Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek az Elektromos...

Szerintetek az Elektromos autózás a jövő?

Figyelt kérdés
Az érdekelne szerintetek az elektromos autókban van e a jövő ? Vagy csak túl van tolva és nem lesz belőle semmi. Vagy lesz csak még 20-30 év például amig nem lesznek olyan aksik amik mondjuk annyit bírnak mint egy dízel. Meg ott van a hidrogénes kocsi a Toyotánál. Vagy maradnak a hagyományos belső égésű motorok

2019. máj. 18. 18:48
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
59%

Ha az elekromos autóknál az akksikat kell cserélni és kidobni az se kisebb környezetszennyezés mint a benzines. Dízelnél meg a kamionokat nem nagyon lehet még kiváltani elektromosra. A 40 tonna meg kéri az áramot. Plusz egy balkáni úton nincs is elektromos töltési lehetőség.

Akkor most ne az 5 litert fogyasztó kis dízeleseket szidjuk, mikor a kamionok 40 literrel szaladgálnak százon!


Ugyanakkor piaci marketing is az e autó. Hiába nyomatják itt az Eu-ba meg Amerikába. Ha egymilliárd ember elektromossal jár, akkor a fejlődő országok, Ázsia, Afrikában 6 milliárd még ugyanúgy szennyezi a környezetét a belső égésűjével.

Ha Trump is kilép a klímaegyezményből, akkor az egész e-autózás egy álomkép marad az Eu n belül.

Erős még az olaj lobby!

Te hiába gyüjtöd szelektíven a szemeted, ha a 6 szomszédod rádobálja az ő vegyes szemetét. Úgy màr nincs értelme.

2019. máj. 23. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
68%

A legnagyobb probléma, ami az elterjedést gátolja az árán túl (qami nevetséges, tekintve, hogy szinte nincs benne alkatrész), az akkumulátor üzemidő. Én azt látom, hogy az elmúlt 20-30 évben az akkumulátorok semmit nem fejlődtek. Persze cserélgetik benne a vegyületeket, de használhatóságában pontosan ugyanott tart, mint 20-30 éve, viszont az eszközeink energiaigénye egyre nő.

De az emberiség ilyen, mindent légvárra épít (pl a civilizációnk). Gondolok itt arra, hogy nagyon toljuk az elektronikus eszközök mobilitását, miközben nincsenek megoldva az alapok. Egy normális világban az okostelefon terve még a fiókban pihenne mindaddig, amíg nincs mögötte olyan technológia, ami 1 hétig üzemben tarthatná.


Az elektromos autózás valószínűleg az eddigieknél sokkal nagyobb terhet fog rakni a környezetünkre, mint ahogy előttem írták, az akkumulátor hulladékkal. Tátott szájjal, megrökönyödve, fejemet vakargatva nézem, hogy mi ez az elgondolás, hogy több ezer ceruzaakksiból építik fel egy autó akkupakkját? Nevetséges. Ha egy cella tönkremegy, cserélni kell az egész pakkot, mivel nem túl életszerű, hogy szétszedem és kimérem mind az ezer cellát, hogy kicseréljem a rosszat, míg ez egy laptop akkunál mondjuk egyszerű. Az, hogy ennyiből 1-2 cella zárlatos lesz rövid időn belül, szinte 100% és akkor több száz kilós akkukat kell kidobni.

Hozzáteszem, ehhez nem értek, csak egy átlagember logikájával filózok ezen. Miért nem gyártanak óriási cellákat és abból mondjuk beraknak 6-ot, vagy 8-at?


Mellesleg ez csak propaganda, hogy környezetvédelem, meg satöbbi. Ugyanilyen propaganda az egészségtudatos étkezés trendje. Ezzel akarják eladni az új technológiákat. Nem ezen múlik a bolygó sorsa. Ha valóban védeni akarnák a környezetet, akkor abba kellene hagyni a felesleg termelését, azokat a technológiákat felszámolni, ami nem szolgálja az érdekünket, társadalmi szinten öntudatra ébreszteni az emberiséget. Rendbe rakni a pszichéjüket, hogy ne a tárgyak halmozásával, az állandó új után sóvárgással akarják kompenzálni az elvesztett belső boldogságot és satöbbi.

2019. máj. 23. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Beviz Elek ***** válasza:
32%

#10

1. Az volt a kérdés hogy az elektromos autózás-e a jövő, nem az hogy az-e a jelen.

2. A modernizáció/kényelem abba az irányba megy, hogy az emberek keteket sem cserélnek, miből gondolod hogy majd az út szélén szerelnének? Az a korszak már lejárt.

3. Miért kell a hatótáv elérje a benzin/dízel kocsiét? Sokan 2-4 hetente tankolnak, neked lehet hogy elmegy napi 1 tank (bár kétlem), ettől függetlenül a legtöbb embernek bőven elég kevesebb is. Emellet mint már korábban írtam, hidrogénként is lehet tárolni az energiát, gyors a töltése és tudja ugyanazt mint egy belsőégésű.

4. Ezzel is környezetszennyező a közlekedés, de;

a, az erőművek jobb hatásfokkal működnek, tehát adott mennyiségű szennyezésből több enetgiát kapsz, nem mellesleg nem a városban az orrod alá kapod hogy megfulladj,

b, a megújuló energiaforrások aránya nő, idő kérdése és csak a gyártással szennyezed a környezetet, az energia termelésével NEM.

Kicsit komolytalan az elektromosra ráhúzni hogy semmivel sem jobb. A cipődet is le kell gyártani, ivóvizet is fogyasztasz, fingasz is, de rohadtul nem mindegy hogy gyalog vagy kamionnal mész a boltba kenyérért.

5. Az akksikat nem kidobálják hanem újrahasznosítják. Egy benzines autó akksiját is visszahordja az ember mert pénzt kap érte, majd a több 100kg-os akksikat kidobod a kertbe?

6. Miért az új 10-30 milliós elektromos autót hasonlítod össze egy használt 1 milliós belsőégésűvel? Napi munkábajáráshoz az 5milliós Leaf is jó.

Az egész hozzászólásod féligazságokkal (se) van tele, átgondolatlan, értelmetlen fikázás.

2019. máj. 23. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
48%

# 10


Oké, egy új Mercedes EQT 80.000 EUR. Áruld már el barátom, hol kapsz új benzines prémium autót, ami 5,1 sec alatt van 100-on, SUV és a Mercedessel egyenértékű 1 millióért? Ja, hogy sehol, mert egy azonos kategóriájú és teljesítményű benzines pont ugyan ennyibe kerül?


Ne legyünk már suták és ne beszéljünk ekkora ostobaságokat, hogy egy 20 éves lefingott rom árát hasonlítod egy vadi új autóhoz. Majd 20 év múlva mikor a Merci EQT-ban is lesz 15 egyenlítőkör és lerúgja az utolsó német(arab) tulaj akkor majd az is 1 misi lesz itt a balkánon.



"Az átlag ember ráadásul a benzines autót azért néha a helyszínen tudja szerelni ha valami elkattan benne"

Te, mint átlag ember mihez nyúlnál itt először, mikor a kocsi megáll alattad és a műszerfalon világít a sok hibakódtól, mint a karácsonyfa?

[link]


Konkrétan az átlag ember jó, ha tud bel etölteni ablakmosót és talán fagyállót ha nem tök hülye. Aztán annyi volt. A zsigulik ideje már 10+ éve lejárt, amikor egy kulcskészlettel és egy nejlonharisnyával az út szélén életet leheltél a roncsba.


Egy dologban van igazad, a szállítmányozásban 30-ig biztos nem lesz nagy áttörés, mert kell még jó 10-15 év amíg elég erős akkuk lesznek. Utána úgy megy a dízel kamion is a kukába majd, hogy öröm lesz nézni.

2019. máj. 23. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
52%

"Akkor most ne az 5 litert fogyasztó kis dízeleseket szidjuk, mikor a kamionok 40 literrel szaladgálnak százon!"


Na a másik atomfizikus...


1 tonnás kisautó = 5 liter / 100

40 tonnás kamion = 40 liter / 100


Szerinted melyik a hatékonyabb? Had ne kelljen segítenem...


Az akkukat nem kell cserélni, lévén újrahasznosíthatóak, de már most is olyanok az új akku tervek, amik bőven túlélik egy autó teljes élettartamát, sőt, több autóét is.

2019. máj. 23. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Igen
2019. máj. 23. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=7tc0HPO0sR0

1-2 pontatlanság van benne, de amúgy nagyon jó videó. Kifejti, hogy miért hülyeség akkora aksikkal ellátni egy elektromos autót, hogy meg tudjon közelíteni hatótávban egy normál belsőégésű motorral szerelt típust.

2019. jún. 19. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 Beviz Elek ***** válasza:
Igazából tele van pontatlanságokkal és ferdítésekkel, de sebaj.
2019. jún. 19. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem még nem nagyon tart ott, hogy érdemes lenne venni egyet napi használósnak egy átlag magyar családnak. Persze, Amerikában prius/tesla mánia van de az hagyjuk.

Nekem azért sem kéne, mert teljesen elveszti számomra az autók iránti szenvedélyem. Nekem benzinszag, fortyogó v8, babapopsi járású sor6 nélkül nem autó az autó.

2019. jún. 19. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!