Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nem kéne Magyarországon is...

Nem kéne Magyarországon is abbahagyni az evolúció oktatását?

2012. jún. 7. 22:03
1 2 3 4
Nagy az Isten állatkertje...
2012. jún. 7. 23:40

"Sok neves ország is abbahagyta már pl. az USA és Dél-Korea, valamint Európában is voltak hasonló kezdeményezések Romániában és Szerbiában."

Az USA-ban és Dél-Koreában pont nem tiltott, Dél-Koreában vesznek ki egy részt a tananyagból, de nem az ember evolúcióját taglalót. Az európai helyzetről meg nem tudok sokat, illetve annyit mégis, hogy a kontinensen 80% környékén van az evolúciót elfogadók aránya, az USA béli 40%-os aránnyal szemben.

"Szerintem jó ötlet lenne, mert az evolúció ideológiája az erkölcstelen nihilizmusba vezet."

És a vallási dogmák másra kényszerítése mihez vezet?

"A jövő mindenképpen az úgynevezett "vallásos tudományban" van, ilyen például a keresztény világban a "Christian Science" vagy a muszlim világban az "Islamic Science"."

Ez jó, Christian Science-ről még nem hallottam, de ha olyan, mint az Islamic Science, amelyhez már volt szerencsém, akkor az a tudomány végét jelenti. Egyébként ez nem a jövő, hanem a múlt lenne.

Csak egy gyöngyszem az Islamic Science marhaságaiból:

Volt olyan is, hogy a drága mozlim tudósok a Korán, a szent, a megkérdőjelezhetetlen könyv alapján számolták ki a fény sebességét. A hivatalostól totálisan eltérő adat jött ki, gyakorlatilag semmire sem tudták használni, semmire nem volt jó, nem működött, de az nekik jó volt.

"Ezen tudományos ideológiák a tudomány központi tanának a szent könyv (Korán/Bibliát) és Isten tiszteletét teszik meg, ezért engedik a tudományos fejlődést, de sosem engedik, hogy az ember Isten ellen lázadjon a tudomány felhasználásával."

Ha a tudomány "központi ideológiájának" - egyébként ilyen nincs - a szent könyveket teszik meg, akkor már nem beszélhetünk tudományról. Ugyanis a tudomány ismérve mindennek a kétségbe vonása, próbára tétele. Na most, nem tudom, hogy jön össze a tudomány meg a szent könyv, ugyanis ez utóbbiakban dogmatikusan hinni kell, azokat nem lehet megkérdőjelezni, nem lehet kétségbe vonni, márpedig a tudománynak van ez a fránya, "rossz" tulajdonsága, hogy mindent próbára tesz, letesztel.

A véleményem az, hogy az ég óvjon minket az ilyen vallási fanatikusoktól, mert remélem, hogy a józan gondolkodású vallásosak elítélik az ilyen bomlasztó magatartást.

2012. jún. 8. 00:25
Kicsit provokációnak tűnik ez a kérdés(mint ahogy sok másik is itt).Érdekes módon egyik válaszra sem írt vissza a T.kérdező!!
2012. jún. 8. 00:29
A tudósok 99%-a nihilistának tűnik neked? A vallás bölcsészet, filozófia, nincs helye a természettudományok között. Egyébként meg az egyházak mindig is olyan aktívan támogatták a tudomány fejlődését, hogy ha rajtuk múlna még mindig máglyán égetnék el a biológusokat, kémikusokat, fizikusokat, orvosokat meg egyéb eretnekeket. A katolikus egyház miatt buktunk 1000 évet a tudomány fejlődéséből, ezt a legszélsőségesebb hívők sem tagadhatják le. Nem véletlenül tiltják a "Christian Science" oktatását minden felvilágosult országban. Most képzeld el, mi lenne, ha biológia meg kémia helyett bibliaórákat tartanának. Akit ez érdekel, az oldja meg otthon, minden joga megvan hozzá, de a vallás magánügy <---- a természettudósok így gondolják, nagyon helyesen. Jól néznénk ki, ha az orvos Istenre bízná, hogy sikerüljön-e a műtét.
2012. jún. 8. 01:07
Ha neked nem tetszik az evolúciós elmélet,attól nem várd el mástól hogy egy teljesen bizonyítatlan,kézzelfoghatatlan, vallás alapú tanításokba vesse a hitét.
2012. jún. 8. 01:29
Igazad van ! Hülyeség az evolúció a Reptoidok teremtettek minket.
2012. jún. 8. 02:06
Nem. A vallás áltudományos, isten pedig nem létezik.
2012. jún. 8. 04:18

Az evolúció is csak egy elmélet, ezért hívják Evolúciós ELMÉLET-nek.

Ez persze nem változtat a tényen hogy a Biblia olyan mint egy felvizezett Gyűrűk Ura.

Válaszolva a kérdésre: nem, nem kéne abbahagyni az evolúció oktatását. Nekem nem azt tanították az iskolában hogy így lett az ember, hanem hogy ez is egy elmélet a sok közül.

Ha neked általánosban vagy középiskolában úgy jött le hogy a tanár azt sugallja hogy ez a helyes elmélet akkor vagy nagyon hülye vagy vagy a tanárod elfogult és rosszul tanított.

2012. jún. 8. 11:27
Nem kéne. Katolikus vagyok és ezt úgy mondom. Nagy részt egyetértek az "evolúció ideológiájával" (ahogy Te írtad). És amivel nem értek egyet azt sem a vallásom miatt.
2012. jún. 8. 13:28
Az embert a rerptoidok génkezelték ki az ősemberből aki még szinte majom volt.
2012. jún. 8. 13:36