huzhatod-.html


"26 FT/LBS, +90º, RELEASE ALL BOLTS, REPEAT 26 FT/LBS, +90º"

www.mahle-aftermarket.com/media/local-media-north-america/pdfs-&-thumbnails/torque3.pdf


"For example – on the Subaru EJ253 2.5L naturally aspirated engine, a torque specification for a single bolt is to tighten to 22 ft./lbs., then 51 ft./lbs., loosen 180 degrees, then loosen another 180 degrees, torque to 31 ft./lbs., turn an additional 80-90 degrees, all bolts another 40-45 degrees, and finally the center bolts another 40-45 degrees."

www.felpro.com/technical/tecblogs/proper-installation-use-t-t-y-bolts.html

2021. ápr. 11. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/56 anonim ***** válasza:
Köszi
2021. ápr. 11. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!