Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Dec 1-től szabad B-vel 125...

Dec 1-től szabad B-vel 125 cc-ig motort vezetni. NEKED mi a véleményed?!

Figyelt kérdés

Én ormótlan nagy baromságnak tartom ezt a törvénymódosítást. Az egyetlen oka, hogy PESTEN nem lehet robogóval az utcaforgalom tempóját tartani. Mindenütt másutt (pl a tajparaszt VIDÉKEN) működik a dolog.


Írjátok kérlek oda, hogy vidékiek, vagy pestiek vagytok-e ÉS azt, hogy van-e nagymotorozási gyakorlatotok... Hadd legyen viszonyítási alapunk...


2011. dec. 2. 07:17
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
54%

Én pécsi vagyok, és nekem Simsonom van, de néhány utat elkerül Pécsen, inkább megyek a hosszabb úton, csak ne kelljen annyira forgalomba menni. Amúgy, én személy szerint örülök a módosításnak, a Simson úgy is lassú volt nekem. Nagymotorozási gyakorlat...Hát talán van, mert 350-es Jawa-n tanultam motorozni 12 évesen.


17/F

2011. dec. 2. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
ezt meg hol hallotad? én ugytudom hogy nemlehet
2011. dec. 2. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
király! végre használhatom az endurot legálisan :D
2011. dec. 2. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
49%

Nem lehet vezetni 125cc B jogsival,nem tudom hol hallottad. Ez csak egy tervezet/uniós ajánlás/, és még sehol sem tart az ügy.

Majd ha az országgyűlés elé kerül ..valamikor.. és ott megszavazzák,és elfogadják.

2011. dec. 2. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

Friss hír, pár órás.


[link]

2011. dec. 2. 08:12
 6/19 anonim ***** válasza:

én nagyon is jó ötletnek tartom!

és vidéken is hasznos lehet, ingázóknak

pesti vagyok,nagymotor gyakorlat asszem van :P

2011. dec. 2. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%

Hmm... Korlátlan A jogsim van, nem érint. Viszont a családomat igen, fogja. 4-en közlekedünk, eddig probléma volt a "csak" 3 autó, tavaszig beszerzek egy 125-öst amivel bármelyikünk közlekedhet (mivel az én motorjaim veteránok, ezért nem kívánom azokat a hétköznapokban tönkretenni).


A kérdés az, hogy mi lesz a továbbképzés mikéntje. Kíváncsi lennék, hogy milyen mélységig veszik át az elindulás előtti ellenőrzést, a rutint, az alapvető kezelési elveket. Biztos hogy valamennyire hígulni fog a motorostársadalom, de eddig is volt akinek csak motorja volt, nem tartotta be a "közösség" íratlan szabályait.


Először sorbanállás lesz mindenhol, hogy akik eddig "svarcoltak" most legálissá tegyék magukat + akik eddig nem motoroztak. Egy csaj ismerősöm pl. azért nem jár a Danuviájukkal, mert nincs rá jogsija. Most remek alkalma lesz, hogy ez megoldódjon.


Viszont nálunk a főutakon teljesen átlagos a 110 környéki tempó, ami jópár embert el fog rémiszteni onnan. De kis távoknál, munkábajáráshoz jó ötlet és kivitelezhető is az év nagyobbik részében.


(Megjegyzés: Tajparaszt Vidék, igen? Akkor annyi zöldséget és gyümölcsöt egyél ami a panelház tetején megterem.)

2011. dec. 2. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
December 1.től még nem lehet vezetni, csak a lehetőség adott, hogy elvégezd a képzést és megszerezd az engedélyt!!!
2011. dec. 2. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

Nem, nem szabad december 1-től B kategóriás jogosítvánnyal 125-ös motort vezetni. December 1. után van rá lehetőség, hogy rövid, 5 órás átképzés és vizsga után lehessen A1-es motort vezetni B kategóriás jogosítvány mellett. Érdemes lett volna végigolvasni a cikket, nem pedig úgy járni, mint az egyszeri kerékpáros, aki hőbörögve jött velem szembe az egyirányú utcában "mer' most mán szembe is lehet biciklizni". Szegény épp csak a rádióban hallott mondat második felét felejtette el felfogni.

Egyrészt hiába van a lehetőség, nincs olyan autósiskola, ami hajlandó lenne márciusig ilyennel foglalkozni. Télen senkinek a kedvéért nem oktatnak, vagyis nem fogják azonnal ellepni az utat a motorosok (amúgy is ráfagynának a motorra ilyen hidegben).

Másrészt ez az 5 órás képzés nem sokat jelent: ebből három óra az elmélet és két óra a gyakorlat. Aki életében először lát motort, nem fog levizsgázni. Tehát ezzel nem fogjuk az 1.4-es Thaliában/Fabiában/ezres Swiftben csücsülő kalapos nagypapát ráültetni a motorra, mert az ő vizsgájából piruett lesz az aszfalton, nem A1-es jogosítvány. Csak annyi történik, hogy aki eddig is motorozott, de nem volt ideje/pénze megszerezni az A1-et (tehát nem a tudása hiányzott hozzá), az most ezt megteheti gyorsan és egyszerűen. Ez meg talán csak nem baj.

Másrészt pedig nem csak PESTEN (ó, igen, a nagy büdös, suttyó Pest, ahol csak idióták laknak) nem biztonságos 50-essel közlekedni. Tudod, VIDÉKEN (mer' ugye a tajparaszt VIDÉKEN laknak csak normális emberek) is léteznek szép, nagy városok. Nekem például van, hogy az alig tízezres lélekszámú szülővárosomban is izzadnom kell az 50-es lélekvesztőmmel, mert ugye VIDÉKEN a visszafogott, kulturált, közlekedési morálban élenjáró autósok mindig, mindenütt betartják az 50 km/h-s korlátozást és soha nem szorítanak le az útról, ha a törvényben megszabott 40-nel megyek. És VIDÉKEN egyáltalán nincsenek lakott területen kívüli útvonalak, ahol lehetne 90-nel is menni, ráadásul VIDÉKEN ezeken a helyeken soha, sehol nem is megy senki 90-nel, főleg a kamionok nem. Ja, és persze VIDÉKEN soha, senki nem mozdul ki a falujából, nem kell elmennie a városba dolgozni vagy ne adj' Isten boltba, hivatalba, iskolába. De ha kellene, VIDÉKEN akkor is nyugodtan pöföghetne 40-nel a robogójával, mert senki nem fogja fellökni, ledudálni, bezavarni az árokba, mert VIDÉKEN mindenki türelmes, mindig süt a nap, csiripelnek a madarak és nagybajuszú, barna, pirospozsgás Jancsik mosolyognak huncutul a dúskeblű, szőke Juliskákra. Meg VIDÉKEN az embereknek nem igényük, hogy egynél több ember üljön egy motoron, mert VIDÉKEN senki sem siet és nagyon ráérnek.

Én jó ötletnek tartom. Ha tényleg ész nélkül megkapná mindenki az A1-et a B mellé, az nem tetszene. Nem mindenki tud ugyanis motorozni. Így viszont aki veszi a fáradságot, az rendes, használható motorral is közlekedhet (nem, a rendszám nélküli, 40-re korlátozott, szigorúan egyszemélyes robogó nem az) és talán kevesebb lesz az egy személlyel dugóban álló autó, legalább nyaranta. Akár PESTEN, akár VIDÉKEN. De igazad van: ezzel az összehasonlítással piszok jól egymásnak lehet ugrasztani a PESTIEKET és a VIDÉKIEKET. Ha viszont ez a célod, arra sokkal jobb a politika rovat.

(vidéki vagyok, nagyobb és kisebb városokban éltem Budapest kivételével és van gyakorlatom nagymotorral - sőt, még motorom is)

2011. dec. 2. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:

Ironizáltam, örülök, hogy észrevetted.. :) Egyrészt: egy pesti BIZTOS hogy nem ezt a kifejezést használja. Azon felül a szövegkörnyezet is utal arra, hogy nem a főváros állítom piedesztálra. Másrészt kecskeméti születésű vagyok, és Pécsen tanulok. Rokonok falun is akadnak szép számmal.


Szóval hátrébb az agarakkal!... ;)

2011. dec. 2. 08:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!