Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » A volt tanáromat, aki időközbe...

A volt tanáromat, aki időközben kollégám lett, egy munkahelyen, sőt: egy irodában vagyunk, hogy kellene megszólítanom?

Figyelt kérdés
Nem mondott semmit, hogy hogyan szólítsam, de én nem akarom már tanár úrnak szólítani, mivel nem vagyok többé gyerek, már én is tanár vagyok. Ő mindig úgy beszél hozzám, hogy direkt kerüli a közvetlen megszólítást, se nem magáz, se nem tegez. Legtöbbször többes szám első személyben szól. Ha könnyítene a dolgomon és azt mondaná, hogy tegezzem, minden meg lenne oldva. A nálam fiatalabb munkatársakkal is tegeződik, csak velem nem. Nekem semmit nem mondott az elvárt megszólításról. Amikor egyszer rákérdeztem, hogyan szólíthatom, akkor ennyit mondott: "Majd beszélünk még erről is, de most bocs, ki kell mennem a WC-re." Aztán újra megkérdeztem három nap múlva, akkor azt mondta: "Majd ezt is megbeszéljük, de most bocs, be kell néznem a főnökhöz." Amikor harmadjára is előhoztam, akkor meg ezt mondta: "Fogunk még erről beszélni, de most bocs, sietnem kell haza." Csak én érzem úgy, hogy ki akar térni az összetegeződés elől?

2018. jún. 11. 09:56
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
82%

Magázd- mert mindegy is egyébként, ha meg ő változtatni akar - és éppen ráér-, majd szól.

*Karinthy, Tegezés (mikor nem tudják, tegeződnek-e)

KOVÁCS: Hát az izé... a család mit csinál?

TAKÁCS (szórakozottan): Milyen család?

KOVÁCS: Hát a... (viccesen) a családunk. A nagyságos asszony - meg a gyerekek...

TAKÁCS (bután): Ja - hogy az én gyerekeim? (Ránéz.)

KOVÁCS: A persze, persze... A izé... a gyerekek, persze.

TAKÁCS (forszírozva): Hja, mármint hogy az én gyerekeim... (magára mutat) - vagy talán...

KOVÁCS (kínban): Na igen, csak úgy mondtam, hogy a "családunk", ahogy mondani szokták viccesen, hehehe... (Homlokát dörgölve.) Fü.

[link]

2018. jún. 11. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 A kérdező kommentje: