Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi lehet a rossz?...

Szerintetek mi lehet a rossz? Az akkumulátor, a generátor vagy valami más?

Figyelt kérdés

Nos a helyzet az, hogy az utóbbi időben lehetett hallani az autón, hogy egyre nehezebben indul be, mint egyébként és ma reggel már egyáltalán nem indult. Rá kellett rakni a töltőre az akkumulátort és 15 percnyi töltés után végül elindult.


Meg is lett vele téve 30 km-es táv és délután egyszer még elindult, de aztán 1,5 km megtétele után nem volt hajlandó újra indulni, miután megálltunk vele, és bikázni kellett. Utána irány haza, megint 30 km és megint nem akart indulni.


Valamilyen műszerrel megmértük a feszültséget a sarukon, töltés előtt olyan 11,80 V körül volt, töltés után felment 12,50 V körülre, aztán indításkor és közvetlenül utána 14,5 V körül mozgott, de aztán szépen elkezdett csökkenni és lement vissza 11,80 V-ra és ezt tartotta még akkor is, ha felkapcsoltam mindent a kocsiban, fűtést, világítást, indexeket, stb. A fordulatszám nekem konstansnak, egyenletesnek tűnt, akkor emelkedett csak meg egy kicsit, amikor ráadtam mindent.


Most nekem a logikám azt diktálja, hogy ha a generátor lenne a rossz, akkor egy bikázás nem lett volna elég ahhoz, hogy hazajöjjünk vele mivel pikk-pakk leszívta volna az akksit (már amennyi van benne, mert elvileg 11,80 V azt jelenti tudtommal, hogy csutkára le van merülve) és most a próbálkozásnál is lefulladt volna egyből, mivel gondolom a gyertyánál a szikrát is a generátor "generálja", nem? Már ha tök üres az akksi.


Szóval a kérdésem az, hogy az akksi a rossz, a generátorral van gond, vagy valami kábelezéssel/biztosítékkal? Nem azért kérdezem, hogy nekiálljak megszerelni, csak lelkiekben fel szeretnék készülni a várható költségekre.


2014. dec. 17. 16:53
1 2 3
 21/23 A kérdező kommentje:

Nos, régi kérdés de azért bumpolom.


Ma lett kész a kocsi, már nem volt a generátor az igazi, úgyhogy fel kellett újítani. Kicseréltek benne több dolgot is, szénkeféket, feszültségszabályozót és még a fene tudja mit.


45.000 forintba fájt ez a lépés, viszont az akkumulátor úgy néz ki, hogy megúszta. Az még jó valamilyen szinten.

2015. jan. 8. 16:27
 22/23 anonim ***** válasza:
Feltöltve egy akku biztos nem 12,5V, most vettem egy új aksit ami kitudja mióta volt raktáron 12,79V most.
2018. máj. 19. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim válasza:

Egy új akku 12v-os ami 100%os 6*2.12v azaz 12.72v kell lennie.(Nyugalmi állapotban)

Ahogy öregszik az akku.úgy megy lefelé.

Pl.ami.12.5v(teljes feltöltés után) az.már.csak 90%os.11.5v-nál már az autók nagy részét nem fogja elindítani(De a rádió szólni fog😃)

10.5v már teljesen lemerült(esetleg zárlatos)

A generátor alapjárati feszültsége13,6-14,25v között jó. De terhelve nem mehet 13,6 alá. Vagyis alapjáraton felkapcsolva a topitott fényszorót, rádió, legkondi, ülésfűtés stb.nem eshet 13,6 alá. Ez esetben egy generátor felújításán is elgondolkodhatunk.Ha jártunk az autóval akkor lállítás után 2órával mérjünk rá, hogy reális értéket kapjunk. A legjobb másnap inditózás előtt rámérni, hogy tudjuk az akkunk állapotát. Ha 3-4 nap állás után egy akku nem indit 100% csere.Ezek az értékek +20C° európai értékek. -20C° a generátor töltési feszűltsége 15.1v is lehet, ha valaki ilyen körülmények között mérné😃

2018. szept. 28. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!