Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mit gondoltok János Pál...

Mit gondoltok János Pál szentté avatásáról? Ezzel az egyház nem csak lejáratja magát?

Figyelt kérdés
A "csodatételére" gondolok, valami apáca állítólag kigyógyult a parkinson kórból, mert hozzá imádkozott ( kezelőorvosa szerint nem is volt ilyen betegsége :D ).
2011. jan. 15. 17:48
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:

"Szóval elég komoly kritériumoknak kell megfelelni a szentté avatáshoz."


Igen, épp ez a problémám: láthatjuk mennyire "komoly" kritériumoknak felelnek meg, ezzel lejáratják az egész vallást. Akkor Jézus csodatételei is ilyen szintűek lehettek????? (lásd Monty Python, Brian élete)

2011. jan. 16. 13:22
 22/26 anonim ***** válasza:

Nam.Azt hiszem Jézusnál nem kellett eldönteni,hogy csodát tett-e vagy sem.És az apostoloknál sem.

Ján 14:12 Bizony, bizony mondom néktek: Aki hisz énbennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, amelyeket én cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek.


Szóval szerintetek honnan szedték,hogy csodát kell tenni ahhoz,hogy valaki szent legyen?Mert hogy nem a bibliából az biztos.Különben Keresztelő János nem lehetne szent,pedig Jézus azt mondta róla,hogy próféta és a legnagyobb az asszonytól születettek között.


PEACE

2011. jan. 16. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
100%
Peace, fordítva gondolkozol. A csodatétel az, ami tanúskodik amellett, hogy valaki szent. Nem a csoda teszi a szentet, hanem a szent (által Isten) a csodát.Nem az elhunyt pályázik a szent címre, hiszen az már halálakor eldől, hanem mi próbáljuk felismerni az elhunyt szent mivoltát.
2011. jan. 16. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

Hatalmas tévedés van a vallási világban a szent kifejezéssel kapcsolatosan. A Bibliában nagyon egyszerű ki a szent és ki nem: aki Istennek rendelt, az szent, aki nincs Isten számára elválasztva, az nem szent. Ennyiről szól a történet. A csodáknak, hősi tetteknek semmi ehhez semmi köze.


Ha valaki megtér, befogadja a názáreti Jézus Krisztust a szivébe hit által, mint személyes Megváltóját, és Jézus vére, a meghintés vére megmossa, megtisztitja, onnantól kezdve az az ember szent, azaz el van választva Isten számára.


A csodákat pedig nem a hagyományokhoz ragaszkodó egyházban kell keresni, hanem a megújulásra képes teljes evangéliumi pünkösdi-karizmatikus mozgalomban, ahol világszerte (Magyarországon is) az emberek százával meg ezrével gyógyulnak meg, szabadulnak meg, áll helyre az életük. Ezek az igazi csodák.

2011. jan. 16. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:

20.49.ÁMEN

Peace

2011. jan. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
67%

KIK A SZENTEK?


Válasz:

Tágabb értelemben szentek azok az emberek, akik Isten barátságában haltak meg és üdvözültek. Kifejezetten szentként tiszteli (szentté avatja) az Egyház azokat, akik minden keresztény erényt birtokoltak, és legalább egyet hősies fokban gyakoroltak.


Magyarázat:

A szentség emberre is alkalmazható fogalom, s ez a teremtő Isten szentségét nem sérti. A szent emberek nyilvános tisztelete helyes, mindamellett, hogy az imádat tárgya kizárólagosan, a vallási kultusz tárgya elsődlegesen az Isten. Vagyis úgy tisztelni és szeretni egy teremtményt, a hódolat és alávetettség olyan fokával közelíteni egy emberhez, mint a teremtő Istenhez, súlyos bűn, szentségtörés és bálványimádás.

Azonban minden embernek kijár a tisztelet, éppen azért, mert az ember „Isten képmása”. Azoknak az embereknek, akik sokakat Istenhez vezettek, és írásaik, életük (imáik) által ma is vezetnek, vallásos tiszteletet adunk. Ennek indoka, hogy Istenhez fokozottan kapcsolódnak. Őket szenteknek nevezzük, mert Isten szentségét megragadhatóvá teszik. Abszolút értelemben csak Isten szent. Minden más valami és valaki annyiban szent, amennyiben hozzá tartozik (Biblia, Egyház, szentek). Tiszteletet is annyiban adunk nekik, amennyiben az Isten világával összefonódtak, vagyis leszűkített értelemben „szentek.” (A Bibliát is megcsókoljuk és a szentek ereklyéit is, s tesszük ezt anélkül, hogy Istennek hinnénk akár a papírt, akár a csontot. A tisztelet jelét adjuk mégis, mert ezek a dolgok intenzíven Istenre és az Ő parancsaira emlékeztetnek, és a természetfeletti miliőbe kapcsolnak bennünket.)

Ezek alapján tehát összefoglalóan: Istennek imádat (cultus latriæ) jár. A szenteknek tisztelet (cultus duliæ) illeti. Az Egyház ui. éppen azért avat szentté valakit (kanonizál - „oltárra emel”), mert életének példája másokat is Krisztus komolyabb követésére sarkall. Egy szent élete ui. nem más, mint aktualizált evangélium. Minden szent egy-egy sajátos helyzetben, korban és életállapotban mutatta meg mit is jelent az Evangélium a maga teljes erejében, s ez igaz akkor is, ha olykor emberi gyengeségeket is felfedezhetünk a szentekben. (Ez még inkább bátorító: „Ha ők szentek, Isten barátai lehettek, mi azok lehetünk.”) Ezért állítjuk, hogy minden szentben a Szentháromság egy Istent tiszteljük, s így minden vallásos jellegű kultusz, közvetlenül vagy közvetve Istennek szól.

Az imádság szó, melyet a szentekkel kapcsolatban használunk, valóban félrevezető lehet. Azonban tudni kell, hogy a szentekhez intézett imák csak analóg értelemben vett imák. Annyiban imák, hogy a természetfeletti világhoz címzett üzenetek. Módjuk, jellegük, módszerük az Istenhez intézett imához hasonló, de mondanivalójuk, megfogalmazásuk és különösen is a hódoló alázat foka felismerhetően különbözik tőle.


Igazolás:

A Szentírás is ismeri a szentség emberre való alkalmazását: „Bár csak egy (ti. Isten), mindent megtehet, s jóllehet magában marad, megújítja a mindenséget. Nemzedékről nemzedékre betér a szent lelkekbe, így formálja meg Isten barátait és a prófétákat” (Bölcs 7,27).

Szt. Pál apostol is szenteknek nevezi azokat, akik teljesen átadták magukat a jézusi tanításnak, vagyis bűnbánatot tartva komoly keresztények: „Néhányan bizony ilyenek (ti. a szentpáli bűnkatalógust kimerítő bűnösök) voltatok, de megtisztultatok, szentek lettetek, és megigazultatok Urunk, Jézus Krisztus nevében, Istenünk Lelke által” (1 Kor 6,11).

Az Ó- és az Újszövetség összesen nyolcvannégy helyen alkalmazza a szent szót emberekre. Ez túl sok a véletlen elszólás, a rossz fordítás, a későbbi betoldás vagy a téves értelmezés feltételezéséhez.

A Biblia szintén ismeri a „szent” szó sokrétű (analóg) felhasználást, vagyis a szentség olyan értelmét, hogy szent az, ami a Szenthez kapcsolódik, akár áttételesen is: „Köszöntsétek egymást szent csókkal! A szentek mind köszöntenek titeket” (2 Kor 13,12).

2011. jan. 17. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!