Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Azért az elég durva, hogy a...

Azért az elég durva, hogy a diákok tüntetnek a másodfokú egyenlet ellen, nem?

Figyelt kérdés

Az nagyon gáz, ha jön egy újabb diáktüntetés hullám és diáklázadás, amiben a diákok a matematikatörténet legegyszerűbb dolgát sem kívánják már a tananyagba

https://www.youtube.com/watch?v=B4FB5kbt2qQ



2018. ápr. 1. 01:29
1 2 3 4 5 6
 51/56 anonim ***** válasza:

Egyébként az optimális valahol középúton lenne.


Nagyon fontos lenne összehívni egy konzultációt. Itthoni szakemberek bevonásával, a körülményekre optimalizálva.

Úgy, hogy bevonnánk mondjuk az ország minden szakterületéről 1000 céget, intézményt és magánvállalkozókat is.


A CEO-k szépen mondják el, hogy 10 év múlva, milyen munkaerőt, milyen skilleket szeretnének, és cserébe mit tudnak nyújtani. Képet kapnánk, hogy pontosan mekkora számú szakemberre van szükség, milyen területen.

Nem csak légbőlkapott valamit oktatnánk, hanem a jövő munkahelyeihez szükséges tudást alakítanánk ki.


A CEO-k és HR szakemberek tudják a legjobban, hogy mi kell nekik. Nem csak ipari cégekre gondolok, hanem egyetemek, iskolák is.

Egy képet kapnánk, hogy például egy bölcsész irányra milyen mértékben van szükség, és az ott szerzett skillek, tudás mennyire kell a cégeknek és intézményeknek. Nem az egyszerű és könnyen fogyasztható dolgok felé kell terelni a gyerekeket, hanem amire valós piaci igény van.


Ismétlem, ez azt jelenti, hogy igen sok bölcsész diplomást is fel tud venni a munkaerőpiac, iskolák stb... mert az automatizálás korában a másik fontos irány a soft skill és emberekkel való foglalkozás.


Csak tudni kell megbecsülni a számokat jól, milyen pozíciók lesznek. Igen, lehetséges, hogy promótálni kell valahogy az informatikát is, mert manapság az utcáról hívnak be hajléktalanokat, és 5 hónapos tanfolyamokkal képezik őket programozónak és viszik is dolgozni. Viccesnek hangzik, de majdnem így van. Lassan összeomlik a gazdaság, ha 40%-nyi IT munkaerő hiányzik. Mi 1 éve nem találunk szakembert. Másfelől nem lehet mindenki programozó, ez tény, de valamilyen szinten alkalmazkodni kell a piaci igényekhez.

2018. ápr. 4. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/56 A kérdező kommentje:

"de akinek nincs hozzá kedve, érzéke, affinitása, érdeklődése és teljesen más dolgokban tud(na) sikereket elérni, abból sosem lesz se programozó, se mérnök, se gépeket, multikat lelkesen kiszolgáló droid."


Egy mérnök, egy matematikus, egy programozó nem kell droid legyen. Abban van kreativitás, még egy péztárosi szakmában is lehet, de nem értem miért pont a ezeket soroltad fel. És miért szolgálná ki a multikat? Ponthogy a legtöbb start-up-hoz ilyen szakmák kellenek, továbbá egy bölcsész éppúgy ki tudja szolgálni a multikat.


"Persze, mindenkit meg lehet erőszakolni és mindenkire rá lehet minden x.rt erőltetni, de ezzel csak az értékes idejéből veszít, amit a számára valóban üdvözítő dolgokra fordíthatna és pl. külön matek helyett mondjuk másra, őt valóban érdeklő, számára hasznosabb és előremutató tantárgyakra, hobbikra szánhatna."


Alap matematika az logika, a hét művészet egyike, nem hiszem, hogy ártana bárkinek. Ettől még jut idő a hobbijára és másra, és a bölcsészeknek sem árt, ahogy az irodalomóra, törióra, rajz, tesi stb. sem ártott pl. nekem. És egyébként meg sok bölcsészt ismerek, akinek sokat hozzátett a gondolkodásához, hogy pl. speciális matekosztályba járt, vagy sok zenész is van ilyen. Aki nem ért hozzá, az inkább nem akart érteni hozzá, és ezért höbörög, sőt sikk, ha valaki azt mondja neki kínai. a matek.

2018. ápr. 4. 16:35
 53/56 A kérdező kommentje:

"nem véletlen, hogy sokan a pszichiátrián kötnek ki, mert egyszerűen nem nekik való az egész"


biztos van olyan, hogy nem nekik való, de az extrém, vagy a tanár rossz, és a szülők felelőssége az ilyeneknek a m egfelelő iskolát és módszert megtalálni


"Aki programozó akar lenni, az úgyis megtanulja, amit kell, ne rinyáljál már! "


Az ember, ill. a gyerek nem akar csak úgy magától programozó lenni, nem kell eröltetni, de mindenfélével kell találkoznia alap szinten. Én például sikeres fizikus vagyok, ez az életem, imádom, de az első évben utáltam a fizikát, pedig nagyon jó tanárom volt. Amikor bemész az első matekórára lehet hogy utálni fogod, meg kell ismerni előbb.

2018. ápr. 4. 16:39
 54/56 A kérdező kommentje:

"Megnéztem a videót, de sehol nem hangzott el, hogy konkrétan a másodfokú egyenlet ellen szervezték volna a tüntetést, szóval ez egy baromság és csupán sarkított ellenpropaganda! :D"


Nem ez ellen, csak ez hangzott el a legtöbbször, ahelyett, amiket te is felsoroltál. a diák, aki kiment a tüntetésre ebben foglalta össze az elégedettlenségét.

2018. ápr. 4. 16:42
 55/56 anonim ***** válasza:
A 3 szervező srác is csak természettudományt ekézte...az is akiről elvileg kiderült, hogy ELTE-s egyébként, nem is középiskolás.
2018. ápr. 4. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/56 anonim ***** válasza:

Igen amúgy ezzel teljesen egyetértek, és ezt próbálom elmagyarázni.



14-16 éveseket elképesztően nehéz meggyőzni, motiválni, hogy érdeklődjenek a műszaki és természettudományok felé.


Egyrészt gondoljatok bele, én pontosan emlékszem mi volt. A gyerekek között "ciki" és kocka a tudomány. Nem menő. A matekot divat utálni, úgyszint a kémiát, fizikát is. Aki tanul az pedálgép, meg kocka stb... nálunk tökéletesen ez volt. Meg eleve egy kamasz lázadó tini, aki utál tanulni és egyébként is qrvára hagyják békén a logaritmussal, meg az elektronhéjakkal.

Sokan emiatt - bár jó képességűek voltak, fogékonyak is rá, egyszerűen eldöntötték, hogy nem érdekli őket, aztán mivel amúgy is lemaradtak, már esélytelen volt behozni a magasabb szintű anyagot. Hányszor úgy voltam vele, hogy szarok bele én már úgy sem fogom megérteni, csak hadd érettségizzek le hármasra, aztán mehessek dolgozni, vagy művész egyetemre.


Holott rengeteg gyerekben ott a vágy a világ mélyebb megismerésére, csak nincs bátorsága, vagy cikinek gondolja belevágni. Ugyan úgy a lányoknál, hiába lenne érdeklődés és tehetség is, ha a mérnök pálya fiús.


Ezeket a sztereotípiákat kell eloszlatni, és menővé tenni a tudományt, mérnöki pályát. Motiválni a srácokat, hogy ne féljenek merni álmodni, mert lehetnek Tont Starkok, vagy Elon Muskok, csak picit többet és nehezebbet kell tanulni.


Egyértelmű, ha mérnökhiány van, akkor tenni kell valamit és ez nem azt jelenti, hogy tűzzel vassal írtsuk a bölcsészeket. Csak modern kreatív oktatást adni nekik. A mérnökség és a tudomány alkotás, pontosan olyan művészet mint a rajzolás és a szobrászat.

2018. ápr. 4. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!