Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért voltak a szövetségesek...

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest?

Figyelt kérdés

Miért voltak a szövetségesek tankjai repülői kézifegyverei bombái tengeralattjárói olyan elmaradottak a németekhez képest a II.VH-ban?


Még az atombomba top 10 tudósából 8 is Németországban tanult.

Tényleg a minőség (németek) és a durva mennyiség (szövetségesek) harca volt a II.VH ?


A szövetségesek nem voltak képesek a háború alatt olyan jó és gyors repülőt fejleszteni mint a ME262 vagy Dornier do 335,

Nem voltak képesek olyan tengeralattjárót építeni mint a Type XXIII tengeralattjáró amit a szövetségesek képtelenek voltak a rombolóikkal elpusztítani. NEm tudtak olyan fegyvereket készíteni mint a V2 rakéta, és nem tudtak közel sem olyan modern gyors géppuskát sem készíteni mint az MG42. Vagy olyan modern kézifegyvert mint az első gépkarabély a Sturmgewehr 44.

A szövetségesek még az intelligens bombát sem ismerték mint a német Fritz X.

HArckocsijaik pedig elbújhattak a német Tigris mellett, ami a hasonló kaliberű Churchill és Stalin IS Tank sem rendelkeztek olyan átütőerővel, és gagyi optikájú távolságmérőik miatt nem tudtak olyan távol pontosan lőni sem.



#fegyver #II. világháború #német minőség #a minőség harca a mennyiséggel
2021. márc. 20. 13:33
1 2 3 4 5 6 7
 61/69 A kérdező kommentje:
Miért istenítette a brit Whittle cége reklámjában Jendrassikot?
2021. márc. 24. 13:12
 62/69 anonim ***** válasza:

Jendrassik György gázturbinákat tervezett, nem sugárhajtóműveket, a CS-1 egy légcsavaros gázturbina volt, nem egy sugárhajtómű. Semmi köze az 50-es évek sugárhajtóműveihez. Ettől függetlenül persze el kell ismerni, hogy a gázturbinák területén Jendrassik valóban úttörő volt.


Amúgy a CS-1-et csupán 1937-ben építették meg, és 1940-ben tesztelték először, míg Whittle sugárhajtóműve 1937-ben már tesztkész volt.

2021. márc. 24. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/69 anonim ***** válasza:
Bocsánat, de te itt szerintem igen nagy szavakat használsz, ezt nem mondanám istenítésnek, inkább elismerésnek. Amúgy ha el is olvasnád, amit linkeltél, akkor látnád, hogy Whittle a gázturbinák és a dízelmotorok területén tartotta vezető figurának Jendrassikot, mert valóban az is volt. De egy sugárhajtómű nem csak gázturbinából áll.
2021. márc. 24. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/69 A kérdező kommentje:

Az első Jendrassik modell már 1937-ben működött.


Tudtommal a turbojet (sugárhajtás a te nyelveden) is csak a gázturbina egyik fajtája.


Ha nem hiszed járj utána:

[link]


[link]



Ja és sokkal komplikáltabb és drágább volt a korabeli turboproppeler gépek megépítése mint egy lökhajtásos turbojet-é.


Amúgy a briteket 3-an is leelőzték sugárhajtású gépek megépítésében:


[link]

The Gloster E.28/39, (also referred to as the Gloster Whittle, Gloster Pioneer, or Gloster G.40) was the first British jet-engined aircraft and first flew in 1941. It was the fourth jet to fly after the German Heinkel He 178 (1939), the Italian Caproni Campini N.1 motorjet (1940), and the German Heinkel He 280 (1941).

2021. márc. 24. 13:31
 65/69 A kérdező kommentje:

Az első VH előtt találta fel egy francia a turboJET elvet, ő írta az első szabadalmat és több szaklapban is publikálta már.

Tehát nem brit és nem angol találmány a turbojet.


In 1913, French aerospace engineer René Lorin patented a design for the world's first ramjet, but it was not possible to develop a working prototype as no existing airplane could achieve sufficient speed for it to operate, and thus the concept remained theoretical.


Az első működő sugárhajtómű, igaz csak pulse JET már 1917-ben működőképes volt Spanyolországban:


Fénykép korabeli 1917-es Spanyol újságból: Ramon Casanova and the pulsejet engine he constructed and patented in 1917

[link]

2021. márc. 24. 13:43
 66/69 anonim ***** válasza:

Igen, ez picit bonyolult, mert a sugárhajtóművet a gázturbina egyik típusának is szokták besorolni, viszont az is igaz, hogy a sugárhajtóműben van egy gázturbina, aminek a pörgése mozgatja a kompresszort. Gázturbina a gázturbinában, röviden :D A különbség az, hogy egy légcsavaros gázturbinánál nincsen elégséges kipufogógáz a meghajtáshoz, és Jendrassik főleg ilyen konstrukciókkal foglalkozott. Amúgy Jendrassik CS-1 protípusát elsőször 1940-ben indították be, nem tudom honnan szedted ezt a 1937-es dátumot. Gázturbinákat már korábban is rengetegen építettek, Jendrassiknak a légcsavaros gázturbinákat köszönhetjük, nem a sugárhajtóműveket.


"Amúgy a briteket 3-an is leelőzték sugárhajtású gépek megépítésében"


Ez nem volt vita tárgya, én csak magáról a sugárhajtóműről nyilatkoztam :D

2021. márc. 24. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/69 anonim ***** válasza:

"Az első VH előtt találta fel egy francia a turboJET elvet, ő írta az első szabadalmat és több szaklapban is publikálta már.


Tehát nem brit és nem angol találmány a turbojet."


Igen, erről már írtam, Maxim Guillaume-nak hívták az illetőt, de nem az első világháború előtt, hanem 1921-ben szabadalmaztatta az ötletét.


"In 1913, French aerospace engineer René Lorin patented a design for the world's first ramjet"


A torlósugár-hajtómű nem ugyanaz, mint a gázturbinás-sugárhajtómű. Többet között a torlósugár-hajtóművek csak nagy sebességeknél működőképesek. Mellékvágány, de Fonó Albert is dolgozott ezen a koncepción, neki az volt az ötlete, hogy nagykaliberű tüzérségi ágyúk lövedékeit szereljék fel torlósugár-hajtóművekkel, így megnövelve a hatótávolságukat.


"Az első működő sugárhajtómű, igaz csak pulse JET már 1917-ben működőképes volt Spanyolországban:"


A lüktető sugárhajtómű megint teljesen más.

2021. márc. 24. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/69 A kérdező kommentje:

" a gázturbina egyik típusának is szokták besorolni"

Csakhogy az angol nyelvű szakirodalomban kizárólag ide sorolják.


A te lökhajtásos turbojetedet már sehol nem használják, hanem a turbo-prop utódját a turbofant használják a harci gépekben is.


[link]


Jendrassik 1937-es hajtóműve:

Later on he worked on gas turbines and in order to speed up research, he established the Invention Development and Marketing Co. Ltd. in 1936. The next year he ran an experimental gas turbine engine of 100 hp.[1]

Green, W. and Swanborough, G.; "Plane Facts", Air Enthusiast Vol. 1 No. 1 (1971), Page 53.

2021. márc. 24. 14:07
 69/69 A kérdező kommentje:

"A lüktető sugárhajtómű megint teljesen más." Tényleg más? Hogy te milyen okos vagy hogy rájöttél erre (utánam pár évtizeddel)


Ramjet-ről is előbb tudtam mint te. A cikk képeit is én nyomtam fel anno ide az oldalra.

[link]

2021. márc. 24. 14:10
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!