Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Városok melletti autópálya...

Városok melletti autópálya szakaszokat miért nem teszik ingyenessé?

Figyelt kérdés
Azt olvastam, hogy amikor a rendszerváltás idején be akarták vezetni a díjhasználatot, nagy felháborodást keltett autópálya mellett fekvő városok körében. Most meg... Ott van Siófok pl. Nyáron hatalmas a dugó a városban, ami kifejezetten egészségtelen, s zavaró is, szerintem. A Sóstó-Zamárdi közötti szakasz nyugodtan lehetne indokolt időszakokban ingyenes, kikerülve ezzel a várost, akinek nincs dolga bent a városban, s nem akar mindennap nyáron dugóban ülni.
2021. ápr. 18. 05:01
1 2 3 4
 31/37 A kérdező kommentje:
29. Miért felesleges hozzájuk hasonlítani? Elfogadom a választ, csak akkor magyarázd meg. Ez nem hiszti, szerintem joggal várná el az ember, ha fizet egy út szolgáltatásért, akkor ne legyen benne kimélyedés, kátyú tömkelege. Baj, ha ezt te hisztinek fogod fel, én szomorúnak tartom, hogy az megadóztatott üzemanyagár, a felfelé kerekített gépjármű adó mellett akármennyit is fizetni kell az úthasználatért.
2021. ápr. 18. 19:22
 32/37 A kérdező kommentje:
29. Még mindig nem válaszolt arra, hogy miért felesleges a jóléti államokhoz hasonlítani. De úgy látom, nem tud rá észérvet mondani, a “hiszti” nem az...
2021. ápr. 19. 22:03
 33/37 anonim ***** válasza:
Nem a 29es vagyok, de hadd kérdezzem meg, miért KÉNE a jóléti államokhoz hasonlítani Magyarországot?
2021. ápr. 19. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 A kérdező kommentje:
33. Tán, mert az átlagfizetésünk a negyede, nálunk a legmagasabb az ÁFA, az üzemanyag áraink az egekben, gusztustalanul a pályák mellett 50 forinttal drágábbak, annak is nagyrésze jövedéki adó, amit érdekes módon egy benzin árcsökkentésnél nem csökkentenek, s ennek ellenére bármennyit fizetni nonszensz az úthasználatért. Teljesen jogos lenne, ha több autópályánk lenne, Pécsről a Balatonra eljutni még mindig egy örökké valóság, tehát egyáltalán nem színvonalas az autópálya hálózatunk. Az az érdekes, hogy míg a rendszerváltásnál nagy ellenállás volt, s nem is tudták bevezetni, addig ma mindenféle áremelést benyel az ember, nem lenne ezzel probléma, de autópályák alig épülnek. Akkor hova megy az a pénz?
2021. ápr. 19. 22:24
 35/37 anonim ***** válasza:

Én sem a #29 vagyok, de tessék, hasonlítsuk a hálózatunkat a jóléti államokhoz. Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban rostokolhatsz a fizetőkapunál, hogy aztán ott hagyd azt a pénzt, amit egy napi munkáddal kerestél meg. Mindezt párszáz kilométerért. 2x3 sáv? Oké, valóban indokolt lenne az M7-esen Székesfehérvár - Siófok magasságaig, az M1-esen Győrig, az M3-ason Hatvanig, illetve az M5-ösön Kecskemétig, de ennyi. Minőség? Igen, az M3 és az M7 valóban nem makulátlan a múlt században épült szakaszain, de a kettő együtt talán van úgy 120 kilométer, és azokon belül sem rossz mindenhol. Az M3-ason ráadásul nemrégiben volt kisebb felújítás, tehát nem tétlenek. Az M1 felújítása szépen zajlik/zajlott, az M5 pedig koncessziós, versenyezhetne néhány újonnan átadott úttal minőségben.

Németországhoz viszonyítgatsz, miközben ott sem csak 6 sávos és tükörsima a világ. Arról nem is beszélve, hogy mennyi munkaterület van útközben, ezzel együtt pedig torlódások is. Ja és azt se felejtsd el, hogy annak az országnak van a világon a legerősebb gazdasága, anyagi helyzete pedig ezerszeres nagyságrendekkel jobb a magyarnál.

2021. ápr. 19. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:
Igen, végülis az elmúlt két évben (2019-20) is ,,csak” 230 kilométer gyorsforgalmi út épült (ha a 2x2 főutakat is belevesszük, akkor már majdnem 300-nál járunk), ráadásul idén ehhez jön még cirka 100 kilométer. Igen, ebben az autóút is benne van, mert egy kutya a kettő, leállósáv ide vagy oda. A hűen emlegetett Németország ennyit sem adott át, akkor most mi van?
2021. ápr. 19. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 rakd válasza:
Az országos 1 évre is csak 46000.-ft
2021. máj. 23. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!