Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hiteles Jézus feltámadásának...

Ms91 kérdése:

Hiteles Jézus feltámadásának története?

Figyelt kérdés

Megvizsgáltam a négy evangéliumot és kijegyzeteltem az eseményeket. Ezt egy előző kérdésemhez csináltam, de mivel ezzel a kérdés témájától eltértem, úgy döntöttem, hogy új kérdést írok a témáról. Íme a jegyzetem:


1. ASSZONYOK A SÍRNÁL:

- Máté: Mária és a másik Mária (28:1)

- Márk: Mária Magdolna, Mária, Szalome (16:1)

- Lukács: Mária Magdolna, Johanna, Mária (Jakab anyja) és néhány más asszony (24:10)

- János: egyedül Mária Magdolna (20:1)


2. ASSZONYOK CÉLJA:

- Máté: megnézni a sírt (28:1)

- Márk: Jézus testét bebalzsamozni (16:1)

- Lukács: Jézus testét bebalzsamozni (24:1)

- János: nincs említve


3. ANGYALOK A SÍRNÁL:

- Máté: egy angyal, az asszonyok előtt szállt le, előttük hengerítette el a követ és ráült (28:2)

- Márk: a kő már el volt hengerítve, a sírban találkoztak egy angyallal (16:5)

- Lukács: a kő már el volt hengerítve, két angyal jelent meg (24:2-4)

- János: a kő már el volt hengerítve (20:2), két angyal jelent meg (20:12)


4. AZ ANGYAL(OK) UTASÍTÁSA(I):

- Máté: az asszonyok szóljanak a tanítványoknak, hogy Galileába újra láthatják Jézust (28:7)

- Márk: ugyanaz (16:7)

- Lukács: nincs említve

- János: nincs említve


5. TANÍTVÁNYOK REAKCIÓJA:

- Máté: elmentek Galileába (28:16)

- Márk: nem hittek az asszonyoknak, nem hittek a két tanítványnak sem (16:11-13)

- Lukács: nem hittek (24:10-11), de Péter elment a sírhoz (24:12)

- János: nincs említve, de itt Péter és János mennek el a sírhoz, sőt! János előbb ér oda (20:2-10)


6. JÉZUS MEGJELENÉSEI:

- Máté: először az asszonyoknak (28:9), aztán Galileába a tanítványoknak (28:16)

- Márk: először Mária Magdolnának (16:9), utána két tanítványának (16:12), majd a tizenegynek, és szemükre vetette hitetlenségüket (16:14)

- Lukács: két tanítványnak (24:13), Péternek (24:34), majd a többi tanítványnak /nem Galileába!/ (24:36)

- János: Mária Magdolnának (20:13) majd a többi tanítványnak, szintén nem Galileába, hanem Jeruzsálembe (20:19)


MEGJEGYZÉS:

- Márk 16:8-20 és János 21. fejezete nem szerepel minden régi kéziratban, ezáltal nem lehet hiteles beszámoló.


[link]


[link]


Ha ilyen ellentmondások vannak a feltámadás történetébe és ez a két evangélium a befejezését illetően nem bizonyul hitelesnek, hogyan lehet hiteles Jézus feltámadása? Egyértelmű, hogy nem történt meg. Pál apostol ezt mondja erről:


" Ha pedig Krisztus nem támadt fel, nincs értelme a mi tanításunknak, s nincs értelme a ti hiteteknek sem. " (1Kor 15:14)


Ez nem jelenti azt, hogy Jézus személye jelentéktelen. Nekem is most kezd visszatérni a hitem, ahogy újra elkezdtem foglalkozni a témával, de számomra az igaz vallásnak az Iszlám tűnik. E vallás szerint Jézust nem ölték meg, hanem előtte magához vette Isten. A Korán így ír erről:


" és mivel azt mondták: "Megöltük Jézust, a Messiást, Mária fiát, Allah küldöttét" - holott valójában nem ölték meg őt és nem feszítették keresztre, hanem Jézushoz hasonlónak látták. Akik Jézust illetően összekülönböztek, azok kétségben voltak felőle. Nincs tudomásuk róla, csupán vélekedésüket követték. Bizony, nem ölték meg őt úgy, hogy bizonyosak voltak benne, ellenkezőleg, Allah magához emelte őt. Allah Büszke és Bölcs. (Korán 4:157-158)


Kérlek titeket, értékeljétek át hiteteket, vizsgáljatok meg több véleményt is. Kezdésnek például ajánlom ezt az előadást:


Jézus muszlim volt ? - Pierre Vogel:


http://www.youtube.com/watch?v=VQeOUyUpqtk


Pierre Vogel protestáns keresztény volt, mielőtt áttért az Iszlámra, ismeri a Bibliát is, sőt a Bibliából érvel az Iszlám igazságáról. Mindenkinek csak ajánlani tudom.


Azoknak pedig, akik megítélik az Iszlámot, anélkül, hogy megvizsgálnák, mit vallanak a muszlimok (nem pedig azt, hogy mit mondanak a keresztények az Iszlámról), azoknak azt ajánlom, hogy gondolkozzanak el ezen:


" A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit. " /Wayne Dyer/


Alhamdulillah! (Dicsőség és hála Istennek!)



2013. ápr. 30. 15:38
1 2 3 4 5 6
 21/58 anonim ***** válasza:
51%
Az első kettőre is válaszoltam. :)
2013. ápr. 30. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/58 Sághegyi Csaba ***** válasza:
63%

Kérdező! Én szinkronizáltam a másik kérdésedben a különböző részeket egésszé. Állítottad, hogy nem így van. Olvasd el a bevezetését még egyszer. Csak néhány szót tettem hozzá, azokat zárójelben. Minden, ami nincs zárójelben, ctrl+c/ctrl+v-vel lett bemásolva ennek a fordításnak az evangéliumaiból és az apostolok cselekedeteiből: [link]

NEM AKAROD megérteni (azaz érted, csak elveted), hogy az egyes könyvekben szereplő leírások NEM önálló, egész beszámolók, hanem a nagy egésznek a részei. Összeraktam neked a darabjait. Egyetlen dolog van, ami következik a beszámolóktól, Mária Magdolnának külön útja a többi asszonytól. Az erre való utalást tettem hozzá zárójelben a többihez, ami mind pontosan lett kimásolva. Nem fogom neked az igehelyeket feltüntetni, a linkelt oldalon van konkordancia az egyes fordításokhoz, ott minden mondatot ellenőrizni tudsz. Csak azt nem tudom, mi a célod itt? Mások hitét megingatni, akik nem olyan felkészültek, mint én? Állításaid a kérdésekben teljesen cáfolva vannak, akkor is, ha te nem fogadod el.

2013. ápr. 30. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/58 A kérdező kommentje:

Igen, tudom, de vártam, hátha válaszolsz a harmadikra is,de azt letudtad egy gúnyolódó mondattal. ("Tehát az nem gond, hogy a muszlim vallás alapja nemhogy hibás, hanem nincs is, az viszont gond, hogy jaj, most egy angyal vagy kettő, na, nem is hiszek én ebben… brühühühü… ")

Pedig ez is ellentmondás...


Na, nézzük akkor az első kettőt:

"János egy szóval sem említette, hogy Mária egyedül ment volna ki.

„A hétnek első napján pedig jó reggel, a mikor még sötétes vala, odaméne Mária Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról.”

Csak azt, hogy Mária kiment. Egyszerűen nem tesz említést a többiekről, de ez nem azt jelenti, hogy egyedül ment ki.


Ugyan ez a helyzet Máténál:

„A szombat végén pedig, a hét első napjára virradólag, kiméne Mária Magdaléna és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt.”


Mi a gond azzal, hogy megnézik a sírt. Megyek megnézni a sírt, hogy bebalzsamozzam a testét. Vagy még soha nem mondtad, hogy mész megnézni mondjuk Bélát? Pedig biztos nem az volt a célod, hogy nézegesd.


Márknál:

1. Mikor pedig elmult a szombat, Mária Magdaléna, és Mária a Jakab anyja, és Salomé, drága keneteket vásárlának, hogy elmenvén, megkenjék őt.

Itt azt írja, hogy ők hárman vették a keneteket, nem azt, hogy ők hárman mentek volna ki.


Tehát bebalzsamozni mentek, és többen mentek, köztük Mária Magdolna, Johanna, Mária (Jakab anyja)."


De János azt sem említi, hogy több asszony lett volna jelen - elég egyértelmű: szerinte több asszony nem volt jelen. Az, hogy a te hited nem engedi meg, hogy ezt észrevedd, arról nem én tehetek. Mária Magdolna látta, hogy a kő a sírtól elvétetett. De Máté 28. fejezet szerint:


" 1 Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán a magdalai Mária és a másik Mária elment, hogy megnézze a sírt.

2 Hirtelen nagy földrengés támadt. Az Úr angyala ugyanis leszállt az égből, odament, elhengerítette a követ és ráült.

3 Tekintete olyan volt, mint a villám, öltözete meg, mint a hó.

4 Az őrök remegtek tőle való félelmükben, s csaknem halálra váltak.

5 Az angyal azonban felszólította az asszonyokat: „Ne féljetek! Tudom, hogy ti Jézust keresitek, akit keresztre feszítettek.

6 Nincs itt. Feltámadt, ahogy előre megmondta. Gyertek, nézzétek meg a helyet, ahol nyugodott!

7 Aztán siessetek, vigyétek hírül tanítványainak: Feltámadt a halálból, előttetek megy Galileába. Ott viszontlátjátok. Íme tudtotokra adtam.” "


Vagyis a kő az asszonyok - és Mária Magdolna is jelen van! - előtt lett elhengerítve a sírtól. Ez is egy ellentmondás.


Rendben, akkor nem megnézni mentek a sírt, hanem bebalzsamozni. De ez a lényegen nem változtat. A többi ellentmondás attól még ott marad. Mondhatnám úgy is, ez csak egy mellékinformáció. De az, hogy hányangyal jelent meg, hol és mit tettek, az asszonyok arra értek ki, hopgy a követ elhengerítették, vagy pedig ezt ők látták, mert már ott voltak - ezek ellentmondások.

A Márknál említettre: sehol nem írja, hogy több asszony később csatlakozott volna hozzájuk - vagyis csak "Mária Magdolna, Mária, Jakab anyja, és Szalómé" volt jelen a sírnál. Ez megint egy ellentmondás, és a magyarázatod nem kielégítő. Te csak így próbálod a hitedet megvédeni.


"3. ANGYALOK A SÍRNÁL:

- Máté: egy angyal, az asszonyok előtt szállt le, előttük hengerítette el a követ és ráült (28:2)

- Márk: a kő már el volt hengerítve, a sírban találkoztak egy angyallal (16:5)

- Lukács: a kő már el volt hengerítve, két angyal jelent meg (24:2-4)

- János: a kő már el volt hengerítve (20:2), két angyal jelent meg (20:12)


Többi folyt köv. "


Ez a folyt. köv. valahogy lemaradt, nem gondolod?


A 22. válaszolónak: tudom, hogy szinkronizáltad. De miket tettél hozzá?

"(Kicsit később) a magdalai Mária (is) kiment a sírhoz."

"(Miközben a többi asszony futott el a sírtól)"

Ezek csak a te spekulációid, nem pedig igazságok. Számodra így váli hihetővé a történet. De ettől az ellentmondások azok ellentmondások.

Na szóval, akkor hol is látták a tanítványai újra Jézust? Galileában vagy Jeruzsálemben? Erre még nem válaszoltatok.

2013. ápr. 30. 20:59
 24/58 A kérdező kommentje:

"Csak azt nem tudom, mi a célod itt? Mások hitét megingatni, akik nem olyan felkészültek, mint én? Állításaid a kérdésekben teljesen cáfolva vannak, akkor is, ha te nem fogadod el."


Ha nem szerettem volna, hogy válaszolj ide, akkor meg sem adom neked az előző kérdésnél az új kérdésem linkjét és reménykednék benne, hogy meg sem találod, még véletlenül se. De nem ez vezérelt, megadtam, hogy te is válaszolhass.

Mi a célom? Több is van. A legfontosabb, hogy választ kapjak. Az is egy célom, hogy ha tudtok, győzzetek meg az ellenkezőjéről. De eddig nem született olyan válasz, ami a kételyeim elűzi. Tegnapi válaszod után órákat töltöttem el a Bibliám társaságába és jegyzeteltem ki azokat az információkat, amiket itt is közzé tettem, összehasonlítottam őket, próbáltam én is magamban szinkronizálni, de számomra ez nem egy egységes történet négy részletbe, hanem négy, egymástól eltérő beszámoló. Említettem Márk és János evangéliumával kapcsolatban, hogy mindkettőnek a végét csak később írták hozzá későbbi keresztények. Ezt nem csak a katolikus Biblia, de Márk esetében Jehova Tanúi is beismerik. Hogyan várhatjátok el, hogy bízzak ilyen könyvekbe? A harmadik célom titeket, őszinte hívőket gondolkodásra bírni, hogy ne csak nézzetek, hanem lássatok is. Lehet sértőnek tartani, meg hol jövök én hozzá, hogy ilyeneket kijelentsek a 22 évemmel, de higgyjétek el, ha nem venném komolyan a témát, akkor valószínűleg én is olyanokat cselekednék, mint más korombeli fiatal - persze én is követtem el ezt-azt, és sokszor vettem semmibe Istent, de valahogy mindig újra kezembe veszem a Bibliát és keresem tovább az igazságot. Sokszor belefáradtam már, ahány egyház, annyi tanítás, úgy is mondhatnám, hogy ahány egyház, annyi Isten, ez már sokszor elszomorított és a Biblia újra a polcra került az éjjeliszekrényem mellől... Sajnos egyszer már az Iszlám tanulmányozásával is felhagytam, mert túl sok információ volt hirtelen, amikor még a kereszténységet se ismertem ki teljesen, folytattam a kereszténységgel, aztán evilági bűnökbe estem, felhagytam az egésszel.... (folytathatnám még, a lényeg, akárhová is sodor a szél, az igazság keresése örök szenvedély és mindig visszatér az életembe)

2013. ápr. 30. 21:15
 25/58 Pietrosol ***** válasza:
76%

Szia!


Semmi köze nem volt Jézusnak a ma ismert vallásokhoz, sőt a kereszténység még csak nyomokba sem vallás, hanem hagyomány, amelynek célja az emberi alapállás helyre állíta.

2013. ápr. 30. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/58 anonim ***** válasza:

(5vagyok): ha jót akarsz magadnak nem a szektás JT fordítást nézed. A kat. v Károlyit. És ez a kapkodás a szent könyvek közt nem célravezető. Ha befejezed ezt az idióta infantilis pontozást, és KÉRED- mailben megírom, hogy hol értheted meg a vallások egységét (szufi szerző)- és akkor nem az lesz a lényeg, hogy támadd egyiket másikat, hanem hogy ezáltal is közeledj Istenhez/ami arabul Allah.


"Na szóval, akkor hol is látták a tanítványai újra Jézust?"


A legszebb, legkedvesebb és a legfinomabb humorral átszőtt résznél van, amikor találkoztak: az emmauszi úton

„Te vagy az egyetlen idegen Jeruzsálemben, aki nem tudod"

-kérdezték a tanítványok, mikor hozzájuk lépett a Feltámadott. Nem ismerték fel, mert a feltámadott test átszellemiesített, romolhatatlan test.

Hogy mosolyoghatott az édes Jézus „Te vagy az egyetlen idegen Jeruzsálemben, aki nem tudod?"

Majd, mikor asztalhoz ültek, mikor a kenyeret megtörte- felismerték


a szakrális szertartásBAN.


Utólag értették meg, akkor "lángolt a szívük" utólag értették meg, mi történt velük:

Lk24,32"Hát nem lángolt a szívünk - mondták -, amikor beszélt az úton és kifejtette az Írásokat?”

[link]

[link]

2013. ápr. 30. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/58 A kérdező kommentje:

Lehet, hogy nem értem mire célzol a szakrális szertartással.

De akkor most ezek szerint az a véleményed, hogy Jeruzsálembe (Emmauszba)?

Akkor az angyal(ok) miért mondtá(k) azt, hogy Galileába láthatják újra?


Egyébként: nem csak egy fordítást szoktam megnézni. A JT Bibliát nem is szeretem, mert nagyon rossz a nyelvezete. És még erre büszkék, hogy modern nyelvezetű, közbe meg érthetetlen az egész, na mindegy...

Kedvenc Biblia fordításom a SZIT katolikus (sokkal modernebb nyelvezetű a JT-nél), olyanom van nekem is meg egy kis Újszövetségem, ami Károli fordítás.

A másik meg az, hogy nem váltogatom a szent Könyveket, két évvel ezelőttig Koránt még csak látni se láttam, előtte évekig csak Bibliát olvastam, meg vallásos témájú könyveket (mindenfélét, még vallástörténészek könyveit is), egyébként se kavar össze, mert egyszerre mindig csak egy témára összpontosítok. A lepontozással nem tudom mi bajotok, de jó, akk nem teszem többet, de azt hittem, hogy ezért van, és ha nem érzem, hogy ott lenne a válasz, akk az bizony nem hasznos.


Rendben, még szép, hogy elfogadom a mail-ed, már mondtam, nem vagyok elfogult, de ha nem érzem helyesnek a választ, azt akkor nem is fogadom el. mailem: petofee@gmail.com


Feltenném újra a kérdéseket, hogy érthetőbb legyen.


1. Hány asszony volt jelen?

2. már nem lényeges, elfogadom a magyarázatot

3. hány angyal volt jelen a sírnál, látták-e a kő elhengerítését vagy pedig arra értek oda, hogy az már nem volt ott?

4. egyértelmű - tanítványok menjenek Galileába

5. hittek, vagy nem hittek a tanítványok az asszonyoknak? Péter ment a sírhoz, vagy Péter és János?

6. Galilea vagy Jeruzsálem?

(bocs utolsó, de maradt ez a kérdés, mert még mindig nem világos)

2013. ápr. 30. 22:13
 28/58 Sághegyi Csaba ***** válasza:

Na akkor hadd tartsak tükröt eléd.


"De eddig nem született olyan válasz, ami a kételyeim elűzi."

Nem is lesz, mert úgy kötöd az ebet a karóhoz, akár egy tanú. Mindjárt a szavaiddal bizonyítom be.


A két evangélium befejezéséről: János evangéliumának az utolsó két versét írták hozzá tanítványok, rámutatva a szerzőre, Jánosra. Márk evangéliumánál már más a helyzet. Több legrégebbi kéziratban nincs benne híradás Jézus megjelenéseiről. Ez arra enged következtetni, hogy ezt maga Márk valamiért nem írta le, ismeretlen okból. A legelterjedtebb befejezés azt mondja el, amit a többi evangéliumból már ismerünk. Nyilván szükség volt arra, hogy ha már végére ér a könyv, akkor tudja az olvasó, hogy mi történt Jézussal. A szinkronizálás közben Márk evangéliumához szinte hozzá se kellett nyúlnom, mivel ugyanaz kicsit bővebben máshol is meg van írva.


"Ezek csak a te spekulációid, nem pedig igazságok."

Tényleg? Nézzük az elsőt.

"(Kicsit később) a magdalai Mária (is) kiment a sírhoz."

Na kérem. Egyes evangéliumok több asszonyról, többek közt Mária Magdolnáról említik, hogy kiment a sírhoz. Ki mondja, hogy mind egyszerre mentek ki? Mert ezt nem mondja egyik evangélium sem. Mondja, hogy ez meg az kiment a sírhoz, de nem mondja, hogy mind együtt. Így nem ellentmondásos a János evangéliumban Mária Magdolnának a magányos megjelenése, mert más evangéliumok említik, hogy rajta kívül mások is mentek a sírhoz, de nincs meg a kijelentés, hogy együtt tették ezt meg. Nézd csak meg a latrokat a Golgotánál! Máté tudatja velünk, hogy mindkettő szidta Jézust. Lukács pedig azt, hogy az egyik kegyelmet kért Jézustól. Ki mondja, hogy vagy az egyik, vagy a másik igaz, amikor mindkettő is igaz lehet? És ha mindkettő igaz, akkor az egyik lator a kereszten lógva tért meg. Ezt nem írja egyik evangélium sem, de a két részletből ez teljesen világos!

"(Miközben a többi asszony futott el a sírtól)"

Nos, olvashatod Márknál, hogy elfutottak a sírtól, Máténál pedig azt, hogy ekkor jött szembe velük Jézus.


Kérdező, különböző részletekről való beszámolás és az abból való következtetés nem ellentmondás. Ellentmondás az, hogy ha egyik állít valamit, másik meg az ellenkezőjét. Ilyet pedig ebben a sztoriban nem találsz. És mivel nincs ellentmondás, ezért tény, hogy azt te kreálsz azzal, hogy állítasz olyat, amit a Biblia nem ír. Nem írja, hogy MM együtt ment ki a többiekkel, csak azt, hogy ő is kiment, akárcsak a többiek. Igaz, hogy Mária Magdaléna, a másik Mária, Salomé, Johanna és még mások is, akik meg sincsenek nevezve, kimentek. Jánostól tudjuk, hogy nem egyszerre. Ennyi.

2013. ápr. 30. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/58 A kérdező kommentje:

Nem kötök én semmit, egész egyszerűen nem jönnek a válaszok, csak azzal szembesülök, ahogy ti megmagyarázhatóvá teszitek magatoknak.


"A két evangélium befejezéséről: János evangéliumának az utolsó két versét írták hozzá tanítványok, rámutatva a szerzőre, Jánosra."


Figyeld ezt:

"D. EPILÓGUS: A GALILEAI JELENÉS

Jn 21,1-25

A záró fejezet betoldás egy olyan eredeti változatba, amely a 20,31 fönséges nyilatkozatával zárult. Azonban az evangélium minden régi kéziratában megtalálható, és szinte az első kiadástól fogva a mű kiegészítése volt. Olyan valaki készítette, aki jól ismerte János gondolatait - bizonyára az egyik tanítványa -, és aki jól ismerte az evangélium anyagát, hiszen szerves része a kanonizált evangéliumnak."


Vagyis az egész 21. fejezet nem Jánosé.


Márkot te magyarázod meg:

"Márk valamiért nem írta le, ismeretlen okból."

Vagyis az már nem Márk műve, ezáltal igaza van az Iszlámnak abba, hogy az Evangéliumokba beleírtak stb.

Bocs, de ezt nem tudom máshogy látni. Ha Isten ihlette, akkor miért nem fejezte be Márk?


Pontosan, az az ellentmondás, amit te mondasz. Elfogadom, hogy ti ezt úgy se fogjátok belátni,hogy ez mind az, de a Galilea-Jeruzsálem témát nagyon kerülgetitek. Miért?

2013. ápr. 30. 22:51
 30/58 Sághegyi Csaba ***** válasza:
100%

Nos, elérkeztünk oda, ahol már nincs érved, csak hajtogatod a magadét. Nem mutatsz rá semmi ellentmondásra, hanem csak mondod, hogy ellentmondás, amit mondok. Hogy mi benne az, azt már nem is mondod. Mert nincs. Utoljára hozok neked példát az evangéliumok szemléltetésére.

Én azt állítom, hogy tegnap a munkahelyemen én, Z munkatársam és S főnököm dolgoztunk. Valaki állítja, aki ott volt vendég, hogy én és Z dolgoztunk ott tegnap. Másik valaki állítja, hogy én dolgoztam ott egyedül. Történetesen mindhárom verzió igaz. Csak más időpontokról van a két vendég megfigyelése, az én állításom meg az egész napról átfogóan szól.

Jánosnak még utánanézek, de ez most nem lényeges.


Nyilvánvaló, hogy nem választ akarsz, mert azt már kaptál. Mégis itt vagy, hogy kavard az állóvizet. Más, esetleges gyengébb hitű tesók miatt továbbra is figyelek itt, hogy ha valakinél sikerülne lelki gubancot okoznod, azt helyre tudjam állítani. Legutóbb olvasott kommentárodból muszlim kavarás szaga érződik.

2013. ápr. 30. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!