Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Valaki elmagyarázná a kuplung...

Valaki elmagyarázná a kuplung helyes használatát?

Figyelt kérdés
egyszerűen nem megy a használata,mégcsak tanulok,ugyhogy ne ítélkezzetek.Köszz.Bajban vagyok kanyarnál,mikor kell felengedni a kuplungolt,lassításnál féket vagy kuplungolt kell nyomni előszőr,és megálláskor? Hiába mondja el az oktató egyszerűen nem marad meg a fejemben olyan ideges vagyok órán,és annyifele kell figyelni.Minden érdekel.Pár óra és vizsga.

2014. febr. 22. 20:05
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

Ha van idő lassítani, pl messzíről látod, hogy piros a lámpa, akkor először féket nyomsz, és kb 20as sebességnél (mikor már eléggé lassú, és már kezdene rángatni) nyomsz kuplungot.

Ha elbambáztat és rángat, akkor is gyorsan kuplungot nyomsz rá.

Kanyarban nem nyomunk kuplungot, mert "elrepül" a kocsi.

2014. okt. 15. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
koszi szepen. meg mindig hasznos a valasz,annak ellenere h mar megvan a jogsim. de csak par orat vezettem azota elesben. es meg mindig van olyan h egyszerre nyomom a kuplungot es a feket mert nem tudom melyik lenne a jo.
2014. okt. 17. 16:41
 13/20 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen normális, hogy nyomod egyszerre a féket és a kupungot, sőt elkerülhetetlen. Igazából úgy a legegyszerűbb, hogy csak akkor ne nyomj csak féket, mikor nyugisan vezetsz, és van sok időd lassitani. Ha hirtelen és gyorsan kell megállni, akkor kuplung és fék egyszerre.
2014. okt. 17. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
100%

Igen, ahogy az előző is írta. Ha gyorsan kell lelassítani, akkor egyszerre kuplung + fék, átlököd a sebváltót, és a kuplungot csak akkor engeded fel, ha a sebességed már jó hozzá.

Pl mész 90-nel, későn látod meg a kanyart, kuplung+fék ((azért hátulról ne menjenek beléd)), közben vagy picit utána (ahogy sikerül) átlököd 2-esbe vagy 3-asba -kanyarfüggő, és ha lement a sebességed olyanra amilyenre szeretnéd csak akkor engeded fel a kuplungot.

2014. okt. 17. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
100%
nekem ugyanaz a problémám mint a kérdezőnek, jogsim nekem is van de azután életem úgy alakult hogy iskolába jártam és nem volt értelme akkor saját autót venni meg friss jogsival főleg, most meg eltelt pár év és nekem igazából a kuplungolásnál az nem világos hogy elindulok 1-esbe, megyek 5-7 métert és már teszem kettesbe, viszont kettesnél, hármasnál és négyesnél... most jön a lényeg: felengedhetem teljesen a kuplungot sokkal gyorsabban mint egyesből kettesbe. Miért? Miért nem rángat a kocsi ha gyorsan megy fel a kuplung váltás után?
2015. ápr. 25. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%

Egyesnél azért finomkodunk a kuplung fékkel mert van egy bizonyos pont amit el kell találni. (Mikor finoman megnyomja a hátad az ülés...)

2,3,4,5be felváltásnál mehet gyorsabban a kuplung felengedés, de itt sem kapod fel a lábad, hanem finoman felengeded.

És ha rossz sebességnél engeded fela kuplungot vagy pedig gyorsan teszed ezt, akkor igen is beránt egy kicsit. (Rángatni nem fog. Az 10-20as sebességnél van csak)


Bár én is baromi ritkán vezetek... multkor azon gondolkodtam h tanulokent jobb rutinom volt :(

N (néhánnyal feljebbi valaszolo vagyok)

2015. ápr. 25. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
100%

15ös

Ez azért van mert minél nagyobb sebességben van annál kisebb a motorfék. És 1esben azért különösen a dolog mert mozgásba kell helyezd az autót, vagyis meg kell várd amig a váltó és a motor egyforma fordulaton pörögnek.

2015. ápr. 25. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim válasza:
1-es: azóta hány kuplung cseréd volt?
2021. nov. 13. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

"1-es: azóta hány kuplung cseréd volt?"

Hali. Megmosolyogtatott a kérdésed, jó rég fennvagyok azért ezen az oldalon :) Beleszaladt vagy 100 ezer km azóta a gépbe, még mindig ugyanaz a kuplung van rajta, vagyis a gyári :)

2021. nov. 13. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Tudom régi poszt, de hátha jó valamire a válaszom.

Azért nem kuplungozunk kanyarodás közben, mert akkor van az hogy "elrepül" a kocsi a nagy lendületben.

Viszont ha nincs nyomva a kuplung, tehát valamelyik sebességben van a kocsi, akkor a fogaskerék/motorfék megfogja a kocsit és szépen lassan tudsz kanyarodni.


Tehát, kanyarba úgy menj bele, hogy a kanyar előtti saroknál mindent rendbetettél.

Kanyar közben már csak kormányzol. (Pl kis utcán nem mész neki a szintén akkor kanyarodónak, hanem elfértek egymás mellett) ill fékezel, ha kell./megállsz, ha a másik eszetlenül kanyarodna és átlóg a sávodba.


Üdv, egy nő. Anyumtól tanultam, de nagypapa oktató volt. :)

2021. nov. 14. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!