Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az írásból bizonyítható-e...

Az írásból bizonyítható-e vajon, hogy Jézus Krisztus a megtestesült Isten?

Figyelt kérdés

Meg van írva:


"...Uram, Izráel Istene! nincsen hozzád hasonló Isten, sem az égben ott fenn, sem a földön itt alant..."

I Királyok 8:23


"...Isten vagyok, és nincs hozzám hasonlatos."

Ézsaiás 46:9


KÖVETKEZTETÉS: ISTEN EGY ÉS IGAZ, ÉS NINCS HOZZÁ HASONLÓ!


--------------------------------


Meg van írva:


"Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, akinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."

Jakab 1:17


"Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz."

Zsidó 13:8


KÖVETKEZTETÉS: ISTEN ÉS JÉZUS NEM VÁLTOZIK SOHA SEM!


----------------------------------


Ezeknek ismeretében keressünk bizonyítékokat arra nézve, hogy ISTEN ÉS JÉZUS VALÓBAN EGYEK-E?


"Én és az Atya egy vagyunk."

János 10:30


---------------------------------------


Erős Isten:

„A maradék megtér! Jákob maradéka az erős Istenhez.” (Ézsaiás 10:21)


Jézus, mint erős Isten:

„…gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.” (Ézsaiás9:6)


Isten a Királyok Királya és Urak Ura:

„Ezt a kellő időben megmutatja a boldog és egyedüli uralkodó, a Királyok Királya és Urak Ura, aki egyedül halhatatlan, aki megközelíthetetlen fényességben lakik, akit senki nem látott, s nem is láthat; övé a dicsőség és az örök hatalom! Amen.” (1Tim 6:15)


Jézus a Királyok Királya és Urak Ura:

„Vértől ázott ruha van rajta, a nevét Isten Igéjének hívják. [...] Öltözetén a csípő körül ez a név volt felírva: Királyok Királya és Urak Ura.” (Jelenések 19:13, 16)


Isten az egyedüli Megmentő:

„Egyedül én vagyok az Úr, rajtam kívül nincsen szabadító.” (Ézsaiás 43:11)


Jézus az egyedüli Megmentő:

„Nincs üdvösség senki másban. Mert nem adatott más név az ég alatt az embereknek, amelyben üdvözülhetnénk.” (ApCsel 4:12)


Isten az első és az utolsó:

„Ezt mondja Izrael Királya s Megváltója, a Seregek Ura: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs más isten.” (Ézsaiás 44:6)


Jézus az első és az utolsó:

„Amikor megpillantottam, mint egy halott a lába elé rogytam, de megérintett jobbjával, és megszólított: Ne félj! Én vagyok az első és az utolsó és az élő. Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké…” (Jelenések. 1:17)


Isten az alfa és az ómega:

„Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)" - mondja az Úr, az Isten…” (Jelenések. 1:8)


Jézus az alfa és az ómega:

„Hamarosan eljövök, s velem lesz a jutalmam, hogy mindenkinek megfizessek tettei szerint. Én vagyok az alfa és az ómega, az első és az utolsó, a kezdet és a vég.” (Jelenések 22:12-13)


Istent imádják az angyalok:

„Te vagy, Uram, az Egyetlen! Te alkottad az eget, az egek egét és minden seregét, a földet és mind, ami rajta van, a tengereket és mind, ami bennük van. Te éltetsz mindent, és az égi sereg hódol előtted.” (Nehemiás 9:6)


Jézust imádják az angyalok:

„…amikor Elsőszülöttét bevezeti a világba, ezt mondja: Imádja őt Isten minden angyala.” (Zsidók 1:6)


Isten változatlan:

„Bizony, én, az Úr sose változom: ezért nem ér el a végzet titeket, Jákob fiai.” (Malakiás 3:6)


Jézus változatlan:

„Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké.” (Zsidók 13:8)


Isten alkotta az Eget és a Földet:

„Te vagy, Uram, az Egyetlen! Te alkottad az eget, az egek egét és minden seregét, a földet és mind, ami rajta van, a tengereket és mind, ami bennük van. Te éltetsz mindent, és az égi sereg hódol előtted.” (Nehemiás 9:6)


Jézus alkotta az Eget és a Földet:

„Továbbá: Kezdetben, Uram, te teremtetted a földet, az ég is a te kezed munkája.” (Zsidók 1:10)


Isten fenntartja az univerzumot:

„…Te éltetsz mindent, és az égi sereg hódol előtted.” (Nehemiás 9:6)


Jézus fenntartja az univerzumot:

„Mint dicsőségének kisugárzása és lényegének képmása, ő tartja fenn hathatós szavával a mindenséget.” (Zsidók 1:3)


Isten kezdete meghatározhatatlan:

„…mielőtt a hegyek kiemelkedtek, mielőtt a föld és a világ kialakult. Isten, te öröktől fogva vagy, s örökké!” (Zsoltárok 90:2)


Jézus kezdete meghatározhatatlan:

„…belőled származik majd nekem Izraelnek jövendő uralkodója, aki kezdettől fogva, az örökkévalóság napjaitól fogva származott.” (Mikeás 5:1)

„Kezdetben volt az Ige…” (János 1:1)


Isten megvált a bűntől:

„…várja Izrael az Urat. Mert az Úrnál az irgalom és bőséges nála a megváltás. Ő váltja meg Izraelt minden bűnétől.” (Zsoltárok 130:7-8)


Jézus megvált a bűntől:

„Várjuk reményünk boldog beteljesülését: a nagy Istennek és Üdvözítőnknek, Jézus Krisztusnak dicsőséges eljövetelét, aki önmagát adta értünk, hogy minden gonoszságtól megváltson, megtisztítson, és jótettekben buzgolkodó, választott népévé tegyen.” (Titus 2:13-14)


Istennek hatalma van megbocsátani a bűnt:

„És többé nem lesz szükség rá, hogy az egyik ember a másikat, testvér a testvérét így tanítsa: Ismerd meg az Urat, mert mindnyájan ismerni fognak a legkisebbtől a legnagyobbig - mondja az Úr -, mivel megbocsátom gonoszságaikat, és vétkeikre többé nem emlékezem.” (Jeremiás 31:34)


Jézusnak hatalma van megbocsátani a bűnt:

„…a cseréptetőn át bocsátották le ágyastul középre, Jézus elé. Hitük láttán így szólt: Ember, bűneid bocsánatot nyertek.” (Lukács 5:20)


Isten csodás tanácsadó:

Mert csodálatos az ő tanácsa, és bölcsessége mindent felülmúl. (Ézsaiás 28:29)


Jézus csodás tanácsadó:

„…gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.” (Ézsaiás 9:6)


Isten bennünk él:

„…mi az élő Isten temploma vagyunk, ahogy Isten mondja: Közöttük lakom majd és közöttük járok, az Istenük leszek, ők meg a népem.” (2Kor 6:16)


Jézus bennünk él:

„Élek, de már nem én, hanem Krisztus él énbennem. Minthogy azonban most még testben élek, Isten Fiának hitében élek, aki szeretett engem és feláldozta magát értem.” (Gal 2:20)


Isten mindentudó:

„Ha szívünk vádol minket valamivel, az Isten fölötte áll szívünknek, ő mindent tud.” (1Ján 3:20)


Jézus mindentudó:

„Majd harmadszor is megkérdezte tőle: Simon, János fia, szeretsz? Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: Szeretsz engem? S így válaszolt: Uram, te mindent tudsz, azt is tudod, hogy szeretlek…” (János 21:17)


Isten örökök életet ad:

„Mert ennek a tanúságnak az a tartalma, hogy az Isten örök életet adott nekünk, s ez az élet az ő Fiában van.” (1János 5:11)


Jézus örökök életet ad:

„…Örök életet adok nekik, nem vesznek el soha, nem ragadja ki őket a kezemből senki.” (János 10:28)


Isten ítéletet mond a világ felett:

„Mert nézd, közeledik, jön, hogy kormányozza a földet. Igazságosan uralkodik majd a földkerekségen és hűségesen a népek fölött.” (Zsoltárok 96:13)


Jézus ítéletet mond a világ felett:

„…egészen a Fiúra bízta az ítéletet, hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.” (János 5:22)


Hódolnak Istennek:

„Szégyent vallanak […], akik bálványokkal dicsekszenek: az istenek mind térdre hullnak előtte.” (Zsoltárok 97:7)


Hódolnak Jézusnak:

„…hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké! A négy élőlény így felelt: Amen, a vének pedig leborultak és imádták.” (Jel 5:13-14)


Isten parancsol a vizeknek:

„Te parancsolsz a háborgó tengernek, tobzódó hullámait megfékezed…” (Zsoltárok 89:9-10)


Jézus parancsol a vizeknek:

„Nagy félelem fogta el őket. Ki ez - kérdezték egymástól -, hogy még a szél és a víz is engedelmeskedik neki?” (Mark 4:41)


Isten mindenkit tettei szerint ítél:

„Én, az Úr, aki a szíveket vizsgálom, és próbának vetem alá a veséket, hogy megfizessek kinek-kinek életmódja és tetteinek gyümölcse szerint.” (Jeremiás 17:10)


Jézus mindenkit tettei szerint ítél:

„…én vagyok, aki a veséket és a szíveket vizsgálja, és megfizetek mindenkinek, kinek-kinek a tettei szerint.” (Jelenések 2:23)


Meghajlik előtte minden térd és minden nyelv Istenről tanúskodik:

„Megesküszöm önmagamra, igaz beszéd fakad ajkamon, egy visszavonhatatlan szó: Előttem hajlik meg minden térd, és rám esküszik minden nyelv.” (Ézsaiás 45:23)


Meghajlik előtte minden térd és minden nyelv Jézusról tanúskodik:

„Jézus nevére hajoljon meg minden térd a mennyben, a földön és az alvilágban, s minden nyelv hirdesse az Atyaisten dicsőségére, hogy Jézus Krisztus az Úr.” (Fil 2:9-11)



2014. ápr. 17. 11:06
1 2 3 4
 31/33 anonim ***** válasza:

Először is:

ez itt ugyan egy vallási fórum - de nem a térítés helye és nem vasárnapi iskola.


Másrészt: annak, hogy Jézus lejött ide - pont az az értelme, hogy nem, mint isten jött, hanem pont, hogy emberként.

Ha istenként jött volna, akkor angyalok serege kíséri, glória ragyog a feje körül és Heródes 30 méterről szénné ég, amikor meglátja.


Tehát teljesen felesleges arról vitatkozni, ő kinek a megtestesülése volt. Nem érdekes, mert nem ezért jött.

Itt a Földön ő EMBER volt.

Ez a lényeg.

2014. ápr. 24. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim ***** válasza:

"Itt a Földön ő EMBER volt. Ez a lényeg."

Ez, meg az, a tanításának lényege, hogy azóta tudjuk,minden emberi születéssel a Logosz bukkan napvilágra, testesül meg, inkarnálódik. "Tibennetek van a világ világossága" - ez a Logosz erő, a képesség, hogy megisteniesüljön. Képesség, persze amit el is lehet tékozolni, mert csak potencialitás, nem aktualitás. Azzá kell tenni. "Isten emberré lett, hogy az ember Istennél lehessen" - az egyházatyák tanítása ez.

2014. ápr. 24. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:
18%

Számos keresztény egyház azt tanítja, hogy Isten egy Háromság. Ám érdemes elgondolkodni a Britannica Hungarica kijelentésén: „A »szentháromság« szó vagy az erről kifejezett tanítás hiányzik az Újszövetségből. . . A dogma. . . csak fokozatosan fejlődött ki több évszázadon át, heves viták közepette.”


A Biblia Istenéről valóban nem esik szó úgy, mint egy Háromság egyik tagjáról. Íme néhány részlet a Bibliából:


„Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova” (5Mózes 6:4).

„Te, akinek neve Jehova, egymagad vagy a Legfelségesebb az egész föld felett” (Zsoltárok 83:18).

„Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról” (János 17:3).

„Az Isten pedig csak e g y” (Galácia 3:20).

Akkor miért tanítja a legtöbb keresztény egyház azt, hogy Isten egy Háromság?

AZ ŐRTORONY 2009-11-01


Háromság-ábrázolás

4. tévtanítás: Isten egy Háromság

Mi az eredete?

„Mindent egybevetve az embernek az a benyomása támadhat, hogy a háromságtan a IV. század végén született. Ez bizonyos értelemben igaz . . . Az »egy Isten három személyben« megfogalmazás a IV. század vége előtt nem volt egyértelműen elfogadott, és egyáltalán nem volt szerves része a keresztény életnek és hitvallásnak” (New Catholic Encyclopedia. 1967, 14. kötet, 299. oldal).


„A niceai zsinat [i. sz.] 325. május 20-án kezdődött. Maga Konstantin elnökölt, és a vitákban is részt vett. Személyes indítványozására . . . bekerült a niceai hitvallásba a Krisztusnak az Istenhez fűződő kapcsolatára utaló, kulcsszerepet játszó kifejezés, amely szerint a Fiú »azonos lényegű az Atyával« . . . A püspökök, tartva a császártól, két kivétellel mind aláírták a hitvallást, bár sokuk nem értett vele egyet” (Encyclopædia Britannica. 1970, 6. kötet, 386. oldal).


Mit mond a Biblia?

István „a Szentlélekkel eltelve fölnézett az égre és látta az Isten dicsőségét és Jézust az Isten jobbján. Felkiáltott: »Látom, hogy nyitva az ég, és az Emberfia ott áll az Isten jobbján«” (Cselekedetek 7:55, 56, Katolikus fordítás).


Mit tárt fel ez a látomás? István, Isten tevékeny erejével betelve, látta Jézust „az Isten jobbján” állni. Egyértelmű hát, hogy Jézus, azután, hogy feltámadt és visszatért az égbe, nem vált Istenné, hanem egy különálló szellemszemély lett. A beszámoló nem tesz említést arról, hogy Isten mellett egy harmadik személy is lett volna. Egy dominikánus pap, Marie-Émile Boismard, aki megpróbált olyan írásszövegeket találni, melyek alátámasztják a háromságtant, az egyik könyvében ezt írja: „Az a kijelentés, hogy három személy van egy Istenben . . . , sehol sem található meg az Újtestamentumban” (À l’aube du christianisme—La naissance des dogmes).


A Konstantin által támogatott dogmának az volt a célja, hogy véget vessen a viszályoknak, melyek az egyházon belül dúltak a IV. században. jw.org

2015. jan. 6. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!