Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért mondják, hogy Budapest...

Miért mondják, hogy Budapest tömegközlekedése jó?

Figyelt kérdés

Nyugatabbra kiterjedtebb metróhálózatok, könnyűmetrók vannak.

Az elővárosi vasút integrálva van a városi közlekedésbe.

A villamosok nem tötymörögnek.



Budapesten külső kerületből 30-40 perc buszokkal, zsúfolt buszokkal csak az Örsm holott agglomerációból ennyi idő alatt a belvárosban vagy.

Budán ott van pl a fonódó, ami sűrűn levő megállók, a megállóban a következő szabad jelzés megvárása, a lassújelek miatt lassú, gyalog nem gyorsabb de bringával mindenképp.

A HÉV-ek nem mennek be a belvárosba, lassúak, elavultak, zötykölődnek és senki se tudja a jövőjüket.

A metróhálózatot nem fejlesztik de amúgy is csak nehézmetróban szoktak gondolkozni.

Budapest 2. legnépesebb kerületéből nincs kötöttpályás kapcsolat a belvárosba, csak a lassú villamosok és az átszállások nomeg a kiszámíthatatlan, egy szem, japán metrós 9-es busz.

A vasút nincs integrálva a városi közlekedésbe. Legalább jó rá a bérlet és némely viszonylaton megéri az embereknek használni, de azért bőven lenne vele feladat.

Végre építenek legalább villamosvonal-szakaszokat, de évekig semmi se történt ilyen téren se.


2018. márc. 25. 22:17
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
0%

Ja ha nem megy 120-szal inkább ne is legyen? Fura egy gondolkodás hallod! Hát figyelj, sokunknak nagyon jó, hogy van hév. És ha lenne pénz akkor se gyorsítani kéne, hanem minimum ugyanilyen színvonalú hév kéne még több helyről. Mondom ezt úgy, hogy én hév mellett lakom 1 percre. Mert semmi értelme 120-ra gyorsítani. A menetido nagyobb része a megállókban telik.


Ja és az utastájékoztatás tényleg jó, pontosan látom mikor jön a busz, villamos. Hévet sajnos még nem, de az többnyire úgyis elég pontosan jön.

2018. márc. 27. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
64%
Ha nekem is így lenne, mint nálad, akkor bringával járnék. De van az a lakóhely és munkahely páros ahol bizony a várost keresztbe átutazni BKK-val a leggyorsabb. Na jó, még talán motorral lenne gyorsabb vagy taxival.
2018. márc. 27. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 A kérdező kommentje:

- Nemcsak én teszem fel ezt a kérdést.

- Érdemi választ, türelmes hangnemben és a kérdés, mint olyan minősítése nélkül csak egy embertől kaptam, aki Németországban él azóta (Németország? s-Bahn-ról ír mindenesetre)

- Kinek tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy olvassa el a kérdést, ha idegesíti?

- Hogy jön bárki ahhoz, hogy más kérdését minősítse?

2018. márc. 27. 20:52
 24/27 anonim ***** válasza:

"- Hogy jön bárki ahhoz, hogy más kérdését minősítse?"


Nos mivel ez egy nyilvános forum, igy ehhez is joguk van gondolom.

2018. márc. 27. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
50%

Messze nem tökéletes a budapesti tömegközlekedés. Ráadásul rossz irányba tart a szétszabdalódással, hogy lassan már senki nem fogja tudni, miért ki a felelős.


Ami szerintem is nagyon zavaró, az a járatok sebessége. Tényleg egyszerűen nevetségesek még a legfőbb vonalaink is, mint pl. a 4-6-os vagy a fonódó.


A villamosok nálunk a villamosközlekedés megcsúfolásai. Egy normális városban két megálló között nem kap pirosat pl. egy fonódó szintű villamos, nem úgy építik meg a megállót, hogy 1 autós miatt a villamos nem tud beállni (eleve nem mennek forgalmas helyeken autók a villamospályán), a megállóból is úgy tud elindulni a jármű, hogy nem pont addigra lesz piros, mire az utascsere befejeződött. Nálunk ez nem így van, az illetékesek szétteszik a kezüket, és nem értik, mi gond van azzal, hogy a lámpaváltás egyáltalán nem a villamos ütemére van szabva, vagy hogy forgalmas vonalakon 1-2 autós tart fel 100-200 embert.


A buszok sem jobbak sok esetben, a legtöbb helyen az autósokra van hangolva a zöldhullám, így a megállókban megálló járművek az idő törvényszerűsége miatt mindig be fognak kapni 1-1 pirosat, amit nem kellene normális hangolás mellett.


A fonódó is egy kitűnő lehetőség lett volna Budapestnek, de alárendelték minden másnak, nincs normálisan megcsinálva, így a haszna is elenyésző. De az csak egy példa, még a sokat fényezett 4-6-os lámpaváltási ciklus sem egy nagy szám, éppen arra jó, hogy ne omoljon össze nap mint nap a forgalom, de nem tökéletes.


Másik érdekes dolog, hogy egyszerűen fél a városvezetős az autósok haragjától, így hímes tojásként sehol nem korlátozzák komolyabban a behajtást. Dugódíj kérdése már nagyon aktuális lenne, és persze a fontos tömegközlekedési útvonalak közeléből is nagyon ki kéne paterolni az autókat, amikkel nagyságrenddel nagyobb utazóközönséget akadályoznak.


A MÁV-START vonatok integráltsága is rémes, amiről tehet egyrészt a BKK, másrészt a MÁV-START is, de leginkább az, aki szerint ezeket nem kéne közös felügyelet alá vonni. De hát mit várunk olyan politikai vezetéstől, aki a HÉV-et kiszervezi a MÁV-nak, mert "há' az is vonat", a BKK agglomerációs járatait a Volánnak, mert "há' vidéki busz". Az, hogy a FUTÁR nem tartalmazza még csak menetrendi szinten sem a MÁV-START elővárosi vonatait, egy bűncselekmény a budapesti tömegközlekedés ellen.


A tarifakérdéseket el sem kezdem, úgy szar, ahogy van, oldalakat tudnék írni róla, és sajnos az sem a jó irányba megy, mert pl. az e-jegy bevezetésének közeledtével továbbra sem tisztázott a volt BKSZ integrációja.


A metrókkal valóban nincs nagy gond, csak hát elég kevés van belőlük, és ami van, az sem mind a legjobb helyre épült (és most nem akarom megnevezni a 4-es metrót...).

2018. márc. 27. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
4-es metróval mi bajod? Én imádom, hogy van, mert kb napi 2x 10 percet nyerek vele.
2018. márc. 30. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

Szerintem a sűrű követés és a kiterjedt hálózat miatt. Természetesen ettől függetlenül szerintem is ezer sebből vérzik a dolog. Ezeket össze is gyűjtöttem.


- Az utastájékoztatás és médiakommunikáció botrányos. Kamuzások, lassú reakció és titkolózás.

[link]


- Integrálni kellene az elővárosi vonatokat az útvonal tervezésbe és egyértelműbbé tenni az emberek számára, hogy a helyi közlekedés része a vonat is.


- A villamosoknak előnyt kellene élvezni a lámpáknál az autósokkal szemben.


- Számításba venni, hogy Budapest éjszakai élete jelentős. Európa buli fővárosa. Az élet nem áll meg fél 12-kor. Ahogy fél 1-kor sem, ugyanis a BKK eddig tolta ki nagylelkűen. Pedig ez a város 24/7. Vitézy Dávid jól összefoglalta az éjszakai metró mellett szóló érveket:

„a 6-os villamos 24 órás üzemeltetése megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is;

ilyen nagyértékű eszközöknél, mint a metró, az okozza a legnagyobb társadalmi költséget, ha áll a rendszer, márpedig ma 5 órát állnak a metrók;

a jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt.”

Bécs, Berlin, Stockholm. Ezek olyan városok ahol hétvégente nem áll meg az alagutak forgalma.

Koppenhágában viszont soha nem áll le a metró! Ez kivételes. Nem is azt mondom, hogy ez utóbbit kell elhozni, de a hétvégi non-stop metrót közlekedtető városok között több szempontból is ott a helyünk. Ez evidens.


- Igazságtalan az árazás, a tarifa rendszer. Van olyan, hogy 40 perces útnál 2-szer kell átszállni. Az három jegy. Idő alapú jegy kellene és különféle idősávok. A Momentum fogalmazott meg egy jó ötletet az idősávokkal kapcsolatosan:

„Ahogy a villany ára éjszaka alacsonyabb, és szezonon kívül olcsóbb szállodai szobát foglalni, úgy a tömegközlekedésre fordított erőforrásaink kihasználtságán is javít, ha az árát a kereslethez igazítjuk. A közlekedési szolgáltatások dinamikus árazása nem csak hatékonyabbá, de igazságosabbá is teszi a közlekedésre szánt szűkös erőforrások elosztását.”

Szóval a zsúfolt csúcsidőben drágább, szellősebb éjszakai sávban olcsóbb árak.

Az időalapú megoldás viszont a RIGO része lesz. Azonban csak egy sokadik ütemben, ahogy a legfrissebb hírekből tudni.


- És ha már RIGO, elérkeztünk a jegyvásárlás nevetséges metodikájához. Papírfecnikkel szerencsétlenkedünk. Még mindig. És a hiperszuper elektronikus jegyrendszer 7 éve készül, már számon sem lehet tartani hányszor tolták el az indulás időpontját. Most ott tartunk, hogy Budapest legforgalmasabb metrója kikerül az első ütemből... Ezen évek alatt természetesen a projekt megette a tartalékkeretet is. A NEK-be való integrálás is nehézkes és bohózatba illően későn jutott eszükbe. Elkezdtek valamit 7 éve tervezgetni, de a világ közben fejlődik.

Csak összehasonlításképp, hogy mennyire húz el mellettünk a technológia még tökölünk és szerencsétlenkedünk:

London elővárosában már Bluetooth Beacon alapú jegyrendszert tesztelnek a vasúton.

Szintén fut egy erre a technológiára épülő pilot program a Keighley és Bradford között közlekedő buszjárat kapcsán.

És ami leginkább idevág, a szingapúri metró. Ott is idén kezdték meg a Beacon technológia alkalmazását.

Ez azt jelenti, hogy semmit nem kell elővenni, se telefont, se kártyát. Ráadásul peronkapuk nélküli állomásokon is működik a dolog helymeghatározás jóvoltából.

Mitöbb, az RFID alapú (erre építünk mi is) jegyrendszert használó városok legtöbbje már évekkel ezelőtt kimaxolta ezt a technológiát:

Tokyo Suica Card már 2011-ben(!) Android támogatást kapott. Azóta Apple Pay által is használható. A londoni Oyster kártya úgyszint támogatja az almás fizetési megoldást. Nálunk pedig a mobiltelefonos integráció csak a sokadik ütemben jöhet el. És még az első ütemnél sem tartunk. Vicc.


Nem is beszélve az egész budapesti tömegközlekedést átszőtt korrupciós botrányokról és azok kezeléséről. Mindegyik kormány megcsinálta a maga metró svindlijét. Az MSZP-SZDSZ 60 milliárdos büntetést hozott a nyakunkra az M4 korrupciós ügye miatt. A Fidesz sem volt rest és az orosz befolyás elmélyítésének érdekében, na meg jó kövér forintok miatt a nyakunkra hozta a főváros legforgalmasabb, M3 metrójának silány felújítását.

Olyan áron újították fel a ruszkik a szerelvényeket, amiért más európai városok új metrókat vásároltak. És azokat még csak nem is eszi meg a rozsda az átadás évében:) Természetesen légkondi sem került beépítésre. Aminek hiányára azt az arrogáns, pökhendi választ adta az utazóközönségnek Tarlós főpolgármester, hogy:

„évekig soha nem jutott eszembe, hogy kéne ide klíma. Ha most klíma is lenne, lehet megkérdeznék, hogy miért nem kap minden felszálló egy csokor virágot is”

Végülis az elavult berendezések miatt a klímaváltozás által egyre emelkedő hőmérséklet is még elviselhetetlenebbé válik lent. Minek az.

[link]


[link]


És ami a legalja, az akadálymentesítés félvállról vétele. Keletinél a liftek hektikusan működnek. Az M2 vonalhoz pedig alapból nem jutsz le velük stb.

2018. ápr. 6. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!