Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyire szégyen az, hogy már...

Mennyire szégyen az, hogy már a Csehek leselejtezett motorvonataira ácsingózik a MÁV?

Figyelt kérdés

Annyira lepattant a járműpark a MÁV-nál és annyira nincs pénz újra - hála az elmúlt 13 év tolvajlásának - hogy már ott tartunk, hogy annak is örülnének, ha a Csehek leselejtezett motorvonatait meg tudnák venni.

[link]


Nem szégyen az a fidesznek, hogy ennyivel előbbre tart Csehország, hogy már rászorulunk a levetett vonataikra?


Melyik ország megy inkább előre és nem hátra?



2023. júl. 20. 17:39
1 2 3 4
 31/33 A kérdező kommentje:
Figaro, tehát mindenütt a vasútlobbi kártékonykodását láthatjuk szerte Európában. Kivéve nálunk. Szerencsére? Valahogy mégsem látom azt, hogy mi fejlődnénk jobban azoknál az országoknál, ahol a vasútfejlesztés legalább olyan fontos mint az autópályaépítés. Valahogy a lengyeleknek is megéri versenyképessé tenni a vasútjukat az autós közlekedésel szemben, valahogy azok a régiók jobban fejlődnek bárhol a világon ahol megfelelő vasúthálózat is van. De ezek biztos csak téveszmék és mindenki hülye, az egész világ csak egyedül te nem. Oké.
2023. aug. 26. 13:26
 32/33 anonim ***** válasza:

#33: A világ legfejlettebb gazdaságai közül az USA-ban mára gyakorlatilag szétesett a személyszállítási vasúthálózat a Keleti-part kivételével, s nem is tervezik újjáéleszteni (Kaliforniában nyomulnak a vasútcégek a zöld lobbival, de nem sok eredménnyel). Semmiféle hátrányt nem szenvednek belőle.

Norvégia iszonyatos pénzeket ölt a közúthálózatába, miközben a vasútja eléggé gyenge. Köszönik, remekül megvannak. A finnek is nagyon keveset vasutaznak európai mércével, valószínűleg ezért is számítanak a világ legboldogabb nemzetének.

Az írek szintén tudtak óriási GDP növekedést produkálni számottevő személyvasút nélkül.


Lehet, hogy Svájcnak vagy Japánnak kellett a felemelkedéséhez a SAJÁT (tehát nem Siemens, Alstom vagy Bombardier) vasúti ipar geo- és fejlesztéspolitikai okokból, de ma már nekik is óriási adóterhekbe kerül fenntartani a sok mellékvonalat, amit csak az ő jövedelmi szintjükön lehet kigazdálkodni.


Összességében a 21. században semmi jelentősége nincs már egy kiterjedt vasúthálózatnak, legfeljebb az ipari áruszállítás szempontjából lehet még tényező a vasút.

2023. aug. 26. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:
„Összességében a 21. században semmi jelentősége nincs…” – A te válaszaidnak.
2023. aug. 27. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!