Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Keresztények miért nem úgy...

Keresztények miért nem úgy imádkoznak ahogy Jézus tanította?

Figyelt kérdés

Az alábbi Újszövetségi versből kiderül hogy Jézus arccal a földre borult és így imádkozott:


Máté 26:39 Egy kissé továbbment, arcra borult, és így imádkozott: "Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te."



Ószövetségi versekből kiderül hogy a próféták és a zsidó nép is arccal a földre borulva imádkoztak:


Mózes 2. könyve, 34:8 Mózes sietve letérdelt a földre, leborult,


Mózes 1. könyve, 17:3 Ekkor Abrahám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:


Mózes 4. könyve, 20:6 Mózes és Áron pedig elment a gyülekezet elől a kijelentés sátrának a bejáratához, és arcra borultak.


Mózes 2. könyve, 4:31 A nép pedig hitt. Amikor meghallották, hogy az ÚR gondjaiba vette Izráel fiait, és hogy meglátta nyomorúságukat, meghajoltak, és leborultak.


Egyértelműen kiderül a Bibliából hogy Isten parancsa szerint arccal a földre borulva kell imádkozni, de keresztények mégsem így imádkoznak. Muszlimok imádkoznak arccal a földre borulva.

Találtam egy érdekes videót ezzel kapcsolatban:


https://www.youtube.com/watch?v=wqwkGnMSJAI


Az első imádkozó férfi ortodox zsidó vallást követi és arccal a földre borulva imádkozik. A mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. Úgy tudom ma már csak kevés zsidó imádkozik így. A második imádkozó férfi arámi keresztény.Itt is látható hogy a mozdulatok, testtartás nagyon hasonlít a muszlim imához. A harmadik imádkozó férfi pedig szintén keresztény. Nem tudom pontosan melyik irányzat, de ő is nagyon hasonlóan imádkozik ahogy a muszlimok. A negyedik imádkozó férfi pedig muszlim.


Tehát ha nem is sokan, de vannak zsidók és keresztények akik úgy imádkoznak ahogy azt a Biblia írja, a muszlimok viszont mind és mindig így imádkoznak.


Tehát kérdés, keresztények többsége miért nem követi Jézus tanítását az imával kapcsolatban? Másik kérdésem, keresztények szerint miért muszlimok imádkoznak úgy ahogy a Jézus tanította és ahogy a Biblia írja?



2020. okt. 4. 11:46
 911/960 anonim ***** válasza:
100%

Vidiripi


"Mivel a Koránban és a Bibliában is szerepel Jézus, így nagyon jól össze lehet hasonlítani."


Hogy mi van?????????

Mit akarsz te összehasonlítani?

Azt a pár mondatot amit Jézusról ír a Korán? Az vajmi kevés! Sőt igazából nincs is mivel összehasonlítani!

- De ha még is összehasonlítjuk akkor torony magasan a Biblia viszi a prímet hiszen Jézus élete ,cselekedetei ,tanítása ,csodatételei vannak benne leírva!

A Koránban mi van leírva ebből? Semmi!


"Bármelyik pogány vallást megnézed, találsz ugyanilyet mint amiről a Biblia ír."


Mondj már olyan pogány vallásokat ahol az istenség feláldozza a fiát a bűnös emberekért!

2020. dec. 16. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 912/960 anonim ***** válasza:

"De én nem azzal indoklom hogy azért van igaza a Koránnak mert a Korán azt írja és az úgy is van :)"

De, te pontosan azt írod. semmivel nem támasztottad alá, csak azzal, hogy a Koránban úgy van. Illetve a te sajátságos logikáddal, de arra meg azt szokták mondani, hogy ki a szart érdekel :)

2020. dec. 16. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 913/960 anonim ***** válasza:
100%

"Valószínűleg Júdás halhatott meg a kereszten aki elárulta Jézust." Hát igen, ez aztán nagyon valószínű... "A Korán által leírt viszont teljesen logikus." Természetesen, hiszen teljesen logikus feltételezni, hogy nem is az halt meg, akit mindenki látott meghalni. Az már külön érdekesség, hogy ennek az elgondolásnak a gyökerei egy olyan szektához köthetők, ami köszönőviszonyban sem volt az iszlámmal.

Hiába próbálsz ezzel érvelni, a Korán verziója egyáltalán nem logikus. Ennél a verziónál, még az is kézenfekvőbb lenne, ha azt állítaná a Korán, hogy Jézus egy próféta volt, akit kivégeztek, de majd feltámad az Ítélet napján Mohameddel együtt.


Engem az zavar, hogy azt várod ezt a teljesen légbőlkapott verziót azért fogadjam el, mert szerinted nincs háromság és megváltástan? Tegyük fel igazad van. Tegyük fel, a megváltástant tévesen értelmezik sokan és mondjuk azoknak van igaza, akik alternatív módon fogják fel. Tegyük fel, a háromságtan is téves koncepció, azoknak van igaza, akik nem vallják. Ezzel bizonyítottuk, hogy a Korán igaz? Nem. Ott tartunk, hogy mondjuk beállok unitáriusnak, de még mindig egy szakadék tátong köztem és a Korán között, mert még mindig nem bizonyítja semmi, hogy a Korán verziója az igaz. Ugyanis ezekből nem következik egyenesen, hogy amit a Korán ír az helyes és tényleg nem Jézus halt meg a kereszten, hogy Mohamed próféta volt, hogy a Kába egy időtlen idők óta meglévő szent hely, amit Ábrahám és Izmael újjá épített kb. 4000 éve, hogy Jézus nem nevezték Isten Fiának stb. Ezért mondtam, hogy eltekintve attól, hogy szerinted milyen tévedései vannak a kereszténységnek, van bármi ami ténylegesen bizonyíték? És természetesen, egy lelet vagy akármi, nem kényszerítő erejű bizonyíték, de mégis ad valami alapot annak, amit mondasz. Tehát pl. amikor találnak egy feliratot, ami bizonyítja, hogy az illető létezett, akkor az azért valamicske bizonyíték, hogy egyáltalán van alapja a róla szóló történetnek, ez egy létező személy volt. Így pl. ha a Kába múltja tényleg több ezer évre lenne visszavezethető az legalább valamicskét alátámasztaná a Koránt, hogy ez tényleg egy ősidők óta ismert szent hely volt. Egy kőbevésett felirat, ami Ábrahámhoz köti még jobb lenne, még több alapot adna a Korán hitelességének. Én ezt csak példaként hoztam, de tényleg bármire gondoltam. Bármi kézzelfogható bizonyítékra, ami a tartalmi hitelességét támasztja alá, amin egyáltalán ellehet gondolkodni. Felhoztad a változatlanságát. Oké, ez egy jó pont a Koránnak, de önmagában elég kevés, mert nem a Korán előtti eseményeket bizonyítja, hanem a Korán, mint már leírt könyv megőrződését. De, ez önmagában nem jelenti azt, hogy egy árva szó is igaz benne ami le van írva.

2020. dec. 16. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 914/960 A kérdező kommentje:

"Azt a pár mondatot amit Jézusról ír a Korán? Az vajmi kevés! Sőt igazából nincs is mivel összehasonlítani!"


Belinkeltem neked azt az oldalt amiben olvashatod a a Koránban szereplő Jézussal kapcsolatos verseket. Ez egyáltalán nem pár mondat. Sok fontos információ derül ki ezekből. Például hogy Jézus nem Isten hanem próféta. A szentháromság hamis tanítás. Aztán leírja Jézus fogantatását mint csodát, eltérően persze a Bibliától. Jézus maga mondja hogy az ima kötelező és a szegények támogatása és hogy mindenki legyen jámbor az édesanyjával. Leírja hogy Jézus nem halt meg a kereszten hanem Allah felemelte. Akik meg akarték ölni csak azt hiszi8k hogy megölték. És ez nem minden, de már ezek is mind fontos információk.



"De ha még is összehasonlítjuk akkor torony magasan a Biblia viszi a prímet hiszen Jézus élete ,cselekedetei ,tanítása ,csodatételei vannak benne leírva!"


Azért mert a Biblia többet ír Jézusról a Bibliának van igaza? :) Ez valami keresztény logika? :) A Biblia többet ír Jézusról de tele van pogány hamisítással. Amiket leírtam neked a Koránból, kiderül hogy Jézus tiszta egyistenhitet tanított, nem azt a pogány bálványimádást amiben te hiszel. Hasonlítsd össze amiket leírtam és látni fogod hogy a Korán gaz.



"Mondj már olyan pogány vallásokat ahol az istenség feláldozza a fiát a bűnös emberekért!"


Kapásból egyistenhitben nincs olyan hogy Isten feláldozza a fiúistenséget. Ez már nem egyistenhit. Te azt sem tudod mi az az egyistenhit, annyira belesüllyedtél a bálványimádásba. Bármelyik pogány vallást megnézed találsz hasonló történetet.

2020. dec. 17. 18:46
 915/960 A kérdező kommentje:

"Hát igen, ez aztán nagyon valószínű..."


Miért ne? Júdás elárulja Jézust, amivel a halálát okozná, de ő kapja meg azt a büntetést amit Jézusnak szánt az árulásával. Aki a kereszten volt felkiáltott hogy "Istenem miért hagytál el engem". Jézus miért monda ilyesmit? Júdás esetében viszont ez sokkal inkább logikusabb mert hitt Istenben de elárulta Jézust, ezért büntetést kapott és úgy érezte Isten elhagyta. Látod, totál logikus.



"A Korán által leírt viszont teljesen logikus." Természetesen, hiszen teljesen logikus feltételezni, hogy nem is az halt meg, akit mindenki látott meghalni. Az már külön érdekesség, hogy ennek az elgondolásnak a gyökerei egy olyan szektához köthetők, ami köszönőviszonyban sem volt az iszlámmal."


Vagy éppen ez a szekta ismerte az igazságot. Akik megölték Jézust, sokan voltak, és azt terjesztették, megölték Jézust. A kevés hívő, tudta hogy Jézus nem halt meg, de őket üldözték. Majd azok is keresztények lettek, akik megölték Jézust, de a saját változatukat hirdették miszerint Jézus halt meg a kereszten, akik meg tudták hogy nem, őket üldözték. Ez teljesen logikus és minden stimmel.



"Hiába próbálsz ezzel érvelni, a Korán verziója egyáltalán nem logikus. Ennél a verziónál, még az is kézenfekvőbb lenne, ha azt állítaná a Korán, hogy Jézus egy próféta volt, akit kivégeztek, de majd feltámad az Ítélet napján Mohameddel együtt."


Miért nem logikus az hogy Isten nem hagyta meghalni a prófétáját brutális módon a kereszten? A keresztény verzió miszerint Isten elküldte a másik istenséget emberi alakban hogy feláldozza magát mert csak így tud megbocsátani, magyarul emberáldozatot kér neked rendedben van és logikusabb? Ez egy nevetséges pogány hamisítás ami ezer sebből vérzik. Egyistenhívő ember nem is értem hogy hihet ebben.



"Engem az zavar, hogy azt várod ezt a teljesen légbőlkapott verziót azért fogadjam el, mert szerinted nincs háromság és megváltástan?"


Ha nincs háromság és megváltástan nincs miért megöletni Jézust a kereszten. Akkor Istennek nincs szüksége emberáldozatra hogy meg tudjon bocsátani. Ha pedig nm halt meg akkor nem is támadhatott fel. És maga a Biblia írja hogy ha nincs feltámadás akkor hiábavaló a keresztények hite.


1. Korintus 15:14 Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is.



"Ezzel bizonyítottuk, hogy a Korán igaz? Nem. Ott tartunk, hogy mondjuk beállok unitáriusnak, de még mindig egy szakadék tátong köztem és a Korán között, mert még mindig nem bizonyítja semmi, hogy a Korán verziója az igaz. Ugyanis ezekből nem következik egyenesen, hogy amit a Korán ír az helyes és tényleg nem Jézus halt meg a kereszten, hogy Mohamed próféta volt, hogy a Kába egy időtlen idők óta meglévő szent hely, amit Ábrahám és Izmael újjá épített kb. 4000 éve, hogy Jézus nem nevezték Isten Fiának stb. Ezért mondtam, hogy eltekintve attól, hogy szerinted milyen tévedései vannak a kereszténységnek, van bármi ami ténylegesen bizonyíték?"


Te mit tekintesz bizonyítéknak? Mert ez mindenkinél más. Te elhiszed a teljesen logikátlan ezer sebből vérző pogány hamitás keresztény tanítást, de mi alapján? Bármi is ez ami alapján elhiszed, nézd meg az iszlámban az ennek megfelelőjét és sokkal hihetőbbnek fogod találni. Ez lesz számodra a bizonyíték. Ha engem kérdezel és azért hiszem el hogy a Korán igaz mert tiszta egyistenhitet hírdet. Ha van teremtő akkor az nem fogható a teremtményekhez. Nincs semmi több személyiséggel rendelkező, emberek között járkáló félig ember istenség az iszlámban. Semmi ami a politeista bálványimádó vallásokban megtalálható. A tanítások, kötelezettségek, tiltások logikusak. Erkölcsös becsületes életmódot hirdet ami a szertetten és tisztelten alapul. A próféták erkölcsös példamutató emberek. A kételkedőknek akik nem hisznek Istenben pedig számtalanszor azt mondja a Korán, hogy ha bizonyíték kell, tanulmányozzák a természeti jelenségeket, élőlényeket és önmagukat, ami teljesen logikus hiszen ha létezik teremtő akkor a teremtményekben ott van a bizonyíték a teremtő létezésére és hát ott is van. Röviden ennyi. Ezért vagyok muszlim.



"És természetesen, egy lelet vagy akármi, nem kényszerítő erejű bizonyíték, de mégis ad valami alapot annak, amit mondasz. Tehát pl. amikor találnak egy feliratot, ami bizonyítja, hogy az illető létezett, akkor az azért valamicske bizonyíték, hogy egyáltalán van alapja a róla szóló történetnek, ez egy létező személy volt."


A Bibliában szereplő személyek létezésre milyen tárgyi bizonyítékok vannak? :) Sok ateista még Jézus létezését is kétségbe vonja, nemhogy a korábbi személyekét.



"Így pl. ha a Kába múltja tényleg több ezer évre lenne visszavezethető az legalább valamicskét alátámasztaná a Koránt, hogy ez tényleg egy ősidők óta ismert szent hely volt. Egy kőbevésett felirat, ami Ábrahámhoz köti még jobb lenne, még több alapot adna a Korán hitelességének. Én ezt csak példaként hoztam, de tényleg bármire gondoltam. Bármi kézzelfogható bizonyítékra, ami a tartalmi hitelességét támasztja alá, amin egyáltalán ellehet gondolkodni."


Ha lenne egy kőtábla amin az állna hogy Ábrahám építette min változtatna? Akkor meg azt mondanád Mohamed biztos más iratokban olvasta hogy Ábrahám építette a Kábát és beleírta a Koránban :) Az iszlám szerint a jeruzsálemi templom is szent hely és megemlíti sok más forrás is, és mégsem bizonyíték számodra. Egyébként a Kába akkoriban arábia szerte ismert volt már jóval Mohamed próféta előtt, ez biztos. A akszumi király például megpróbálta meghódítani Mohamed próféta előtt. Hogy milyen régi azt nem tudjuk, de ugye a térségben nem volt nagy állam ami estében lehetett volna írásos emlék.

2020. dec. 17. 19:41
 916/960 anonim ***** válasza:
100%

Vidiripi


"Belinkeltem neked azt az oldalt amiben olvashatod a a Koránban szereplő Jézussal kapcsolatos verseket."..."Például hogy Jézus nem Isten hanem próféta."


Én soha nem írtam azt hogy Jézus Isten lenne! Ilyet nem is tudnál tőlem idézni még akkor sem ha visszanéznéd az összes válaszomat amit az elmúlt kb. 10 évben írtam itt az oldalon! A Biblia nem írja azt hogy Jézus Isten!

- Na de térjünk rá a lényegre!

A szentháromság nem mérvadó hiszen a Bibliában sem szerepel és persze a Koránban sem! És ez egy tanítás és nem Jézus életével cselekedeteivel vagy épp a tanításával kapcsolatos. Ez egy irreleváns információ!

Az ima! De Jézus nem beszél arról hogy hogyan kell imádkozni ,miért kell imádkozni stb. Annyi hogy kötelező imádkozni a Bibliában meg az szerepel hogy szüntelen imádkozzatok. Nem azt írja hogy kötelező de felszólít rá!

Igen Jézus beszél arról hogy a szegények mindig velünk lesznek ez igaz tényleg így van! És a Bibliában ott van hogy tiszteld az apádat és az anyádat is! De ez kifejezetten Jézustól van hiszen már az Ószövetségben is meg van írva!

Igen az már valóban egy jelentőség teljes eltérés és nagyon is lényeges hogy Jézus meghalt vagy sem! Az hogy kereszten halt meg vagy sem az nem lényeges. A lényeg az hogy meghalt és Jézus drága vére kifolyt ,ez lényeges!

De összefoglalva Jézus fogantatása és életének utolsó szakasza a Földön ennyi van a Koránban. De a kettő között szinte semmi.

Tehát nincs leírva Jézus élete és főleg a szolgálatáról na meg persze a tanításáról nincs semmi. Pont a legfontosabb részek kimaradtak! Semmi egyetlen tanítása vagy csodatételen vagy egyéb esemény az életéből nincs megírva a Koránban! Pedig állítólag egy próféta egész élete tanítás.

- De ez az állítás a Koránnal nem bizonyítható! Nem támasztja alá a Korán azt hogy Jézus egész élete tanítás! Az élet nem csak születésből és halálból áll!


"És ez nem minden,..."


De igen ez minden! Nincs több ez a kevés infó. Tehát ha tényleg megakarsz tudni dolgokat Jézusról egyetlen dolgot tehetsz csak! Elolvasod a Bibliában mert a Koránban hiába is keresnéd alig találsz valamit!


"Azért mert a Biblia többet ír Jézusról a Bibliának van igaza? :) Ez valami keresztény logika?"


Nem! Ez nem keresztény logika! Sőt soha nem hallottam olyat kereszténytől hogy Jézus egész élete tanítás!

Ezt egy muszlimtól olvastam ,tőled és terjeszteni fogom ezt a gondolatot a keresztények között! Igen a keresztények sokat beszélnek Jézusról de így megfogalmazva én még nem hallottam! Persze ez nem jelenti azt hogy nem is hangzott el!

Ez egy ésszerűtlen érvelés hogy "keresztény logika"! Ez józan paraszti ész! Többet akarok tudni egy bizonyos témáról akkor olyan írásokat olvasok amiben több információt írnak az adott témáról vagy épp személyről.


"Hasonlítsd össze amiket leírtam és látni fogod hogy a Korán gaz."


Igen ,jól írod a Korán az gaz!

A logikus Korán! Mohamedet be lehetett csapni simán ,hiszen elhitte hogy Jézus nem halt meg ,pedig meg van írva hogy amikor a katona a lándzsájával oldalba döfte Jézust ,akkor vér és víz folyt ki a testéből!

- Tudod hogy ez mit jelent?


"Bármelyik pogány vallást megnézed találsz hasonló történetet."


Te még sem tudtál egyet sem mutatni a "bármelyik" közül! De ne kicsinyeskedj sorolj fel 4-5 ezek közül! Legyen ütős nagyot szóljon! Hiszen olyan sok van válaszd ki a legismertebbeket és had jöjjön aminek jönnie kell!

2020. dec. 17. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 917/960 A kérdező kommentje:

"De, te pontosan azt írod. semmivel nem támasztottad alá, csak azzal, hogy a Koránban úgy van. Illetve a te sajátságos logikáddal, de arra meg azt szokták mondani, hogy ki a szart érdekel"


Látom megint fáj az igazság. Nálad ilyen primitív megnyilvánulásokban jön elő ha rátapintok a kínos pontokra :)

2020. dec. 17. 20:41
 918/960 anonim ***** válasza:

Nem, csak kicsit zavaró, hogy majd 1000 hozzászólás és képtelen voltál egyetlen konkrét forrást közölni ezekkel kapcsolatban. Mindig csak el kell hinni, hogy éppen te vagy Mohamed kiszoptátok az ujjatokból, mert semmi más forrás nincs semmi állításodra lényegében.

Szólj, ha lesz ilyen. Mert tényleg unalmas már a gyatra logikai fejtegetéseidet olvasni, amiket semmivel se tudsz alátámasztani. Ott van pl Jézus esete. Teljesen mindegy, hogy egyszerű bölcs ember volt, próféta, vagy Isten egyszülött fia, akkor egyetlen korai forrás van haláláról, hogy kereszten kivégezték a rómaiak. Mutass egyetlen ezt cáfoló forrást, hogy bármi alapja legyen Mohamed képzelgésének.

2020. dec. 17. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 919/960 anonim ***** válasza:
100%

"Az iszlám szerint a jeruzsálemi templom is szent hely és megemlíti sok más forrás is, és mégsem bizonyíték számodra." Hogyne volna bizonyíték? Csak nem az iszlám mellet, hanem a Biblia mellett, ami sokkal részletesebben ír róla, mint a Korán.


"Egyébként a Kába akkoriban arábia szerte ismert volt már jóval Mohamed próféta előtt, ez biztos. A akszumi király például megpróbálta meghódítani Mohamed próféta előtt. Hogy milyen régi azt nem tudjuk, de ugye a térségben nem volt nagy állam ami estében lehetett volna írásos emlék." Erre igazából kíváncsi lennék. Erre honnan van az utalás? Én csak annyit találtam, hogy a régészek szerint i.sz. 400 előtt nem élt ott senki. Két ókori hivatkozást találtam, amit Mekkához szoktak kötni, de valószínűleg egyikben sem Mekkáról van szó. Ptolemaiosz térképe esetében kizárt, hogy ott bármelyik város is Mekka legyen. Az "arab szentély" meg amit

Diodórosz említ, a leírás alapján jóval északabbra volt, szóval kétséges, hogy az utalás tényleg a mekkai szentélyre vonatkozna. A Bibliába való hasonló hangzású helyszín felfedezését, meg belemagyarázásnak érzem. A szövegkörnyezetből és Josephus Flavius beszámolójából kiindulva, nem lehet szó Mekkáról. Ezeken kívül más bizonyítékkal nem olvastam még mellette. Az akszumi király megpróbálta meghódítani Mekkát? Ezt miből derül ki? És ez elvileg mikor történt? Erről semmit nem találtam.


"A Bibliában szereplő személyek létezésre milyen tárgyi bizonyítékok vannak? :) Sok ateista még Jézus létezését is kétségbe vonja, nemhogy a korábbi személyekét." Hát nézd, azért ez nem ilyen egyszerű. Találtak bizonyítékot Poncius Pilátus létezésére, Kajafás létezésére és egy sírfelíratot, amire az van írva "Jakab, József fia, Yeshua testvére" ez elég egyértelmű utalásnak tűnik Jakabra, akire folyamatosan úgy hivatkoztak, hogy "az Úr testvére". Ezenkívül, megtalálták a Betheszdát, ahol Jézus gyógyított, pont ott, ahová János tette és ahogy leírta. Siolám tava is meg van. Ezékiás király létezésére egyértelmű bizonyíték van, még az asszírok is említik, de 2015-ben találtak tőle egy pecsétet is. 2018-ban pedig ettől a pecséttől nem messze találtak egy törött pecsétet, amin tisztán olvasható, az Ézsaiás név. Szóval nagy valószínűséggel Ézsaiás próféta pecsétjét találták meg. Ahab király pecsétjét is megtalálták azon a részen. Valamint találtak olyan felíratott, amire az egyik zsidó királyra úgy hivatkoznak, mint a Dávid házából valóra. Ez pedig megerősíti, hogy Dávid történelmi alak volt. A kettévált zsidó államra is egyértelmű bizonyítékok vannak. Az északi és a déli királyság bukása, az asszírok támadása, a babiloni fogság, ezek mind megtörténtek.

Nem arról van szó, hogy semmilyen történelmi bizonyíték nincs az egészre. Akik kritikusabb szemmel nézik a Bibliát sem azt gondolják, hogy teljesen alaptalan. Városokat, csatornákat, falakat, helyeket találtak meg ott és abból az időből ahova a Biblia teszi őket.


Igazából én ezt hiányolom, a konkrétumot, amire lehet hivatkozni. Te arra hivatkozol, hogy a Korán változatlan és a Bibliai kéziratokban vannak kisebb eltérések. Csakhogy ez nekem nem számít, mivel az egész Bibliára nem úgy gondolok, mint te a Koránra. Te a Koránt egy tollba mondott, minden egyes betűjében isteni kinyilatkoztatásnak képzeled el, ami már a világ teremtése előtt is létezett. (Számomra ez pl. a 111-es szúra esetében furcsán hangzik, de mindegy.) Szerintem meg a Bibliát emberek írták és gyűjtötték össze, ihletett mű, amit úgy értek, hogy a megírását, összeállását, fennmaradását, mondjuk úgy Isten gondviselése felügyelte, hogy az üzenet az emberiségnek fennmaradjon. De ez nem jelenti azt, pl. hogy ne lehetnének benne másolási hibák vagy helyesírási hibák, sőt mondjuk az Ószövetség esetében, hogy ne szerkezthették volna. De, ez nem jelenti azt, hogy véletlenül maradtak fenn, vagy hogy az ószövetségi történeteknek nincs alapja, hogy a mondanivalót, a próféciákat figyelmen kívül kell hagyni és emberi manipuláció az egész, amivel nem kell foglalkozni. A történetek nekünk irattak le, nekünk maradtak fenn, hogy tanuljunk belőlük, hogy gondolkozzunk rajtuk és megértük. Isten a Bibliában is az esetek többségében embereken keresztül munkálkodik és a történelem felett áll, aki az eseményeket és az emberek hibáit és tragédiáit is képes jóra fordítani. Így, ha jobban belegondol valaki, nem idegen gondolat, hogy Isten az üzenetét nem kivette a világból, hanem itt a világban őrizte meg. Az Ószövetség szerepe Jézus érkezésének az előkészítése. Hogy legyen egy megfelelő istenképük és filozófiájuk, amihez Jézust tudják kötni és amin belül tudják értelmezni. A próféciák, az ígéretek, a várakozások Jézusban teljesednek be. Sajnálom, hogy ezt mondom, és ez nem sértés akar lenni, de keresztény szempontból Mohamednek már nincs hely. Nincs hova beilleszteni őt és a könyvét. Ha egy egyszerű prófétának mondta volna magát, aki egyistenhitet terjeszt, de kifejezetten nem támad fontos elemeket a kereszténységből, még azt mondanám, hogy egy pogány próféta volt, de így nem lehet. Magát megjövendölt embernek állítja be, aki felülírja Jézus tanítását. Ez összeegyeztethetetlenné teszi a két vallást.

Én azt tekintem csodának, hogy több, mint kétezer év telt el és a szövegek között csupán kisebb eltérések vannak. Hogy amikor a 19., 20. százasban elkezdték kőkeményen megkérdőjelezni a Bibliát, akkor sikerült olyan újszövetségi kéziratok tömegét találni, ami évszázadokkal közelebb hozta az Újszövetség kéziratait a megírásuk korához. Amire pedig senki nem is számított, egyszer csak, olyan kéziratokat találtak, amik bizonyíthatóan több, mint 1000 évvel datálták vissza az Ószövetség ismert kéziratait, még a Krisztus előtti időkre. Én azt sem tartom véletlennek, hogy a Holt-tengeri tekercsek egyik első felfedezett kézirata, ami szinte teljes egészében fennmaradt, pont Ézsaiás próféta könyve, amiből az Újszövetség rengeteget idéz és fontos krisztológiai szempontból. De, minden Ószövetségi könyvből találtak töredékeket, talán egyedül Eszter könyvéből nem, ha jól emlékszem, ami annyira nem meglepő, hiszen a barlangokat az idők folyamán többször is kifosztották. de, még paleo-héberrel írt Leviticiust is találtak, ami nyilván egy régebbi szöveg másolata, valószínűleg fogság előtti vagy akörüli időkből való. (11QpaleoLev)

A Bibliát már rengetegen tanulmányozták, van szövegkritikai kiadása, a Koránnak ilyen verzióját még mindig nem adták ki, talán pár év múlva. De, mindegy is. Mostanában újra elgondolkodtam a Qiraat-okon és ha jobban belegondolok elég fura az egész. Oszmán megtartotta a quraysh-i dialektust, majd annak lett 10+ olvasata. Szóval tulajdonképpen az eredeti Korán az az, amit 30 féleképpen lehet olvasni, ahol nincsenek se pontok, se semmik és nem is tudjuk pontosan, hogyan kellett kiolvasni. Egyes szavak máshogy is olvashatók, néhol kicserélhetők, mert két vagy több szó is kijöhet a betűkből. Igazából mindegyik olvasat, amit az arabok ma használnak egy értelmező olvasat, szóval lényegében egy fordítás, amit tovább fordítanak más nyelvekre? De, ez nekik nem probléma és érvelnek a tökéletes megörződés mellett, holott konkrétan nem tudják rendesen elolvasni a saját szövegeiket, ezért van 30 féle elfogadott variáció, tipp arra, hogy pontosan mi van leírva. Ez olyan fél megoldásnak tűnik nekem, a szöveg fenn maradt, csak a pontos olvasat veszett el. Így hogy beszélhetünk 100%-os megörződésről és változatlanságról? Ha szerinted nem jól értem nyugodtan írd meg, lehet hogy valamit félreértek.

2020. dec. 18. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 920/960 anonim ***** válasza:
100%
Visszaolvasva amit írtam és a sok elírásom közül, egyet azért javítok. Nem Leviticius, hanem természetesen Leviticus, magyarosabban a Léviták könyvéről van szó, Mózes harmadik könyvéről. :)
2020. dec. 18. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!