Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Emelkedőn való elindulás...

Emelkedőn való elindulás autóval, kézifék nélkül?

Figyelt kérdés

Először is tudom, hogy volt már ilyen topik, de azok régebbiek és félő, hogy az én írásomra már nem érkeznének válaszok, ezért egy újat indítottam.


Szóval a problémám az, hogy félek az emelkedőn való elindulástól. Több mint 1 éve van jogsim, de a fennálló probléma miatt, nem szoktam sokat vezetni. Pedig maga a vezetni szeretek, meg szerintem tudok is... persze nem vagyok tökéletes. A tolatás sem annyira az erősségem, de úgy gondolom, hogy ezekbe még bele tudok tanulni. Főleg miután leküzdöm azt a félelmemet, mely miatt nem tudok rendszeresen gyakorolni a vezetni. A legfőbb hibám az emelkedőn való elindulás. A probléma ott kezdődik, hogy a lakásunk előtt van egy kisebb emelkedő, szóval gyakorlatilag ha menni akarok valahová, akkor azon az emelkedőn át kell hámoznom magam. Félek, hogy hátracsúszok és hogy belemegyek a mögöttem álló kocsiba. A kézifékes elindulás megy, eddig ezzel sosem volt gondom. Viszont erre nem mindig van idő, mert azért az is pár másodperc míg a kéziféket behúzom, kuplung be, egyesbe rakom a váltót, majd gáz és szépen engedem ki a kuplungot, közben pedig a kéziféket is. Van amikor csak arra van idő, hogy rálépjek a fékre, majd a kuplungra, egyesbe tegyem a váltót és valahogy elinduljak. VALAHOGY... az esetek többségében amúgy eddig mindig sikerült, csak egyszer volt, hogy hátracsúsztam, igaz akkor sem volt mögöttem senki. Mégis szinte rettegek, hogy újra megtörténik. Most megint emiatt kb. 2 hónapja már nem vezettem és holnap megint kell mennem. Tudom, hogy a kézifék nélküli elindulásnál először a kuplungot kell engedi egy kicsit, majd a fékről rá kell lépni a gázra. De a kuplungot meddig kell engedni? Azt azért nem akarom, hogy lefulladjon a kocsi...! És mi van akkor, ha mögöttem nagy sor van és elindulásnál engedem épp a kuplungot, aztán rálépek finoman a gázra, de azon kapom magam, hogy a kocsi megy hátra?? Ilyenkor mit rontottam el? Ilyen is volt már, azonban ekkor rendszerint beletapostam félelmembe a gázba és úgy jó volt, viszont akkor a motor nagyon "bőgött". Ilyen helyzetben mit kellene csinálni? Ha érzem, hogy gurul hátra akkor nyomjam beljebb (vagy engedjem még jobban fel?) a kuplungot és még több gázt adjak? Ismétlem: Mögöttem nagy sor van, tehát nincs arra idő, hogy egy véletlen hátragurulás után rálépjek a gázra és újra kezdjem a manővert.


Nagyon fontos ez nekem, mert gyakorlatilag ez befolyásolja az egész vezetésemet. Emiatt nem merek vezetni mindennap, emiatt van, hogy heteket kell kihagynom. Vezetni nem felejtettem el, máskor is volt már hogy kihagytam hónapokat és utána újból ugyanolyan jól ment. Ha valahova gyalog megyek, akkor is rendszeresen figyelem a kocsikat és gondolkodom, hogy milyen szituációban mit tennék... tehát kicsit "karbantartom" az agyam, próbálom nem felejteni a Kreszt. Szeretnék vezetni mindig. De a fennálló probléma miatt nem merek.


2010. júl. 10. 21:24
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%

Én sosem indulok kézifékkel.

Tehát nyomod a kuplungot és a féket. Majd egyesbe teszed és engeded fel a kuplungot addig amig azt nem érzed, hogy indulna a kocsi. Majd mikor érzed, hogy indulna akkor elengeded a féket (ekkor már nem tud hátragurulni, hiszen indul a kocsi) és finoman nyomni kezded a gázt.

Minden a ráérzésen mulik, tehát rákell arra érezned, hogy meddig "szabad" a kuplungot engedni amig indul a kocsi. Általában ha félig felengeded akkor indul már, de még nem fulladsz le, mert félig még nyomod is. Ekkor engeded el a féket.

Szerintem keress valami olyan helyet ahol van emelkedő és nincs v. nagyon kevés kocsi jár arra és gyakorolgass.

Én mikor tanultam vezetni (nem is olyan rég) akkor volt bennem ez a félelem, hogy hátranéztem a tükörbe és "úristen mennyi kocsi van mögöttem" és bepánikoltam, hogy hátragurulok.

Tehát ezt a félelmet is lekell győzni.

Merre fele laksz?

Szívesen segítenék neked! :)


Szóval ne izgulj és gyakorolj!

20/L

2010. júl. 10. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Szia! Én Egerben lakom. :) Köszönöm, hogy válaszoltál nekem! Oké.. tehát kuplungot a feléig felengedem, majd a fékről leveszem a lábam és gázt adok. Hát csak nem lesz semmi baj.. már tényleg szeretnék vezetni minél gyakrabban.. mert ennek így nem sok értelmét látom.


20/L

2010. júl. 10. 21:47
 3/21 anonim ***** válasza:
100%

Igazán nincs mit!

Sajnos messze vagy, pedig szívesen segítettem volna. :)

Igen, ezt a félig-et kb-ra irtam, érezz rá, hogy mikor indulna a kocsi. És akkor vedd le a lábad a fékről.

Ja és lassan engedd a kuplungot és ne hirtelen ugorj le a fékről ,mert úgy könnyen lefulladhatsz.

És ahogy irtam próbálj gyakorolni!:)

Sok sikert!

20/L

2010. júl. 10. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%
szerintem csináld úgy, hogy keresel egy sokkal lankásabb lejtőt és ott gyakorolsz. amikor megy, akkor keresel kicsit meredekebbet és így tovább. lankásabb lejtőn nem gurulsz annyit hátra, talán a sikerélmény segít leküzdeni a félelmet. annyi még, hogy amikor a fékről leveszed a lábad, ugyanabban a pillanatban nagyon kicsit engedhetsz még a kuplungon, így mire "átér" a lábad a gázra már eleve jobban fog a kuplung :) nekünk a kézis emelkedőn való elindulást úgy tanították, hogy addig lehet engedni a kuplungot amíg a kocsi eleje megemelkedik. tehát amikor még csak a hangja változik meg, addíg még nem jó, utána még egy kicsit engeded, és akkor jó.
2010. júl. 10. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tanácsokat Mindenkinek! :-)
2010. júl. 10. 22:33
 6/21 anonim ***** válasza:
100%
ha gurul, akkor kuplung ki gáz be de ehhez érzés kell ha az megvan akkor nincs akadály hameg nincs...
2010. júl. 10. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
100%

amikor még pár hónapos volt a jogosítványom akkor ezzel az emelkedős dolgokkal nekem is voltak problémáim.

ma már úgy csinálom hogy amikor indulok hirtelen leugrok a fékről és már nyomom a gázt közben engedem fel a kuplungot.

2010. júl. 11. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
79%

"Viszont erre nem mindig van idő, mert azért az is pár másodperc míg a kéziféket behúzom, kuplung be, egyesbe rakom a váltót, majd gáz és szépen engedem ki a kuplungot, közben pedig a kéziféket is. Van amikor csak arra van idő, hogy rálépjek a fékre, majd a kuplungra, egyesbe tegyem a váltót és valahogy elinduljak"

Nem kézfékkel állsz eleve a lejtőn? Mert ha nem akkor azzal eléggé tönkreteszed az autót. És mikor, és miért nincs idő arra, hogy behúzd a kéziféket?

2010. júl. 11. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

"Nem kézfékkel állsz eleve a lejtőn? Mert ha nem akkor azzal eléggé tönkreteszed az autót. És mikor, és miért nincs idő arra, hogy behúzd a kéziféket?"


Szia! Én nem egy komoly emelkedőre gondoltam, hanem egy kisebbre. Nyilván ha komolyabb emelkedő van, akkor csakis kézifékkel indulok. A házunk előtt egy kisebb emelkedő van, előtte meg egy lámpa. Nem ez a világ legnagyobb emelkedője, de itt is hátra lehet csúszni, múltkor pl a szemem láttára csúszott hátra itt egy autó, szerencséje hogy mögötte nem volt senki. Én is már egyszer csúsztam hátra. Ha viszont nagyon beletaposok a gázba, akkor meglehet tartani gond nélkül a kocsit, de szerintem nem ez a célszerű. Van amikor úgy érek a kisebb emelkedő közepébe, hogy már narancssárga van, aztán zöld. Ilyenkor csak arra van idő, hogy 2-ből átváltsam a váltót 1-be, és aztán kell nekem a kuplunggal és a gázzal játszanom. Arra már ilyenkor nincs idő, hogy üresbe tegyem a váltót, majd behúzzam a kéziféket és teljesen megálljon a kocsi. Főleg akkor nem, ha mögöttem sor van és menne mindenki.



Amúgy ma vezettem. :) Mamáéknál voltunk, igaz odafelé apum vezetett, szóval a házunk előtt lévő kisebb emelkedőt nem nekem kellett bevennem. Ugyanakkor Mamámék előtt is van egy emelkedő, azzal meg már nekem kellett megbírkózni. Először hiba nélkül indultam el, úgy csináltam ahogy mondtátok. Kuplung félig fel, majd gáz. Apum meg is dicsért. Aztán Apum közölte, hogy valamit ott felejtett Mamánál, szal az emelkedő közepén meg kellett állnom, neki pedig vissza kellett mennie a cuccért. Mondhatom nagyon örültem neki, mert ez már egy keményebb emelkedő, igaz kézifék nélkül ez is bevehető. Aztán második nekifutásra sajnos kicsit hátracsúsztam, nem tudom, hogy a kuplungot nem engedtem-e fel eléggé, vagy vmi más probléma volt, de sajna picit hátracsúsztam. Ezt követően beleléptem a gázba és már ment a kocsi. Nem volt nagy hátracsúszás, ha mögöttem lett is volna valaki vagy valami, akkor sem mentem volna bele, de azért egy kicsit csalódás volt. Azt szeretném, ha MINIMÁLISAN sem csúsznék hátra ilyen szituációkban. Aztán az emelkedő csúcsának közelében megint megálltam, csak tesztelni akartam magam, hogy hogyan tudok elindulni. Ez már egy rendes emelkedő volt, kézifék nélkül gyakorta nem lehet normálisan itt már elindulni. Szal kéziféket használtam és a kocsi dorombolt mint egy cica. :) Hiba nélkül vettem az akadályt, habár eddig is tudtam, hogy nem a kézifékes elindulásommal van baj. :) Hazafelé jól vezettem, minden oké volt. Egyszer egy lámpánál lefulladtam, ami azért is volt számomra meglepő, mert eddig sosem fulladtam le amióta megvan a jogsim. :) De ez betudható, hogy már vagy 2 hónapja nem vezettem. Mögöttem pont sor volt, de szerencsére nem dudáltak rám, meg az előttem lévő is pont bénázott, úgyhogy volt idő újra indítani a kocsit. :) Mielőtt beszálltam a kocsiba, kicsit bizonytalan voltam. Féltettem a családomat és mindenkit. Aztán a kocsiban már megint magabiztos voltam, a lefulladásnál kezdtem kicsit pánikolni, hogy "ez vajon hogy fordulhatott elő?"... de szerintem összességében én egy jó vezető vagyok. Szállítani senkit nem szeretek, mert mindig bennem van az, hogy mi van ha baj történik, elsősorban őket féltem. Pedig nem kéne, mert tudom, hogy jól vezetek, persze tudom, hogy nem vagyok hibátlan. Tolatni sem szeretek pl. Ha egyedül vagyok a kocsiban akkor sokkal jobb, és akkor magabiztosabb is vagyok.

2010. júl. 11. 15:50
 10/21 anonim válasza:
63%

Ezt a kettesből egyesbe váltást nagyon nem értem. O.O Belém azt sulykolták, hogy egyesbe csak és kizárólag elinduláskor váltunk, tehát ha előzőleg áll az autó, menet közben sosem.

Lehet, hogy én értettem félre - akkor bocsi :)

2010. júl. 11. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!