Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Mezőtúron felújított,...

A Mezőtúron felújított, ezüstnyíl becenevű Ikarus 280 buszokat minek selejtezi a Bkv Zrt?

Figyelt kérdés

Ezek a legszínvonalasabban felújított 280asok. Van bennük hangos utastájékoztatás alapból (a FUTÁR előtt is), FOK-GYEM kijelzők kívül-belül, szövetülések, és elektromos jegykezelők. Régen a BKV Plusz szolgáltatás részei voltak ráadásul. Most pedig egy kisebb felújítás helyett csak úgy kidobják őket. Szenvedjenek csak az utasok a táblás, műbőr üléses buszokon, azokból persze sok van még mindig.

Egy fórumon olvastam, hogy ez is a selejtek között van: [link]

260as Ezüstnyílból pedig ez: [link]


Jó, hogy nem kezdenek el Mercedes Citarokat selejtezni, mert jobb buszt nem találtak.


2014. szept. 10. 19:55
 1/8 RRR ***** válasza:
100%

"ez itten kérem Magyarország!":DDD

ami kocka gurítjuk

ami kerek visszük

vagy tönkretesszük

2014. szept. 10. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Azért ez nem ilyen egyszerű. Az a mérvadó, hogy milyen belül, vagyis a műszaki állapota. A metrónál is volt hasonló, hogy miért a felújított kocsikkal kezdték és meg is lett válaszolva, hogy a műszaki állapotjuk nem igazán volt jó.
2014. szept. 10. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Egy másik kérdésnél a napokban már leírtam, ezeknek el jött az idejük. Igazából fel sem kellett volna őket már újítani.
2014. szept. 10. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Lehet azért lettek anno felújítva, hogy pár évet még hörögjenek.

Tudom hogy szívtelen dög vagyok, és szeretem a magyar buszokat. De szívem szerint az egész BKV flottát felgyújtanám az egészet elk*ró politikusokkal együtt.

Esetleg valami olyan országnak adományozni a használható buszokat, ahol szükség lenne rájuk. Hogy ne csak a mesterségesen gerjesztett sz*rt hallják rólunk a világban.

De persze úgy hogy a telepen sorakoznak első műszakjukra készen a vadonatúj járművek.

Nem tudom hogy az új Volvok vagy Mercedesek bírják-e jobban, de szerintem egy fele magyar, fele Merci/Volvo egy egészen jó flotta lenne.

OFF:

Megtudhatnám mit takar ez a BKV Plusz szolgáltatás?

2014. szept. 10. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
BKV plusz: tisztább járművek, a menetidő jobb betartása. Volt még egy pár más is, ha jól tudom, a fok-gyem kijelző is közéjük tartozik és az elektromos lyukasztó. Ha minden igaz, 2010-ben, csak a matrica maradt meg ebből. Semmi extra nincs, ami az alapszolgáltatás része lehetett volna, egy pár év alatt (szép, csendben) meg is szűnt.
2014. szept. 11. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Minden megálló, ahol BKV pluszos járat állt meg, új táblákat kapott, amin ki volt írva a megálló neve, és az ott megálló járatok útiránya járatszámmal együtt.

[link]

Ez a 2000-es évek legelején haladás volt, ugyanis addig csak a buszmegállót jelző KRESZ tábla, alatta pedig egy M, vagy MM jelzés volt, a megálló neve pedig nem volt feltüntetve. A menetrend pedig nem az aktuális megállóból való indulási időpontot tüntette fel, így ha nem rajzoltak alkoholos filccel egy fekete pontot a megálló neve mellé a menetrenden, akkor egy ott nem járatos személy azt se tudta, melyik megállónál van.

A járművekbe került egy nagy táblatartó, amibe a fontosabb helyi járatokról, és az átszállási kapcsolatokról kerültek információk. Azt nem tudom, hogy minden BKV pluszos járműbe került-e ilyen, de az Ezüstnyilakba biztosan: [link]

Jobb oldalt, az ajtóval szembeni ablak felett lévő íves tartóba csúsztatták bele akkoriban az információs táblát. Ugyanilyen került az Ezüstnyilakba, a busz első részének jobb oldalán, az utolsó ablak felett, a csukló mellett helyezkedett el.


A végén már érezhetően elfogyott a pénz, és táblás Ezüstnyilak is kerültek az utcára (hangos utastájékoztatás és FOK-GYEM nélkül), aztán 2005-2006 környékén teljesen megszűnt a BKV Plusz szolgáltatás.

2014. szept. 11. 10:40
 7/8 anonim ***** válasza:
Nem rossz indulatból írom, de amiket itt felsoroltál, mint plusz szolgáltatás, az máshol 15 évvel korábban is már alapszolgáltatás volt.
2014. szept. 11. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Az hogy egy autóbusz "külsőleg" esztétikus az nem azt jelenti hogy jó. A selejtezést a megtett kilométerek és a váz állapota is befolyásolja.

Voltak Ikarus 260 -as 1991-es autóbuszok amiket már 2002-ben selejteztek, mert megtették a kilométerüket, vagy a vázuk volt teljesen tönkremenve, és ma is vannak az utakon 1986-ban gyártott Ikarus 260, 280-as buszok.

2014. nov. 3. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!