Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek nagyvonalakban...

Szerintetek nagyvonalakban jók lennének ilyen változások nemzeti alaptantervben? Melyik része igen, melyik nem, és miért?

Figyelt kérdés

-A jelenlegi történelemoktatás nagy része politikatörténelem (uralkodók és csaták évszámostul). Ez az anyagrész mondjuk megfeleződne vagy megharmadolódna. Cserébe egy-egy korszak kiegészülne egy alap szintű művészettörténettel, és a tankönyvben lenne egy bekezdés a korszak filózófiájáról is. Tehát hogy a diák tisztában legyen egy-egy korszak kulturális hátterével és eszmeáradatával, az adott korszak emberi arcával is. Akár át is lehetne hozni a kötelező olvasmányokat ehhez a tantárgyhoz, és a művészettörténetbe integrálni! (Az egész anyag mennyisége meg kb. megegyezne a mostani töriével).


-Lenne egy magyar nyelv tantárgy, ahol lehetne verseket elemezni, érvelő fogalmazásokat írni, a kötelező olvasmányokról esszéket írni. Lenne szó nyelvtanról, de nagyságrendekkel kisebb lenne a tananyag (nem kellene pl. összetett mondatokat elemezni, meg minden hasonló okoskodás hanyagolható). Mindez a mostaninál JÓVAL kisebb óraszámban.


-Informatikára jóval nagyobb hangsúly. Pl. gyakoroltatni a vakon gépelést, a diák profin használja a Wordot / Excelt / Power Pointot; Esetleg valami programozási alapok, stb.


-Állampolgári alapismeretek: Szó lenne a gazdaságról, a törvényekről / jogról, adókról, a politikai rendszer felépítéséről, KRESzről, elsősegélyről... Sőt, aki igazán szorgalmas, iskolai kereteken belül is megcsinálhatná a KRESz elméleti vizsgát!


-Intenzív nyelvtanulás minden diáknak! Az eltökélt diákoknkak iskolai kereteken belül nyelvvizsga-felkészítés.


-A biológia / kémia / földrajz / fizika ilyen szintű oktatása csak faktos osztályokban. A matekot viszont reálsulisoknak a mostaninál magasabb szinten oktatnám, a humán osztályoknak maradhatna a mostanihoz hasonló szinten. (A humán osztályoknak pedig lenne több történelem, több kötelező olvasmány, több magyaróra... De a nyelvtanulás a humán meg reál osztályokban is intenzív lenne!)


-Tesin a padon oda-vissza ugrabugrálás meg hasonló baromságok helyett nagyobb hangsúlyt kapna az erősítés. A szertorna meg kötélmászás meg társai helyett meg nagyobb hangsúlyt kapnának a csapatsportok.


-Énekórán helyett "zeneóra" lenne. Nagyobb hangsúly lenne azon, hogy a diák ismerje a hangszereket és tudjon kottát olvasni, mint hogy el tudja énekelni valamelyik hülye népdalt. Akit érdekel, pedig iskolai kereteken belül tanulhatna hangszeren játszani.


-Hittan választható.


-Mi maradt ki? A rajz... az végül is maradhat, ahogy van.


2020. febr. 9. 20:29
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
38%

Egyet sokan elfelejtenek, hogy a matematikából sokkal nehezebb felzárkózni, mint történelemből vagy magyarból.


Emiatt nem látom túl sok értelmét annak, hogy csak egyesek tanuljanak több matekot.


Zeneórát meg nem támogatom, én például szeretek énekelni és nagyon jól megvagyok anélkül, hogy egyetlen kottát is el tudjak olvasni. Azt tanulja meg az, aki hangszeren játszik.


Vakon gépelés teljesen felesleges, fiataloknak úgy is rá fog állni a kezük. Ezt a szöveget is úgy gépelem, hogy nem nézek rá a billentyűzetre, pedig nem tanultam vakon írni.


Összességében szerintem ez a leírás egy hatalmas visszalépés lenne a magyar oktatás számára.

2020. febr. 9. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

"Mert azt nem lehet fogni a NAT-ra, hogy ledarálja a tananyagot."


Pedig ezt igen is lehet, ha tartani kell a lépést, márpedig magyar tanárok első kritikája az volt, hogy az új NAT egyszerre tartalmazza a tananyag növelését és óraszám csökkentést. Ilyen esetben nehéz kivesézni komolyabban a témákat.

2020. febr. 9. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

Ezen felül tele van ellentmondással, nem kell összetett mondatokat elemezni, de azért legyen jog, ami tele van ilyenekkel, szerződésekről már nem is beszélve.


Ne legyen magasabb szinten mindenkinek, de legyen közgazdaság, aminek matek az alapja.

2020. febr. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
65%

#12


Eddig is ez volt, nem új keletű a dolog. És tanártól is függ.


A magyar tanárom csak beszél és beszél, senki nem figyel rá. Hangoskodik mindenki, telefonozunk. A hangja rendesen irritáló. Vázlatot nem ír a táblára, hogy legyen összefoglalónk amiből tudnánk készülni. Dolgozatnál is puskázunk ezért. Minden szar verset be kell magolni. Ha gondol egyet, hiányzik egy hónapot, lemaradunk a tananyaggal. Jó jövőkép..


Helyettesítő tanár: elmagyarázza és összefoglalja egy oldal vázlatban a lényeget. Leírja táblára, közben mondja, hogy mindenki tudja írni (nagy osztály, hátulról nem látni a táblát rendesen), mindenki figyel és csendben van, mert normális tanár van. Na ezért nem szabad azt mondani, hogy a "mai fiatalok nem akarnak tanulni".. legtöbbünk akar, de ha nincs elvárás a tanár felé és ellenőrzés, hogy normális oktatást nyújtson a diákoknak, akkor miről is beszélünk? Mert lehet akármilyen az alaptantervünk, ha közben a másik fontos tényezővel, a tanárokkal nem is foglalkoznak.

2020. febr. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
Ebből kb az infonak meg az idegennyelvnek volt értelme a többi alapvetően töltelék, a való életbe sok hatással nincs, matekot kényelmesen elég lenne kevesebbet is, csak ami az élethez kell, fizikából, biológiából szintén a hétköznapi életben előforduló dolgokra koncentrálni aztán ennyi.
2020. febr. 9. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

# 14


Egy kérdés, honnan pótlod a kieső tanárt?

2020. febr. 9. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:

# 15


Gondolom te is azon kevés nagyszerű gyerekek közé tartozol, aki úgy ment be 6 évesen az iskolában, hogy pontosan tudtad milyen képesítést fog szerezni, melyik területen fog dolgozni a iskola befejezése után.

2020. febr. 9. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
#16 milyen kieső tanárt? Valószínűleg, ha külső véleményt kapna a munkájáról, akkor tudna változtatni rajta. De így, hogy semmilyen független ellenőrzés nincsen, rossz helyen keressük a magyar oktatás problémáját. Mert bizony sok problémát meg tudnánk oldani (igaz, nem egy csapásra, idő kell hozzá), ha minőségi tanárképzések és továbbképzések lennének, illetve a tanárok felé lennének elvárások a tanítás minőségében is.
2020. febr. 10. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Nem kell sarkítani nem első osztályban kell erről dönteni, de még a gimis tananyag jó része is csak rizsa és maszlag aminek 99%-val az életben nem találkozik az ember.
2020. febr. 10. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

# 18


Azért, ha nincsen retorzió akkor mi fenyegetné, hogy változtasson?


# 19


Attól függetlenül nem lesz egységes az a 1%, amit az életben használni fog. Ha nem tudod megmondani előre, hogy melyik szakmában fog elhelyezkedni, akkor bizony nem tudod megmondani, hogy az életben mit fog használni. Ez igaz a informatikára és a nyelvtudásra is. Nem mondom, hogy nincsen felesleges dolog amit tanítanak, de azért erős túlzás, hogy az a két dolog lenne a lényeg.

2020. febr. 10. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!