Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » A volt tanáromat, aki időközbe...

A volt tanáromat, aki időközben kollégám lett, egy munkahelyen, sőt: egy irodában vagyunk, hogy kellene megszólítanom?

Figyelt kérdés
Nem mondott semmit, hogy hogyan szólítsam, de én nem akarom már tanár úrnak szólítani, mivel nem vagyok többé gyerek, már én is tanár vagyok. Ő mindig úgy beszél hozzám, hogy direkt kerüli a közvetlen megszólítást, se nem magáz, se nem tegez. Legtöbbször többes szám első személyben szól. Ha könnyítene a dolgomon és azt mondaná, hogy tegezzem, minden meg lenne oldva. A nálam fiatalabb munkatársakkal is tegeződik, csak velem nem. Nekem semmit nem mondott az elvárt megszólításról. Amikor egyszer rákérdeztem, hogyan szólíthatom, akkor ennyit mondott: "Majd beszélünk még erről is, de most bocs, ki kell mennem a WC-re." Aztán újra megkérdeztem három nap múlva, akkor azt mondta: "Majd ezt is megbeszéljük, de most bocs, be kell néznem a főnökhöz." Amikor harmadjára is előhoztam, akkor meg ezt mondta: "Fogunk még erről beszélni, de most bocs, sietnem kell haza." Csak én érzem úgy, hogy ki akar térni az összetegeződés elől?

2018. jún. 11. 09:56
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:

Holnap újra meg fogom tőle kérdezni. És holnapután is. És utána is. Holnap ezt fogom megkérdezni: "Miért nem tegeződhetünk? Elvégre kollégák vagyunk."

Vagy majd ezt mondom: "Nem lenne jobb tegeződnünk?"

2018. jún. 13. 17:40
 12/30 anonim ***** válasza:
86%

Valószínűleg azért tér ki a válasz elől a volt tanárod, mert neki éppen olyan nehéz a helyzete, mint neked. Egyrészt a tanítványa voltál, nem akarja, hogy tegezd, de másrészt a kollégája vagy, ezért mégis tegeződnötök kellene. Tehát ellentétes elvárásoknak kell megfelelnie, és nem tudja még, hogyan oldja meg a helyzetet, ha megoldható egyáltalán.


Mi lehet a megoldás? Ha nem szólsz hozzá, csak akkor, ha muszáj, és hozzá hasonlóan te is kerülöd a direkt megszólítást. Ez sokkal kínosabb lesz neki, mint bármi más.