Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért voltak a szövetségesek...

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest?

Figyelt kérdés

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest a II.VH-ban?


Még az atombomba top 10 tudósából 8 is Németországban tanult.

Tényleg a minőség (németek) és a durva mennyiség (szövetségesek) harca volt a II.VH ?


A szövetségesek nem voltak képesek a háború alatt olyan jó és gyors repülőt fejleszteni mint a ME262 vagy Dornier do 335,

Nem voltak képesek olyan tengeralattjárót építeni mint a Type XXIII tengeralattjáró amit a szövetségesek képtelenek voltak a rombolóikkal elpusztítani. NEm tudtak olyan fegyvereket készíteni mint a V2 rakéta, és nem tudtak közel sem olyan modern gyors géppuskát sem készíteni mint az MG42. Vagy olyan modern kézifegyvert mint az első gépkarabély a Sturmgewehr 44.

A szövetségesek még az intelligens bombát sem ismerték mint a német Fritz X.

HArckocsijaik pedig elbújhattak a német Tigris mellett, ami a hasonló kaliberű Churchill és Stalin IS Tank sem rendelkeztek olyan átütőerővel, és gagyi optikájú távolságmérőik miatt nem tudtak olyan távol pontosan lőni sem.



#fegyver #II. világháború #német minőség #a minőség harca a mennyiséggel
2021. márc. 20. 13:33
1 2 3 4 5 6 7
 51/69 A kérdező kommentje:

", elkezd személyeskedni, a másik személyét mocskolni, és kombinálni a másikról. "


Még szerencse hogy mindegyik topicban vissza lehet nézni ki kezdi a személyeskedést.


"mert nem értek egyet a német imádatoddal."

Baj, és rohadtul primitív ha a tudományos és technikai témákba kényszeresen beleviszed az ideológiát és a politikát, mert így teljesen elszakadsz a realitástól.

2021. márc. 24. 11:44
 52/69 A kérdező kommentje:

"Aha... Dorinerből épült vagy 30 darab az sem lett bevetve aktívan."

Mégis hogy befolyásolja a darabszám a jármű sebességét?


" a hajtóművek néhány órás (!) repülési élettartama. "

Németországban a háború alatt lehetetlen volt hozzájutni a krómhoz, ami megnöveli a sugárhajtómű élettartamát néhány óráról sok ezer órára.

2021. márc. 24. 11:47
 53/69 A kérdező kommentje:

Egy ember száguld az kocsijával, közben bemondja a rádiója, hogy egy őrült szembemegy a forgalommal az autópályán.


Erre az illető megjegyzi: "Mit egy, száz!"


Jaja számodra már a tudomány is népszerűség/demokrácia kérdése, bizonyítékok helyett, tehát egyszerűen csak szavazzuk meg mit gondolunk! Te nagyon el vagy tévedve.

2021. márc. 24. 11:49
 54/69 anonim ***** válasza:

"Németországban a háború alatt lehetetlen volt hozzájutni a krómhoz, ami megnöveli a sugárhajtómű élettartamát néhány óráról sok ezer órára."


A Jumo 004-es motor megbízhatatlanságának oka nem a krómhiány volt, a turbina lapátjait egy króm-mangán-vas ötvözetből gyártották, amit Cromadurnak hívtak. Az igazi ok a silány minőségű acél és a hibás dizájn volt, ugyanis ha a pilóta hirtelen gyorsított, akkor túlságosan sok üzemanyag került az égéstérbe, ami túlmelegítette a motort, mivel nem volt adekvát hűtés. Ezek a faktorok közösen vezettek a Jumo 004-es motor típushibáihoz.

2021. márc. 24. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/69 A kérdező kommentje:

Na nem króm hanem nikkel, összekevertem hirtelen. De ez volt a fő oka

[link]

2021. márc. 24. 12:06
 56/69 anonim ***** válasza:
Igen, de a nikkelt azért használták, mert meggátolta a rozsda keletkezését, a Cromadur-ötvözet ezt a feladatot tökéletesen ellátta. A silány minőségű acél nem a turbina lapátjainál okozott problémát, hanem a motor többi alkatrészénél, ahol úgysem használtak volna nikkelt. Ha a Cromadur helyett nikkel-vas ötvözetet használtak volna, a túlmelegedési probléma ugyanúgy megmaradt volna, mert ez sajnos inherens tulajdonsága volt a konstrukciónak.
2021. márc. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/69 A kérdező kommentje:

Mégis aerodinamikai szempotból összehasonlíthatatlanul sokkal modernebb volt a axialis Jumo 004 mint a fele akkora teljesítményü hajtóművel rendelkező és lassú Brit Meteor centrifugális hajtóműve.


Az idő a német fajta azaz axiális hajtóművet igazolta.

2021. márc. 24. 12:19
 58/69 anonim ***** válasza:

Ezt már megvitattuk, nincs kedvem mégegyszer levezetni :D


Egy sugárhajtómű annál icipicit bonyolultabb, minthogy axiális vagy centrifugális kompresszor van bennük. Ez picit olyan, mintha azt mondanád, hogy az idő a Volvo autódizájnját igazolta, mert ők találták fel a hárompontos biztonságiövet. Az axiális kompresszort amúgy a háború során a britek pont azért nem használták, mert irtózatosan megbízhatatlan volt, a korabeli technológia nem tette lehetővé, hogy biztonságos és megbízható axiális-kompresszoros sugárhajtóműveket sorozatgyártsanak. Mint ahogy láthattuk, ez a németeknek sem sikerült :D


Amúgy az axiális-kompresszoros sugárhajtómű nem a németek nevéhez fűződik, Maxime Guillaume találta fel a koncepciót, és Frank Whittle volt az első, aki valóban meg is épített egy axiális-kompresszoros sugárhajtóművet, amit a már előbb említett okokból a RAF nem rendszeresített.

2021. márc. 24. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/69 A kérdező kommentje:

Tévedsz ugyanis a modern sugárhajtás atyja nem német volt és nem is angol, hanem magyar fejlesztésű CS-1-et építő Jendrassik. Ha megnézed a CS-1 felépítését sokkal közelebb áll az 50-es évek hajtómű koncepcióihoz mint a II.VH alatti brit vagy a német.


Jendrassiknak megvolt az elméleti tudása aminek töredékével sem rendelkezett Hans von Oahim vagy Frank Whittle. Ugyanis egy rakás jelenséget képes volt matematikai egyenletté alakítani Jendrassik, amit a brit és német kollégája nem ismert olyan szinten hogy ezt megtegye, hanem helyette ilyen tapasztalati méréseken alapuló chart-okat használtak a tervezéskor. Akkor használnak ilyen méréseken alapuló közelítő táblázatokat mérnökök, ha nem ismerik pontosan még az elméleti összefüggéseket, azaz nem sikerült matematikai formulává alakítani még a fizikai jelenségeket. Pedig qrva sok pénz és nagy csapat ált mögöttük Jendrassikhoz képest.


Elméleti tudásának a kortársakénál sokkal magasabb színvonala miatt Metropolitan Vickers-nél és a Power Jets-nél lett technikai főtanácsadó a háború után. Whittle istenítette és meghívta a Power Jets céghez. Feladata a korabeli rossz hatásfokú sugárhajtóművek hatásfokának fokozása volt.


Nézzük meg milyen büszke volt Whittle az új magyar mérnökére cége a Power Jets reklámjában (ez a "sárga oldalak"évkönyv korabeli angol megfelelője volt cégek reklámozására:


[link]

2021. márc. 24. 13:08
 60/69 anonim ***** válasza:
Még annyit hozzáfűznék, hogy a centrifugális kompresszoros motorokat szerintem picit túlságosan leírod, a háború után sokáig szolgálatban maradtak, sőt, a helikopterek nagyrésze a mai napig centrifugális kompresszoros motorokat használ. Az axiális-kompresszoros motorok igazából csak a hatvanas években terjedtek el, addig a centrifugális kompresszoros motorok rengeteg szempontból kifejledtebbek és megbízhatóbbak voltak, lásd a Rolls-Royce Nene motort (és annak licenszelszt és lemásolt variánsait) a Mig-15-ben, az IL-28-ban, az F9F Pantherben,vagy egyéb centrifugális-kompresszorral felszerelt sugárhajtású repülőket pl a Dassault Mystere IV-et, a Saab Tunnant, vagy a de Havilland Venomot.
2021. márc. 24. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!