Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Szerintetek nagyvonalakban...

Szerintetek nagyvonalakban jók lennének ilyen változások nemzeti alaptantervben? Melyik része igen, melyik nem, és miért?

Figyelt kérdés

-A jelenlegi történelemoktatás nagy része politikatörténelem (uralkodók és csaták évszámostul). Ez az anyagrész mondjuk megfeleződne vagy megharmadolódna. Cserébe egy-egy korszak kiegészülne egy alap szintű művészettörténettel, és a tankönyvben lenne egy bekezdés a korszak filózófiájáról is. Tehát hogy a diák tisztában legyen egy-egy korszak kulturális hátterével és eszmeáradatával, az adott korszak emberi arcával is. Akár át is lehetne hozni a kötelező olvasmányokat ehhez a tantárgyhoz, és a művészettörténetbe integrálni! (Az egész anyag mennyisége meg kb. megegyezne a mostani töriével).


-Lenne egy magyar nyelv tantárgy, ahol lehetne verseket elemezni, érvelő fogalmazásokat írni, a kötelező olvasmányokról esszéket írni. Lenne szó nyelvtanról, de nagyságrendekkel kisebb lenne a tananyag (nem kellene pl. összetett mondatokat elemezni, meg minden hasonló okoskodás hanyagolható). Mindez a mostaninál JÓVAL kisebb óraszámban.


-Informatikára jóval nagyobb hangsúly. Pl. gyakoroltatni a vakon gépelést, a diák profin használja a Wordot / Excelt / Power Pointot; Esetleg valami programozási alapok, stb.


-Állampolgári alapismeretek: Szó lenne a gazdaságról, a törvényekről / jogról, adókról, a politikai rendszer felépítéséről, KRESzről, elsősegélyről... Sőt, aki igazán szorgalmas, iskolai kereteken belül is megcsinálhatná a KRESz elméleti vizsgát!


-Intenzív nyelvtanulás minden diáknak! Az eltökélt diákoknkak iskolai kereteken belül nyelvvizsga-felkészítés.


-A biológia / kémia / földrajz / fizika ilyen szintű oktatása csak faktos osztályokban. A matekot viszont reálsulisoknak a mostaninál magasabb szinten oktatnám, a humán osztályoknak maradhatna a mostanihoz hasonló szinten. (A humán osztályoknak pedig lenne több történelem, több kötelező olvasmány, több magyaróra... De a nyelvtanulás a humán meg reál osztályokban is intenzív lenne!)


-Tesin a padon oda-vissza ugrabugrálás meg hasonló baromságok helyett nagyobb hangsúlyt kapna az erősítés. A szertorna meg kötélmászás meg társai helyett meg nagyobb hangsúlyt kapnának a csapatsportok.


-Énekórán helyett "zeneóra" lenne. Nagyobb hangsúly lenne azon, hogy a diák ismerje a hangszereket és tudjon kottát olvasni, mint hogy el tudja énekelni valamelyik hülye népdalt. Akit érdekel, pedig iskolai kereteken belül tanulhatna hangszeren játszani.


-Hittan választható.


-Mi maradt ki? A rajz... az végül is maradhat, ahogy van.


2020. febr. 9. 20:29
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:

#20 szerinted feltétlen retorzió kell első lépésnek? Esélyt kell adni, hogy változtassanak azok a tanárok, akik tanítani se tudnak, mert sajnos elég sok ilyen van a tanárképzés minősége, a felvételi ponthatárok miatt. Ideális azoknak, akik gimiben sem tudják milyen munkát akarnak vállalni, nincs nagy felvételi ponthatár. Tisztelet a kevés kivételnek, akik pedagógusnak akarnak menni és nem csak tanárnak. Hosszútávon tragédia lesz a gyenge tanárképzésből.. már most láthatni jeleket az elmúlt x évben végzett tanároknál.


És aki nem tud elfogadható szinten TANÍTANI, többszöri véleményezés, kritika után, annak bizony nincs helye a diákok között. Radikális lépés, de ha minőségi oktatást akarunk, nem elég a NAT-ot foltozgatni. A magyar oktatás eddig is hulladék volt, ehhez jön a sok inkompetens magyar tanár (megint tisztelet a kivételnek). A magyar oktatásnak részének kell lennie a digitalizált és élményalapú oktatásnak, lényegre törő órákkal, az olyan dolgok kigyomlálásával, mint a mindennapos testnevelés. De ehhez elengedhetetlenek az alkalmas tanárok. Ilyen szemszögből érdekes módon senki se vizsgálja a magyar oktatás problémáit.


UI.: Azért érdemes megnézni a tiltakozó egyesületek történetét, a tagok párthovatartozását. Igen, MSZP és ex-SZDSZ. Ők miért nem tettek semmit az oktatási színvonal javulásáért? Akkor miért nem volt tiltakozás, x pontos követelések? Nem azt mondom, hogy tökéletes a NAT, de bizony ez nem mai problémák..

2020. febr. 10. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:

#21


Azért nem érdekel, hogy ki hova tartozik, mert ezt a kérdést nem lenne szabad levinni pártpolitikai szintre.

Én nem vagyok Fideszes mégis örülnék, ha mondjuk Pokorni Zoltán lenne felelős újra az oktatásért, mert ő benne lenne egy olyan hitem, hogy nem fog lesüllyedni a mocskolódás szintjére, hanem megtartja a szakmai színvonalat egy vitában. Nem csak annyiból állna az érve, hogy 2010 óta mennyivel költenek többet az oktatásra.

2020. febr. 10. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

20:

Oktatással pont ez a legnagyobb probléma, hogy mindent le akarunk tuszkolni a diákok torkán azzal a címszóval, hogy hát úgyse tudja minek akar tovább tanulni, akkor fontos lesz.

Akkor mi a francért nem azzal foglalkozunk, hogy a diák meg tudja mondani mi akar lenni? Nem kismillió anyagot kell megtanítatni vele, hanem le kell ülni vele elbeszélgetni, segíteni neki, hogy el tudja dönteni mi akar lenni az életben.

Csak ugye az oktatási rendszerünk ezzel nem hajlandó foglalkozni. Ő abban látja a megoldást, ha nem tetszik neki az egyetemi szak menjen át másra.

Ehhez a reformhoz viszont a tanárok aszisztálása is kellene, abból viszont nem sok van. Egy olyan tanárt nem fog érdekelni a diákja jövője, akik nyíltan felvállalja, hogy utálja a gyerekeket. Egyre több ilyen tanárral találkozni.

2020. febr. 11. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!