Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Azért az elég durva, hogy a...

Azért az elég durva, hogy a diákok tüntetnek a másodfokú egyenlet ellen, nem?

Figyelt kérdés

Az nagyon gáz, ha jön egy újabb diáktüntetés hullám és diáklázadás, amiben a diákok a matematikatörténet legegyszerűbb dolgát sem kívánják már a tananyagba

https://www.youtube.com/watch?v=B4FB5kbt2qQ



2018. ápr. 1. 01:29
1 2 3 4 5 6
 11/56 anonim ***** válasza:
72%

@9: Én nem köveznélek meg,inkább kiállok melletted!

Bár szeretem a történelmet,az tény,hogy a természettudományokkal nagyon unfair módon bánnak!

2018. ápr. 1. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/56 dq ***** válasza:
100%

Hát ezért diákok hogy utálják a másodfokú egyenletet, nem? ;)


- - -


Jelenleg: [link]


Ezért tüntetnek. Most az, hogy van valaki a tömegben akivel nem értesz egyet? Hát, igazán remélem, hogy nem gondolod komolyan hogy ez bármit jelentene.


(Pár éve (SZVSZ) sokkal értelmesebbek voltak az aktuális követelések. Ez a mostani nekem nem igazán fekszik.)

2018. ápr. 1. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/56 anonim ***** válasza:
50%

Szerintem sokan teljesen félreértik a diáktüntetések lényegét, mert a diákok csak a felesleges dolgok megtanulása és az agyonterheltség ellen emeltek szót.


És igen: felnőttként így végiggondolva egyetlen egyszer sem vettem hasznát a másodfokú egyenletnek!


Minek a sok költő életét, történelmi adatokat, verseket, lexikális f..zágokat bemagoltatni, amikre ott a net, bárki kiguglizhatja, ha kell neki.


Inkább tanítanának tanulni, gondolkodni, olvasni, szöveget értelmezni, magyarul helyesen írni!!, kreativitást fejleszteni, nyelveket, érdeklődési körnek megfelelő tantárgyakat - kinek-kinek a képességei szerint.


Sokkal több boldogabb és sikeresebb ember lenne ebben az országban!

2018. ápr. 1. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/56 anonim ***** válasza:
67%

Már megbocsáss, de a másodfokú egyenlet, a konkáv-konvex fogalma, a szerves kémia, általánosan biológia-fizika-kémia-matek a 21. század legfontosabb és legáltalánosabb műveltsége.


Miért csak a term.tud tárgyakat ekézték? Ja mert az nehéz a kis szarosoknak.

Ezek olyan alap fogalmak, ami nélkül nem lehet boldogulni a modern munkaerőpiacon, mert a jövő állásainak alapját képezi.


Így is mostohán kezeljük a termtud tárgyakat, még ezt is butítsuk le, mert őkegyelmük utálja őket?


A lexikális tudás mértékkel igen is fontos mindenkinek. Pont azért mert egy 16 éves kis fika nem tudja általában eldönteni még azt sem, hogy mi érdekli. Adjunk nekik mindenből annyit, amennyivel később erre tudnak építeni.


Aki ilyen alapokat sem hajlandó megtanulni, amiket a videóban felsoroltak (pl az az ELTE bölcsész karos egyetemista felsorolt) - arra hogyan építsünk bármilyen képzést?


Utoljára pedig, pl a természettudományos lexikális tudás lényege az, hogy tudd létezik az adott fogalom és az agyadba belevésődve eszedbe jusson asszociáció formájában.


Modernizálni kell az oktatást, de nem úgy, ahogy a kis lurkók szeretnék. Ez nem egy kívánságműsor... nem azt tanulják gimiben amit szeretnének, mert éhen fognak dögleni. Be kell vonni az ipart és a cégeket és kitalálni mi kellhet 10-20 év múlva, ha a robotizálás elér egy kritikus szintet.

2018. ápr. 1. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/56 anonim ***** válasza:
100%

...és most komolyan, ki az a fogyatékos aki nem tud egy számlát befizetni, vagy keresni a neten? Vagy rányomni az OK gombot a NAV adóbevallásra?


Ezek pont olyan dolgok, amik nekik készségből kellene menjen az internet világában. Két gombnyomás és ott a tutorial.


Akkor van nagy baj, ha a nagyon alap lexikális tudás nélkül azt sem tudják mit keressenek. Pl egy fejlesztőmérnök állásban szinte minden tudásmorzsa amit felszedtél, millió dolláros ötletet szülhet. Akár a termős-porzós virágok, akár a fizika, akár közgazdaság. Ilyen téren igen is ráfér a gyerekekre alap történelmi összefüggések megértése... de ha pár verset és könyvet elolvasnak az sem gond.

2018. ápr. 1. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/56 anonim ***** válasza:
70%
A diáktüntetésekkel nem lenne probléma,de utolsóval tökéletesen egyet tudok érteni. Azért mert vki nem használja a másodfokú egyenletet felnőttkorában akkor már ne is tanítsák? Én személy szerint szeretem a matekot,de mondjuk a nyelvtant nem mindig. Tuti nem fogom használni,mégis megtanulom,mert tudom,hogy vki-t ez érdekel.
2018. ápr. 1. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/56 dq ***** válasza:

> mégis megtanulom,mert tudom,hogy vki-t ez érdekel.


^^ this

2018. ápr. 1. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/56 dq ***** válasza:

#13: ...és most komolyan, ki az a fogyatékos aki nem tud egy számlát befizetni, vagy keresni a neten? Vagy rányomni az OK gombot a NAV adóbevallásra?


A jogi szövegek (főleg a szerződések) egyrészt direkt érthetetlenek, másrészt, szinte mindig teljesen értelmetlenek.


[link]

2018. ápr. 1. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/56 anonim ***** válasza:

Egyszerűen meg kéne nézni, hogy 10 év múlva milyen állások lesznek, ehhez igazítani a modern tananyagot.


Ez pedig azzal jár, hogy növelni kell a reál és term.tud képzés arányát és színvonalát. Sajnos nehéz és sok kamasz gyerek persze, hogy nem akar ezzel foglalkozni. Mert durván nehéz.


Viszont később meg ez a tudásalap létszükséglet lehet. Egyébként is meg kell adni a lehetőséget a váltásra.

Ha még ennyit sem adunk nekik, akkor bebörtönözzük a fiatalokat mondjuk a humán pályára... én 23 évesen váltottam műszaki és természettudlmányos területre, abszolút humán beállítottsággal. Nagyon kegyetlenül nehéz volt, de sikerült. Ha még ennyit se tudok, mint ami az alap matek volt, akkor az álmomnak annyi és nem végezhettem volna mérnökként.

2018. ápr. 1. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/56 anonim ***** válasza:
100%

Én abszolút egyetértek azzal, hogy a jelenlegi oktatási rendszer az rossz és rengeteg mindent lehetne változtatni rajta. Sok mindenben egyetértek azzal is, amit írtok, ugyanakkor azzal például nem, hogy ami reál lexikális tudás (mert pl. a másodfokú egyenlet megoldóképlet az a lexikális kategória) az hasznos és az kell, míg a humán (mert pl. Arany János életrajza az a lexikális kategória) az hülyeség és az nem kell...A képlet az miért más kategória? Azt talán nem tudod kikeresni a függvénytáblázatból? Az gondolom a neten sincsen fent és ott sem tudsz rákeresni, ugye? Dehogynem, ugyanúgy, ahogyan rá tudsz keresni arra is, hogy mikor született Petőfi és, hogy mikor volt a rozgonyi csata... Ezek különböző területek és mindenkit más érdekel, mindenkit más vonz és mindenki mással szeretne foglalkozni. Ha valaki pl. orvos szeretne lenni, akkor az biztos, hogy a felhők között ugrálna boldogságában, ha itthon nagyon pöpec és kemény természettudományos képzés lenne, míg az, aki pedig mondjuk magyartanár szeretne lenni, az a háta közepére sem kívánná...ugyanígy, aki imádja a matekot és pl. mérnök akar lenni, az örül neki, ha minél bonyolultabb problémákat kellene megoldani és minél több magasabb szintű matek lenne a tananyagban, ugyanakkor annak már pl. nem örülne, ha több nyelvtan, töri vagy irodalom lenne, amire pedig a jelenlegi rendszerben egy jogra felvételizőnek szüksége van... Ez nem arról szól, hogy "lusta és nem akar matekot tanulni" vagy buta hozzá (nyilván ilyen is van), hanem szimplán őt egy másik terület jobban foglalkoztatja és teljesen rendben van. Olyan nem lesz sosem, hogy mindenki tökéletesen elégedett lesz mindennel, mert értelemszerűen mindenki más és mindenkinek a saját igényei, érdeklődése stb. a fontos és az már nem érdekli, hogy a másiknak mi kell. Ezért fontos a differenciálás. Ha úgy vesszük, akkor egyébként a faktoknak köszönhetően már most is van rá lehetőség, ami szerintem egyébként nem olyan nagyon rossz és nem gondolnám, hogy mondjuk a középszintű tananyag túl nehéz lenne, viszont a módszerrekel nem értek egyet.


Ami szerintem fontos, az az, hogy minden tárgy esetében el lehet mondani azt, hogy nem a mennyiséggel van a baj, hanem a minőséggel és a módszerekkel. Ezt sokan nem értik meg és akkor jönnek az olyan vélemények, hogy "jaj a diákok lusták", "ezek nem akarnak tanulni semmit", "mennének ki inkább a földekre kapálni, akkor megtudnák, hogy mi az a fáradtság" stb., stb....Én nem tagadom, hogy sokan vannak olyanok, akik hasznot húznak a tünteséekből és ebből az egész problémából, mert az tény, hogy vannak olyanok, akik valóban csak szimplán lusták, nem akarnak tanulni és annak örülnek, ha van mire hivatkozni, ha nem akarnak bemenni az iskolába és el lehet mondani minden sérelmüket, hogy gonosz volt a tanár, egyest kaptam, minden túl nehéz, le vagyok terhelve stb., stb...ilyen is van sok és bizony vannak olyan felvételek, ahol a tüntető tömegben őket is megtalálják. Ugyanakkor szerintem a többségnek nem azzal van a baja, hogy tanulni kell, mert nagyon sok diák szeretne tanulni, csak nem érzi úgy, hogy van értelme, nem lát motivációt. Én reálos gimibe jártam (emelt matek, emelt infó), kitűnő tanuló voltam, az érettségim is kitűnő lett és mit értem el vele? Azt, hogy jó jegyeim voltak, jó eredményeim lettek így nem okozott gondot a továbbtanulás. Ugyanakkor nem érzem azt, hogy bármi más egyéb hasznom lett belőle és ezt nem azért mondom mert végül másik területen találtam meg magam. Volt néhány tanárom, aki nagyon jó volt, ambíciózus, lelkes és tényleg rengeteg mindent próbált átadni nekünk és annak volt haszna, ugyanakkor, ha kizárólag a tananyagot nézem, akkor nem nagyon...Az, hogy verseket kellett tanulnom és költők, írók életrajzát kellett bemagolnom, az nem vitt előre semmiben, max. a memóriámnak tett jót. Az, hogy sokat beszélgettünk ezek kapcsán, a problémákról, amiket a művek felvetettek, az alkotók életéről és mindenki megoszthatta a véleményét, kiselőadásokat csináltunk, csapatban dolgoztunk és sok esszét írtunk különböző témákról, az viszont szerintem hasznos volt. Minden tárgyról tudnék mondani hasonlót....Ahhoz, hogy az ember az adott területen továbbtanuljon és komolyabban foglalkozzon vele, később vele kapcsolatos munkát végezzen, ahhoz elengedhetetlen az elmélet. Arra is szükség van és azt is tudni kell, nincsen semmi baj vele, hogy ezt is meg kell tanulnia a diákoknak. Ugyanakkor szerintem lehetne sokkal modernebb és gyakorlatiasabb módon is megközelíteni, mert azok számára, akik más területen képzelik el a jövőjüket nem az lesz a legfontosabb, hogy tudnak-e veteményborsót keresztezni vagy ki tudják-e számolni a csonkolt kocka térfogatát...Alapvetően a mateknak sem az a lényege, hogy bemagolj minden definíciót és képletet, hanem az, hogy megtanulj logikusan gondolkodni, átláss különböző rendszereket, képes legyél felismerni és megoldani különböző problémákat stb., ahogyan a történelemnek sem az lenne a lényege, hogy öncélúan tanuld meg az évszámokat, neveket stb. a dolgozatra, hanem az, hogy lásd és értsd meg az összefüggéseket stb., mert ahhoz, hogy felismerd a változásokat körülötted és felmérd az azokban rejlő negatív és pozitív lehetőségeket, ahhoz az kell, hogy megértsd a múltban történt folyamatokat. Szerintem ez hiányzik a jelenlegi oktatási rendszerből, mert a legtöbb tárgyról elmondható, hogy nem akar átadni vagy megtanítani semmit, hanem szimplán arról szól, hogy kis lexikonokat csinálnak a diákokból és ez nem jó.

2018. ápr. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!