Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Honnan tudjam, hogy a lámpánál...

Honnan tudjam, hogy a lámpánál a mögöttem lévő át akar még menni?

Figyelt kérdés

Mert mondta ismerősöm vannak akik úgy gondolják, hogy hiába sárga nem mindig ajánlott a fékbe lépni, mert vannak akik úgy gondolja

k még átmennének mögöttem, és belém jön hátulról, és összetöri a kocsit.

Honnan tudom eldönteni, hogy inkább menjek át a sárgán gyorsabban, vagy álljak meg a vonal előtt, de a mögöttem lévő lehet, hogy belém jön?


2011. júl. 25. 16:25
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

az a helyzet, hogy kis országunkból nagyon, de nagyon hiányzik egy valami, amit úgy hívnak: közlekedési kultúra.

igazság szerint, újabban büntetik a sárgán való áthajtást is, így ha a fakabát úgy ítéli meg, hogy meg tudtál volna állni, onnantól buktad a száz rongyot. az meg, hogy belerongyolnak az autódba hátulról, hát, ces't la vie, van ilyen. biztosító fizet, igaz, keveset, de a hibás az, aki nem tartotta be a követési távolságot.

2011. júl. 25. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ha te nem akarsz átmenni, akkor bizony ő sem fog. Meg fog tudni állni.
2011. júl. 25. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A KRESZ szerint, ha a sárgát féktávolságon kívül észleled, akkor meg kell állnod. nem választható, hanem kötelező.

Ha eközben a másik, aki mögötted jön azt gondolja, hogy átmegyünk még a sötétsárgán és beléd megy, akkor az egyértelműen az ő hibája. Persze nem arról van szó, hogy satufékkel megállsz, hanem szépen normálisan fékezve.

2011. júl. 25. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"Persze nem arról van szó, hogy satufékkel megállsz, hanem szépen normálisan fékezve."

Ha satufékkel állsz meg, akkoris az ő hibája. Követési távolság!

2011. júl. 25. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Az előttem szólók az elméleti szabályrészét már elmondták, én most a gyakorlatit mondanám el (vagyis írnám):


Azért vannak jelek:

- pl. a lámpa előtt már belenézel a tükörbe (a tükröt ügye egyébként is 5-10 mp-enként nézzük, tehát jobb esetben nagyjából tudjuk mi folyik mögöttünk) és felméred:

- milyen autó, milyen sofőr, milyen habitussal jön mögötted


- ha olyan helyen közlekedek ahol ismerem a lámpa ciklusait, az egyértelmű: ez viszont jelez neked is. Ha mondjuk egy 50-es táblánál a lámpa előtttől 200m-re mindenki nyomja a gázt mint a barom, és mennek 70-80al, akkor szinte biztosra veheted hogy ismerik a lámpát és tudják hogy 50el már nem érnek át, ha viszont kicsit meghúzzák, még éppen át lehet csusszanni (a rendőrök most elvben pont ennek akarják elejét venni).

Ilyenkor Te szépen tartod az 50-et, és ha 50el átérsz hurrá, ha nem, hát nem. Ha van mögötted hely, akkor semmi gond. Ha az utánad követő nagyon szorosan rád van tapadva, én ilyenkor meg szoktam nyomni a fékpedált annyira, hogy villogjon a féklámpa, lássa hogy én bizony ha kell inkább fékezek mint a gázra lépek:

ekkor két eset lehet:

- vagy ő is hozzám hasonlóan gondolkodik és akkor nem fog beléd jönni

- ha viszont ilyen "mindenképpen át akarok menni" akkor remélhetőleg sávot fog váltani és eltűnik mögüled

- ha féklámpa villogtatás nem hozott eredményt, akkor nagyon figyeled a lámpát, a tükröt és amíg zöld, gurulsz előre, és az utolsó pillanatban döntesz: ha már tuti nem tudna megállni a mögötted jövő (nagyon közel van és inkább a gázt nyomja mintsem a féket) akkor nincs más választás, át kell menni.


Sokan elfelejtik a kresz-nek azon rendelkezését, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében hogy a balesetet elkerüljük, végülis részben ez is abba a kategóriába esik. Persze balesetnél a mögötted jövő a hibás egyértelmű, de kinák hiányzik hogy rohangáljon a biztosítóhoz, meg hogy ne legyen autója ha megtörnek hátulról...


Aztán további jelek: Jellemzően a zöld hullámhoz hasonlóan terjed végig a piros hullám is. Ha esetleg egyik sárgán még éppen átcsúsztál, valszeg a következő is ilyen lesz...


Ahol jár villamos, ott lehet figyelni a villamos lámpáját, neki hamarabb vált, hiszen nagyobb, hoszsabb mint egy autó, több idő kell a kiürítésre.

2011. júl. 25. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Egyet értek az előttem szólókkal.


Azt azonban hozzá kell tennem, hogy ha átzúgsz a sárgán (tehát elkövetsz egy szabálysértést), és elővesznek miatta, nem védekezhetsz azzal, hogy "a mögöttem jövő talán/lehet/esetleg nem állt volna meg". Itt nem áll meg a "mindent el kell követnem a baleset elkerülése érdekében", mivel nincs konkrét balesethelyzet, "csak" egy feltételezés. Tehát ha átmész te vagy szabálytalan, ha megállsz és beléd mennek, akkor a mögötted levő.


Nekem sem tetszik, hogy már a sárgáért is keményen (talán 50 ropi, de nem biztos) büntetnek (a bizonyítás kérdése elég érdekes lesz a féktávolság miatt, kíváncsi leszek a perekre...), de tudomásul kell venni, hogy ezt a feljebb már megénekelt közlekedési morál (80-100-ig tolom, hogy még beleférjek) eredményezte.

2011. júl. 25. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Elég,ha budaőrsin megállsz a Petőfi laktanyánál,és átengeded a gyalogost..50%esélyed van rá,hogy belédrongyolnak hátulról..

Szegény Osztrákokat ezért sajnálom,mert megvan bennük a jóindulat,de a Magyar úgy megy bele hátulról,mintha ott sem lenne..

Sárgánál pont ez a helyzet.

2011. júl. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
vonóhorog. :D a vámnál jöttek belém hátulról, meg sem éreztem... csak kopogott egy dagadt, rusnya nő az ablakon, kiszálltam és elkezdett hisztizni, hogy összetörte a kocsija elejét a vonóhorog.. :DDDDD
2011. aug. 17. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Én simán telibenyomom a féket, ha sárga van. Van, hogy visszarúg az ABS úgy tudok csak megállni és bizony van úgy, hogy majd' belémjön vki. Épp, mint ma egy nagyképű 320-as kombi tulaja, aki "lehülyegyerekezett" a Lehel térnél a Vácira menet, mert szerinte a bömös nagyobb kárt tesz a Jettámban... holott általába na kocsik eleje jobban törik, mint a hátulja. Cégautóm van, így plána nem érdekel ki rongyol belém. Ha nagyképű vagy nem kér bocsánatot még rendőrt is hívok, nem elégszem meg a papírozással. Fizet, kapja a pontokat is. Mert aki nekimegy a másiknak az a hibás MINDIG. Én meg kapok a seggem alá a javítás idejére is vmi járművet. Saját autósok: sztem az 50E bírság és előéleti pontok helyett tessék bátran satuzni vagy 50 körül autózni ahol lámpa van. Szemét a hozzáállásom? Bizony ha más trollnak hiszi magát, lehet, hogy egy valóságos mocsári trollal találkozik -;)
2011. szept. 21. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!