Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mennyire rizikós egy alpesi út?

Mennyire rizikós egy alpesi út?

Figyelt kérdés

1 hónapja szereztem meg egy osztálytársammal együtt a jogosítványt és elhatároztuk, hogy jövőre tele kocsival felmennénk síelni az Alpokba egy hétre. Kocsit faterom azt mondta kölcsön adja, de csak abban az esetben, ha látja, hogy érett vagyok a közlekedésre :D Egy Audi Q7-esről van szó, mely abból a szempontból előnyös, hogy a tetejére fel lehet függeszteni a léceket, valamint nagy a csomagtere is. Hólánc van hozzá, azt majd még fater megtanítja felhelyezni.

Inkább arra lennék kíváncsi, hogy kint Ausztriában van e valamilyen változás KRESZ szempontjából ami jelentős lenne, valamint, hogy találkozhatunk e ott olyan akadállyal amivel 1 éves jogsival ne tudnánk megbírkózni? Főleg ott a hegyek szerpentinjein. Minden tanácsot szívesen meghallgatok és megfogadok. Negatív, utálkozó kommentekre azonban nem vagyok kíváncsi.

17/F



2020. febr. 23. 01:39
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

"Mennyire rizikós egy alpesi út?"


Nem az. Ici-picit jobban, mintha itthon furikáznál, azaz ha egy ici-picit óvatosabb vagy, akkor ugyanannyira. Ha tartasz valamitől, figyelj oda még jobban, esetleg lassíts. Egyáltalán nem olyan vészes, szinte mindenhol takarítják az utakat, azaz max a legutolsó pár km lehet havas, vagy ha esett előtte sokat a hó akkor néhol máshol is. Q7 nem egy igazi terepjáró, de normális téligumi elég. Legyen nálatok mindenképp hólánc is (saját tapasztalat: aminek jó a mérete. Nem jó a semmi közepén sárban/hóban elakadva rájönni, hogy ez a másik autó hólánca volt, aminek kisebb a kereke, mert ilyenkor mindig legalább 1 óra sétára van a legközelebbi traktor).


"Inkább arra lennék kíváncsi, hogy kint Ausztriában van e valamilyen változás KRESZ szempontjából ami jelentős lenne"


Dashcam használata tiltott. Kb ennyi.


"találkozhatunk e ott olyan akadállyal amivel 1 éves jogsival ne tudnánk megbírkózni?"


Kétlem. Ha mégis, az lesz az a része, amire 25 év múlva is kellemes nosztalgiával fogtok visszaemlékezni (feltéve, ha mindenki épségben túléli) :) Én ilyen utakon titkon bízok benne, hogy történik valami ilyesmi. Motorral pl egyszer beszorultam parkoló autók mögé, oldalsztenderre támasztva kellett arrébb ráncigálnom/forgatnom a 230 kilós motort hajnali 6-kor. Vagy egyszer Pozsonyba mentünk haverokkal egy versenyre, de lerobbantunk az autópályán. Az ilyen utakhoz néha hozzátartoznak a galibák, az adja a savát-borsát.


Tanács még, hogy hogy óvatosan menjetek a szerpentinen, illetve néha csekkoljátok a tetőcsomagtartót/síléceket.

Ha indulásnál kipörög mégis a kerék, akkor vegyél vissza a gázból, tapadási együttható jobb, mint a súrlódási: ne pörgesd ki. Habár a Q7 valszeg tele van mindenféle elektronikával, ami ezt is figyeli. Ha legkisebb gázra kipörög, miután elakadsz, akkor jég. Ha több száz méteren keresztül jég, tolass vissza nagyon óvatosan. De ne blokkold állóra a kerekeket, mivel ha lejt az út, el fog csúszni abba az irányba az autó, főleg a kocsi eleje, akár árokba is kiköthetsz, ha nagyon taposod a féket. Nem tudom, milyen ABS van ebben az autóban.

2020. febr. 23. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
18 éves kor alatt nem vezethetsz külföldön!!! Olyan mintha jogsi nélkül mennél
2020. febr. 23. 04:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Azt írta jövőre, tehát addigra már valószínűleg 18 lesz.


Ami szokatlan lesz, az a rengeteg szerpentin, emelkedő, lejtő. Illetve, hogy van hó. Ezekből ugye nálunk csak mutatóban van, nemigen találkozhattál az eddigi pályafutásod alatt. Azt is vedd figyelembe, hogy a kanyargós, hegyi utak sokkal jobban lefárasztják az embert, mint egy autópálya.


KRESZ szempontjából pár dolgot emelnék ki:

- Lakott területen kívül 100 a megengedett sebesség, viszont autóúton is csak 100.

- Autópályán nagyobb városok mellett lehetnek az IG-L (környezetvédelmi) sebességkorlátozások, ezeket nagyon komolyan kell venni, mert különben ilyen 1000 eurós bírságra számíthatsz.

- Sok ilyen pár utcás, hosszú falu van, amin 100-zal vagy 70-nel végig lehet suhanni.

- Télen kötelező a téli gumi (bár ez gondolom alap, hogy az Alpokba nem indulsz el nyárival)

2020. febr. 23. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

2-es, jövőre mennének...


Kérdező, a fő különbség nyilván az időjárási körülményekben lehet, azonban a helyieken és más hegylakókon kívül igazából túl sok odalátogatónak még akkor sincs túl sok taoasztalata a másfél perc alatt leülő ködről vagy rosszabb esetben a hegyomlásról, ha már vezet 30 éve. Igazából ha van egy egészséges veszélyérzeted, az bőven elég. Ha csúszósnak tűnik az út, hidd el, hogy az csúszós. Ha úgy tűnik, el fogsz akadni, értsd meg, hogy el fogsz akadni. Másképp mondva ne menj bele olyan helyzetekbe, amelyekről érzed, hogy nem biztos, hogy jól jössz majd ki belőlük.


És addig is gyakorold a szerpentineken vezetést nyáron, akár Ausztriában, akár idehaza a Bükkben.

2020. febr. 23. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek :)

Ezekre mindenképpen odafigyelek majd..


#2-es Idén Májusba töltöm 18-at..

2020. febr. 23. 10:44
 6/9 anonim ***** válasza:
Az egyik lehető legalkalmasabb autót kaptad meg a túrára. Szóval nagy baj nem lesz. Azt ne felejtsd el, hogy a jeges lejtőn a quattro, a Q7, az összes menetbizonsági cucc együttvéve sem fog megállítani. Szóval csak óvatosan. De az ilyen közkedvelt síközpontok felé vezető utakon bármivel el lehet menni, nagy baj nem lesz.
2020. febr. 23. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

#6


Azért ez sem feltétlenül igaz :) Mi egyszer Zauchensee fele követtük a GPS-t, ami levitt minket egy mellékútra. Ezért írtam az első válaszomban, hogy jeges úton inkább visszatolatni. Ott volt az, hogy behúzott kézifékkel együtt elkezdett csúszni az autó hátrafele, miközben épp senki nem volt benne.

Az történt, hogy rájöttünk, jég van alattunk, de addigra már édesapám kb 50 m-t haladt felfele jégen. Elkezdett visszatolatni, de a legkisebb fékre elkezdett az eleje csúszni az árok fele. Én támasztottam ellen, hogy ha blokkol az első kerék, ne csússzon balra. Végül nem sikerült megfognom, elcsúszott az eleje balra, majd amikor felengedte a féket, a hatulja becsúszott a szűz hóba jobb oldalt. Kézifék rá, majd mind a 4-en odamentünk a jobb hátsó kerékhez, löktünk rajta (oldalirányba), visszalöktük a jégre, ami után elindult szép lassan, egyre gyorsulva lefele. Édesapám a kocsit hátulról megkerülve pattant vissza, hogy felengedje a kéziféket. Izgi volt az az 1 óra :)


Pedig előtte kb 7-szer voltunk már Zauchenseeben gond nélkül. GPS-ben nem szabad bízni.

2020. febr. 23. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

A Q7-re azért vigyázni kell mert nagyon könnyen elszalad veletek.

Nég előtte kellen eszerintem jó sokat vezetni, gyakorolni itthon, mert egy idegen ország egész más mint itthon.

Főleg meg a szerpentin az még gyakorlott sofőröknek is feladja a leckét.

De nem csak ez olyan hogy lehet a tetejére kötni síléceket, minden autóra lehet felrakni.

2020. febr. 23. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 gungasam ***** válasza:
Rengeteg szerpentinen való gyakorlás szükséges, mindenféle időjárási körülmények között. A legnehezebb, lassan menni.Ez a legfontosabb is.
2020. márc. 23. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!