Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet abból probléma ha...

Lehet abból probléma ha hidegen húzatom a motort? Milyen problémák lehetnek belőle?

Figyelt kérdés

Van egy Kis autóm 1.0 Turbós motorral (Daihatsu Charade) és most már jönnek a hideg időjárási körülmények, nincs garázsom sem, de általában kb 5 percet járatom a motrot adiig kinyitom a kaput stb. De utánna azért bele szoktam taposni a gázba, néha fullad akkor vissza váltom és jól kihúzatom, nos ez gondolom hideg körülmények között nem tesz jót a motornak. Mit javasoltok mit tegyek? A másik probléma hogy mikor megyek a munkába itt van mellettünk az autópálya, és ott azért 140- 150- el néha-néha szoktam menni, de még a motor akkor is hideg szinte!


Mi lehet a legvalószínűbb hiba belőle? de azért nem mindig van erről szó, csak ha késésben vagyok! :)

Köszönöm.


2014. nov. 26. 18:22
1 2
 1/17 Dörmögő ***** válasza:
Ha a hengerfej nem tud egyenletesen, a hengerrel párhuzamosan melegedni akkor a különböző hőtágulás miatt megrepedhet, eldeformálódhat. Nem olcsó mulatság.
2014. nov. 26. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Hideg olaj nem keni kellőképpen a motor szerkezeti egységeit(ez nemhiszem hogy különösebb magyarázatra szorul),egyszóval:negyedeled a technika élettartamát...
2014. nov. 26. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:
Nos igen én is gondoltam arra hogy az olaj hidegen nem ken megfelelően, és ez hiba lehet! Hát mérségeljük a fordulatszámot! :) Max 3-4 ig hidegen... :)
2014. nov. 26. 19:09
 4/17 anonim ***** válasza:

Majd nem fogsz így mosolyogni, amikor hamarosan turbót és/vagy hengerfejet, dugattyúkat kell cseréltetni :)

3000 legyen inkább a nagyon maximum. Már persze ha hosszú életű motort szeretnél, amúgy nekem tök mindegy.

2014. nov. 26. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Én még melegen se pörgetem 3 fölé, szinte soha. Esetleg ha előzök városon kívül. De az is ritka. (daewo kalos)
2014. nov. 26. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
A lehető legrosszabb a motornak az ilyesfajta használat, a hideg olaj nagyon gyengén keni a hengerfalat, dugattyút, hajtókart és minden egyebet. Az se lenne jó megoldás, ha álló helyzetben melegíted a motor, mert akkor a hosszú hideg járatás okozná ugyanezt. A legoptimálisabb az 1/3ad maximális fordulatszámon való járatás hidegen.
2014. nov. 26. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
nem lesz semmi baja. apám 8 éve használja így(munkája miatt) benzines vagy dízelmotoros?
2014. nov. 26. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Daihatsu charad 1.0 feltételezem dízel...


Viszont azt ne nagyon pörgesd 4000-ig, illetve kötve hiszem, hogy a 140-150 ideális tempó lenne neki. Nekünk is volt egy (motorjából kikönyökölt a hajtókar), de szerintem nem is tudott menni 150-el. De ha tud is akkor rettentő közel lehet a végsebességéhez.

2014. nov. 26. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
fateré is dízel, megy annyit csak felforr gyorsan. és bírja. a futóműve gyenge. a benzinturbó meg vaddisznó. megy mint az állat, azzal lehet alázni nagyobb autókat is.XD aszthiszem 8vagy 9s alatt van 100-on.
2014. nov. 26. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Benzin üzemeű a gépezet, és a turbót utólag szerelte be a szerelő! de elég jól üzemel, valamint mikor 140-es tempót felveszem vele semmi hiba nem jelentkezik rajta, se a futómű, se a motor nem rángat stb, de kb olyan 5 ezer felett szokott lenni 5. sebbességben... :)
2014. nov. 27. 07:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!