Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Ha ideiglenesen kivonatom a...

Ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból az autómat, akkor a biztosítás is ,,megáll". Ennek van valami határa?

Figyelt kérdés
Nem tudtam jobban megfogalmazni, de ha kötök egy éves biztosítást egy autóra amit évi 2-3 hetet tartok forgalomban, akkor az a biztositás így kb. 20 évig ki fog tartani?
2022. dec. 9. 12:52
 1/10 anonim ***** válasza:
88%
Nem, ugyanúgy újra kell kötni évente, csak az év végén visszakapod időarányosan a pénzt. Pl. ha az év 10%-ában van forgalomban az autó, akkor 10%-ot eltesznek, 90%-ot pedig visszaadnak az év végén, utána fizetheted újra.
2022. dec. 9. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
És a bónuszok is ugyan úgy mennek rá évente? Illetve ha két autó van a nevemen, akkor a bónuszok hogyan működnek? (Lehet hülye kérdés, de soha nem volt még két autóm egyszerre)
2022. dec. 9. 13:02
 3/10 anonim ***** válasza:
#2 Hát az nekem sem, szóval ezt nem tudom.
2022. dec. 9. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Bónuszt egy autóra számolnak, ha veszel egy másodikat akkor az nulláról indul (mármint ha párhuzamosan van a neveden két autó)
2022. dec. 9. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
#4 De akkor mind kettő autó egymástól függetlenül megy felfelé? És ha ne adj isten baleseteznék, csak azt a bónuszt bukott? Illetve ezzel az évi 2-3 héttel is megy felfelé minden évben?
2022. dec. 9. 13:40
 6/10 anonim ***** válasza:
68%
Nem megy felfelé a kivont autó bónusza. Ideiglenesen kivont autónál a biztosító egy idő után megszűnteti a szerződést érdekmúlás vagy valami hasonló címszóval. Attól számítva 2 év múlva elbukod az addig elért bónuszbesorolást és visszaminősül A0-ba.
2022. dec. 9. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
88%

Ha egy üzembentartónak egyidejűleg több gépjárműre kötött gépjármű felelősségbiztosítása van, azok bonus-malus besorolásának változása egymástól függetlenül működik.


Az induló fokozatnál van függőség: „Ha az üzemben tartó egy adott gépjárműre már rendelkezik szerződéssel, és annak hatálya alatt másik, azonos gépjármű-kategóriába tartozó gépjárműre is szerződést köt, az új szerződést A00 osztályba kell sorolni.”


„A besorolás a következő biztosítási időszakban egy osztályt emelkedik, ha a szerződéssel érintett gépjármű az új biztosítási időszakot közvetlenül megelőző biztosítási időszak és az új biztosítási időszak kezdő napjai közötti időtartam során legalább 270 napig biztosítási fedezettel rendelkezett és ebben az időtartamban az üzemben tartónak az érintett gépjármű vonatkozásában - a károkozás időpontjától függetlenül - kártérítési kötelezettsége (az első kárkifizetés vagy a biztosítóval szemben hozott jogerős ítélet dátuma) nem vált ismertté.”

Mivel „A biztosító kockázatviselése a járműnyilvántartásban szereplő gépjárművek esetében szünetel, ha az üzemben tartó kérelmére vagy hivatalból történő eljárás következtében a gépjármű a forgalomból ideiglenes kivonásra került”; így az általad írt esetben nincs meg a biztosítási éven belül a 270 napos biztosítási fedezet; a bonus-malus besorolásnál nem történik meg az egy osztállyal történő emelés.

Annyi, hogy „A szünetelés időtartama alatt az üzemben tartó kötelezettsége a szerződés folyamatos díjfizetéssel történő hatályban tartására nem áll fenn”; arra az egy-két hétre mindegy a díj; pontosabban, hogy mutatkozik-e bonus-malus feljebb sorolás díjcsökkentő hatása.


Az általad írt esetben a biztosítás nem szűnik, meg, azt nem mondja fel a biztosító, mivel: „Ha az újbóli üzembe helyezés a kivonás napjától számított egy éven belül nem történik meg, a szerződés az egyéves időszak utolsó napját követő napon megszűnik.”


A fentieket rendre a 21/2011. (VI. 10.) NGM rendelet a bonus-malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a kártörténeti igazolások kiadásának szabályairól 4. § (5), 4. § (3); továbbá a 2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról 26. § (1), 26. § (7), 7. § (3) hatályos szövegei tartalmazzák.


(Nemrég még volt olyan egymásra hatás, hogy ha az üzembentartó a több járműve közül valamelyikkel kárt okozott, akkor az összes szerződéses járműve esetén károkozói szorzót alkalmaztak, akár 5-7 éven át, ami nagyon durva díjemelést jelentett, általában többszörözte a díjakat. Ezt a kormány illetékes államtitkára kifogásolta, elrendelték, hogy a felügyeleti szerv, az MNB végezzen vizsgálatot. Így már egy ideje nincs a biztosítók díjtarifáiban más járműre történő kiterjesztés, és az adott jármű esetén is szelídült a díjnövelés.)

2022. dec. 9. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

#7

Nagyon szépen köszönöm, így már teljesen tiszta. Szóval csak arra kell figyelnem, hogy ne legyen több mint egy évig ,,talomban"

2022. dec. 9. 17:47
 9/10 anonim ***** válasza:
68%

↑ 8/ A kérdező kommentje (17:25)

Elhatárolódom attól, hogy nekem tulajdonítsd azt, hogy arra kell figyelned, hogy ne legyen több mint egy évig ,,talomban". (Lehet, hogy nem így értetted, de így is érthető.)


Ha egy év után felmondja a biztosító a szerződést, akkor mi történik? Nem lesz egy kiüresedett szerződés, ami a kivonás időtartamára amúgy sem tartalmaz kockázatviselést, díjat sem kell fizetni, bonus feljebb sorolás sem történik.

Ha forgalomba akarod helyeztetni, akkor bármikor megteheted, csak ha nem az előre megadott napra kéred, akkor annak is van 2300 Ft illetéke, mint a kivonatásnak. És a forgalomba visszahelyezés napjától kell KGFB-t kötnöd.

Arra érdemes figyelned, hogy mikor jár le a műszaki. Vagy becélzod a kivonatás időtartamának megadásakor, vagy kéred előtte a forgalomba visszahelyezést. Ha már felmondta a biztosító a szerződést, akkor kötsz a forgalomba helyezés napjától újat. Levizsgáztatod, aztán megint lehet kivonatni.

Ha lejárt műszakival akarnád forgalomba helyeztetni, nem lehetne, bonyodalmasabb lenne a vizsga megoldása az autó szállíttatásával.


Nekem volt örökségből származó, hosszú időn át folyamatosan kivont második autóm. Annyival nehézkesebb volt, hogy a mostani legfeljebb egy év időtartam helyett csak legfeljebb hat hónapra lehetett egy-egy alkalommal kivonatni (akkor is lehetett ismételni), és nem lehetett online intézni. Egy év folyamatos kivonás után a biztosító annak rendje módja szerint felmondta a szerződést. Ezt én magamtól hamarabb is megtettem volna, de az ideiglenes kivonás nem tartozik a szerződés érdekmúlásos esetei közzé, így nem lehetett előbb megszüntetni. Erre megoldás és segítség a jogszabályi rendelkezés, igaz, nem kevés idő elteltével.

2022. dec. 9. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Mondjuk jogos. Így is úgy is évforduló van. Napok óta gondolkodok, hogy ez hogy működhet, és mi lehet benne a buktató, szóval nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást.
2022. dec. 9. 21:20

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!