Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A "régi autók megbízhatóbbak"...

A "régi autók megbízhatóbbak" elv mára megdőlt?

Figyelt kérdés

Szerintem ez a mondás addig volt igaz, míg a 15-20 éves használtautó piacon a szívóbenzines és adagolós dízelek voltak minimális OBD rendszerrel illetve max egy rádióval. De a mai használt autók többsége turbós CR dízel illetve jönnek be a kisköbcentis benzinesek. Oké hogy a legtöbben nincs komoly multimédia de az elektronikai rendszerük viszonylag fejlett.

Egyik ismerősöm mondta erre egyszer, hogy ma már tökmindegy hogy a kábelköteg végén egy fizikai óracsoport van (utalva a 15 éves kocsikra) vagy egy modern LED kijelző (utalva a mai autókra).

Ez a mondás valóban megdőlt hogy a régi autók jobbak vagy nem?



2022. ápr. 22. 21:08
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

Tény, hogy voltak olyan autók, amikhez az olajcserén kivül nem kellett hozzányúlni.

Mára már a Mercedes is rájött, hogy nem tartható üzletmodell a hibamentesen közlekedö autó 1 millió km-ig.


A Mercedes az új S, E, C Klasseban tùltolta a digitalizációt. Egészen egyszerüen minden az infotainment rendszerbe beledobtak. Noha, nem olyan rossz a Merci rendszere, de ha pl tönkremegy az alaplap (korai Teslákban elöfordul), akkor klimát sem fogsz tudni állitani, max a telefonodról… vagy azt sem. Ledes fényszórók jol néznek ki, bàr irdatlanul drága a cseréjük.

Az, hogy a motort sok elektromos kütyü felügyeli, alapvetöen nem rossz, hiszen könnyebben kideritheted, hol a hiba.


Hogy a sok menetstabilizáló jó dolog-e, azbeállitottság kérdése.

Ha idiótán közlekedsz vele, a sok elektromos menetstabilizáló ilyeneket fog megakadályozni:

[link]

(Itt a BMW-ben ki lehetett kapcsolva az összes menetstabilizátor…)


Nekem egy 9 éves a kecskeméti csillagom van. Hiba nem volt idáig, olyan, hogy nem tud az autó tovább menni, nem volt. Ennek az a titka, hogy szervizbe hordom és megkap mindent, amit csak szeretne.

2022. ápr. 23. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

Szerelés szempontjából még mindig ezerszer jobb egy régi autó mint egy új.


Mint ahogy előttem is írták: régen is voltak nagyon megbízható autók és voltak nagyon gyászkeret autók.

Ugyan ez van manapság is...


Mai mercik jók azért, csak ott ha valamit cserélni kell az nagyon zsebbenyúlós lesz :D

Míg az én öreg 190-esembe fillérekbe kerül az alkatrész, és azt sem a motorra költöm pedig elvileg 1,4 millió körül van benne km.

Szerencsére ebben nincs ECU meg OBD meg ilyen xarságok :D

2022. ápr. 23. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
77%

"A "régi autók megbízhatóbbak" elv mára megdőlt?"


Nem, nem dőlt meg , kb 2010-ig gyártottak rendes, jó, megbízható autókat, de mostmár 2 dolog miatt csak 4-5 évig használható fostalicskákat gyártanak

1. a környezetvédelmi baromságok, hogy 3 hengeres 1 literes turbó ottó motor kell a 2 tonnás suvba ami 100 000 nél ki is fingik.

2. a generációk debilizációja, a mai fiatalok egetrengetően hülyék ezért telepakolják sávtartó, holttérfigyelő, tolatókamera, radar, kutyafüle minden baromsággal mert vezetni nem fognak tudni megtanulni még autómata váltóva sem. Szóval igen ezek meg 2 évente elromlanak, akkor megy a hiszti hogy zsebbe kell nyúlni. Quid pro qui én maradok az öreg suzukimnál köszönöm.

2022. ápr. 23. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

Az elv nem dőlt meg, sőt nem egyszer hallottam mostanság a következőt: "minnél újabb, annál sz(a)rabb".

Mondhat bárki bármit, de van benne valami.

Csak néhány példa:

Még a mechanikai elemek is nagyon ki vannak optimalizálva. Régi kocsiknál simán felfúrhatóak a hengerek felújításkor, újabbaknál úgy ki van centizve, olyan vékony a hengerek közti falvastagság, hogy nehogymár lehessen átmérőt bővíteni.

Aztán mindenhol súlycsökkentés a cél az utolsó milliméterig, nehogymár egy kis biztonsági tartalék legyen benne merthogy így ezer km-ként két decivel kevesebbet eszik... , aztán jön egyszer csak a reccs: egyre többet hallani dugattyútörésről, hajtókartörésről, kettőstömegű lendkerék bajairól.

Aki kézbe vesz egy 30éves dugattyút, meg egy mai "modernet" tapasztalhatja, hogy a modern bizony még súlyra sincs meg...

További probléma a súlycsökkentéssel:

A kisebb tömegű alkatrészek hamarabb és jobban melegednek, valamint nagyobb hőingadozások alakulhatnak ki, ez plusz igénybevétel a mechanikai terhelés mellett, csökken az élettartam.

És még mennyi mindent lehetne felhozni: kis köbcentihez akarnak sok lóerőt, ezért növelik a kompressziós arányt meg még turbót is raknak rá miközben a motor alapszükségletet a negyedik dugattyút kihagyják. Borzasztó amilyen irányba megyünk, aki ismeri a négyütemű Otto motor működését, alap dolog hogy a motornak egyenlőtlen járása van, ha kivesz egy dugattyút meg csökkenti a lendkeréktömeget, hát persze hogy mégegyenlőtlenebb a járás. Jah, de ezt valamilyen "okos elektronikával" pótolják, na meg még mit nem...

2022. ápr. 23. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Srácok, tiszta őszintén.


Mit vegyek?


A lényeg:

-olcsó fentartás

-dinamikus motor

-mindenképpen dízel

-2 millióba férjen bele

Megyek évi 30-40.000km-t és fogalmam sincs, hogy egy “új” autóval járnék jobban (maximum egy 1.0-1.2 TSI vagy valamilyen Dacia/Clio jönne ki az erre szánt keretből) vagy egy 15 év körülivel (csak mert a 2 millióba kb a 15 éves autók férnek bele)

2022. ápr. 23. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
suzukit
2022. ápr. 24. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
100%

11-es vagyok.


Egy tanárom mesélte még középsuliban, hogy régen a 70-es években Trabanttal ment el Kelet-Berlinbe és a csomagtartóban ott volt a Trabi (tartalék)blokkja. Útközben ha szétment a motor, akkor 1 óra alatt az út szélén kicserélte a motort.


Ma ilyen nincsen. Én a B Mercimen izzót sem tudok cserélni (Amatör is vagyok), olajat meg végképp nem.


Ez sajnos ilyen 🤷🏻‍♂️


A virus elött vettem új laptopot, mert a 9 éves Lenovo ThinkPadem öreg rozoga volt már (6 éve volt meg, használtan vettem). A 2 éves Thinkpadem 2 napja fosta el magát.


Pedig az üzleti laptopoknál a Lenovo hiresen jó volt (mint a régi kocka Mercik) , màra csak önmsga árnyéka és a név. Recseg-ropog-nyekereg az új aluházas gép is…


Fogyasztói társadalom. 🤷🏻‍♂️

2022. ápr. 24. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
mi lett a régi lenovoddal?
2022. ápr. 25. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

A kijelzö körüli müanyagkeret leesett, az aksi gyenge volt, 2 usb nem müködött már, 2 billentyü gyenge volt már.


Az újnak meg a töltöjénél tulmelegedett és nem kapcsolt be. Csak fekete képernyö.

2022. ápr. 25. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
de kidobtad? ha nem nekem jól jöhe talkatrésznek a t500 hoz bár enyém régebbi jóval
2022. ápr. 26. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!