Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Nem volt fizetve gépjárműbozto...

Nem volt fizetve gépjárműboztosítás az ügyintéző hibájából, nagy összegű hátralék keletkezett, mi a teendő?

Figyelt kérdés
Tömören a helyzet: a haver ügyintézőnél kötött telefonon biztosítást, a fickó rossz címet írt be, oda ment a csekk, több hónap után derült ki, hogy ezért nem jön a csekk, és nem lett befizetve. Az ügyintéző emailben elismerte a dolgot. Most 150.000 a tartozás. A cég kéri a befizetést. Mit lehet ilyenkor tenni? Nekem az a logikus, hogy nem az ügyfélnek kell arról gondoskodnia, hogy az ügyintéző hiba nélkül végezze a munkáját, tehát a cég mulasztott. A szerződésben nem hiszem hogy benne van, hogy az ügyfélnek ellenőriztetnie kell a szerződéskötés UTÁN, hogy minden adat rendesen lett-e felvéve. Hol lehet jogorvoslatért próbálkozni?

2017. ápr. 29. 02:07
 1/9 anonim ***** válasza:

Az ügyintéző hanyagul végezte a munkáját, de az ügyfél is hibázott, mulasztott.

Igenis az ügyfélnek is kell lépéseket tenni, ha a határidő lejártáig nem érkezik meg a csekk, nem szabad tétlenül várni hónapokon keresztül.

Megpróbálhatsz egyezkedni a biztosítóval, bemutatni az ügyintéző emailját, esetleg bele vonni az egyezkedésbe, de ha nem jársz sikerrel, akkor lehet pereskedni, amiben szintén ott a bukás lehetősége, az indok a fent említett: nem jelezted, hogy nem kaptál csekket, holott tudtad, hogy biztosítást kötöttél.

2017. ápr. 29. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ha jelen helyzetben eladná az autót, az új tulajdonosra átszállna a tartozás, vagy az az ő nevén maradna?
2017. ápr. 29. 09:59
 3/9 anonim ***** válasza:

elvileg x hónapig húzhatod, amíg befizeted az első részletet, nem kell azonnal szaladni befizetni, a szerződéskötéstől él a biztosítás.

Ha elismerte az ügyintéző, hogy hibázott, célszerű személyesen bemenni, intézkedni.

Mondjuk letagadják a csillagot is majd az égről, érdemes lenne megkérdezni a MABISZ-t.

2017. ápr. 29. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem jött a csekk, akkor gondolni lehetett, hogy valami probléma van. Ilyenkor pedig józan emberbe két ötlet merül fel:

- Bemegy a biztosítóhoz és megkérdezi mi a helyzet.

- Nem megy be, de félretesz pénzt, mert később úgyis kérni fogják.


Egy nem józan emberben a következő merül fel:

-Juhi! Nem kell fizetnem!

2017. ápr. 29. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Nem, itt nem ez az eset történt, elfoglalt a gyerek, első kocsija, nem jött a csekk, el is felejtette, hogy kell fizetni a biztosítást. Persze azt gondolom ezen okból nehezen lehetne a nyakába varrni a biztosítónak a dolgot, viszont az alapján, hogy ha befizetésekkor te hibázol így mint az ügyintéző, és a cég úgy mint a haverom, azonnal 100% a te nyakadba varrnak mindent. Szóval a haverom feledékenységét leszámítva azért a tény az tény, a biztosító részéről eleve el volt baltázva a dolog, fogyasztóvéelmi szempontból így az ő felelősségük is részben. Azt meg nem vagyok benne biztos, hogy belefoglalták a szerződésbe, hogy nem szabad elfelejtened hogy várd a csekket, mert júj akkor mi lesz. De el is olvasom már majd mi áll benne, hátha van valami ilyen esetre nézve. Ha nincs, akkor miért ne mondhatná azt az ember, hogy megkötötte a szerződést, csekk nem jött, a biztosító nem gondoskodott megfelelően arról ami az ő feladata, mossa a delikvens a kezeit. Az hogy várni kell a csekket vagy nem, ez csak olyan filozofálgatás. Most nem kibeszélni akarom a haverom, ez csak az én személyes véleményem az ügyről. Ha én lennék ilyen helyzetben ezen a gondolatmeneten próbálnék továbbmenni.
2017. ápr. 29. 15:20
 6/9 A kérdező kommentje:
De erről mondjatok már valamit, hogy ha eladja a kocsit, akkor átszáll-e az új tulajra a tartozás, vagy az új tulaj köthet új biztosítást, a haverom nyakában pedig marad a hátralék? Vagy ha nem, hogy van akkor?
2017. ápr. 29. 15:22
 7/9 anonim ***** válasza:

Ugyan miért szállna át a tartozás?

Ha neked van egy jelentős tartozásod, és elköltözöl, attól még a tartozásod továbbra is megmarad.

A biztositást is személyre szabva kötötték, nem az autónak kell azt befizetni.

Lehet cifrázni a dolgot, de az ügyfél mulasztása is egyértelmű, ha nincsen nála a csekk 30 napon belül, köteles reklamálni.

Megjegyzem, én a csekket sem szoktam negvárni, bemegyek a biztosítóhoz, kifizetem egész évre a biztositást...

2017. ápr. 29. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

a törvény egyértelműen rendelkezik arról, hogy mi a következménye a díjnemfizetésnek.

arra viszont már nincs szankció, hogy mi van akkor, ha a biztosító rosszul írta fel a címet.


Ergó, a tartozást a biztosító felé neked kell rendezned. Aztán hogy ezt be tudod-e hajtani valakitől, az már a te sztorid.


amúgy meg telefonon hogy kötöttél biztosítást?

melyik biztosító/alkuszcég?

2017. ápr. 30. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"első kocsija, nem jött a csekk, el is felejtette, hogy kell fizetni a biztosítás"


Tankolni nem felejtett el???

Ugyan már, hagyjuk ezt az első kocsi dolgot. Ha nem fizeted be a villanyszámlát, mert a postás elkeveri a számlát, és kikötik a villanyt, az is a te sarad. Mert fogyasztasz, de nem fizetsz. Nem mondod, hogy első házad, nem tartottad észbe, hogy a villanyszámlát fizetned kell...

Igenis, aki kocsit tart fenn, annak észbe kell tartani a fizetnivalót.

Képzeld, nekünk 3 kocsink van, ,meg egy utánfutó, és mindig mindegyikre be van fizetve minden.


Azért a 60 nap elég hosszú idő. Ugyanis ennyi ideje van, hogy szerződéskötéstől számítva befizesse a díjat. Igenis, feltűnhetett volna neki ennyi idő alatt, hogy nem fizetett semmilyen biztosítási díjat.

2017. máj. 10. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!