Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Azért az elég durva, hogy a...

Azért az elég durva, hogy a diákok tüntetnek a másodfokú egyenlet ellen, nem?

Figyelt kérdés

Az nagyon gáz, ha jön egy újabb diáktüntetés hullám és diáklázadás, amiben a diákok a matematikatörténet legegyszerűbb dolgát sem kívánják már a tananyagba

https://www.youtube.com/watch?v=B4FB5kbt2qQ



2018. ápr. 1. 01:29
1 2 3 4 5 6
 41/56 anonim ***** válasza:
34%

40-es, ki a f..zom mondta neked, hogy eltarts?!


Én nem arról írtam, hogy ne legyen alapműveltség, hanem arról, hogy mindenkinek a képességei, érdeklődése, affinitása szerinti úton kellene mozognia, mert erőszakból senki sem lesz sikeres, csak egy boldogtalan életű ember.


Igenis rengeteg felesleges dolgot ráerőltetnek a mai gyerekere és nem véletlen, hogy sokan a pszichiátrián kötnek ki, mert egyszerűen nem nekik való az egész és hogy mi a neki való, na azt kellene pálya alkalmasságikon, meg egyéb vizsgálatokon, megfigyeléseken eldönteni, hogy aztán ne álljon ott tanácstalanul a szerencsétlen itt sírva a gyakon, hogy mihez kezdjen az életével....!


Aki programozó akar lenni, az úgyis megtanulja, amit kell, ne rinyáljál már!


Inkább próbáld megérteni, hogy nem vagyunk egyformák és nem is kellene mindenkit uniformizálni!


Pontozz le nyugodtan, le..arom! :P

2018. ápr. 3. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/56 anonim ***** válasza:

"Azért az elég durva, hogy a diákok tüntetnek a másodfokú egyenlet ellen, nem?"


Megnéztem a videót, de sehol nem hangzott el, hogy konkrétan a másodfokú egyenlet ellen szervezték volna a tüntetést, szóval ez egy baromság és csupán sarkított ellenpropaganda! :D


A diákok a magas óraszámot, a felesleges lexikális bemagoltatást, azt hogy késő estig suliban vannak, na ezeket nehezményezik és teljesen jogosan!


Agyon vannak terhelve és sok olyan dologgal, amit csak max. a vizsgákon kérnek számon, de az életben nincs és soha nem is lesz rá szükségük.


Viszont azért nem fognak elérni semmit a tüntetéssel, mivel nagyon sok tanár, könyvkiadó stb. munkanélküli lenne, ha valóban gyökeresen megreformálnák az oktatást, tehermentesítenék a fiatalokat, ráadásul a hatalomnak nem célja nyomás alól felszabadítani a tömegeket - még a végén megdöntenék őket, mert akinek van szabadideje, annak több ideje jut gondolkodni is és különböző cselekvési terveket szőni, esetleg összefogni. :)

2018. ápr. 3. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/56 anonim ***** válasza:
48%

#41, de milyen erőszakról beszélsz b..szod?


Jelenleg is olyan fakuktációra mehetsz amire akarsz. Rajz, magyar, töri, infó stb.


Hol a kényszer?


Nekem azt ne mondja senki, hogy nem választhatja semmiből sem a középszintet amiből nem érdeklődik.


A tananyagot modernizálni kell, ez nem vitás. A term.tud részeket is kötelezően úgy kéne felépíteni, hogy csillogó szemekkel akarjanak mérnökök lenni a kamaszok és ne legyen "ciki" meg kocka.


Ugyanis az nagy baromság, hogy az agy be van skatulyázva. Ugyan ilyen fos voltam én is, kettesekkel bukdácsoltam matek középszinten, utáltam mint a szart és egyértelműen szabadbölcsész, művész, filmrendező akartam lenni. Mindenki bemesélte amúgy is, hogy tökhülye vagyok ehhez.

...de az agy zseniális, bármire rávehető ha kellő motivációt adsz neki. Akár egy zseniális kísérlet, akár bejön egy startup céges mérnök a lurkókhoz és körbevezeti őket a full laza munkahelyen billiárdasztallal, babzsákfotelokkal, gaming roomal stb... Ki ne akarna eztán ilyen helyen melózni 4-600 nettóért? Vagy választhatsz a minimálbér és szarfos meló között.

2018. ápr. 3. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/56 anonim ***** válasza:
35%

43-as, ja olyan fakultációra mehet, amihez a kötelező egész napos agymosás után, este 8-kor még van ereje meg ideje meg kedve, meg pénze....


Gondolkodjál már!!


Milyen világ lenne az, ahol MINDENKI informatikusként dolgozna és SEMMI más nem létezne azon kívül?!


Hát én nem szeretném megérni!

2018. ápr. 3. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/56 anonim ***** válasza:
48%

Te mi a francról beszélsz öreg? Hány éves vagy? Vagy egy 14 éves kis taknyos, tippre, vagy nem tudom... de el sem okvasod amit írtam.


Qrvára nem írtam le azokat amiket írtál!

Hol írtam olyat, hogy másra nincs szükség? Pont azt írtam korábban, hogy a jövő munkáinak másik fele soft skillekre fog épülni. Beszédkészség, empátia, EQ stb... ehhez kiváló lehet egy bölcsész képzés.


Amire gondolok, hogy a természettudományos képzést kéne modernizálni, hogy népszerűbb legyen. Pl a lányok körében se legyen kirekesztés, ha őt a kvantumfizika érdekli.

Ha jó és biztos állást akar valaki akkor a természettudomány biztos karrierlehetőség mindenkinek, mivel messze a legnehezebb irány, ezért bizony muszáj lenne érdekes, motiváló tananyaggá modernizálni.

Ennyit mondtam... ez hol zárja ki, hogyha valaki humán irányultságú?

A lényeg, hogyha 25 évesen meggondolja magát valaki, mert szabadbölcsész helyett kvantumfizikus akar lenni, akkor megtehesse és ne legyen hátrányban. Ergo, egy nagyon alap tudást mindenkinek meg kell szereznie ehhez, mert 16-17 évesen a nagyon nagyrészének figja nincs mi akar lenni!

30 éves vagyok, és a kortársaim gimis ismerőseim ~80%-a végül átképezte magát és mást dolgozik, mint amit először kitalált...teljesen normális manapság, hogy vált az ember.


...és egy skaninavisztika szakot 30 éveseen is el lehet kezdeni, mert érdekel... viszont egy műszaki/term.tud pályához vért kell pisálni, hogy felvegyenek egyáltalán, ha kettes voltál matekból.


A fakutlációkkal nem értem mi a gond, kötve hiszem, hogy ennyit változott volna. Én töri faktos voltam, matekot semmit se tanultam pl.

Ha akarok akkor átmentem volna művészetire, ott olyan tárgyaim lettek volna, minimális közép matekkal.

Milyen pénzről beszélsz?

2018. ápr. 3. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/56 anonim ***** válasza:
52%

45-ös, engem te ne taknyosozzál le, sokkal idősebb vagyok nálad, sokkal több élettapasztalatom van és belelátok a mai közoktatásba is, ezért tudom, hogy mi a szomorú valóság és mit összeszenvednek a gyerekek!


A műszaki, ttk-s szakokra, mérnökire meg egyáltalán nem nehéz bekerülni, sőt már 280 meg 360 pontokkal simán bekerült az illető, szóval a vért pisilés nem a bejutáshoz, hanem a bent maradáshoz szükséges, csak hogy pontosítsalak!

Jogra vagy pszichológiára sokkal nehezebb bekerülni!


De nem erről papolok, hanem arról, hogy a gyerekek túl vannak terhelve és tudod, hogy mi a legfőbb kívánságuk manapság?

Az, hogy szeretnék magukat kialudni, kipihenni, mert holt fáradtak!

TÚL VANNAK TERHELVE!


Én megértem, hogy minden kell, kell az alapműveltség, kell az élethosszig tartó tanulás meg az örökös átképzés, új utak választása, váltás stb, de akkor is azt látom, hogy nagyon meg kellene reformálni a közoktatást és sokkal nagyobb hangsúlyt fektetni a kreativitás, képességek, készségek, gondolkodás fejlesztésébe és jóval kevesebbet a magoltatásba.


Megkérnélek, hogy tartózkodj a személyem sértegetésétől - úgy vélem, hogy e nélkül is képes vagy érdemi kommunikációra. Kösz!

2018. ápr. 4. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/56 anonim ***** válasza:
47%

Ha elolvastad amit írtam, akkor láthatod, hogy ezzel teljesen egyetértek.


Túl vannak terhelve a diákok, mert elmaradott az oktatás jelenleg. Viszont azt senki nem tudja igazán, hogy hogyan lehet úgy megreformálni, hogy az általad felsorolt értékek közvetítődjenek.

Konkrétan gimnáziumra gondolok, ahol viszont nem kerülheted meg az alapműveltséget, ami kell ahhoz hogy aztán az érdeklődésének megfelelően tanuljon tovább fakultáción. Tehát már csak azt tanulja ami érdekli, amiben jó... a többit nem szükséges. Pl ha valaki történelem fakultációs akkor már csak minimális matekot fizikát stb kap, ami viszont épp hogy elegendő, ha később váltani akarsz.


Mert az oké, hogy szar az oktatás, de arra már neked sincs válaszod, hogy igazán hogyan kéne oktatni. Pl a matematikát hogyan alakítanád át, hogy aki fakultációra megy az megkapja amit akar, aki meg nem azt később se érje kár. Úgy, hogy felvegye mindenki a külföldi oktatáshoz mért színvonalat, legalább körvonalakban.


Egyébként is, matek, fizika, kémia most sem magoltatós. Egyszerűen nehéz. Komolyan le kell ülni és átgondolni az egészet. Nagyon durván egysmásra épül a tananyag és ha kihagysz egy legókockát, nem tuds már építkezni. Nekem is ez volt a bajom, az alapok hiányoztak de durván.


Egy történelmet, jogot lehet blokkokban tanulni. Ha nem tudod az őskort, attól még a modern kor semmi hátrányt nem szenved.

Próbálj csak meg belelapozni egy fizika könyvbe, az alapk nélkül esélytelen.


Ezért kell teljesen más hozzáállás a term.tud tárgyakhoz és a humán tudományokhoz. Igen, nehéz, rohadt nehéz egy gyereknek ez a pálya, és inkább aludna, meg WoW-ozna, meg bulizna a tanulás helyett.


Vagy mi a cél? Még kevesebb mérnök legyen?... és még vonzóbb legyen az egyszerűen elsajátítható tárgyak és képességek iránya?

Bárcsak LEGO-zhattam volna, vagy főzőtanfolyamra jártam volna, esetleg számlabefizetést tanultam volna... most biztosan hasznosítható tudásom lenne. Nem...

2018. ápr. 4. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/56 dq ***** válasza:
67%

> Bárcsak LEGO-zhattam volna, vagy főzőtanfolyamra jártam volna, esetleg számlabefizetést tanultam volna... most biztosan hasznosítható tudásom lenne. Nem...


De...

2018. ápr. 4. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/56 anonim ***** válasza:

Aha persze.


Kb mint minden értelmes ember, kettőt kattintottam és megtanultam hogyan lehet számlát befizetni, levelet feladni, jelentkezést beadni, ügyfélkaput csibáltatni. Utánanéztem hogyan fektessem be a pénzemet, mi a kamat, THM stb... főzni is otthon tanultam.


Egy valami vágott pofán, de rohadtul, hogy teljesen elhanyagoltam az egész matek, fizika, kémia, biológia vonalat. Minden tudásLEGO alapkocka rohadtul hiányzott, hogy egyáltalán elinduljak az úton... és akkor ez egy 2-3-as tanuló 4-5ös érettségikkel, mert a középszint annyira le van már most is butítva.


Ismételten kérdezem: Gimnáziumban, főleg a vége felé milyen kreativitást, talpraesettséget fejlesztő tárgyakat kéne tanítani mondjuk a nehezebb természettudományok rovására?


Nem általános iskoláról beszélek, ahol simán készségfejlesztés kéne, érdekes, izgalmas kísérletes és gyakrolatias term.tud tárgyakkal, na megy sokkal kevesebb lexikális tudással.

2018. ápr. 4. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/56 A kérdező kommentje:

„Az említett másodfokú egyenlet inkább mintegy szimbólum szerepel, ugyanis jelenleg a megoldóképlet igazolása nem része a tananyagnak, tehát pusztán beseggelendő, lexikális, így magában teljesen értelmetlen tananyag.”


Hát rossz szimbólum! Bár, ha igaz, amit mondasz, akkor nem, de én nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a levezetését nem tanítják meg a matektanárok. Az elég gáz lenne. Akkor tényleg semmi értelme, és szerintem az alábbi elemi matematikának sem.


„elemi matematika (összeadás, kivonás, szorzás, osztás, kamatos kamat)”


Én a zárójelben lévő részt nem nevezném matematikának, a matematika tök más, ez csak számolás.

2018. ápr. 4. 16:26
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!