Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Azért az elég durva, hogy a...

Azért az elég durva, hogy a diákok tüntetnek a másodfokú egyenlet ellen, nem?

Figyelt kérdés

Az nagyon gáz, ha jön egy újabb diáktüntetés hullám és diáklázadás, amiben a diákok a matematikatörténet legegyszerűbb dolgát sem kívánják már a tananyagba

https://www.youtube.com/watch?v=B4FB5kbt2qQ



2018. ápr. 1. 01:29
1 2 3 4 5 6
 21/56 anonim ***** válasza:
Egyetértek a 20-as hozzászólóval!
2018. ápr. 1. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/56 anonim ***** válasza:
100%
Szintén én is egyetértek a 20sal. Mi igazán kevesen vagyunk az osztályban, 17en ez jövőre csökkenni fog, 1gyel minimum. Kb. Okyan 6an tudjuk, hogy merre szeretnénk tovább menni, 2-3 ember sejti a többinek nincs elképzelése. 4en vagyunk 4,5fölötti átlagúak. Ez igaz nem jelent semmit, van aki tanul és szimplán nem tud jobbat, de sokan végig puskáznak mindent mindenegyes dogánál. Többen nem tanulnak, a tárgyat meg a tanárt elhordják mindennek, megsértődnek ha megmondják nekik, hogy már pedig tanulni kéne vagy nem az eszét játszani. Amikor "kiállnak" magukért akkor hírtelen felnőttesdit játszanak, aztán amikor meg kell mutatni jön a nyávogás és a gyerekeskedés. Az egyik osztálytársam idén lesz 20,ő megy át inkább levelezőre és dolgozik mellette, mint hogy kibírjon még egy évet és tanuljon, bármennyire is nem érzi azt, hogy a matek érettségin összejönne a kettes neki. Pesig nem szorulnak rá a pénzre. Onnan is látszik, hogy nagyon gyerekesek, hogy azt sem tudják, hogy milyen követelmények kellenek a választott sulijuknál, vagy hogyan zajlik egy érettségi. Nekem is van, hogy majdnem 6ig vagyok benn suliban néha, hogy mindenre kell készülni, plusz még különórákra járni, és nagyon rossz, de tudom, ha jó eredményt kell elérbi akkor áldozatot kell hozni, nem a tanárban keresni a hibát (egy kettőjükben valóban van hiba, de nem mindben).
2018. ápr. 1. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/56 A kérdező kommentje:

"Szerintem sokan teljesen félreértik a diáktüntetések lényegét, mert a diákok csak a felesleges dolgok megtanulása és az agyonterheltség ellen emeltek szót."


Nézd, tudom, hogy a felesleges dolgok ellen tüntetnek, csak kérdés, hogy kinek mi a felesleges, és az sokat elárul, ha a tüntetésen valakinek ez a felesleges, és ez kétszer is elhangzik, és mások által mondott dolgok között is voltak gáz dolgok, persze volt értelmes dolog is, csak azt hiszem itt valamiben nmeg kéne egyezzenek és nem hülyeségeket mondani a kamerába, mert így nevetséges az egész.

2018. ápr. 1. 17:08
 24/56 A kérdező kommentje:

"felnőttként így végiggondolva egyetlen egyszer sem vettem hasznát a másodfokú egyenletnek!


Minek a sok költő életét, történelmi adatokat, verseket"


Nézd, elég gáz, ha te is úgy szólsz hozzá, hogy nem értesz hozzá. Természetesen nem jó túlzásba esni, de a másodfokú egyenlet az alap.

1) az emberiség ezeréves matematikájából a legegyszerűbb dolog szinte, márcsak azért is érdemes, mert ha ezt nem, akkor kb. ne legyen matekóra, annak ellenére, hogy vannak érdekesebb dolgok is

2) lehet hogy az emberek nagyrészének nem kell, de azért van nem elhanyagolható része, akinek kellhet a mai világban, bankszektor, programozó, sok-sok munkakör, és ha valaki nem tanulja, akkor még azt se tudja, hogy létezik, nem olyan ez, aminek utánna lehet nézni, hiába mondja mindenki ezt, mert ha a tudásod minden téglájának utánna kell nézned, akkor egész nap a Google előtt ülsz és a gondolataidat is a Google-ból szeded össze, kb. mint egy angol szöveget szavanként lefordítani

3) ha semmire nem használod, akkor is fontos, hogy tudd mi az, érzésed legyen mi egy tétel, mi egy képlet, mi egy egyenlet, mik a számok, mennyire nehéz, mi egy bizonyítás, stb. és ez gyakorlás útjáűn megy és a másodfokú egy jó példa, a legegyzserűbb szinte


verssel és tényadatokkal szintén az a helyzet, én is utáltam, és nem kell túlzásba vinni, de olyan alapon, hogy nincs érterlme, nincs értelme az egészet eldobni, mertha soha nem tanulsz meg egyetlen verset sem, és soha nem magolsz be dátumokat és történéseket, akkor soha nem tanulsz meg tanulni, de még gondolkodni és fogalmazni sem, mert még. amúvészetben is először másol az ember mésokat, aztán kialakítja a saját stílusát sok-sok gyakorlás után

2018. ápr. 1. 17:16
 25/56 anonim ***** válasza:
49%

Pontosan, jól látod.


A matematika egyébként egy nyelv. Méghozzá a természettudományok nyelve.


Ha az alapokat nem tanulják meg, mint amiket a fenti úriemberek kifogásoltak, "nem használom soha", akkor kizárják a világ megismerését.

Ugyanis lehet bárki reál vagy humán érdeklődésű, ha később kicsivel jobban meg szeretné érteni a világot (márpedig a jövő munkáihoz egyre inkább át kell látni az összefüggéseket), a matematika nélkül olyan falakba űtközik, amit lehetetlen áttörni alaptudás nélkül.


Erre vannak egyébként a fakultációk. Ha valakit a töri érdekel, vagy a nyelvek, vagy a matek akkor extra műveltséget kap.

Azért ha megnézzük mi a követelménye egy kettes matek közép érettséginek, és milyen tananyagot kell elsajátítania egy bölcsész, művész pályára készülőnek... hát nem szakadnak meg benne az fix. Nagyon gyenge a követelmény. Hová lehet ezt még zülleszteni?


Olyan, mintha magyarul csak gügyögni tanulnál. Ha valaki ebből nem képes egy kettest összekaparni, az minden más témában is óriási hátrányt fog összeszedni. Akkor pedig speciális képzés kell számára, és segítség.

2018. ápr. 1. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/56 anonim ***** válasza:

Ja és a fenti tanuló is bizonyítja, hogy a 16-17 éveseknek fogalma sincs mi érdekli. Nekem sem volt... még 18 évesen se igazán... töri? Talán infó? Művészet?


Mi az az alapcsomag amit mindenkinek tudnia kell, ahhoz, hogyha esetleg később újra szeretne érettségizni és átképezni magát, akkor ne jusson óriási hátrányba.(márpedig egyre inkább a folyamatos alkalmazkodás és átképzés amire szükség van a dinamikus munkaerőpiacon, főleg az automatizálás korában)

2018. ápr. 1. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/56 anonim ***** válasza:
34%

Nem a másofokú egyenlet ellen tüntetnek, hanem egy modernebb OKTATÁSÉRT. Azért, hogy mikor kijön a 18 éves gyerek a gimnáziumból, akinek szavazati joga van, akkor legyen már vmi fingja a magyar politikai életről, a tásadalom felépítéséről. Ezt a tudást nem lehet egy 1-2 éves, 1x45 perces tantárgy keretein belül oktatni.

Matematika tárgy részének kellene lennie a bankrendszer felépítése, a tőzsde, a hitel, a különböző alapfogalmak, pl kamatláb tisztázása.

Magyar nyelvből nem verseket kellene bemagoltatni, hanem egyáltalán az anyanyelvünket megtanítani a gyerekeknek, egyetemi hallgatók, végzett diplomás emberek nem képesek a saját anyanyelvükön kommunkálni, helyesen írni. Amíg ilyen alap dolgok nem mennek, addig neki sem kéne állni Odüsszeiát, Anthigonét és társait olvasatni egy olyan korosztállyal, aki sem pszichésen nem elég érett, sem anyanyelvünk ismeretében.

Vekerdyt tudom csak idézni, aki azt mondta (és hajlamos vagyok vele egyetérteni), hogy a jövőben (jelenben is) az alábbi skilleket tartja szükségesnek: értő írás, értő olvasás, elemi matematika (összeadás, kivonás, szorzás, osztás, kamatos kamat), angol nyelv társalgási szintű ismerete, számítógép felhasználói szintű ismerete. Az emberek többsége, már annál a résznél elbukik, hogy értő. Itt is veri a nyálát a 14 éves kis sz*ros, hogy hát ez a világ legkönnyebb dolga, nem is érti miért kell ezellen tüntetni. Tudok kis cukipofa, majd ha kijártál egy gimnáziumot és egy egyetemet, majd akkor gyere és nyilatkoztasd ki a véleményedet. Ugyanis jelenleg az a probléma, hogy kijön az ember egy egyetemi diplomával, amivel nem tud mit kezdeni. Nem azért, mert világszinten useless az adott szak, hanem azért, mert itthon nem a gyakorlati részeit oktatják az adott szakmának, hanem az elméletet. Ami lehet nagyon könnyű, csak éppen nincs értelme, mert a leendő munkáltatót nem az fogja érdekelni, hogy tudsz e másodfokú egyenletet megoldani, hanem képes vagy e megállni a helyed adott munkakörben. Aminek akár lehet része is a másodfokú egyenlet megoldása, de ha épp itt leírjátok, hogy hát az milyen könnyű, akkor gondolom afelől senkinek nincs kétsége, hogy bármikor meg lehet tanulni. A versenyszférában pedig ezt nézi a munkáltató: tudsz e fejlődni? Meg tudod e tanulni? Hajlandó vagy e még tanulni vmit, hiába van már egy papír a kezedben? Csak a gond az, hogy a magyar oktatás nem erre nevel. A magyar oktatás egy hatalmas tananyag bebifláztatásáról szól, se önálló gondolkodásra, sem kreativitásra, sem tanulni, fejlődni akarásra nem nevel. Ezen szeretnének változtatni. Persze nehéz úgy, ha a diákok maguk nem veszik észre a problémát (a problémamegoldás első lépése a probléma felismerése), továbbra is 50 évvel ezelőtti oktatáshoz hasonlítjuk a mait (ez az “én koromban, ha kaptam egy pofont a tanártól, akkor otthon is járt érte legalább egy”), úgy állítjuk be az okostelefont, mintha a legkárosabb dolog lenne ever (volt idő, amikor a gőzmozdonyt is ördögtől valónak tartották, hiszen az alacsonyabban kvalifikált, gyengébb értelmi képességű ember nem képes elfogadni a változásokat, ha az számára előnyös, akkor sem), matuzsálem tanárok állnak kikerekedett szemekkel a projektor előtt és nem képesek megtanulni, hogy hogyan kell egy ppt prezentációt elindítani, a diákat továbbléptetni (miközben erre egy 10 éves gyerek is képes), és emiatt úgy állítjuk be a mai technológiát, mintha egy káros, intellektuálisan leépítő valami lenne. Pusztán azért, mert az emberek egy befolyásos többsége képtelen haladni a korral.

Na, emiatt van a tüntetés. Nagyon sajnálom, hogy az érintetteknek, a diákoknak is gondot okoz ennek a felismerése, de hát pont ez a lényeg. Többségük nem tud gondolodni, nem ismeri fel a problémát, ennélfogva nem akar változást. Tulajdonképpen jó is, hogy ilyen degradáló hozzászólások is érkeztek ide, élő bizonyítékként, hogy tényleg nagyon nagy gond van.

2018. ápr. 2. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/56 anonim ***** válasza:
49%

Dehogy tudják...

Érted, a tüntetés vezéregyéniségei NEM tudják megmondani, hogy mi ellen tüntetnek. Egyik sem tudta elmondani ezeket, csak felsorolták a szerintük nehéz és kellemetlen tárgyakat.

Ilyen ütnivaló kis fingok miatt lesz súlytalan az egész tüntetésnek nevezett bohózat.


Az rendben van, hogy változást akarnak. Kell is. Modernizálni kell a tananyagot, több kísérlet, több gyakorlat, kevesebb, áttekintőbb lexikális tudás, összefüggések átlátása nem szószerinti elméleti bemagolás.

Ezt kell kitalálni, ezzel egyet kell értsek.


...de a mostani rendszerhez képest, hogyan kellene mégis áthangolni értő olvasásra, írásra meg elemi számolásra?


Elmondom, a mostani középszintű érettségi anyag szánalmasan kevés. Ezt tényleg tudnia kell minden gimnazistának teljesíteni.

A matematika középszintű olyan gyenge, és nevetséges anyag, hogy 5-ös közép érettségivel brutálisan összeszartam magam az egyetemi matek tárgyakon. Szinte majdnem mindenből megbuktam, és kellett fél év mire áthangolódott az agyam az egyetemi matekhoz.

Tehát ha valaki meggondolná magát és a jövő legfontosabb állásai felé kacsingat egy közép kettes matekkal, az el fog vérezni. Annyira alapok ezek.

Emlékszem a töri, irodalom és nyelvtanra is. Hát utóbbi kettőből én semmit se készültem az érettségire, töri az amit tanultam mert szerettem... de ez kb 1-1 vizsga az egyetemen.


Mit akarunk? Azt hogy még kevesebb, gyengébb, butább legyen minden, és aztán jöjjön a sokk az egyetemen?


És nekem ne ugasson senki a nyugati egyetemekről, mert mondjuk egy Oxford, MIT, Caltech, UCL-en összefossák magukat a magyar diákok mert akkora a színvonalkülönbség.


Olyan ázsiai és nyugati diákokkal kell versenyezni a műszaki és term.tud területen, hogy azt el sem tudjátok hinni.


Tehát mi a jobb, általánosan még lejjebb vinni a színvonalt, elvágva a gyerekeket a változástól? Vagy mit tegyünk? Komolyan számlabefizefést, meg bankrendszert, meg adózást kéne oktatni, amit bárki egy kis utánajárással megnézhet?

Ez nem reform, ez lóf...sz.


Ide szakemberek által kidolgozott készségfejlesztést promótáló és modernizáló terv kell. Nem kisdiákok agyában megszületett hülyeség.

2018. ápr. 2. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/56 anonim ***** válasza:
73%
27nek: "Matematika tárgy részének kellene lennie a bankrendszer felépítése, a tőzsde, a hitel, a különböző alapfogalmak, pl kamatláb tisztázása." Ezt hogyan tanítanád meg az olyan 17-18 éves gyereknek akinek még fogalma sincs arról mi az az Unió, azt már fel sem vetve kik tartoznak bele (legalább nagyrészt) vagy 19 megyét és székhelyét nem tud megtanulni. Ha ilyen alapokkal nincs tisztában, meg azzal melyik folyó melyik, milyen nevezetes gyárak vannak Magyarországon akkor mit akar kezdeni a bankrendszer felépítésével? Vagy menne ki Németbe kozmetikusnak, de nyelvet nem beszél, vagy menne közgázra a 2-es átlagával, mert arra úgy is tanulna. Bukásra áll második idegennyelvből, matekból is rugdossa a kettest. 19 éves, nem érti hogyan működik a felvételi eljárás, milyen képzések vannak. Ha nem tanulnék szerintem egy közepes átlagú lennék, de tanulással és szorgalommal a 4,5 fölötti átlag meg van. Lehetne változtatni sok mindenen, de amíg alapokkal nincs tisztában a gyerek addig ne bonyolítsuk már jobban. Idegennyelvet is bszik megtanulni, mert vagy kipuskázza az egyiket másikat meg felealegesnek tartja. 19 évesekről beszélünk. Egy volt osztálytársam a 2es átlagot nem érte el, fakt választásnál bejelölte a bioszt, mert könnyű. Aha, amit órán lead az könnyű, de nen tudja mi az a CO2. Nem mondom, hogy nincs igazad a leírtakkal kapcsolatban, de mint írtam amig az alapokkal nincs tisztában addig miért bonyolítsuk? Amerikai diákok mesélték, hogy ott sem mutatnak nekik ilyeneket (legalábbis a sulik nagyrészében), hogyan kell adózni, van ahol vannak szakkör féleségek, de pl egy teszt is abból ál: Choose the correct answer: A, B or C. Csak egy példa volt.
2018. ápr. 2. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/56 anonim ***** válasza:
47%
Ja és 22es voltam, azt is olvasd még az előzőhöz hozzá. Meglátod, hogy mennyire motiválatlanok, lusták, és csak az eredményt várják.
2018. ápr. 2. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!