Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Keresztények szerint a halálra...

Keresztények szerint a halálra kövezés Isten vagy a Sátán parancsa?

Figyelt kérdés

Bibliában az Ószövetségben egyértelműen le van írva hogy halálra kell kövezni a paráznákat:


Mózes 3. könyve, a Léviták szolgálatáról 20:10 Ha valaki más ember feleségével paráználkodik, mivelhogy az ő felebarátjának feleségével paráználkodik: halállal lakoljon a parázna férfi és a parázna nő.


Az Újszövetség szerint viszont Jézus megállítja a zsidókat akik halálra akartak kövezni egy parázna nőt. Jézus ezt mondja:



János 8:38 Én azt mondom, amit az én Atyámnál láttam, és ti is azt teszitek, amit a ti atyátoktól hallottatok."


Magyarul a zsidók csak az őseiktől hallották hogy halálra kell kövezni a paráznát, ezért akarják megölni a nőt, de ez nem Isten törvénye.



János 8:44 Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni.



A zsidók csak azt tették ami az Ószövetségben le van írva, de Jézus megállította őket azzal hogy amit tesznek az a Sátán kívánsága. Tehát ebből az következik nem Isten parancsa hanem a Sátáné, de hogy kerül a Sátán parancsa a Bibliába?



2020. jan. 30. 13:09
1 2 3 4 5
 31/50 anonim ***** válasza:

"Dehogynem. Megakadályozta a parázna nő halálra kövezését.


A feltételezésed szerint Jézus személyválogató volt mivel Keresztelő János lefejezését nem akadályozta meg.


Mindenkit szabad akaratjára hagy .Senkinek sem akadályoz meg semmiben, majd megfizet mindenkinek a cselekedetei szerint.

2020. jan. 31. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/50 anonim ***** válasza:

"Mert Isten ezt mondta: Tiszteld apádat és anyádat, és aki gyalázza apját vagy anyját, halállal bűnhődjék.



Ti pedig így tanítotok: Ha valaki ezt mondja apjának vagy anyjának: Áldozati ajándék az, amivel megsegíthetnélek, azt ebben az esetben nem köti a parancsolat, hogy tisztelje apját és anyját."


Értelmezd a szöveget. Isten mondja, hogy halállak kell lakolnia annak, aki aki az apját vagy az anyját gyalázza. A farizeusok meg azt mondták nem minden esetben kell. (Ennek a történetnek más a lényege, de az kiderül, hogy Jézus is Isten parancsolatának nevezte a kövezést.)


Úgy értettem a parázna nő tiszta Izraeles dolgot, hogy a Törvényben úgy van benne, hogy kövezzék meg a házasságtörőket, hogy kiírtsák a gonoszt, de felesleges egy ilyen bűnért megölni valakit, ha az egész ország sokkal gonoszabb és bűnösebb.

2020. jan. 31. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/50 A kérdező kommentje:

# 30


"1. A zsidók nem írtak semilyen Bibliát."


Nem megírták, hanem beleírtak, magyarul meghamisították.


"2. Isten kiválasztott emberei írták, a Szentlélek közreműködésével."


Tartja a keresztény hagyomány. Valójában a Biblia legtöbb könyve esetében az író ismeretlen vagy bizonytalan.



"A megkövezés Mózes törvényei közt volt."


Eddig pont arról volt szó hogy nem. Ezt próbáltam bizonyítani.



"4. Iten az Ószövetségben ugyan olyan kegyelmes mint Jézus az Újban."


Biztos hogy nem. Lásd halára kövezés, népek kiírtása.



"5. Kérdező neked fogalmad sincs mit olvasol, két fogalmat nem tudsz öszekötni nemhogy többet. Az idézet amit tőkked hiztam ennél a válasznál, ordit messzíröl hogy lövésed sincs az egészröl."


Személyeskedéssel nem mész semmire. Érveket hozz vagy semmit.



"A feltételezésed szerint Jézus személyválogató volt mivel Keresztelő János lefejezését nem akadályozta meg."


Mert azt nem tudta megakadályozni, de nyilván meg akarta.

2020. febr. 1. 20:04
 34/50 A kérdező kommentje:

"Értelmezd a szöveget. Isten mondja, hogy halállak kell lakolnia annak, aki aki az apját vagy az anyját gyalázza. A farizeusok meg azt mondták nem minden esetben kell. (Ennek a történetnek más a lényege, de az kiderül, hogy Jézus is Isten parancsolatának nevezte a kövezést.)"


Ahogy mondod, ez egy másik parancs, másik történet. De ebből is kiderül hogy Jézus azzal vádolja a zsidókat hogy saját hagyományaikat Isten parancsa elé helyezték.



"Úgy értettem a parázna nő tiszta Izraeles dolgot, hogy a Törvényben úgy van benne, hogy kövezzék meg a házasságtörőket, hogy kiírtsák a gonoszt, de felesleges egy ilyen bűnért megölni valakit, ha az egész ország sokkal gonoszabb és bűnösebb."


Ezt pedig már megbeszéltük. Az hogy vannak olyanok akik nagyobb bűnt is elkövettek nem teszi semmisé a kisebb bűnöket.

2020. febr. 1. 20:10
 35/50 anonim ***** válasza:

Még mindig nem érted! Isten törvénye az volt, hogy kövezzék halálra, aki az anyját vagy az apját gyalázza. Ez Isten parancsolata volt.


A farizeusok azt mondták, hogy aki áldozati ajándékot hoz, azt nem köti parancs. Ez volt a zsidók saját hagyománya.

2020. febr. 1. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/50 A kérdező kommentje:
Értem, de itt most a paráznaság büntetéséről beszélünk. Te egy másik bűnről beszélsz.
2020. febr. 2. 10:02
 37/50 anonim ***** válasza:
Mindkettő a tízparancsolat része és mindkettőért ugyanaz a büntetés jár. Ugyanaz a kategória.
2020. febr. 2. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/50 szp72 ***** válasza:
91%

@ "Bibliában az Ószövetségben egyértelműen le van írva hogy halálra kell kövezni a paráznákat:"


Igen, teljesen egyértelmű.


@ "Az Újszövetség szerint viszont Jézus megállítja a zsidókat akik halálra akartak kövezni egy parázna nőt."


Jézus egyáltalán nem állítja le őket, s egyáltalán nem mondja, hogy nem szabad megkövezni. Csupán egyet kér, az kövezze meg, aki nem érdemel megkövezést. A vádlók maguk is házasságtörők lehettek, mindenesetre nem kövezik meg az asszonyt, hanem eloldalognak.


@ "Magyarul a zsidók csak az őseiktől hallották hogy halálra kell kövezni a paráznát,


Miről beszélsz? Az már egy teljesen másik vita, semmi köze a házasságtörő nőhöz. A zsidók már magát Jézust akarják megölni, ez az amit az atyjuktól tanultak. Nem megy a szövegértés, igaz? Jézus nem az őseikről beszél, hanem az atyjukról egyes számban, aki a Sátán.


@ "A zsidók csak azt tették ami az Ószövetségben le van írva, de Jézus megállította őket azzal hogy amit tesznek az a Sátán kívánsága. Tehát ebből az következik nem Isten parancsa hanem a Sátáné, de hogy kerül a Sátán parancsa a Bibliába?"


Barátom, te tényleg azt hiszed, hogy ez van odaírva? Sajnállak egy kicsit. Jézus sehol nem mondja, hogy a paráznák megkövezését nem Mózes parancsolta. Jézus éppenséggel azt mondja, hogy a mózesi törvényből egy betű nem veszik el, hanem tökéletessé válik.


@ "Képzeld el hogy most felmentenék az összes bűnözőt csak mert mások is elkövették ugyanezt a bűnt."


Jézus nem tiltja meg a megkövezést, de az ne nagyon kövezzen, aki maga is kövezést érdemel. Majd ha az ő esetükben is következetesen végre lett hajtva a mózesi törvény, akkor rátérhetnek az asszony esetére is. Ez így igazságos.


@ "Jézus ismét megszólalt, Majd Jézus ismét szólt hozzájuk, tehát Jézus ugyanazokhoz beszélt, ugyan arról az egy alkalomról van szó."


Elég világosan oda van írva, hogy akik megakarták kövezni az asszonyt, azok elmentek, s Jézus egyedül maradt az asszonnyal. Ezek teljesen más beszélgetések.


@ "Mert akkor felhívta volna a kövezők figyelmét hogy változott Isten parancsa. Azt mondta volna, el van törölve a halálra kövezés, innentől meg kell bocsátani."


A megkövezés parancsa a házasságtörés súlyosságát fejezi ki, s a házasságtörés továbbra is halálos bűn. Krisztus azonban a házasságtörők miatt is meghalt, az ő halálbüntetésüket is elhordozta. Krisztusban tehát Isten irgalmassága jelent meg, ezért ha nem muszáj, nem szabad halálos ítéletet végrehajtani, hanem inkább mindenkit a bűnbánatra kell ösztönözni. Akinek persze nem kell Isten irgalma, az majd az igazságosság alapján lesz megítélve az utolsó napon.

2020. febr. 2. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/50 A kérdező kommentje:

"Mindkettő a tízparancsolat része és mindkettőért ugyanaz a büntetés jár. Ugyanaz a kategória."


Két külön parancsolat. Az hogy a szülők gyalázásáért halál jár, még nem biztos hogy a paráznaság bűnéért is ez a büntetés.

2020. febr. 3. 10:43
 40/50 A kérdező kommentje:

"Jézus egyáltalán nem állítja le őket, s egyáltalán nem mondja, hogy nem szabad megkövezni. Csupán egyet kér, az kövezze meg, aki nem érdemel megkövezést. A vádlók maguk is házasságtörők lehettek, mindenesetre nem kövezik meg az asszonyt, hanem eloldalognak."


De leállítja. A végén mondja is Jézus a nőnek hogy ő nem ítéli el. Nem valószínű hogy a tömegben mindenki házasságtörő volt. Gondolj bele, egy olyan társadalomban ahol ezért halálbüntetés jár, nem valószínű hogy mindenki parázna.



"Miről beszélsz? Az már egy teljesen másik vita, semmi köze a házasságtörő nőhöz."


Ugyanaz a vita. Semmi nem utal arra hogy máshol más összefüggésben mondja Jézus.



"A zsidók már magát Jézust akarják megölni, ez az amit az atyjuktól tanultak. Nem megy a szövegértés, igaz? Jézus nem az őseikről beszél, hanem az atyjukról egyes számban, aki a Sátán."


Jézust pont azért akarták megölni, mert azt mondta a zsidóknak hogy a saját hagyományaikat írták a Tórába és a Sátánt követik. Jézus azt is mondja nekik hogy emberi mértékkel ítélnek, ezért jelenti azt hogy az őseik hagyományairól beszél.


János 8:15 Ti emberi mérték szerint ítéltek.


Máté 15 3 " így válaszolt nekik: "Ti pedig miért szegitek meg a ti hagyományotokért az Isten parancsolatát?



"Barátom, te tényleg azt hiszed, hogy ez van odaírva? Sajnállak egy kicsit. Jézus sehol nem mondja, hogy a paráznák megkövezését nem Mózes parancsolta."


Ez nem hit kérdése hanem szövegértés. Az egy dolog hogy te vágyvezérelt felfogásban értelmezed, de én nem. Jézus pont azt mondja hogy a paráznák megkövezés a Sátán parancsa.



"Jézus éppenséggel azt mondja, hogy a mózesi törvényből egy betű nem veszik el, hanem tökéletessé válik."


Jézus azért jött hogy helyreállítsa a hamisított törvényt. Ez jelenti azt hogy a mózesi törvényből egy betű nem veszik el.



"Jézus nem tiltja meg a megkövezést, de az ne nagyon kövezzen, aki maga is kövezést érdemel. Majd ha az ő esetükben is következetesen végre lett hajtva a mózesi törvény, akkor rátérhetnek az asszony esetére is. Ez így igazságos."


Ez így nem igazságszolgáltatás. Az hogy vannak mások is akik elkövették, nem mentei fel a nőt. Tökmindegy hogy hányan vannak akik ezt elkövették. Meg kérdés hogy bizonyítható-e másoknál. Lényeg az hogy a nő biztosan elkövette bitonyithatóan, és az Ószövetség szerint ezért halálra kell kövezni, de Jézus ezt megakadályozta.



"Elég világosan oda van írva, hogy akik megakarták kövezni az asszonyt, azok elmentek, s Jézus egyedül maradt az asszonnyal. Ezek teljesen más beszélgetések."


Azt valóban írja hogy elmentek, de azt nem hogy nem jöttek vissza, vagy hogy Jézus továbbállt. Semmiből nem következik az hogy Jézus nem ugyanezekhez az emberekhez szólt. Látszik hogy ugyanannak a beszélgetésnek a folytatása.



"A megkövezés parancsa a házasságtörés súlyosságát fejezi ki, s a házasságtörés továbbra is halálos bűn. Krisztus azonban a házasságtörők miatt is meghalt, az ő halálbüntetésüket is elhordozta. Krisztusban tehát Isten irgalmassága jelent meg, ezért ha nem muszáj, nem szabad halálos ítéletet végrehajtani, hanem inkább mindenkit a bűnbánatra kell ösztönözni. Akinek persze nem kell Isten irgalma, az majd az igazságosság alapján lesz megítélve az utolsó napon."


Jézus egy szóval sem említi a tömegnek hogy megváltozott volna a törvény. A nőnek sem mondja hogy bánja meg amit tett csak annyit hogy ne kövese el újból. Szóval semmit nem mond abból amit te írtál. Meg mi az hogy ha nem muszáj, nem szabad halálos ítéletet végrehajtani? Nem azt mondtad hogy el lettek törölve az Ószövetségi törvények? Össze vissza beszélsz.

2020. febr. 3. 11:07
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!