Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi lehet a rossz?...

Szerintetek mi lehet a rossz? Az akkumulátor, a generátor vagy valami más?

Figyelt kérdés

Nos a helyzet az, hogy az utóbbi időben lehetett hallani az autón, hogy egyre nehezebben indul be, mint egyébként és ma reggel már egyáltalán nem indult. Rá kellett rakni a töltőre az akkumulátort és 15 percnyi töltés után végül elindult.


Meg is lett vele téve 30 km-es táv és délután egyszer még elindult, de aztán 1,5 km megtétele után nem volt hajlandó újra indulni, miután megálltunk vele, és bikázni kellett. Utána irány haza, megint 30 km és megint nem akart indulni.


Valamilyen műszerrel megmértük a feszültséget a sarukon, töltés előtt olyan 11,80 V körül volt, töltés után felment 12,50 V körülre, aztán indításkor és közvetlenül utána 14,5 V körül mozgott, de aztán szépen elkezdett csökkenni és lement vissza 11,80 V-ra és ezt tartotta még akkor is, ha felkapcsoltam mindent a kocsiban, fűtést, világítást, indexeket, stb. A fordulatszám nekem konstansnak, egyenletesnek tűnt, akkor emelkedett csak meg egy kicsit, amikor ráadtam mindent.


Most nekem a logikám azt diktálja, hogy ha a generátor lenne a rossz, akkor egy bikázás nem lett volna elég ahhoz, hogy hazajöjjünk vele mivel pikk-pakk leszívta volna az akksit (már amennyi van benne, mert elvileg 11,80 V azt jelenti tudtommal, hogy csutkára le van merülve) és most a próbálkozásnál is lefulladt volna egyből, mivel gondolom a gyertyánál a szikrát is a generátor "generálja", nem? Már ha tök üres az akksi.


Szóval a kérdésem az, hogy az akksi a rossz, a generátorral van gond, vagy valami kábelezéssel/biztosítékkal? Nem azért kérdezem, hogy nekiálljak megszerelni, csak lelkiekben fel szeretnék készülni a várható költségekre.


2014. dec. 17. 16:53
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
Ha járó motornál 14,5-ről lemegy 11,8-ra, akkor valami gond lehet a töltéssel is. Első körben alaposan meg kellene tisztítani az akkusarukat és föl kell tölteni teljesen az akkut. Ezután kell megmérni a töltést, teljes terhelés alatt is.
2014. dec. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:
11: Oké, köszi. Én is ettől félek sajnos.
2014. dec. 17. 18:28
 13/23 anonim ***** válasza:

Ha fokozatosan megy le akkor feszszab lesz a fő gyanúsított


Jól is teszed h nem próbálod ki azt amit ajánlottak /járó motornál akkusaru levétel/ A mai autóknál puffer az akku. A hirtelen levétellel feszültség lökést indíthatsz el akár amit az elektronika nem szeret.

Apropó milyen jármű?

2014. dec. 17. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:

13: 14 éves Seat Leon.


Akkor az a gondolatmenetem megállja a helyét, hogy ha a generátor lenne a szar, nagyon hamar meg is állna a kocsi?

2014. dec. 17. 19:17
 15/23 anonim ***** válasza:
Nem biztos, hogy leállna az autó. Ha valamennyit tölt, az elég lehet ahhoz, hogy működjön, de az akkut már nem tölti fel, így ha leállítod, már nem indul be. Mint írták, ez lehet fesz.szab. hiba, de akár egy egyszerű kontakt hiba is okozhatja. Ki kell mérni a test és a + vezetékeket, nics-e valahol nagyobb feszültségesés.
2014. dec. 17. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 A kérdező kommentje:
15: Értem. Hát, ez már kezd annyira bonyolult lenni, hogy inkább nem is idegeskedem miatta, pénteken vagy szombaton irány a szerviz.
2014. dec. 17. 19:41
 17/23 anonim ***** válasza:

Figyelj. Legjobb próba, kérsz családtagtól-baráttól-ismerőstől egy akkut 24 órára, és eljátszod ugyan azt.

Ha akkor is kaksi lesz, akkor generátor. Ha nem, akkor akksi.

2014. dec. 17. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
Jah.., ki a fene fogja odaadni (jó szívvel) az akksiját hogy kísérletezzen vele a kérdező?...
2014. dec. 18. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Nekem édesapám ideadta nyugodt szívvel...
2014. dec. 18. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:
Hát, igen. Kölcsön akksit szerezni eléggé problémás valóban.
2014. dec. 18. 15:15
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!