Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes még foglalkozni vele,...

Érdemes még foglalkozni vele, vagy inkább hagyjam az egészet?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

2022 Október környékén vásároltam egy opel g astrát (2004, 1.6 benzin) egy autókereskedésből. Azóta kb. 1100-1200 kilómétert tettem meg vele és ez idő alatt kétszer is megzabálta a benne lévő olajat (Maxon volt az olajszint amikor megvettem és maxig töltöttem, amikor észre vettem először, hogy hiányzik). A kereskedésben nekem erről egy szót sem szóltak, de még azt sem említették, hogy csipegetné az olajat. Lényegében úgy adták el, hogy az autónak semmi problémája nincsen és normál állapotú (ezt szóban mondták is). Mielőtt megvettem utána olvastam persze, hogy az Ecotech motorok ebből a szempontból problémásak lehetnek és lehet egy kicsit nagyobb olajfogyasztása, de szerintem amit leírtam az már bőven nem normális mennyiség, pláne hogy ezt meg sem említették.


A kérdésem az lenne, hogy szerintetek érdemes lenne 4 hónap és több mint 1000km után felhívni az autókereskedést, hogy ők erről nem szóltak és valami megoldást találni rá? Vagy már késő és inkább hagyjam az egészet és használjam így? Az autónak más baja nincsen, jól használható, csak ez eléggé zavaró és nem tudom, hogy lehet e ennek a magas olajfogyasztásnak valami rosszabb következménye, ha nem foglalkozok vele a közeljövőben.

Köszönöm előre is a válaszokat!



2023. jan. 25. 12:35
1 2
 1/14 hypno ***** válasza:
100%

A motorolaj jellemzően két módon tud ilyen tempóban elfogyni.

1. Nagyon kopott a motor és elégeti, kimegy kipufogón,

2. a főtengely szimmeringnél elfolyik.


Az első esetben megette a fene az egészet (szerinem) a másodikban viszont egy szimmering csere megoldás.


Mivel egy liter motorolaj több ezer forint, így használni nem annyira gazdaságos.

2023. jan. 25. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Ha jól tudom, akkor még a G Astrákba is jutott az F szériából ismert 16 szelepes olajzabálós Ecotec-ekből. Itt csak a motorgenerál, de legalább egy dugattyűgyűrűgarnitúra csere bejátszik, mivel azoknál valamilyen anyagminőségi probláma volt.

Egy próbát megér, hogy felhívd a kereskedőt, az a baj, ő jellemzően csak bizományba veszi az autót, tehát valószínűleg nem tudott az olajfogyasztásról, ami ugye nem mindig látszik elsőre, vagy csak te nem figyelted a kipufogót. Ez miatt valószínűleg a felelősséget se fogja vállalni.

2023. jan. 25. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
52%

Utána olvastál hogy eszik az olajat, akkor mégis mit vártál hogy majd pont ez nem fogja enni, 19 évesen.

Ennyi idő után neked kellene bizonyítanod hogy ez a hiba fenn állt már a vásárláskot is.

2023. jan. 25. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
72%
#3 Nem kell igazolni semmit. Beszélni kell velük, ha nem engednek, akkor fogyasztóvédelem, kirendelnek egy szakértőt és megmondja. Az olajfolyás/fogyasztás nem egyik napról a másikra történik, nem is 1000 kilométer alatt. Ha 1000 kilométer után ilyen mértékben fogy belőle az olaj, akkor az a probléma már az eladáskor is nyilvánvaló volt, ráadásul nem olyan hiba, amiről a kereskedő nem tudhatott. Igazából a kérdező itt veszíteni nem tud. Vagy közreműködik a kereskedő, vagy majd a fogyvéd kényszeríti közreműködésre.
2023. jan. 25. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
59%
#3 Ja, mellesleg az első mondatos is hülyeség, egyrészt az érvelésed nem jogosítja fel a kereskedőt arra, hogy elhallgassa a hibát, másrészt attól, mert gyárilag relatív magas az olajfogyasztása és 19 éves, az a legkevésbé sem azt jelenti, hogy alig párszáz kilométeren benyakal 1-2 liter olajat.
2023. jan. 25. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
76%

4: a törvény szerint a kereskedő a rejtett hibákért felel, és neki kell bizonyítani, hogy nem állt fenn a hiba a vásárlás idején:


"A Polgári Törvénykönyv továbbá úgy rendelkezik, hogy a minimum 1 éves kellékszavatossági időn belül a 2022. január 1-je után vásárolt használt autó esetében az 1 éves időtartam alatt végig a vállalkozásnak kell bizonyítania azt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett, és nem volt meg már a vásárlás előtt is. (2022. január 1. előtt vásárolt használt autóknál ez 6 hónap volt.) Főszabály szerint a kereskedő felel minden olyan hibáért, ami (vagy aminek közvetlen oka) megvolt a vásárlás pillanatában, és arról a fogyasztót a kereskedő nem tájékoztatta, a fogyasztó pedig kellő gondosság ellenére nem vehette észre (rejtett hiba). Az erre vonatkozó felelősség szerződéses kizárása semmis. Amikor az autónak a vásárlás előtt nem tisztázott, a megírt szerződésben nem szereplő, nem a természetes elhasználódásból adódó és szabad szemmel nem látható hibája keletkezik, a fogyasztó mint vevő joggal várja el a vállalkozástól a helytállást. Fontos tudni, hogy ebben a helyzetben a vállalkozás felelőssége objektív, így azzal sem védekezhet, hogy nem tudott a hibáról, illetve, hogy az a korábbi tulajdonosnál keletkezett, ezért nem mondta el a fogyasztónak."


[link]

2023. jan. 25. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
56%

#6 Ezt a "bizonyítás" szót annyian nem tudják értelmezni. Mindig azt hiszitek, hogy ez azt jelenti, hogy mint valami erdő mélyén lakó cigány jósnő kell a semmiből bizonyítékot előhúzni, csak azzal ellentétben nem a jövőbe, hanem a múltba kell nézni.


Nem, nem ezt jelenti. Ha ezt jelentené, akkor soha semmi az égvilágon nem lenne bizonyítható, elvégre nem vagyunk időutazók és akkor az egész szavatosságra vonatkozó jogszabály (amit ide bemásoltál) teljes mértékig haszontalan lenne. Mint mondtam, ha a kereskedő az emberi kommunikációra nemtörődömséggel reagálna, akkor lehet menni fogyasztóvédelemhez, aki kirendel egy független szakértőt, a szakértő pedig megmondja, hogy ez a hiba márpedig nem az elmúlt 1000 kilométerben keletkezett. Ebben az esetben a szakértő szava a bizonyíték.

2023. jan. 25. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
76%
7: mivel a szakértő nem ingyen dolgozik, ezért a kereskedő általi bizonyítás azt jelenti, hogy nem a vevőnek kell fizetni a szakértő költségét, hanem azt ráterhelik a kereskedőre
2023. jan. 25. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 yzf válasza:
65%
A szelepszár-szimeringnél tudják enni nagyon az olajat ezek a motorok.Érdemes lenne kicserélni,az anyagköltség jelentéktelen(néhány ezer forint egy garnitúra),egy rutinos szerelő simán megcsinálja hengerfej levétel nélkül,ha nem akar lehúzni.
2023. jan. 26. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
57%

Mivel egyszerű és olcsó, kezdésnek egy szelepszárszimeringezés hátha megjavul a probléma.

Kartergáz visszavezetésre is érdemes ránézni.

2023. jan. 26. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!