Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez minden sofőrnek jön reflexből?

Ez minden sofőrnek jön reflexből?

Figyelt kérdés

Ha egy autó bármilyen körülmény között megcsúszik, elveszti a tapadást akár elől, akár hátul, akkor olyankor minden sofőr érzi, hogy mit, mennyit és hogyan kell csinálni, hogy elhárítsa a veszélyt?

Persze mindezeket nem nagy sebességeknél, nyilván.

Sokan látom és hallom kérdezik ebben az időszakban, hogy olyankor mit kell tenni meg merre kell tekerni kormányt stb...

Hát abban a pillanatban szerintem marhára nincs idő azon gondolkodni, hogy na akkor most hogy is kellene.



2021. nov. 26. 22:33
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
Én még emlékszem a pillanatra, mikor 14 évesen először megcsúszott a kis pöcsköszörűm hátulja.... Mire kitaláltam hogy merre is kellene tekerni a kormányt, addigrs már a földön feküdtem... Azót már négy telet végigmotoroztam, mondhatni reflexszerűen jön, hogy mit merre, mikor megcsúszik. Mikor. Meg lett autóra is a jogsim, akkor az első amit megtanultam a téli közlekedés alatt, ha baromkodni akarsz, akkor közbe nyomni kell a gombot a kéziféken, mert ha úgy marad akkor megfordulsz...
2021. nov. 27. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
100%
Az nagyon soká és hosszú idő után és gyakorlással lehet valamennyire jól megtanulni és hogy rutinná váljon.
2021. nov. 27. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Menj el egy vezetéstechnikai pályára, ahol van rántópad és műgyantás pálya! Én pl a Hungaroringen voltam, de van máshol is hasonló az országban. Ott be lehet gyakorolni az ilyen helyzeteket. Egyébként döbbenetes, hogy elsőre a 20-25 éve vezető, "nagy tapasztalattal" rendelkező sofőrök döntően nagy többsége tehetetlenül kipördül, kisodródik.
2021. nov. 27. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
Én például tudom, mi az elmélet és tudom magamról, hogy gyakorlás híján nem sok esélyem van azt átültetni a gyakorlatba. Sajnos halogató típus vagyok, szóval még csak érlelődik a vezetéstechnikai tréning gondolata, de még a teszkóparkolóé is.
2021. nov. 27. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
100%

Én régen úgy gyakoroltam hogy télen amikor leesett a hó, kimentem egy vasuti rakodó helyre .

Ott senki nem takarított és nagyon szépen lelett taposva a hó, feljegesedett és eszméletlenül csúszott.

Ott próbálgattam fékezni, kanyarodni és ezt lassan , majd hirtelen mozdulatokkal.

Először bizony meglepődtem hogy hogyan mozog az autó, de sok idő múlva már ment elég jól.

Ezt sokszor csináltam és nagyon sokat lehet belőle tanulni.

Azt hiszem most már megint kellene egy kis gyakorlás ha esik hó.

2021. nov. 27. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 A kérdező kommentje:

A tanpályát én is kipróbálom mindenképp, reményeim szerint jövőre, mert az nem tudom milyen lehet. Gyakran vezetek hátsó és első kerék meghajtású autókat, elő-elő szokott fordulni, jobbára őszi nyálkás vagy homokos, kavicsos utakon, hogy vagy a hátulja csúszik meg vagy az első kerék meghajtású autó tolja az orrát.

Csúszkálni a havon én is szeretek télen, jó móka.

2021. nov. 27. 10:39
 17/25 veterán vas ***** válasza:
59%

Nem, ez nem jön reflexből.

A hétköznapi gépjármű oktatás nem terjed ki arra, hogy mikor és hogyan kell pl. egy keresztebálló hátsóhajtásút, gázelvétel nélkül ellenkormányozni, vagy ha egy fronthajtású eltolja az orrát, akkor hogyan tudod kézifékkel befordítani, hogy közben még az úton is maradj. Sajnos a vezetők jelentős hányada azon a szemléleten nőtt föl, hogy ha vészhelyzet van, akkor csak egy megoldást tudnak: azonnal fék és kuplung!

Ennek "köszönhetően" a mai napig látunk végtelenül hosszú egyenes féknyomokat, aminek a végén ott az árok/épület/másik autó/útszéli fa/hídkorlát stb.

Szóval a kérdésedre, csak az jön reflexből, amit begyakorolsz.

(nagyon sokáig kell gyakorolni és tudatosan, ám akkor sem biztos, hogy vészhelyzetben előjön)

2021. nov. 27. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
valamennyit segít a szimulátorozás is, na nem az arcade fos, hanem ahol rendes fizikája van, de az éles gyakorlást nem pótolja az sem.
2021. nov. 27. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:

#veteran vas, mi a magyarázata annak, hogy gyakran látni hosszú egyenes féknyomokat aminek a végén ott van az árok például, mi az ami a dolog mögött van?

Mert gyakran látok ilyet én is, de soha nem gondoltam bele, hogy valami vezetéstechnikai dolog is áll mögötte?

2021. nov. 27. 17:07
 20/25 anonim ***** válasza:
#17 azok a végtelen féknyomok furák nekem, mert olyan hosszúak néha, hogy 470 Km/H-ról kellet satut nyomniuk.. :D
2021. nov. 27. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!