Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mik azok a szabályok, amiket...

Mik azok a szabályok, amiket a KRESZ-ben szerintetek módosítani, pontosítani kellene?

Figyelt kérdés

Mondok 2-t, ami szerintem nem jó úgy, ahogy van. Az egyik a "vigyázat, gyerekek" tábla távolság kiegészítő (két nyilas) táblával, amikor ugyanis 30 km/h a sebesség korlátozás. Szerintem ez jó nagy kitolás a külföldi autósokkal - még a magyarok jó része sem ismeri. Sokkal jobb lenne inkább kitenni a 30-as táblát mindenhova, ahol indokolt.


A másik pedig egy hülye megfogalmazás, amit szó szerint értelmezve lakott területen belül egyetlen kereszteződésben se lehetne 50-nél nagyobb sebességgel haladni. Hiába van ugyanis mondjuk 70-es tábla végig az úton, ha a kereszteződés KEZDETE feloldja azt.



2020. febr. 5. 23:17
 1/9 anonim ***** válasza:
33%

Ha nem oldja fel akkor én keresztező útról érkezve honnan tudom, hogy mennyi a sebességhatár? Na ügye.


Egyenrengú útkereszteződéseket tüntetném el még a táblát is.

2020. febr. 5. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Az 1.-ben teljesen igazat adok. A szabályt azért hozták (elvileg) hogy az iskolák, óvodák környékén lassítsanak az autósok. Ki kell rakni egy fekvőrendőrt, egy 30-as táblát, nem pedig egy olyan szabályt hozni és úgy táblázni amit kevesen tanulnak meg. Ezzel nem azokat védem akik nem tudják a szabályt, egyszerűen a hozzáállás nem tetszik. Ez olyan mint hogy bokorból traffipaxozással akarják betartatni a szabályokat.


A 2.-nál ha szó szerint vesszük a szabályokat akkor valóban le kellene lassítani, de ebből nem szokott probléma lenni. Ettől függetlenül a megoldást nem az átfogalmazásban látom, hanem egyszerűen logikusan kellene tekinteni a közlekedésre. A záróvonal, forgalomtól elzárt terület "betonfal", de mondjuk ha egy kanyarodósávban sor áll és mi lehúzódva állunk be a végére, akkor megbocsájtható ha belelógsz, amennyiben ezzel el tudod engedni a többi közlekedőt.


Szóval nem a szabályok megfogalmazásán kell változtatni, egyszerűen logikusan, emberségesebben kellene gondolkodni.

2020. febr. 6. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
54%

Módosítani, pontosítani azt kellene, ami(k) nincsenek benne a jelenlegi, sok szempontból elavult szabályozásban.

A gördeszkával, görkorcsolyával, rollerrel, stb, és azok elektromos változatával közlekedést szabályozni kellene, ők nem egyszerű gyalogosok.

Pontosítani kellene az elektromos kerékpárokra vonatkozó szabályokat, illetve betarttatni azokat (az elektromos robogó nem bicikli).

Sőt meggondolandó lenne az is, hogy minden elektromos motorral hajtott szerkezetre kötelező legyen felszerelni valamilyen hangjelzőt, ami nem bántóan, de hallhatóan jelzi, ha ilyen eszközzel közeledik valaki.

Ezek azért is veszélyesek, mert viszonylag nagy sebességgel képesek hang nélkül haladni, egy halk berregő, vagy kopogó hangot kiadó jelző felszerelése megfontolandó lenne.

Gyalogosokra vonatkozó szabály módosítás a fülhallgatóval, fejhallgatóval közlekedés tiltása, sajnos már több súlyos, sőt halálos baleset is történt abból, hogy bedugott füllel, zenét hallgatva "süketen" közlekedett a gyalogos, és nem hallotta a külső hangokat.

2020. febr. 6. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Én azokat a kiegészítő táblákat szüntetném meg, amelyek méterben határoznak meg tiltást. Ez leggyakrabban a megállni és várakozni tilos tábla alatt szokott lenni. Pl. 20 m. Honnan tudjam hol van az? Kb. persze meg lehet saccolni, de mondjuk 60 méternél már nagyobb tévedés lehet.

Egyértelműbb megoldás van pl. az osztrákoknál. Ők két táblát tesznek ki, kezdete illetőleg vége szöveggel.

Nem ez a legfontosabb dolog, tudom.

2020. febr. 6. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A világító és jelzőberendezések teljes átdolgozása használatot illetőleg (ezt én megtettem mint törvénymódosító javaslat)

Nagy sebességű úthasználatra vonatkozólag szintén sebesség emelés tekintetében

Kis utcák ahol többnyire jobbkéz szabály van általános értékkel 30 km/h

2020. febr. 6. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"ma 06:51"

pont a napokban büntettek meg itt a lakótelepen valakit mert volt egy rokkanthely párhuzamos parkolásnál, és persze centit nem vitt így nem tudta meddig tart így vonal nélkül...

2020. febr. 6. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

"A világító és jelzőberendezések teljes átdolgozása használatot illetőleg (ezt én megtettem mint törvénymódosító javaslat)"


Milyen átdolgozásra gondolsz? Mi a baj velük?

2020. febr. 6. 09:13
 8/9 Alex Fly ***** válasza:

Amiből rengeteg vita van: bele lehetne írni a KRESZbe, hogy gyalogátkelőn tilos járművel haladni. Persze emellé még azt is, hogy pl. az úttest és a gykpút kereszteződése nem gyalogátkelő -még akkor sem, ha azzal együtt lett kijelölve.

Ezenkivül -habár ez már a következő módosításban nagy valószínűséggel bele is kerül- az előzés minimális oldaltávolságát számszerűen meg kellene határozni és eltörölni a kerékpáros infrák kötelező használatát.

Ami még mindenki számára előnyös lenne -nem véletlenül lobbyznak érte Európa-szerte-, az a lakott területen -a főútvonalak kivételével- 30 km/h sebességkorlátozás; de ezt a társadalmi elutasítás miatt nem mostanában fogják meglépni.


Ami viszont nem opcionálisb hanem már régóta kötelező lenne, az a BKE 7.3. szó szerinti beemelése a KRESZ szövegébe.

2020. febr. 6. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
#7 van ami túl van szabályozva, van ami kevésbé és van amit nem is tárgyal naprakészen.
2020. febr. 6. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!