Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova tanúi által tartott...

Jehova tanúi által tartott emlékünnepen csak a "felkentek" vehetnek az úrvacsorából. Miért csak ők? Mire alapozzák ezt?

Figyelt kérdés
2012. aug. 10. 21:04
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
83%

Kicsoda „igaz” Isten előtt, és mennyire?

1899 - minden hívő igaz Isten előtt

1935 - a Jonadábok vagy más juhok nagy sokasága nem igaz

1966 - a más juhok nagy sokasága nem igaz, és soha nem is lesz az

1986 - a más juhok bizonyos fokig, viszonylag igazak (Jehova barátai)


Kik és hányan jutnak a mennybe, illetve kik Tanúk egyáltalán?

Russell - a 144000 a nagy nyomorúság előtt elragadtatik, a nem odaszánt felkentek nagy sokasága csak a nyomorúság után;

1935 - csak Jehova 144000 Tanúja jut a mennybe; a földi elhívású nem felkent Jonadábok nagy sokasága nem, ők nem is Tanúk;

1942 - csak Jehova 144000 Tanúja jut a mennybe, a földi elhívású nem felkent Jonadábok nagy sokasága nem, de már ők is Tanúk.


Emlékünneptől az Úrvacsoráig


Kedves Olvasó! 2010 húsvétján érdekes egybeesések vannak.....egyszerre ünnepel a katolikus,a protestáns,és az orthodox kereszténység : április 4-húsvétvasárnap. Akik emlékeznek még a szocializmusra,azok emlékeznek arra,hogy április 4-e egy másfajta ünnep volt: Magyarország felszabadulását kellett/illett ünnepelni. Akkor nem illett még csak gondolni sem arra,hogy megszállás történt. ( [link] ) Bár Jehova Tanúi előszeretettel elhatárolódnak a minden keresztény felekezettől,és az ünnepeiktől,azért nem esett messze az egyetlen "egyházi ünnepük" az úgynevezett "emlékünnep" sem a húsvéttól: március 30-án volt Világszerte megtartva. Nem véletlen a ragaszkodás a zsidó Niszán hónap 14-hez ragaszkodás: Mintha átmenetet jelentene Jehova Tanúi teológiája,gyakorlata az Ószövetség,és az Újszövetség között. Szóval az Emlékünnep. Ezen az Ünnepen emlékeznek vissza Jehova Tanúi,és a meghívott vendégek Jézus Krisztus halálára,szenvedéseire,és feltámadására. Szigorúan naplemente után kezdődik az Ünnep,Bibliai előadást hallgatnak,és körbeadják a kovásztalan kenyeret,és a bort,ami szimbóluma Jézus Krisztus testének,és vérének (Máté evangéliuma 26:26-29) Ami keresztény szemmel furcsa:csak az úgynevezett "felkent osztály" tagjai fogyaszthatnak az Emlékjegyekből,ez -a Brooklyni központú Jehova Tanúi (fő) irányzat szerint kb.: alig 9000 fő lehet-világszerte. Így nagyon kicsi az esély,hogy egy átlag Jehova Tanúja lásson ilyen embert,aki vesz a kenyérből,és a borból. Furcsa egy jelenség....Visszaemlékszem: körbeadják a kovásztalan kenyereket,és a bort,valaki fejet hajt az Emlékjegyek előtt,-és továbbadja,-valaki halkan mormolja:"nem vagyok méltó",-és szintén továbbadja. Ahogy ezekre,a több mint másfél évtizedes élményekre visszaemlékszem eltűnődtem....valóban...ki "méltó" arra,hogy fogyasszon az Emlékjegyekből,-a Biblia alapján? Csak bizonyos "kiválasztott szentek" tartoztak Isten szövetségeibe? Általában a Bibliaverseket a Szentírás Károli Gáspár fordítása alapján idézem,- köszönet a [link] Honlap készítőinek ! (Ahol más fordítást használok,ott külön megjelölöm.) Az egyiptomi kivonulásnál ("Exodus") együtt vonultak a zsidókkal "elegy" "keverék" nép, II.Mózes 12:38 "Sok elegy nép is méne fel velök; juh is, szarvasmarha is, felette sok barom." (Lásd még az V.Mózes 29:9-13-ban a favágókat,és a vízmerítőket is-akik a Szövetség alá tartoztak.) Az így kiegészült néppel kötött szövetséget Mózes által Jahveh ÚR Isten: II.Mózes 24:7,8.: "Azután vevé a szövetség könyvét, és elolvasá a nép hallatára; azok pedig mondának: Mindent megteszünk, a mit az Úr parancsolt, és engedelmeskedünk. Mózes pedig vevé a vért, és ráhinté a népre, és monda: Ímé a szövetségnek vére, melyet az Úr kötött ti veletek, mindama beszédek szerint." Ésaiás 56:3-6 "És ne mondja ezt az idegen, a ki az Úrhoz adá magát: Bizony elszakaszt az Úr engem az Ő népétől! ne mondja a herélt sem: Ímé, én megszáradt fa vagyok! Mert így szól az Úr a herélteknek: A kik megőrzik szombatimat és szeretik azt, a miben gyönyörködöm, és ragaszkodnak az én szövetségemhez: Adok nékik házamban és falaimon belül helyet, és oly nevet, a mely jobb, mint a fiakban és lányokban élő név; örök nevet adok nékik, a mely soha el nem vész; És az idegeneket, a kik az Úrhoz adák magukat, hogy néki szolgáljanak és hogy szeressék az Úr nevét, hogy Ő néki szolgái legyenek; mindenkit, a ki megőrzi a szombatot, hogy meg ne fertőztesse azt, és a szövetségemhez ragaszkodókat." Határozott meglátásom a Szentírás alapján,hogy téves tanítás az,hogy Jahveh (mindenkori) népén belül egy kisebbség (vallási elit) a Szövetséghez tartozik,és a "pórnép" pedig mint valami "töltelék-réteg" lesi:hátha valami "áldás-morzsa" lehullik a "mennyeiek Asztaláról". Ugyanaz a helyzet szerintem az Újszövetséggel is. Isten (Új) Szövetségéhez tartozni: kegyelem,és kiváltság egyszerre. Kikről olvashatunk a Bibliából,hogy Isten méltónak ítéli az Emlékjegyek fogyasztására -keresztény szóhasználattal:az Úrvacsora vételére? Aki felismerte önmagában a megváltásra szoruló bűnöst,és Jézus Krisztusban a Megváltót. Aki tanítványként tekint a Mesterre: Máté 26:26-28 "Mikor pedig evének, vevé Jézus a kenyeret és hálákat adván, megtöré és adá a tanítványoknak, és monda: Vegyétek, egyétek; ez az én testem. És vevén a poharat és hálákat adván, adá azoknak, ezt mondván: Igyatok ebből mindnyájan. Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, a mely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára." (Saját kiemelések.) Idézetek János evangéliumából 6.fejezetből-a katolikus Szent István Társulat fordítása alapján (Forrás: [link] ) " 51Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adok, a testem a világ életéért." 52Erre vita támadt a zsidók közt: "Hogy adhatja ez a testét eledelül?" 53Jézus ezt mondta rá: "Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet bennetek. 54De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, s feltámasztom az utolsó napon. 55A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital. 56Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, én meg benne. 57Engem az élő Atya küldött, s általa élek. Így az is élni fog általam, aki engem eszik. 58Ez a mennyből alászállott kenyér nem olyan, mint az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké él." Mikor válik méltatlanná a keresztény az Úrvacsora vételére? A Korinthusiakhoz írt I.levél 11.fejezetében erről olvashatunk: "Mikor tehát egybegyűltök egyazon helyre, nincs úrvacsorájával való élés: Mert kiki az ő saját vacsoráját veszi elő az evésnél; és némely éhezik, némely pedig dőzsöl. Hát nincsenek-é házaitok az evésre és ivásra? Avagy az Isten gyülekezetét vetitek-é meg, és azokat szégyenítitek-é meg, a kiknek nincsen? Mit mondjak néktek? Dícsérjelek-é titeket ebben? Nem dícsérlek." A Baptista hitvallásban még ezt olvassuk,a 11.cikkelyben: "


Hisszük, hogy az úrvacsorát Jézus Krisztus szerezte, hogy azzal rendszeresen élve, hálaadással emlékezzünk végtelen szeretetére, és cselekvő módon hirdessük halálát, amíg visszatér (-Saját kiemelésem-Jehova Tanúi szerint Jézus Krisztus 1914-ben "láthatatlanul" eljött.-)


Az Úr Jézus halálának emlékjegyeiben, a kenyérben és a borban azok részesülhetnek, akik újjászülettek, hitük vallomására bemerítkeztek, Istennel és embertársaikkal rendezett közösségben élnek." Visszaemlékszek arra az időszakra,amikor-többek között- megvizsgáltam a Szentírás alapján,kikről-kiknek szól az Új Szövetség,és az Úrvacsora,nagy felszabadulást jelentett meglátni:Mindenki,aki hisz Krisztusban,és az Ő váltság-halálában,feltámadásában,-és megbánták bűneiket azokat tette méltónak a Mindenható,hogy Isten fiai (lányai) legyenek,és az Új Szövetség tagjai. Amikor ekkora értéket kínál Jahveh ÚR Isten,akkor -akik hisznek Krisztus halálában,megváltásában,és feltámadásában-akkor azt vegyük komolyan,örömmel,és hálával! Ne hagyjuk kifosztani magunkat,amikor el akarják venni ezt a bizonyosságot! Péter I.levele 1:3-5: "Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, a ki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szűlt minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által, Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, a mely a mennyekben van fenntartva számunkra, A kiket Isten hatalma őriz hit által az idvességre, a mely készen van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen."


A nagy sokaság és a 144000 között olyan nagy szakadék tátong, amihez mérhető a zsidó és a pogány nemzetségek között volt csak annak idején. Az egyik csoport Isten gyermeke, a másik Istennek csak szolgája. Az egyiknek valóban Atyja az Isten, a másiknak csak teremtője. Az egyik magához veszi a szent jegyeket az emlékünnepen, a másik csak figyeli az előbbieket. Az egyik a mennybe jut, a másik nem. Az egyik pap, a másik nem. Az egyik Istentől született, a másik csak testtől és vértől. Az egyik tagja a Testnek, a másik nem. Hogyan mondhatod tehát, hogy a nagy sokaság "érintőlegesen része" a 144000-nek? Éppen nem része, hanem egyetlen közös elemük sincs.


Eléggé utólagosnak (mondvacsináltnak) látom azt a magyarázatot, hogy "mivel már kevesen vannak és idősek is ezért a nagy sokaság hirdeti tovább". De hát hogyan is hirdethetné egy Szellemtől megfosztott, újjászületetlen, egy csomó ígéretből kirekesztett nagy sokaság ugyanazt ugyanolyan hatékonyan, amit az állítólagos 144000? Honnan kapnának erőt rá? Vagy az ő esetükben az emberi erő pótolná a Szent Szellemet?


Te ezzel a hirdetésben való közösséggel kívánod igazolni, hogy az "ez a nemzedék" magában foglalja a "nagy sokaságot." De nem jogosultabb következtetés volna az, ha a 144000 és a nagy sokaság közti számos és mélyreható különbség okán egyenesen kizártnak gondolnátok az utóbbiakat "e nemzedékből?"


Állítás: "Csak a 144 000 tagból álló kicsiny nyáj megy az égbe és uralkodik Krisztussal" "Bizonyítás:" "Luk 12:32; Jel 14:1, 3; 1Kor 15:40–53; Jel 5:9, 10"


Cáfolat: A kicsiny nyáj csak akkor volt kicsiny, aztán Isten szaporította számukat az üdvözülőkkel. A 144000-ről azt olvassuk, hogy zsengeként vétettek meg, azaz ugyanabból a típusból még több is akad idővel. Aztán meg ők a királyiszék előtt énekelnek, s ugyanott a nagy sokaság is (Jel 7,9). Az "enópion" szó is ugyanaz, szemérmetlenség volna az egyik helyen elerőtleníteni a szokásos "Isten látókörében" félremagyarázással, míg a másik helyen érvényben hagyni. A korinthusi levélben a mennyei és földi test közti különbséget Pál nem a két kaszt között, hanem a mostani lelki testünk és a leendő dicsőséges testünk között állítja fel. Az "uralkodunk a Földön" nem jelenti, hogy létezne olyan emberkaszt, amely csak a Földön kap üdvösséget. Ádám is tudott úgy uralkodni a Földön, hogy kifejezetten a teremtett (állat)világot vetik az uralma alá.


Pál nem abban az értelemben használja a "méltatlanságot", mint JT-i, ti. hogy "nincs benne a 144000-ben, mégis részesedni akar benne." Hanem úgy:


1Kor 11,20-22

"Mikor tehát egybegyűltök egyazon helyre, nincs úrvacsorájával való élés: Mert kiki az ő saját vacsoráját veszi elő az evésnél; és némely éhezik, némely pedig dőzsöl. Hát nincsenek-é házaitok az evésre és ivásra? Avagy az Isten gyülekezetét vetitek-é meg, és azokat szégyenítitek-é meg, akiknek nincsen? Mit mondjak néktek? Dícsérjelek-é titeket ebben? Nem dícsérlek."


Vagyis azok a méltatlanok, akik magánétkezést csinálnak az úrvacsorából (és a szeretetvendégségből), kirekesztve belőle másokat, ilyen módon szétszaggatva a Test egységét. Megjegyzem: JT-i a 144000-es tanításukkal éppen ezt teszik.

Ha a "más juhok" is a Test tagjai, akkor rájuk is ugyanúgy vonatkoznak ezek a megállapítások:


Ef 3,6

"a pogányok örököstársak és >egyugyanazon test tagjai< és részesei az ő ígéretének a Krisztus Jézusban az evangyéliom által."


Vajon az őrtornyos értelemben vett "más juhok" (a továbbiakban "a földiek") ugyanazon ígéretek részesei és ugyanazon örökségre vannak szánva, mint az ún. "felkentek?"


Ef 4,4

"Egy a test és egy a Lélek, miképpen elhívatástoknak >>egy<< reménységében hívattatok el is"


Tehát ha egy a Test, akkor egy a reménység is. (Az Új Világfordítás itt kétségbeesetten hamisítgatja a szöveget, hogy a reménységet észrevétlenül megkettőzze, de látványosan hasraesik.)


1Kor 10,16-17

"A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é? Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből >>részesedünk<<."


Miféle közösségük van a "földieknek" ezzel a testtel, melynek állítólag tagjai, ha már a szent jegyek magukhoz vételére is méltatlanoknak dörgi őket a brooklyni központ?


1Kor 11,27

"Azért aki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen."


Micsoda tehát? Tagjai a Testnek, de mégsem annyira, mint mások, mert ha ennek a tagságnak a jegyében a hálaadás kenyerét és borát is fogyasztani akarják, máris méltatlanoknak lesznek bélyegezve, akik pusztán ezáltal is a Test ellen vétkeznek - melynek állítólag tagjai!


1Kor 12,12-13

"Mert amiképpen a test egy, és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is. Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg."


Vagyis aki az egy Test tagja, az nem másért mondható ennek, hanem mert a Szentlélekbe való bemerítésben részesült. Ezek szerint a "más juhok" is részesültek a Szentlélek keresztégében. Ezt valószínűleg kend se gondolta végig - de ez nem a kend szégyen, mert a brooklyni központ is elmulasztotta ugyanezt. Hát miért is volna kend előrelátóbb saját tanítóhivatalánál?


A Mt 24,22-beli "választottak" a szöveg szerint mindazok, akik üdvözülni fognak.


A "méltatlan részesedésre" való hivatkozást már megcáfoltam: Pál ott erkölcsi méltatlanságról beszél, nem pedig erkölcstől független, kasztrendszerű kirekesztettségről, mint amilyen pl. az ószövetségi áldozatbemutatási jogkör hiánya volt azok számára, akik nem voltak papok.


A kendnek az istenfiúságot a 144000-re korlátozni szándékozó idézeteid nem a keresztény, bemerített hívők nagy tömegét zárják a ki a fiúságból, hanem a hitetleneket és az istenteleneket. Hát az ilyenekkel akarja kend párhuzamba állítani JT-inak "földi osztályát?"


Már miért ne szólna minden kereszténynek a mennyei reménység? Tán az evangéliumokban és a levelekben szól valami konkrét különbségtétel, hogy ne mondjam: kasztszerű szétválasztás, ami erről a csudaszerű kettős testről, kettős reménységről, kettős megváltásról tanúskodik?

2012. aug. 12. 01:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:
83%

A Jel 20,6 nem sajátlag a 144000-ről szól, hanem mindazokról a vértanúkról, akiknek részük van az első feltámadásban: Az ÖSSZES igaz keresztények tágabb értelemben Istennek és Krisztusnak papjai, mert életük állandó jóillatú áldozat Isten előtt. Más-más ismérvek vonatkoznak rájuk. A száznegyvennégyezerről írva van, hogy szűz férfiak, izraeliták, az egyház zsengéje. A nagy sokaság pedig minden nemzetből, és a nagy nyomorúságból jövet megmosta ruháját a Bárány vérében. Ha valakire illik a Jel 20,4 ("azoknak lelkeit, akiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért" stb), akkor ez inkább a nagy sokaság, mint a 144000.


Persze megértem, hogy kendtek mindent elkövetnek, hogy mégis összekössék a két csoportot, de ezen igyekezetük nem éri el a konkrét bibliai bizonyíték szintjét, hanem sok emberi összekötőszöveget igényel. Ilyenformán nem bizonyítja bibliai hitelességgel, hogy a 144000-et joggal nevezik kendtek felkenteknek. A kendtek Bibliára támaszkodónak hírlelt teológiájában e kettő mégis összeér - hát erre mondtam én azt, hogy ugyanilyen jogon nevezi a niceai teológia az Istent háromszemélyűnek anélkül, hogy e hármas szám az Újszövetségben le volna írva róla (a trinitárius keresztelési formulán kívül).


Ama minden népből való nagy sokaság (5,9sk) is királyok és papok népe: az ő királyságukat miért nem mondod éginek? A mondott igehely csak annyit mond: "És tettél minket a mi Istenünknek királyokká és papokká; és uralkodunk a földön." Hogy pedig csak emberek fölött lehetne uralkodniuk, az merő önkényes feltételezés, hiszen Ádámnak és Évának sem kellett emberi alattvaló, hogy ezt megtegyék. De írva van, hogy angyalokat fogunk ítélni, valamint hogy ők szolgáló szellemek: hát mi szükség még embernek emberen való uralkodásáról fantáziálni, különösen az egyházban, amelyben ez deklaráltan tilos?


A kicsiny nyáj csak akkor volt kicsiny, aztán Isten szaporította számukat az üdvözülőkkel. A 144000-ről azt olvassuk, hogy zsengeként vétettek meg, azaz ugyanabból a típusból még több is akad idővel. Aztán meg ők a királyiszék előtt énekelnek, s ugyanott a nagy sokaság is (Jel 7,9). Az "enópion" szó is ugyanaz, szemérmetlenség volna az egyik helyen elerőtleníteni a szokásos "Isten látókörében" félremagyarázással, míg a másik helyen érvényben hagyni. A korinthusi levélben a mennyei és földi test közti különbséget Pál nem a két kaszt között, hanem a mostani lelki testünk és a leendő dicsőséges testünk között állítja fel. Az "uralkodunk a Földön" nem jelenti, hogy létezne olyan emberkaszt, amely csak a Földön kap üdvösséget. Ádám is tudott úgy uralkodni a Földön, hogy kifejezetten a teremtett (állat)világot vetik az uralma alá.


75 éves a kifosztott "nagy sokaság"


Egy újabb jubileumi évfordulóhoz érkeztünk idén,2010-ben, ami a Jehova Tanúi vallás-szervezet történelmét illeti. 75 éves lett az Őrtorony Társulat legjellegzetesebb dogmája,a "két-osztályos kereszténység". Mi volt a tan kialakulásának a hátterében? A Jehova Tanúi szervezetének egyik fő jellemvonása a vallási diktatúra. Csak egyetlen szempont,és vélemény létezik teológiai-vallási kérdésekben,az Őrtorony Társulaté. Ezt én is megtapasztaltam a nyolc év alatt. Azonban volt a Szervezet történelmében egy eset,amikor egy "alulról jött" igényt hallott meg,és elégített ki a "Hű és bölcs rabszolgaosztály" (Jehova Tanúi tanítóhivatala). Csaknem hatvan éven keresztül egy reménység volt a Bibliakutatóknál, (-és később Jehova Tanúinál) C.T.Russell nem tanított kétféle "keresztény osztályról"-ami a reménységet illeti-,és egy ideig J.F. Rutherford sem. Azonban történt valami a tagság körében.... >>" A felkent keresztényeknek azonban voltak olyan társaik is, akik később nagyon buzgók lettek a prédikálómunkában. Ők nem éreztek vágyat arra, hogy az égbe menjenek. Reménységük inkább azzal a nyilvános előadással volt összhangban, amelyet Jehova népe 1918 és 1922 között tartott meg, s melynek eredeti címe: „A világ véget ért – A most élő emberek közül milliók sohasem halnak meg!” << (Jelenések nagyszerű csúcspontja közel,20. fejezet,3. bekezdés) Szóval,"nem éreztek vágyat a tagok". Ahelyett,hogy "vágyat keltettek volna Rutherfordék,egy meglepő fordulattal álltak elő: Kitalálták a két kasztos "kereszténységet"! Van az "eredeti vonal", akik újjászülettek,- ezért Isten gyermekei,tagjai az Új Szövetségnek,-ennél fogva élhetnek az úrvacsorával. Az Újszövetség ígéreteinek várományosai. Bennük van Szent Lélek (Szent Szellem). És ott van alattuk a "nagy sokaság",akik nem Isten gyermekei,nem újjászületett hívők,nincsenek az Új Szövetségben,nem tagjai Isten családjának. 75 évvel ezelőtt eljött a Tett Ideje: 1935-ös kongresszuson (USA,Washington D.C.) J.F. Rutherford kinyilatkoztatta az "új igazságot": >>" A Jelenések 7:9–17 megértése hamarosan teljes fényében kezdett kiáradni (Zsoltárok 97:11). Az Őrtorony folyóirat többször is hangot adott annak a reménynek, hogy az a kongresszus, amelyet 1935. május 30. és június 3. között kívántak megtartani Washington D. C.-ben (Egyesült Államok), „igazi enyhülést és hasznot” jelent majd a Jonadáb által szemléltetett személyeknek. És valóban annak is bizonyult! Egy izgalmas előadásban, amelynek „A nagy sokaság” volt a címe, J. F. Rutherford, a világméretű prédikálómunka akkori vezetője, a körülbelül 20 000 főnyi kongresszusi hallgatóság előtt bibliai bizonyítékokkal támasztotta alá, hogy a modern kori más juhok azonosak a Jelenések 7:9-ben említett nagy sokasággal. Beszéde csúcspontján az előadó ezt kérte a hallgatóságtól: „Kérjük, álljanak fel mindazok, akik azt remélik, hogy örökké élnek majd a földön!” Amint a hallgatóság nagy része felállt, az előadó kijelentette: „Íme, a nagy sokaság!” Először néma csend lett, majd fergeteges taps tört ki. Mennyire örült a János osztály és a Jonadáb által szemléltetett csoport is! Másnap 840 új Tanú keresztelkedett meg, akiknek túlnyomó része a nagy sokasághoz tartozónak vallotta magát.

"<< (Jelenések nagyszerű csúcspontja közel,20. fejezet,5. bekezdés) El tudom képzelni a sok sok ujjongó,lelkes Jehova Tanúját a stadionban.....totális csúcspont... végre hivatalosan is a "Földi osztály" tagjai lehetnek! Szerintem egy futballmeccsen sem lehetett jobb a hangulat,amikor a hazai csapat nyer! De tényleg....evvel az új kinyilatkoztatással kik nyertek? Az Őrtorony Társulat elégedett lehetett... Bacsó Péter feledhetetlen filmjéből, "A Tanú"-ban hangzik el ez a mondat: >>" Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs. Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán. "<< Egyre több ember "nem érzett vágyat" arra,hogy Krisztussal legyen az Atyai házban,szerettek volna egy "keresztény másodosztályt",-és lett "keresztény másodosztály". Győzelem! De kik nyertek valójában? Bár úgy tűnik,hogy az új tanítás (a keresztény "mennyei osztály" 144.000 taggal,és a "földi osztály",mint "Nagy Sokaság") az utóbbi kaszt diadala lenne,mégis határozottan úgy látom: nem így van. A "Földi osztálynak fel kellett adni azokat a kiváltságokat,amik csak Isten gyermekeinek öröksége! Igaz,akik számára a Szentírás a gyakorlatban az Őrtorony Társulat termékei voltak,azok így is távol voltak Isten ígéreteitől. Nagyon jól fogalmaz Szalai András , az Apológia Alapítvány vezető munkatársa,akinek könyvét: -"Jehova és a Szervezet" -minden a téma iránt érdeklődő számára szeretettel ajánlom. >>"Mi a Tiéd? Nem a Tiéd az Atya,mert nem vagy az Atya gyermeke,és nem kaptad meg a fiúság Lelkét. De akkor milyen alapon szólítod Őt Atyádnak,amikor imádkozol? (Róm.8:15-16) Nem a Tiéd a Fiú,mert nincs meg Benned a Fiú,és Te sem vagy a Krisztusban,tehát az élet sincs meg Benned. De akkor hogyan élnél örökké? (1.János 5:12) Nem a Tiéd a Szentlélek,mert nem lakik Benned,nem vagy a Temploma. De akkor hogyan járhatnál Lélek szerint,és hogy lennél képes nem a test szerint élni,tehát hogy szentelődhetnél meg a Szentlélek nélkül? (Róma 8:9, 1.Kor.6:11) .... Nem a Tiéd a Biblia,mert a szervezet szerint a Társulat nélkül csak félreértheted. De akkor honnan tudnád teljes bizonyossággal,hogy valójában mi Isten terve Veled kapcsolatban? (V.ö.:1.Jn2.27) Nem az történt,hogy a Társulat teljesen bekerített? "Isten ezt meg ezt mondja Rólad. Itt meg itt van leírva,és ezt így meg így kell érteni. Hogy Te máshogy érted? Nem értheted helyesen,mert nem vagy felkent. És ha mégis azt hiszed,hogy érted,az azért van,mert felfuvalkodott vagy!" Akkor minek a Bibliával bizonyítani bármit is? Ha csak azt az írásszöveget veheted észre,amelyikre ő rámutat a Bibliában, és azokat csak úgy értelmezheted,ahogy ő értelmezi,,akkor valójában nem vak engedelmességet vár el Tőled a szervezet? Nem azt akarja megalapozni a kétosztály-elmélettel,hogy Te erre önként képes legyél? (Szalai András: "Jehova és a szervezet",37-38. old.-saját kiemelésekkel- Zsotza) "Bezárt agyam kulcsát eldobom"-énekli D. Nagy Lajos a kitűnő Bikini együttes "Részegen ki visz majd haza" című dalában,és akik bedőlnek az Őrtorony Társulat kétszintes kereszténység elméletének,azok ugyanígy tesznek: Teljesen "bezárják az agyukat",mindent el kell fogadniuk a Vezető Testülettől. Amíg "érdeklődők",vagyis csak leendő Tanúk (protestáns hasonlattal: konfirmandusok),arra buzdítják őket: "Vizsgáljatok meg mindent! Vizsgáld felül a Biblia,és a -jelenlegi- egyházad tanítását!!" A keresztelkedés után már ugyanezt az egészséges, kutató,vizsgálódó szellemi magatartást már lázadó,nem lojális viselkedésként bélyegzik meg. Hogy is van ez? >>" A kétféle súlymérték és a kétféle éfa — mindkettő egyaránt utálatos Jehovának "<< (Példabeszédek könyve 20.fejezet,10.vers-Jehova Tanúinak "Új Világ" fordítása) Hiszem,hogy Isten nem változott meg! >>"Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. Akik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöttétek magatokra. Krisztusban tehát nincs zsidó, sem görög, nincs szolga, sem szabad, nincs férfi, sem nő, mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban. Ha pedig Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai vagytok, és ígéret szerint örökösök. "<< (Galata 3:26-29,Újfordítású prot. ford.) Hiszem,hogy ha a "kétosztályos" kereszténység valóban-tisztán-Bibliai tanítás lenne,-nem pedig egy ingatag talajon álló értelmezés,akkor erről lenne világos utalás a Szentírásban. De mivel nincs,így marad az Őrtorony Társulat tekintélye. Biblia-kontra-Őrtorony. Nehéz választani,és nem fájdalommentes. Én választottam. Isten adjon világosságot,és bátorságot mindenkinek a jó választáshoz!

2012. aug. 12. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
83%
2012. aug. 12. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
0%

"Te írod: - "hogy az embereknek csak egy kicsi csoportja nyeri el a mennyei életet, a többieknek mint Isten hű szolgáinak a földi örök élet a jutalmuk."


Ez olyan mit ha csak Földön maradok szolgálnának. De csak rosszul fogalmaztál. S így félre érthető."


Miért? Az égben élő angyalok nem szolgálják ugyanúgy Istent? Nem fogalmaztam rosszul, pontosan azt írtam, amit akartam. Isten hű szolgáinak a többsége a földön marad, mivel a földre és embereknek lettek teremtve - méghozzá eredetileg örök életre, nem angyaloknak.


------


"Na akkor még egyszer fussunk neki!


"Jézus jelezte, hogy csak azok jogosultak magukhoz venni az Úr vacsoráján a jelképeket, akik a mennyei életre kaptak elhívást, vagyis akik az új szövetségben vannak."


Szóval hol van az megírva hogy csak és kizárólag a társkirályoknak lehet fogyasztani az úrvacsorából?

Átfogalmazva: - Mi bizonyítja azt hogy csak a társkirályok vehetnek az úrvacsorából? Tehát azt nem értettem még meg hogy mi alapján állítják azt ,hogy ki vehet az úrvacsorából."


Az indoklás benne van az utolsó szövegemben. Jézus csak a felkent keresztényekkel kötött Isten Királyságára szövetséget, nem a földi reménységű többség várományosaival. Nem is tehette volna ezt Jézus, mert akkor még (és onnantól!) mindenki égi elhívású volt. De Isten Királysága nem földi, hanem égi illetőségű, tehát az emberek által ily módon sérthetetlen. Ez a királyság uralkodik majd a föld felett 1000 évig, vagyis a földi örök élet várományosai fölött. Hitünk szerint ez az 1000 év jelenti azt a bizonyos bibliai "ítélet napját", annál is inkább, mivel semmiféle kényszerítő ok nem utal arra, hogy az a "nap" ennél rövidebb (pl. 24 órás) lenne, de az ellenkezőjére igen. (A "napot" - mint időszakot - a Biblia nem mindig értelmezi csupán 24 órásnak.)


Mint írtam, a teljes Biblia egyértelműen, a földi örök élet reménységével foglalkozó részei mellett, a Keresztény Görög Iratok sokat foglalkozik a mennyei elhívással is, ezzel a bizonyos új szövetséggel. Ez nem véletlen, hiszen az első sz.-tól kezdve, a következő 19 évszázad során a felkenteket gyűjtötte be Isten. Majd a 20-k sz. első felétől kezdve lett világossá, hogy nem csupán a mennyei "társuralkodók" reménysége létezik a Biblia szerint, hanem az eredeti isteni akaratnak megfelelő, földi örök élet lehetősége is! És értelemszerűen ők vannak többen.

2012. aug. 16. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 mustafa33 ***** válasza:

47%-os,

Hú, válaszaidnál még az Őrtorony az Ébredjetekkel egybecsomagolva is rövidebb.

2012. aug. 17. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!