Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi lehet a rossz?...

Szerintetek mi lehet a rossz? Az akkumulátor, a generátor vagy valami más?

Figyelt kérdés

Nos a helyzet az, hogy az utóbbi időben lehetett hallani az autón, hogy egyre nehezebben indul be, mint egyébként és ma reggel már egyáltalán nem indult. Rá kellett rakni a töltőre az akkumulátort és 15 percnyi töltés után végül elindult.


Meg is lett vele téve 30 km-es táv és délután egyszer még elindult, de aztán 1,5 km megtétele után nem volt hajlandó újra indulni, miután megálltunk vele, és bikázni kellett. Utána irány haza, megint 30 km és megint nem akart indulni.


Valamilyen műszerrel megmértük a feszültséget a sarukon, töltés előtt olyan 11,80 V körül volt, töltés után felment 12,50 V körülre, aztán indításkor és közvetlenül utána 14,5 V körül mozgott, de aztán szépen elkezdett csökkenni és lement vissza 11,80 V-ra és ezt tartotta még akkor is, ha felkapcsoltam mindent a kocsiban, fűtést, világítást, indexeket, stb. A fordulatszám nekem konstansnak, egyenletesnek tűnt, akkor emelkedett csak meg egy kicsit, amikor ráadtam mindent.


Most nekem a logikám azt diktálja, hogy ha a generátor lenne a rossz, akkor egy bikázás nem lett volna elég ahhoz, hogy hazajöjjünk vele mivel pikk-pakk leszívta volna az akksit (már amennyi van benne, mert elvileg 11,80 V azt jelenti tudtommal, hogy csutkára le van merülve) és most a próbálkozásnál is lefulladt volna egyből, mivel gondolom a gyertyánál a szikrát is a generátor "generálja", nem? Már ha tök üres az akksi.


Szóval a kérdésem az, hogy az akksi a rossz, a generátorral van gond, vagy valami kábelezéssel/biztosítékkal? Nem azért kérdezem, hogy nekiálljak megszerelni, csak lelkiekben fel szeretnék készülni a várható költségekre.


2014. dec. 17. 16:53
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:

ha nem tölt a generátor elég nagy feszültséggel akkor a müszerfalon világít a töltés visszajelző lámpa, ami nem hazudik:)

Nem kell ezt a kérdést szerintem túl variálni, kell venni egy új aksit azt kész.

2014. dec. 17. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 A kérdező kommentje:
1: Hát, nem világít semmi a műszerfalon. Arra a pirosan világító akkumulátor szimbólumra gondolsz?
2014. dec. 17. 17:13
 3/23 anonim ***** válasza:
Járó motornál esett vissza a feszültség 11,8 V-ra, vagy leállítás után?
2014. dec. 17. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
50%
Startold be és vedd le az akkuról a sarukat. Ha megy tovább akkor jó a generátor.
2014. dec. 17. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:

Indítsd be, akkuról le a sarut járó motornál, majd emeld kicsit a fordulatszámot 3-4 ezerre. Ha jár szépen nincs baj a generátorral, egyébként jelezne a töltés jelző is, IGEN a kis akku jel piros kockában.

Nekem is így volt, én vettem bele másik akkut, azóta csodajó:D

2014. dec. 17. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
Ez tök jó, csak a lényeget a töltést nem mértétek meg. Ha jár a motor akkor akkor 13,8 és 14,2V feszültséget lehet mérni az akksi saruinál. Az első töltés nagyon kevés volt neki, még 30km alatt sem tudott feltöltődni az akku. Ahhoz 10-12 órát kell tölteni, a néveleges kapacitásának max 10%-ának megfelelő áramerősséggel. Gyanítom hogy már bele is halt az akksi ebbe a krónikus feltöltetlenségbe, ha amúgy több mint 5-6 éves akkor pedig még normál üzemben is tönkremehet egy akksi. Vannak legendák 10-11 évig működő akkumulátorról, de ahhoz nagyon oda kell figyelni rá és kerülni a rövid városi utakat.
2014. dec. 17. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 A kérdező kommentje:

3: Járó motornál, alapjáraton csökkent szépen lassan vissza 11,80 V-ra a feszkó és azon a szinten ingadozott. Viszont érdekes volt, hogy indítás előtt megmértem és akkor is már elkezdett csökkenni egy-két másodperces intervallumban a feszültség és az indítás pillanatában már csak 12,20 körül volt. Azért nem semmi teljesítmény szerintem a 3 tizedes csökkenés egy percen belül zéró fogyasztás mellett.


A sarus ötletet viszont kihagynám. Azt olvastam máshol, hogy egy ilyen akció simán tönkre tud tenni ezt-azt...


Mivel az akkumulátor úgyis teljesen le van merülve, szerintem olyan, mintha nem is lenne rajta a saru, mivel nem tud az akksiról menni a dolog.


Egyébként a fordulatszám emelés is megtörtént, nem volt semmi sem érezhető.


A kérdés egyébként még azért is aktuális, mert ma volt egy öregnél a kocsi és megnézte, hogy nem zárlatos-e az akksi és azt mondta, hogy nem. Töltést viszont elfelejtett mérni, csak itthon jutott eszünkbe, pedig ő is mondta. Meg azt is, hogy töltsük fel csutkára az akksit és akkor fogja csak tudni megnézni, hogy jó-e az akkumulátor.


Aztán most itthon áll a bál, hogy megint egy nagy váratlan kiadásra lehet számítani.


6: De ezt írtam, hogy járó motor mellett oda lett rakva a sarura a mérő pálcikája a műszernek és ott mutatott 11,80-at. Indítás után közvetlenül 14,5 volt aztán szépen lassan lecsökkent. Egyébként az akkumulátor már szerintem is kuka, főleg, hogy több mint 4 éves.


Az eredeti, gyári akkumulátor viszont 10 évig bírta valami csoda folytán.

2014. dec. 17. 17:36
 8/23 A kérdező kommentje:
7: Legalábbis azt hiszem, hogy jó helyre lett téve a kis pálcika. Körülbelül az ilyen dolgokhoz annyira értek, mint az atomfizikához.
2014. dec. 17. 17:39
 9/23 kata kata ***** válasza:
Kuka az aksid.Már nem képes tárolni.Elindult benne a szulfátosodás.
2014. dec. 17. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:
Szóval akkor mindenki azt gondolja, hogy az akksi? Talán lenyugtathatom akkor a kedélyeket itthon.
2014. dec. 17. 18:07
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!