Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Lehet a zebrán kerékpározni?

Lehet a zebrán kerékpározni?

Figyelt kérdés
Sokszor lehet azt olvasni vagy hallani, hogy zebrán csak tolva szabályos kerékpárral közlekedni. Ha tolom a kerékpárt, akkor gyalogosnak számítok, tehát az autósoknak elsőbbséget kell adniuk számomra. De ha csak áttekerek a zebrán úgy, hogy megadom az elsőbbséget az autósoknak és akkor megyek,amikor nem jön senki, az nem ugyanaz, mintha én csak megfordulnék az úton? Ha lehet bringával kerékpározni az úton, akkor megfordulni is szabad, tehát gyakorlatilag lényegtelen, hogy van-e zebra vagy nincs, mert megvárom,amíg nem jön senki és átmegyek a másik oldalra, szerintem ez teljesen szabályos. Rosszul gondolom?

2017. dec. 7. 21:16
1 2 3 4 5 6
 31/53 Alex Fly ***** válasza:
36%

Ha hatályos jogszabályok tiltják, akkor gondolom nem okozna nehézséget idézni azt. Vagy csak annyit, hogy a KRESZ-nek ez pontosan melyik pontja. Jó lenne végre közölni ezt, ha már sem a rendőrség, sem az NKH nem találta még meg ezt a pontot. Személy szerint én is már többször kértem több helyen is, hogy aki erre hivatkozikb az mutassa már meg, mire alapozza az állítását. De senki sem volt képes erre...

A leggyakoribb válaszok:

"Keresd meg"

"Nem tudom, de biztosan benne van"

Vagy random helyeket emlegettek a KRESZből, aminek semmi köze hozzá...


Szóval ha hatályos jogszabályokról beszélünk, akkor először is szeretném tudni, melyik az a jogszabály. Ennek hiányában ez csak fingfűrészelés.

2017. dec. 10. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/53 anonim ***** válasza:
35%

Te tényleg ilyen hülye vagy, vagy segít valaki?


Be volt idézve, már bele is kötöttél. Lásd #19 hozzászólásom, például. Beidézzem a #19 hozzászólást vagy megtalálod egyedül is?

2017. dec. 10. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/53 anonim ***** válasza:
100%
Igazad van, nincs benne. Szóval holnap, ha kamionnal leparkolok a zebrán hosszában, majd hivatkozom rád.
2017. dec. 10. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/53 Alex Fly ***** válasza:
28%

@32: ahogy látom, az érveid elfogytak, jön a személyeskedés...

Igen, a 19. hozzászólásban szerepelt az 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet függelékéből a gyalogátkelő definíciója.

Aminek semmi köze ahhoz, amit kértem. Én a gyalogátkelők HASZNÁLATÁRA vonatkozó szabályokról beszélek, nem a KIALAKÍTÁSÁRA vonatkozókról. A kozúti közlekedés szabályait ugyanis -ha nem tudnád- nem a forgalomtechnikai eszközök kialakításáról szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet tartalmazza, hanem az "1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól" -röviden KRESZ. A közúti közlekedés résztvevőinek ezen szabáygyűjtemény a mérvadó. Szóval ha egy közlekedési infrastruktúra használatáról állítasz valamit, akkor ezt itt keresd, ne valamilyen egész másra vonatkozó jogszabálygyűjteményben.

Érthető?

Ha igen, akkor folytatom:

Tehát ha én kerékpárral közlekedek, akkor a KRESZ érvényes rám, szóval ha abban szerepel az általad vélelmezett tiltás, akkor nem tekerhetek át a zebrán. Viszont ilyesmit még senki nem talált benne. Ha van, akkor azt idézd, ne az építési előírásokat. Ha nem található benneb akkor elég annyi, hogy tényleg nem tiltja.

Mindenféle lehülyézés nélkül.

Menni fog?

2017. dec. 10. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/53 anonim ***** válasza:
Igen, pont erről beszéltem a #28-as hozzászólásomban. :)
2017. dec. 11. 03:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/53 A kérdező kommentje:

Megállni nem állhatsz meg kamionnal a zebrán, mert az viszont le van írva a KRESZ-ben,hogy nem állhatsz meg a gyalogátkelőn és környékén.


Egyébként a gyalogosoknak is vannak olyan lehetőségei a KRESZ-ben, hogy bárhol átmehet az úton, ha nincs gyalogátkelő hely a közelben, de nem zavarhatja vagy akadályozhatja az autósokat.


A kerékpáros miért ne mehetne át a zebrán az autós zavarása vagy akadályoztatása nélkül? Itt ez a kérdés.

2017. dec. 11. 08:05
 37/53 Alex Fly ***** válasza:
36%

@35: nem, abban a hozzászólásban pont az ellenkezője szerepel. Idézem: "Ti akkor is megideologizálnátok, miért tekertek a járdán meg a zebrán, ha I. Orbán Viktor király személyesen, a belügyminiszter elvt... úrral kéz a kézben adná át az ürgebőrre embervérrel felrótt hivatalos alkotmánybírósági határozatot, miszerint ez tilos." -én viszont azt írtam: idézze bárki az erről szóló KRESZ-pontot és elfogadom.


Szóval mivel ahogy látom, súlyos szövegértelmezési problémáid adódtak, leírom rövidebben:

Ha létezne ilyen szabály, elfogadnám. De a közhiedelemmel ellentétben a KRESZ nem tartalmaz ilyet. Sem ürgebőrre embervérrel felróva, sem más formában.


Ezt bizonyítja az is, hogy a létezését bizonygató KRESZ-tudorok egyike sem volt képes idézni ezt a pontot, többszöri kérésem ellenére sem. (a gyengébbek kedvéért a "tilos, mert azt mondtam" és hasonló stílusú megjegyzések nem azok...)


Annyian állítjátok, hogy a KRESZ tiltja a zebrán áttekerést. Akkor miért titkoljátok a pontos helyét? Valaki igazán leírhatná már és akkor nincs belőle vita. Olyan nagy kérés ez?

2017. dec. 11. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/53 anonim ***** válasza:

Ez már rég értelmetlen vitává fajult kérdés.

A KRESZ-ben vannak egyértelmű szabályok, vannak gumi szabályok, és az utóbbi miatt vannak pontosabb szabályozásra váró területek.


Az egyértelműen le van írva, hogy járdán milyen esetekben engedélyezett a kerékpározás, ami szinte kizárja, hogy kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt szabályosan lehet a járdán biciklizni, márpedig, ha a zebrán keresztül tekersz, a járdán is tekersz (szabad a járdán biciklizni?)


A gumi szabály, amit minden tanfolyamon az elsők között tanítanak, hogy közlekedni úgy kell, hogy másokat indokolatlanul soha nem szabad zavarni, akadályozni, és mindig tilos a veszélyeztetés.

Ezt a szabályt sok mindenre rá lehet húzni, és a szabálysértési, vagy peres eljárásokban rendszeresen elő is veszik, akár a zebrán áttekerő biciklis esetében is: minden esetben zavarja a többi közlekedőt (indokolt?), ha lassításra késztet másokat akadályoz, esetleg veszélyeztet (járdán a gyalogosokat, az átkeléskor a keresztező forgalmat)

2017. dec. 11. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/53 anonim ***** válasza:
37%

Akkor újra, kedves Alex!


Hol van leírva a KRESZ-ben, hogy nem várakozhatok a GLCX-3578-AA forgalmi számú, BrumBrum 48 márkájú tehergépjárművemmel?

Nem ismerhetem az összes útkereszteződést, de amikről tudok, hogy a kerékpárút vonalában zebra van felfestve, ott mindenhol látok kerékpárút vége táblát.

Mutassatok nekem olyant, ahol a kerékpárút megszakítás nélküli kijelölt gyalogátkelőhelyen átvezetve!

2017. dec. 11. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/53 Alex Fly ***** válasza:
45%

@39: mutatok több olyan helyet, ahol kerékpárút vagy gykpút keresztez egy úttestet úgy, hogy csak a zebra van felfestve, a kerékpáros átvezetés annak ellenére nem lett festéssel jelölve, hogy az a hatályos útügyi előírások szerint minden esetben kötelező.

Vagy mutathatok több olyat is, ahol a zebra előtt ugyanazon oszlopon van egy "kerékpárút vége" vagy "gykpút vége" tábla illetve egy EAK. Amennyiben tilos lenne ott áttekerni, ez a táblakombináció értelmezhetetlen. Az úttípus megváltozását jelző tábla egyébként sem jelent továbbhaladási tilalmat; az "autópálya vége" után is nyugodtan tovább lehet haladni...


Egyéb?

2017. dec. 11. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!