Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Melyik szakmának lesz előbb...

Melyik szakmának lesz előbb vége a kamionos vagy a mozdonyvezető?

Figyelt kérdés

Két hete tán feltett itt egy tag kérdést, hogy fiatal és, hogy meddig lesz humán kézben a kormány a kamionon, most megnéztem st22 Lacika A mozdonyvezető egy napja című videóját, és az jön át, hogy lényegében előbb kellene a vonatoknál áttérni a önvezető működésre, de még mindig nem tették japánok sem, franciák sem.


Mi ennek az oka?


Nem vagyok technofób.


2019. okt. 4. 20:11
 1/5 anonim ***** válasza:
92%
A vonatoknál technológiailag egyszerűbb, de beruházssigényesebb, míg kamionoknál a nagyobb volumen miatt amint meglesz a technoĺógiai áttörés, a vasúthoz képest kis beruhazásigény és a nagy elérhető megtérülés miatt jóval robbanásszerűbb lesz az átállás.
2019. okt. 4. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Odébb van az még enyhén szólva, mindkettő esetében. Míg nem képesek szó szerint gondolkodni a gépek, addig nem valószínű, mert önvezetésnél is, oké, előre be van neki programozva, figyelje a sávot, előtte haladót, de ez még nem azt jelenti, hogy minden helyzetben képes lesz dönteni.


Arról nem beszélve, hogy 100% tutira kell menni, mert azért ilyen helyzetben nem játszik az, hogy hopp összeomlott a program vagy hibát dobott, vicces is lenne kicsit ha épp egy 40 tonnás kamion szabadulna el vagy egy szerelvény tele emberekkel.

2019. okt. 4. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
35%
ST22Lacika a király 😍
2019. okt. 4. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Hát ezen felesleges aggódni, az elkövetkező több évtizedben nem fog egyik se megvalósulni.

De talán a mozdony vezetés hamarabb térhet át erre.

Ott sín és zárt pálya van.

Bárhol megy lezárják a keresztutakat, csak menni kell. Nem kell figyelni hogy csúszik-e az út.

Nem kell kormányozni sem.

Csak az állomásokon kell megállni, máshol mindenütt nyílt útja van.

Szóval szerintem ezeket sokall könnyebb lesz automatizálni mint a kamionokat.

Míg a kamionoknál pont az előbb említetteknek az ellenkezője igaz.

2019. okt. 5. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

#4

Abban igazad van, hogy az elkövetkező évtizedekben sehol nem valósul meg. Nem hiszem, hogy a mozdonyvezetés hamarabb megvalósulna mint önvezető kamion. Önvezető autók már vannak, önvezető nagyvasút nincs, metró teljesen más rendszer, nem érdemes mellé vetni. A metróban van zárt pálya, csak az állomások azok ahol történhet valami, a nagyvasút egyáltalán nem zárt rendszer, aki fizet érte közlekedhet a pályán, bármilyen cég, mozdonnyal amennyiben megvannak rá az engedélyei, valamint bármikor bekerülhet bárhol idegen anyag/test a pályára. Kidőlt ág, pl. vonuló szarvascsorda, sínre hajtó kocsi/kamion. Tévedés, hogy a pálya nem csúszik. Ugye vas a vassal érintkezik, így még inkább csúszik, jobban kell figyelni főleg fékezésnél mert 2500 tonnával nem állsz meg 100m-en belül csúszós pályán. Nem csak állomásokon áll meg a vonat, ugyan úgy vannak jelző fények. Ha ezek az automatizálások megtörténnek akkor is kell majd egy "pilóta" aki felügyeli a rendszereket, mert egy ai-nak érzékelnie kell az akár 400m-re lévő akadályt is és vész esetén fékezni stb. Mit gondolsz egy gázolás után ha az ai meg is tud állni ki lesz az aki mint a vonat személyzete kezeli a helyzetet?

2022. szept. 23. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!