Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az bunkó magyar...

Miért van az bunkó magyar szokás, hogy mikor autópályán kamiont vagy más lassabban haladót előzöl mögötted a semmiből 220-al érkező levillog az útról?

Figyelt kérdés
sokat megyek pályán itthon és külföldön is,de ezt csak itthon figyeltem meg,hogy előzöl,még benne vagy az előzésbe(tehát nem elbambultál és azert mész 110-el a belső sávban)és a mögötted jövő legyen az bmw m5 vagy anyu 1.3-as switjével keménykedő fiatal levillog ledudál az utról..........nem tudom mire számítanak?hogy ettől jobban fog menni a kocsim és hamarabb befejezem az előzest??????vagy arra számítanak hogy belehúzom a szalagkorlátba vagy abba akit előzök a kocsim hogy ő el tudjon menni mellettem?!és csak a magyarok csinálják.az osztrák vagy német rendszámos autók soha!
2012. febr. 10. 14:02
1 2 3 4 5 6 7
 41/69 gomzoli ***** válasza:
100%

Kicsit elszámoltad magad, mert míg az előző autó 110-el halad, addig az előzött kamionsor is halad, párhuzamosan 90-nel. A sebességkülönbség 20 km/h, azaz kb. 6m/sec, ez a 600 méteren kb. 100 sec, azaz másfél percnél több.

Nem csesztetésből, de azért így más a képlet...

2012. febr. 11. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/69 anonim ***** válasza:
89%

Igazad van, elszámoltam. De még helyes számolással sem lehet számottevő a gyorsabb idővesztesége. Legyen 1 perc. Ne legyen szerencséje, s jöjjön össze a teljes úton 10 perc vesztesége, mondjuk egy 2 órás távon. Én nem idegeskednék emiatt. Villogni, tolni semmiképpen.

És ha már kiigazítottál – amit köszönök szépen – jöjjön csak vissza az a busz, kamion, vontatmány a személyautó mellé.

Vezetni nem szoktam, csak utasként ülök rendszeresen olyan mikrobuszban, ami trélert vontat maga után. Nem tudom, mennyi a rá vonatkozó megengedett legnagyobb sebesség. Legyen mondjuk 110. Utolért egy 100-al közlekedő konvojt, mögötte közelben senki. Bele se foghat az előzésbe, mert ki tudja, mikor éri utol valaki? A korrigált hosszabb idő alatt azért ez könnyen előfordulhat.

De ne legyen ilyen üres az út. Legyen élénk forgalom. A kérdés ugyanaz. Ha csak akadályozással, de veszélyhelyzet előidézése nélkül tudna elhaladni a lassabban haladók mellett, akkor addig várjon, amíg mindenki el nem tűnik mögüle? S ekkor vissza szépen az előző mondathoz. Most nincs, de jöhetnek.

2012. febr. 11. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/69 anonim ***** válasza:
68%

" csak utasként ülök rendszeresen olyan mikrobuszban, ami trélert vontat maga után. Nem tudom, mennyi a rá vonatkozó megengedett legnagyobb sebesség."

Nézőként és sofőrként kicsit másabbak a dolgok.Ha jól sejtem jogsid sincs...


" Utolért egy 100-al közlekedő konvojt, mögötte közelben senki. Bele se foghat az előzésbe, mert ki tudja, mikor éri utol valaki?" - Bele sem foghat az előzésbe, mert a járműszerelvényre megengedett legnagyobb sebessség autópályán 80km/h.

2012. febr. 11. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/69 anonim ***** válasza:

Terelés, többrendbeli.

Van jogsim és rendszeresen vezetek. A kérdés szempontjából érdektelen, hogy én vezetem vagy más a járművet.

Szintén érdektelen a kérdés szempontjából a sebesség konkrét értékei. A válaszod terelés, nem lényegi.

Másképpen írom le: a lassú jármű nem előzhet még lassúbbakat, hátha feltart valakit?

2012. febr. 11. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/69 anonim ***** válasza:

Nem, bele sem kezdhet az előzésbe, mivel a KRESZ előírja, hogy előzni csak a megfelelő sebességkülönbség elérésével szabad, mivel balesetveszélyes (rád, a melletted és a mögötted lévőre egyaránt). Általánosságban ezt a "megfelelő" sebességkülönbséget 15-25 km/h közé szokták belőni attól függően, hogy mennyi az adott úton a sebesség. Sztrádán ez értelem szerűen több. Illetve azt is előírja a KRESZ, hogy SEMMIKÉPPEN SEM akadályozhatsz vagy veszélyeztethetsz SENKIT, se akit előzöl se aki mögötted jön!


Vagyis ha te sztrádán haladsz a vontatmánnyal 80-al és utolérsz egy 70-el a haladó autót azt CSAKIS abban az esetben előzheted meg 80-al, hogyha közel s távol nem jön mögötted senki.


Ezt mondja a KRESZ.


Privát véleményem, hogy még a 150-el villogó dudáló mutogató kopasz faroknál is nagyobb bunkó vagy, ha ezt nem tudod felfogni...

2012. febr. 11. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/69 anonim ***** válasza:

"Terelés, többrendbeli.

Van jogsim és rendszeresen vezetek" - hát elég szomorú, mert úgy látszik, a Kresszel nem vagy tisztában.

"A kérdés szempontjából érdektelen, hogy én vezetem vagy más a járművet." a kérdés szempontjából lényeges. mivel a példád több helyen is sántít :)


Hogy ne csak terelés legyen, megelőzhetsz lassabb járművet, pl utolérsz egy 65-tel baktató Ifát- és te szabályosan 80-nal húzod a trélert a transporterrel- megelőzheted, de a belsősávban haladókat nem akadályozhatod. Emlékszel, ezért lett megtiltva a nehéz gépjárműveknek az előzés napközben a párhuzamos közlekedésű utakon.

2012. febr. 11. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/69 anonim ***** válasza:
90%

El kell fogadnunk, hogy az autópályát sokan használják. Ha a forgalom nem engedi, akkor nyomhatjuk neki a belsőben 180-al. Ha valaki nem bevág a másik elé a belső sávba, de előzni szeretne, akkor amíg be nem fejezi minden joga megvan rá, hogy ott tartózkodjon. Ha befejezi az előzést akkor pedig tűnés a külsőbe. Ilyenkor a mögötte haladónak meg kéne érteni, hogy nem az övé a pálya és enyhe lassítással megvárni míg befejezik az előzést a belsőben és eltakarodnak.


Ez szépen hangzik, a dolog ott borul, ha a belsőben cammog végig a delikvens és a jobbratartást nem ismeri vagy ha a belsőben a mögötte jövőnek fékeznie kell 180-ról. Egyik sem jó... hogy miért van ez? Mert sokan türelmetlenek és egészen más a mentalitásunk mint mondjuk a németeké. Persze sokunk úgy vezet, ahogyan fentebb írtam, csak az az egy-két idióta mindig jobban szúrja az ember szemét, mint 100 másik normális...

2012. febr. 11. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/69 anonim ***** válasza:

Én nem tudom jól a KRESZt? A nem rám vonatkozó sebességhatárokat valóban nem tudom. Elismerem. De azzal, amellyel vezetés közben mindenképpen tudnom kell, azzal tisztában vagyok.

A KRESZ nem ad globális meghatározást sem a veszélyeztetésre, sem az akadályozásra, sem a zavarásra.

A tankönyvek valahogy így szokták összefoglalni:

Veszélyeztetni soha, semmilyen körülmények között nem szabad.

Akadályozni általában nem szabad, de vannak kivételek. Pl. forgalmi okból, vagy ha a továbbhaladás akadályozás nélkül nem lehetséges stb. Pl. ha parkolni szeretnék, akadályozom a mögöttem jövőket, de ez indokolt.

A zavarás is általában tilos, de pl. lakott helyen kívül az előzési szándékot hangjelzéssel is megerősíthetem. Ez zavarás, de nem szabálytalan.


És nézzük csak ezt a KRESZ-ből:

Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.


Tessék nagyon figyelmesen elolvasni!

2012. febr. 12. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/69 anonim ***** válasza:

46-nak:

(6)224 Tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel.


A mikrobusz és trélere B jogsival vezethető, az össztömeg nem haladja meg a 3500 Kg-ot.

2012. febr. 12. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/69 anonim ***** válasza:

45: Idéztem a KRESZt. Az elsőbbség akkor is teljesül, ha akadályozok.

A számításom kiigazított értéke szerint akár másfél perc is lehet, amíg az előzés megtörténik.

Egy 130 km/h sebességgel haladó jármű 3611 métert tesz meg ennyi idő alatt. Alkalmazzak egy radart a járművemben, ami jó messzire ellát hátrafelé?

2012. febr. 12. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!