Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor fogyaszt a legkevesebbet...

Mikor fogyaszt a legkevesebbet az autóm fékezéskor? (3 féle módszer)

Figyelt kérdés

1. Ha fékezéskor benyomom a kuplungot, majd a piroshoz érve (mikor már megálltam) üresbe teszem.


2. Közelítve a piroshoz csak gurulok pl. 4-esben (nem váltogatok vissza) és mikor már elkezdene "rángatni" az autó, kuplung be majd mikor megálltam a pirosnál, üresbe rakom.


3. A piroshoz közelítve üresbe rakom az autót és szépen elgurulok addig.



Melyik a legjobb módszer a lehető legkevesebb fogyasztást tekintve?


A másik kérdésem, pedig hogy sokat hallom azt, hogy a kuplungot nem szabad "feleslegesen" használni, mert leéghet stb.


Szintén idetartozik, hogy egy cimborám arra esküszik, hogy a legjobb módszer ha üresben gurulok mindig, mert az kuplungkímélő és jó a motornak is?


Ez komolyan így lenne? :/


2011. jún. 5. 23:16
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
100%

2 es

a motor tolóüzemben még az alapjárati benzinmennyiséget sem fogyasztja ráadásul egy picit fog is a 4 es

2011. jún. 5. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


Egy ilyen korrekt választ vártam!


Akkor ezekszerint nem hiába tanítják így az autósiskolákban :)

2011. jún. 5. 23:24
 3/31 anonim ***** válasza:
ezekközül a második, de mégjobb lenne ha vissza is váltogatnál, akkor lassulnál is, nem is fogyasztana az autód és még a fékeket is kímélnéd. A motornak jó ha motorfékezel, mert pont ellentétesen van ilyenkor terhelve a motor, mint gyorsításkor ergó egyenletesebben kopik. A kuplungot pedig valóban célszerűtlen pl pirosnál állva taposni 2percig.
2011. jún. 5. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:

Én is az üresben gurulást támogatom (3.). A motorfékkel (2.) fékezed a kocsit, szóval lehet hogy pillanatnyilag "tolóüzemben" kevesebbet fogyaszt, de nem is mész vele olyan messzire. :)

Persze az üresben gurulást belvárosban nem igazán lehet művelni, mert 2 autó bejön eléd minden lámpánál és alig haladsz, de külvárosban, vagy ha már messziről látod a pirosat akkor simán.

2011. jún. 5. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy a magyarázatokat!


Így most már világos!

2011. jún. 5. 23:27
 6/31 anonim ***** válasza:

Minden féleképpen a 2.módszer használatakor fogyaszt a legkevesebbet.

Ugyanis, ha motorfékezel a fojtószelep lezár és nem kerül be az alapjárathoz szükséges tüzelőanyag mennyiség a motorba, hanem a már bent lévővel dolgozik a motor.


Valaki írta, hogy jobb lenne, ha vissza is váltogatnál.

Teljes mértékben igaza van, jobban lassul a kocsi, és a motort sem bántod vele. A féket is kíméled és a kuplungit sem használod feleslegesen.


Aki meg azt tanácsolta, hogy üresbe gurulva jobb, az nem ért a vezetéshez, ilyenre nem szabad hallgatni.

A Piros lámpánál, legfőképp az a cél, hogy az autó lelassuljon, majd megálljon, nem értem miről beszélsz, hogy nem gurul sokáig.....nem is kell neki.


A MÁSODIK! módszert válaszd és használd is mindig, amikor csak tudod és ne csak a lámpáknál, kanyarodásnál is....egyszóval mindig.

2011. jún. 6. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 anonim ***** válasza:
a 3 közül a 2., de amúgy se üresbe rakni se váltogatni nem kell. közelítve lazán fékezni, majd alapfordulatnál üres...
2011. jún. 6. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 anonim ***** válasza:

Valaki írta, hogy jobb lenne, ha vissza is váltogatnál.

Teljes mértékben igaza van, jobban lassul a kocsi, és a motort sem bántod vele. A féket is kíméled és a kuplungit sem használod feleslegesen.”


Fogyasztás szempontjából valóban ez lenne a legjobb, de összességében nem éri meg, mert a váltó, kuplung, kinyomócsapág sem elpusztíthatatlan, márpedig így sokkal többet kell használni.


Szerintem a 00:24 a legjobb.

2011. jún. 6. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/31 anonim ***** válasza:
10-20-(30...) éve még meg kellett volna kérdezni azt is, hogy milyen kocsid van. ( pl. 601-es Trabi 4-esben szabadonfutó ) :-P
2011. jún. 6. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/31 anonim ***** válasza:

Visszaváltás finom fékezéssel.


Ha ettől jobban akarod kímélni akkor menj busszal.


A kuplung felesleges használata az arra vonatkozik hogy nem teszed üresbe hanem kinyomva gurulsz, ilyenkor ha a kinyomócsapágy beszélni tudna ...


A motornak semmivel se jobb ha üresben gurigázol, sőt a féked lesz rövid életű.

2011. jún. 6. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!