Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A cigányok miért kapnak egy...

A cigányok miért kapnak egy csomó pénzt amiért felsőoktatásban tanulnak?

Figyelt kérdés

Másodéves hallgató vagyok, vidéken élek. Egy régi ismerősöm Pesten lakik, vele futottam össze a napokban. Beszélgettünk, és kiderült, hogy egy volt általános iskolai osztálytársam (akit ő is ismer) Budapesten jár főiskolára, amin teljesen ledöbbentem, mert nagyjából ugyanolyan szerényen él ő és a családja, mint az enyém. Meg is kérdeztem hogy lehetséges ez, diákhitel+annyit tanul hogy szép ösztöndíjat kap? Ekkor jött a döbbenet. A lány minden hónapban 70ezer forintot kap az államtól, amiért felsőoktatásban tanul, azért, mert ő cigány származású. Minden egyes hónapban megkapja a 70ezer forintot, pedig nem is tanul jól, állítólag több tantárgyat ismétel és a kreditje is alig jön össze 1 évben.

Én amikor beadtam a jelentkezésemet a főiskolára, én csak azért maradtam a városomban, mert a Budapesti szakra ha felvettek volna, a szüleim nem tudtak volna támogatni (utazás, költőpénz, kollégium) és én emiatt maradtam itt egy másik szakot választva. Semmivel sem érzem magam kevesebbnek, szánalomra méltóbbnak, mint bárki más ember, ez esetben egy roma. És egy romát sem érzek magamtól többet. Akkor most én mint magyar, beszélek most a negatív diszkriminációról. Mi az hogy még neki fizetnek azért hogy alig legyen kettes, nekem meg azért kellett más szakot választanom, mert képtelenség kifizetni a költségeket? Diákhitelt vegyek fel én is mint a többi, és akkor legyen tartozásom a diploma után, míg egy romának 3,5 milliót fizetett ki a diplomájáért az állam 5 év alatt??

Megdöbbentem és azóta is csak erre tudok gondolni.


2009. máj. 4. 09:01
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
84%
Ez van, nézz körül a pafi-n pl., hogy mennyi-mennyi pályázat van kinn romák felső és középiskolai oktatásának támogatására. :(((
2009. máj. 4. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
26%